- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
26. The Final Destination (Film, 2009)
82 minuten
RW - 1 punt
Puntentotaal - 42 punten
Subgenre -
Themaklassement - 24 punten
Afgevinkt - 9, 10, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 100
Bron - Netflix
Eigen score - 1.2*
Okay, het cijfer wat ik nu geef lijkt wat onnodig en genadeloos, maar 3 van zulke films achter elkaar was een serieuze stretch en ik was er eigenlijk helemaal klaar mee. Vond deze 15 jaar geleden al bovengemiddeld matig en maakt nu zelfs minder indruk. Slecht gefilmd, saaie cast en ook al zitten er wat persoonlijke angsten tussen (roltrappen) was dit puur tijdsverdrijf.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
95 minuten
RW - 1 punt
Puntentotaal - 43 punten
Subgenre - 15. Animals & Nature attacks Horror
Themaklassement - 25 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 100
Bron - Netflix
Eigen score - 3.3*
De buurvrouw koos weer een film en deze opnieuw kijken was zeker geen straf, maar ik moet nu wel uit gaan kijken met die rewatches. Nogal zonde van die punten.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1630 stemmen
Des Teufels Bad echt niet te vinden op Pindakaas, waar dan ?? Want ik ben heel benieuwd nu naar deze
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
28. Scary Movie 3 (Film, 2003)
84 minuten
RW - 1 punt
Puntentotaal - 44 punten
Subgenre - verdomme, door al dat geflierefluit loop ik kostbare punten mis
Themaklassement - 25 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 100
Bron - Netflix
Eigen score - 2.9*
Blijft de beste uit de reeks, puur vanwege Charlie Sheen en Leslie Nielsen. Ook Kevin Hart was hier grappig. Maar na 2 misgelopen klassementpunten ga ik echt proberen om gericht de films uit te kiezen vanaf nu.
j_u_u_l
-
- 207 berichten
- 1630 stemmen
Waar kan ik de unieke film lijst vinden? Kost te veel tijd om terug te zoeken. Dan sla ik m gelijk op in mijn bookmark 
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
95 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 46 punten
Subgenre - 22. Australian / Ozploitation / Oceania Horror
Themaklassement - 26 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 22, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 3.7*
Zo deze had ik even nodig na al dat middelmatige 'nieuwe' gezeik. Vanaf het begin is Oz-gekte al een beetje te voelen in de film, mensen (en dus ook filmmakers) zijn daar toch een tikkeltje apart. Er wordt ontzettend veel sfeer gecreeerd en bijna alles wat bepaalde personages (Dicko & Benny) zeggen grenst tegen het hilarische aan.
Naar het einde toe wordt het zelfs nog een beetje trippy. Echt een topper en wel in de top 3 van deze challenge.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Waar kan ik de unieke film lijst vinden? Kost te veel tijd om terug te zoeken. Dan sla ik m gelijk op in mijn bookmark
Hier is de link. Elke avond werk ik die normaal gezien bij 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
Het was 242 van 397 wat 60% gekeken was. Echter 5 dagen (19 september) verder en ik zak naar met 354 of 601 naar 58% Maar nog steeds niet slecht.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
30. Cocaine Werewolf (Film, 2024)
80 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 52 punten
Subgenre - 98. Werewolf Horror
Themaklassement - 27 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 22, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 98, 100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 1.2*
Ook deze zag ik hier voorbij komen en vooral de poster vond ik geweldig. Maybe had ik juist grondig moeten lezen wat de meningen waren over de films ipv zomaar opzetten. Ach, het was heel af en toe vermakelijk dat wel. Maar de kwaliteit is verschrikkelijk, ik kan ook zo'n film maken heb ik dan het idee. Zijn mensen die overtuigend emoties kunnen overdragen dan zo prijzig?
Number23
-
- 8638 berichten
- 5681 stemmen
31. Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2 (Film, 2024)
93 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal - 54 punten
Subgenre - 55. Monster / Creature Feature / Mutant Horror
Themaklassement - 28 punten
Afgevinkt - 9, 10, 15, 22, 31, 32, 34, 35, 38, 42-44, 49, 53, 55, 60, 64, 65, 67, 78, 79, 82, 84-86, 88, 90, 98, 100
Bron - Pindakaas
Eigen score - 2.6*
Ik ben normaal gesproken erg sceptisch en kan best goed azijnzeiken, maar ik was 100% overtuigd dat deze sequel zoveel beter zou worden en dat is gelukkig ook zo. Het is nog steeds allesbehalve een topfilm, maar thank god er zit tenminste humor in. Iets wat zo'n film echt nodig heeft. Ook de toevoegingen van Uil en Teigetje zijn epic, al had ik graag nog meer actie gezien van die laatste. Owl heeft een toffe fantasy-vibe en dito stem, Pooh ziet er stukken beter uit, geldt eigenlijk voor alles. Cast is beter, verhaal is zelfs interessant te noemen en zit mezelf af te vragen of mijn cijfer niet hoger moet. Normaal lul ik niet zoveel over een 2.5*
Woland
-
- 4796 berichten
- 3818 stemmen
23. Kyonyû Doragon: Onsen Zonbi vs Sutorippâ 5 (Film, 2010)
73 minuten - FTV
Puntentotaal: 46
Subgenre: 92. Vagina Dentata / Schlong Horror
Themaklassement: 23 punten (Voltooid: 1-3, 12-15, 17-20, 23-26, 38, 61, 78, 79, 81, 88, 92, 95)
Rating: 1.5*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/65000/65386.jpg?cb=1662199162
Ik krijg soms prachtige tips door. Sommige staan al op mijn watchlist, andere zijn er met stip op gekomen: Woodlands Dark and Days Bewitched, en Des Teufels Bad bijvoorbeeld (dank John Milton!). Maar toch staat mijn stemming niet altijd daarnaar. Nee, ik had nu zin in prut - een Japanse film met vertaalde titels als The Big Tits Dragon, Zombie Stripper Apocalypse, of Hot Spring Zombies vs Strippers 5. Dat moet wel goed worden! Toch?
De film is uiteraard humoristisch bedoeld. De zombies zijn dan ook wel grappig neergezet. Maar gezien zo'n titel verwacht je dat het toch wel een beetje losgaat, en uiteindelijk doet het dat wel op momenten - een bizarre vaginale vlammenwerper bijvoorbeeld. Maar buiten dat soort incidenten viel het vooral een beetje tegen. Ten eerste, de tenenkrommende humor. Nu moet ik toegeven, de versie die ik heb is nagesynchroniseerd in volwaardig Valley Girl, maar de grappen en gesprekken tussen de strippers zijn echt ontzettend flauw. Scary movie is er niks bij. Ten tweede, voor een film die pocht met titels als Big Tits Zombie 3D, Zombie Stripper Apocalypse en The Big Tits Dragon is het qua naakt ook best wel braaf - natuurlijk, de dames zijn prima bedeeld maar ook Japans dus echte grote memmen hoef je misschien niet te verwachten, en het blijft op dat vlak erg bescheiden. Vooral dames die rondhuppelen in stripperskostuum. En niet zo goed kunnen acteren. En ja, de effecten zijn ook brak. Dat is allemaal nog wel te vergeven als het wél grappig was, maar helaas. Ik hou best wel van cult en B-film, maar dit was toch een tegenvaller.
Han Solo 420
-
- 250 berichten
- 1697 stemmen
FTV
Puntentotaal: 10 + 2 = 12
Ik kwam de trailer een keer op een DVD'tje tegen. Een jaartje later heb ik hem van de watchlist af kunnen strepen. Viel me wat tegen. De flitsende beelden voor iedere moord deden me pijn aan de ogen. Ik zal wel een berichtje bij de film schrijven na het ontbijt. 2*
Han Solo 420
-
- 250 berichten
- 1697 stemmen
30. Cocaine Werewolf (Film, 2024)
Ook deze zag ik hier voorbij komen en vooral de poster vond ik geweldig.
Haha, dat was ik. Mark Polonia werkt graag met dezelfde acteurs samen. Zodra je die naam als regisseur ziet, dan weet je eigenlijk al genoeg. 
jordandejong
-
- 4772 berichten
- 1431 stemmen
Wrong Turn 2: Dead End (Film, 2007)
RW : 1 punt
Totaal: 13 punten
Eigen score: 4,0*
https://www.fangoria.com/wp-content/uploads/2024/03/Wrong_Turn_2.jpg
Halfje erbij na herziening. Wrong Turn 2 is nooit vernieuwend, maar alles wat het doet doet het uitstekend. Een waardig opvolger voor het orgineel wat inmiddels toch wel een klein klassiekertje is.
In principe heeft het alles voor een avond hersenloos vermaak. Tits, gore, mutants en humor. De slachtingen zijn lekker gewelddadig en expliciet. De humor komt vooral van Henry Rollins die een geweldige rol speelt als min of meer zich zelf.
Voldoet in principe aan alle verwachtingen die een film als deze van te voren wekt. Dan heb je het gewoon goed gedaan.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
35. Profondo Rosso (Film, 1975)
126 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 69
Subgenre: 45. Giallo
Themaklassement: 34 punten
Eigen score: 1.5*
Wist dat dit een moeilijke zit ging worden, maar vond wel dat ik hem gezien moest hebben/een kans moest geven. Vorig jaar had ik mazzel en kon ik Suspiria toevoegen, maar daar zal het qua Giallo plezier wel ophouden voor me. Beetje als een noir, het schiet maar niet op. Nu is er af en toe nog wel een leuke camerabeweging en eigenlijk vond ik de muziek wel prima, maar het duurde en duurde maar, half uurtje korter had de film ook goed gedaan.
78 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 71 punten
Subgenre: 90 Turkey horror (4.2 IMDB)
Themaklassement: 35 punten
Eigen score: 3.5*
https://image.pmgstatic.com/cache/resized/w663/files/images/film/photos/165/022/165022147_e6b0b8.png
Op basis van de positieve berichten van JM en joolstein deze gaan kijken en hij stelde niet teleur. Jerry G. Angelo die ook prima door kan als John Bernthal want niet alleen lijkt hij op hem ook zijn acteerstijl deed me erg denken aan John. Zodoende ligt hem wellicht nog een Punisher rol in het verschiet. Dat is overigens alleszins goed nieuws, want hij speelt het echt fantastisch, wat een heerlijke bad guy. Budget blijkbaar bijzonder laag, maar dat zie je er niet echt aan af, echt knap geschoten.
103 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 73
Subgenre: 99. Western horror
Themaklassement: 36 punten
Eigen score: 4*
https://image.pmgstatic.com/cache/resized/w936/files/images/film/photos/158/264/158264090_be6774.png
Dit als western/horror verkopen is wel heul gevaarlijk. Zo blijkt ook uit een aantal kritieken bij de film, want veel lui gaan er met verkeerde verwachtingen in. Dit is veel meer een thriller/mystery in een western achtige setting. De horror is heel minimaal en vooral psychologisch. Dat gezegd hebbende, over geweldige personages gesproken, Andrew Howard zet hier ook de rol van z'n leven neer. Echt een fascinerend personage die je zowel als good en bad guy neer kan zetten.
Verder is het vooral de desolate setting die hier de punten scoort, je wordt er haast claustrofobisch van. die leegte, die verlatenheid.. Qua sfeer deed het me heel erg denken aan Fall (Film, 2022) de andere 2 doen duidelijk onder voor Howard, maar alsnog prima. Film zit ook best vol met dialoog iets waar ik normaal niet zo'n fan van ben, maar dit is absoluut de uitzondering op de regel. Film overigens ook maar 22 stemmen...Best een aanrader, maar pas dus wel op dat dit geen traditionele western is, en ook weinig echte horror bevat.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
97 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 75 punten
Subgenre: 7. 1980s horror
Themaklassement: 37 punten
Eigen score: 3*
https://images.amcnetworks.com/ifccenter.com/wp-content/uploads/2019/07/the_hunger_1280.jpg
Oef, wat een kut plan om deze juist vandaag te kijken... ik had 5 uurtjes slaap ofzo, dacht ik knal er een Tony Scott filmpje in.. Tsja, dit is een film die ik in theorie prima 4* zou kunnen geven, ik kan op een andere dag dat trage tempo best hebben en het is ook werkelijk prachtig geschoten. Verder een unieke blik op het vampieren genre. Mja ik niet zoveel slaap en verwachtte een rap filmpje, nou dat was dit geenszins en was zodoende ook lastig vol te houden. Het is gelukt, maar ga deze zeker nog een keertje herzien.
81 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 77 punten
Subgenre: 85. Thriller/suspense horror
Themaklassement: 38 punten
Eigen score: 3.5*
Knappe film die het vooral wint op realisme. Realisme in de zin dat de mensen bij wie ze ff gaat eten heel normaal lijken. Mja, niets is wat het lijkt. Film blijft de eerste 45 minuten alsnog redelijk dicht bij de grond, en zou je alsnog kunnen denken: Het zijn gewoon extreem rare lui, maar het tweede uur wordt het toch een behoorlijk stuk pittiger en echt behoorlijk rauw. Zodoende een erg vermakelijk horror filmpje die in rap tempo voorbij vloog. Zeker een aanrader, ook voor als je wat minder goed hebt geslapen.
40. Even Lambs Have Teeth (Film, 2015)
78 minuten
FTV (2punten)
Puntentotaal: 79 punten
Subgenre: 60. North American horror
themaklassment: 39 punten
Eigen score: 2*
Had deze aanvankelijk voor thriller suspense en Rogue River voor North American, maar na het kijken van deze film ze maar ff omgedraaid. Zou dit geenszins kunnen verkopen als thriller of suspense eigenlijk. Het is een rape revenge filmpje, maar dan zonder de rape en zonder de revenge. Alsin het is er wel, maar het is echt amper in beeld. Nu had ik ook niet helemaal een B filmpje verwacht eigenlijk, en zodoende was het nog redelijk oke want nu kan je veel wegmoffelen onder 'het is met een knipoog' mja. Zag deze ergens in een lijstje staan met I spit on Your Grave, nou dat is het absoluut niet. Verder een best ok b-filmpje, met 2 prima dames die in ieder geval het revenge deeltje met plezier invullen.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
85 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 70+2= 72
63. Outer Space Horror
Themaklassement: 1 punt = 36 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 63 -65 -67- 69 -70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 - 88 -90 -94- 95- 98 - 100
Eigen score: 2,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDhkYTg2MGUtN2U5Mi00ZjlhLThmMWQtNWJiMjA2ZmIxMzZhXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg “We’re all gonna die!!”
Werkelijk een tot god-bekeerde gevilde ET...?Soms is het al een groot mysterie, hoe zoiets als Star Crystal überhaupt van de grond is gekomen? Maar goed laten het meteen maar uit de weg ruimen: deze goedkope productie is geen goede film! Het bestaat uit matige speciale effecten en decors en middelmatig acteerwerk. Naakt die nog wat smaak geeft aan zulke jaren 80-dingen ontbreekt volledig! Pak zo'n beetje elke bekende S-F film (2001: A Space Odyssey, Star Wars, Alien, ET) gooi het in de mix en je krijg dit..
Tijdens een routine-expeditie naar Mars vind men een merkwaardig gevormde rots, die later iets veel meer bleek te zijn..iets wat wetenschappers nog nooit eerder waren tegengekomen...Een Bloeddorstig ruimtemonster...mmm ammehoela meer een slungelig buitenaards wezen met tentakels. Het betekent dat de bemanning wordt opgejaagd door ventilatieopeningen en om hulp-schreeuwt.
De laatste tien minuten zijn zo lachwekkend pijnlijk dat ik er geen slechte waardering aan wil geven. Want echt...een buitenaards wezen met een soort New Age-kristalaanbidding die de ware geloofsovertuiging vindt nadat hij werd blootgesteld aan de invloed van de bijbel...en afsluitend als één grote, gelukkige familie...en waarom een eind Credits-liedje? Wel een curiositeit naar verre van goed!
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8931 stemmen
37 Spontaneous Combustion (1989)
97 minuten
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 72 +2= 74
86. Tobe Hooper Horror
Themaklassement: 1 punt = 37 punten
Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 7 - 11- 14- 15 -16 -23- 24- 33- 34- 35- 36- 37 - 39 -47- 48 -50 - 51- 60 - 63 -65 -67- 69 -70 -74 -77 - 79 - 82 - 85 -86 - 88 -90 -94- 95- 98 - 100
Eigen score: 3,5*
https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BOTA3ZmE5ZmUtZjNmMi00YmNlLTkyZTUtYTczZDQ4YzhkMDVkXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg Wat als je een monster uit de jaren 50 bent? De film brengt een lekkere mix van de paranoïde en angsten van dat atoomtijdperk en body-horror uit de jaren '80. Met het materiaal wat je hier ziet, had je misschien wel drie verschillende films kunnen maken maar nee...je krijg het allemaal! En dat was toch wel erg lekker! De eerste ‘Nucleaire Familie’ (dat spotje ook) krijg ondanks bezwaren een baby. Jaren later is het Brad Dourif die schreeuwt, zweet en dingen in brand steekt met zijn geest, als zijn apocalyptische geboorteafwijking zich openbaart. Uiteraard door een gekke wetenschapper en om het toch eighties te houden, een samenzweringscomplot van de overheid. En omdat het altijd leuk is om te zien hoe mensen in vlammen opgaan. Verder heeft het natuurlijk een Schlock-uitgangspunt maar soms met verrassende disfunctionele familie-elementen. Zijn er eigenlijk meer films over spontane menselijke verbranding (SMO) of is deze daarin uniek? Ja ik vond dit een hele leuke en gekke film!
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
85 Minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 62 + 14 (31 registraties) = 76
Subgenre: 100. Zombies & Infected Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 16,18,19,23,29,42,54,58,65,77,80,83,86,91,100)
Themaklassement: 30 punten
Eigen rating : 3.5*
https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/gNOOS7w7rsNE7q56jf4NmFCvgKJ.jpg
Japanse Art-house zombie-flick. Dat betekent dus artistiek verantwoorde Zwart/Wit fotografie en eigenzinnigheid. Maar ook sloom, traag en repeterend. Van dat tweede ben ik niet echt een grote fan maar bij deze film klopte het. Tevens ben ik een beetje op het zombie-genre uitgekeken en kan ik zo'n film die haaks staat op het genre wel appreciëren. Films zoals "Warm bodies" of "The Night Eats the World" zijn zo'n voorbeelden waarbij men een originele draai wil geven aan het zombie-genre. Ook hier wijkt men een beetje af van het principe dat een zombie elk levend wezen bespring en in repen scheurt. Miss Zombie is een laag-geïnfecteerde zombie en kan dus ingeschakeld worden als huishoudhulp. Ze krijgt fruit en groenten te eten (Ja hoor) en schuifelt dag in dag uit van haar verblijfplaats naar het huis van de familie die haar gekocht heeft. Naarmate de film vorderde, leek het me meer een socio-drama dan een horror. Miss Zombie wordt meer gezien als een waardeloos iemand dat ingeschakeld kan worden als slaafje en naar believen mishandeld kan worden. Het begrip monster verplaatst zich van haar naar de normale mensen die haar omringen. Bizar en tegelijkertijd fascinerend om te zien. Ondanks de traagheid en de steeds weerkerende situaties 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4896 stemmen
Het up-to-date lijstje alweer ! 
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Leuk dat Miss Zombie beviel ikkegoemikke, die vond ik ook erg fijn. Maar nog leuker om te zien dat joolsteins aanvankelijke zesje voor Des Teufels Bad toch doorgesudderd is naar 4* ... Love it when that happens 
Gebeurt niet heel vaak, maar ook ik heb wel een paar keer meegemaakt dat zonder herziening een zesje toch een (naar boven afgeronde) 4* werd, doordat de film bleef nawerken in mijn hoofd.
Met het mooie getal 275 sta ik trouwens op 43% van het lijstje uniek titels, lang niet onaardig.
ik had nu zin in prut

En Shadowed maak je geen zorgen, ik denk niet dat die 'teveel' gedachte bij iemand is opgekomen! In elk geval niet bij mij. Hoogstens 'kak, hoe houd ik die vent nou bij! Ik kan niet sneller!'

77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
50. Gojira (1954)
98 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 93
Subgenre: 29. Camp / Kitsch Horror
Themaklassement: 41 punten
Eigen rating: 2,5*
(afbeelding)
Ik weet het. Niet zo netjes om deze iconische klassieker in nummer 29 van het themaklassement te stoppen, maar toch vond ik het wel passen. De actiescenes zijn trouwens best lollig in elkaar gezet en behoorlijk spectaculair voor die tijd. Eigenlijk kon ik de praktische effecten daarnaast ook wel waarderen, maar zoals wel vaker binnen dit soort films krijgt het verhaaltje eromheen te veel aandacht. Heel interessant zijn de personages en hun problemen namelijk niet.
Heiligschennis! Ik heb ook alle Godzilla films gezien end it is een van de minst campy. Het heeft zelfs geen volleybal scene tussen de monsters zoals hier:
54. Ticks (1993)
85 Minuten
FTV (2). Totaal aantal punten = 100
Subgenre: 96. Vinegar Syndrome Horror
Themaklassement: 44 punten
Eigen rating: 3,5*
(afbeelding)
Zo. Nu zijn de registraties wel een beetje klaar. Heb ook het gevoel dat de hordes aan berichten vanuit mijn adres wat irritant zijn geworden, maar ik wilde even het maximale halen uit mijn laatste vrije dag van de week. Sta me wel toe om deze dan nog even op de pagina te zetten. Fijn genrewerkje met leuke praktische effecten en een korte duur. De kids doen het goed, de insecten zijn eigenlijk best creepy en de makers zijn niet te bang om ongeremd allerlei smerigheden te tonen. Geen moment mee verveeld!
Nee hoor vindt de hordes aan berichten leuk en dit is inderdaad een leuke film.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
132 min. – Tsjechië
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 73
Subgenre: 42. Fantasy, Dark Fantasy & Fairy Tale Horror
Themaklassement: 37
(1, 14, 24, 27 – 28, 30 – 32, 34 – 35, 40, 42, 46 – 49, 53 –54, 57, 64 – 65, 68, 70 – 71, 75 – 76, 78 – 80, 84 –85, 87 – 88, 90, 92 – 93, 96)
Ook hier een langere film. Van Jan Svankmajer ben ik al langer bekend maar dit is de eerste film da tik van hem zie. Hij is een Tsjechische experimentele animator. Deze film hier is een live animatie met stop motion toegevoegd voor Little Otik.
Litle Otik is een versie van een Tsjechisch sprookje dat zich in het heden afspeelt. Een koppel wil dolgraag kinderen krijgen maar kan niet. Dit drijft hun tot waanhoop maar dan vindt de man een boomwortel dat op een baby lijkt. Zijn vrouw besluit hem op te voeden, hij komt tot leven maar heeft een abnormaal grote honger.
Dit is een gegeven dat makkelijk dom zou kunnen hebben uitgevallen. Het is een mooie film die zijn tijd goed gebruikt en ondanks dat hij vooral in een appartementsblok afspeelt nooit te claustrofobisch is of mooi uitziet. Het sprookje heeft veel morele ambiguïteit en Otik is echt iets om te aanschouwen. Enkel de iets te snelle einde voor mij maakte het ietsjes minder. Een ongewone onderwerp en een heel mooie film. Ook veel maffe en leuke details in deze film zoals de eet scenes.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
38. A Chinese Torture Chamber Story II (1998)
93 min. – Hong Kong
FTW (2 punten)
Puntentotaal: 75
Subgenre: 67. Prequel / Sequel Horror
Themaklassement: 38
(1, 14, 24, 27 – 28, 30 – 32, 34 – 35, 40, 42, 46 – 49, 53 –54, 57, 64 – 65, 67 – 68, 70 – 71, 75 – 76, 78 – 80, 84 –85, 87 – 88, 90, 92 – 93, 96)
https://vinegarsyndrome.com/cdn/shop/files/CTC02_11_1920x.png?v=1719511270
https://vinegarsyndrome.com/cdn/shop/files/CTC02_16_1920x.png?v=1719511270
De tweede film presenteert een totaal nieuw verhaal dat in grote lijnen dezelfde elementen heeft als de eerste film. Dit deel heft geen humor elementen en geen hoogtepunten als de wire fu seks gevecht scene van de eerste film. De hoogtes zijn er niet maar het verhaal is wel veel gestroomlijnd en sterker als gevolg. De slechterik evolueert mooi en heeft ondanks zijn achtergrondverhaal niets vergefelijk. De seksscènes zijn hier nog altijd over de top maar zonder de comedy duren zijn gewoon te lang en voegen niet veel toe. Een solide film al bij al maar niets groots. Alles is duister genoeg dat niets respijt brengt.
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
41. The Devil's Carnival (2012)
55 minuten - Verenigde Staten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 82
Subgenre: 41. Family & Musical Horror
Themaklassement: 41 punten (Voltooid: 1-41)
Bron: Pindakaas
The Devil's Carnival (2012) is het eerste deel van wat een meerdelige serie had moet worden. Hoewel sowieso deel 2 en 3 al zijn gepend, zijn die vervolgen op deze Darren Lynn Bousman film er nooit gekomen. Althans, Alleluia! The Devil's Carnival (2016) zou deel 2 worden, maar het is me niet helemaal duidelijk of ze dit zelf nu als deel 2 zien of niet. Een follow-up is het echter sowieso. Ik zeg film, maar ik vermoed dat je dit net zo goed als een pilot van een nooit afgemaakte miniserie zou kunnen bestempelen.
In 'The Devil's Carnival' worden zondaars door de duivel uitgenodigd in een pretpark waar ze hun zonden opnieuw moeten ondergaan. Lucifer en zijn kleurrijke cast van prostituees begeleiden deze verloren zielen door het wilde pretpark. In de cast zien we namen terug als Sean Patrick Flanery en Briana Evigan, maar ook Deadwood's Dayton Callie. Het is moeilijk voor te stellen dat dit (naar verluid) in 7 dagen is geschoten, maar dat kan de boel voor mij niet redden.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/wBfiIbB5HVD8RENhuofL1WIoZu8.jpg
Vorig jaar zag ik in de horrorchallenge Bousmans Repo! The Genetic Opera! (2008), ook een horrormusical, en die beviel me best wel. Het kwam dat ook als een verrassing dat ik me aan deze Devil's Carnival behoorlijk zat te ergeren. De muziek stond me tegen, en de circus setting en zijn karakters vond ik ook een beetje irritant.
Nee, dit was een lange zit ondanks de korte speelduur, en wat mij betreft blijft het hier verder bij.
1,8*
----
5 minuten - Verenigde Staten
Bron: YouTube
Nadat ze eindelijk verbinding heeft met haar telefoon terwijl ze in de wildernis is, ontdekt een schrijfster dat er een sinistere gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Niet slecht, maar 5 minuten is toch wel een kort om indruk te maken. Dat lukt regisseur Kholi Hicks dan ook niet helemaal
2,5*
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
34. The Substance (Film, 2024)
Speelduur: 140 minuten
FTV: 2 punten
Puntentotaal: 68
https://image.tmdb.org/t/p/w780/hVzYie5xi8r4ClijFwR1cV1x5Bb.jpg
Met de Substantie wordt een nieuw product op de markt gebracht dat iemand in staat stelt om op elk vlak een betere versie van zichzelf te maken. Ook is het mogelijk om deze versie zowel jonger als mooier te verkrijgen. Daartegenover staat dat je jouw tijd moet verdelen; een week voor de ene persoon en een week voor de andere. Zolang dit evenwicht gerespecteerd wordt, kan niets fout gaan. Of toch?
Gister dan eindelijk The Substance gezien. Vanwege de hoge beoordelingen had ik dan ook hoge verwachtingen. Film begint goed, mooi camerawerk, fijne muziek...
Zitten ook heerlijke body horror stukken in, echt heel mooi gemaakt!
Verhaal zelf vond ik oké. Alleen het had van mij misschien iets korter mogen duren. En tsja dat einde... dat vond ik dan stiekem wel weer een beetje jammer. Ben dus iets minder enthousiast dan mijn voorgangers die deze film voor de horror challenge hebben gezien (of ik ben gewoon TE streng
), maar... zeker wel een interessant filmpje met een goede boodschap! En oja... ik vind Demi Moore nog steeds een prachtvrouw met haar 61 jaar!
Beoordeling: 3,5*
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
17. Terrifier 2 (Film, 2022) - MovieMeter.nl
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 34 punten.
Ontzettend zonde van de belachelijk lange speelduur en dat laatste gedeelte. Een laatste gedeelte met meer eindes dan Lord of the Rings. Want Terrifier 2 doet ontzettend veel dingen goed. Ik moest er nog even inkomen door die vreemde eerste 20 minuten (dat liedje bleef afgelopen nacht in mijn hoofd rondspoken), maar zodra de focus op Sienna en haar familie/vrienden komt te liggen wordt het steeds beter. Art the Clown blijft natuurlijk het sterkste punt van deze films, maar Lauren LaVera doet het uitstekend. En ik bedoel, kom op...
https://media.tenor.com/3yqWXNjWuxYAAAAM/lauren-lavera-terrifier-2.gif
De moordpartijen zijn ook lekker gruwelijk, met de fameuze Allie slaapkamer moord als glorieus hoogtepunt (of dieptepunt blijkbaar voor sommige zeikerds). Jammer genoeg is het langdradige laatste gedeelte echt een domper. Er zitten nog twee lekkere moorden in (Dat hoop ik in ieder geval voor die jongen zonder zijn jongeheer), maar voor de rest was dit moeilijk doorheen te komen. De scene tijdens de aftiteling laat ruimte voor het al aangekondigde derde deel. Dit jaar blijkbaar.
3*
John Milton
-
- 24229 berichten
- 13394 stemmen
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe ik deel 2 ga vinden, na mijn 2,5* voor de eerste. Better or worse?
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
De speelduur voor zo'n type film is wel echt ontzettend lang. Dat staat mij vooral een beetje tegen.
IH88
-
- 9733 berichten
- 3185 stemmen
Ik ben wel een beetje benieuwd hoe ik deel 2 ga vinden, na mijn 2,5* voor de eerste. Better or worse?
Deel één nog niet gezien. Deze kwam langs op Amazon Prime.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.