• 8.608.867 stemmen

Releasedatum: 1 september 2022

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Fall

"Fear reaches new heights."

Voor de beste vriendinnen Becky en Hunter draait het leven om het overwinnen van angsten en het verleggen van grenzen. Ze besluiten een afgelegen en verlaten radiotoren van 600 meter hoog te beklimmen om de as van Becky's overleden echtgenoot te verstrooien. Wanneer delen van de gammele ladder afbreken, komen de vriendinnen vast te zitten. Hun klimvaardigheden, evenals hun vriendschap, wordt nu op de proef gesteld in een wanhopige strijd om de elementen, een gebrek aan voorraden en duizelingwekkende hoogtes te overleven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

Alle Media

filsurs

inderdaad, gewoon spannend, lekker kijken en genieten van een film...

avatar van Zaeli

Zaeli

Heb mezelf mateloos geërgerd aan met name de keuzes van de 2 dames, ik ga niet in op veel van de details, omdat die al geplaatst zijn door andere, maar nu komt de grootse oplossing en dus ook spoiler: Waarom had je niet de telefoon vastgemaakt aan de drone, nagenoeg alle controllers van DJI drones zijn zonder telefoon te gebruiken, telefoon is voornamelijk voor het zicht en opslaan van de video die je opneemt. Ipv insta onzin te posten, maak een sms die je verstuurd naar die vader en enkele vrienden, zoef drone naar beneden, wacht min 10 seconden, haal drone omhoog. Paar uur wachten en klaar, of een iPhone 14 kopen, als we Apple moeten geloven. Verder moet ik toegeven dat ik bij de daadwerkelijke klim naar de top wel goed in de spanning zat, maar over het algeheel genomen vrij matig.

Demeter schreef:

Ik had het over spannendste films, niet beste films, dus top 10s doen er niet toe. In de mijne staat hij ook niet.

Seven heb ik gezien. Een zeer goede film en inderdaad spannend, maar vooral in de laatste acte. In het geheel genomen is de sfeer vooral heel beklemmend, maar ik vrees niet de hele film lang voor het leven van de hoofdpersonen en dat had ik bij Fall wel.

Murders by numbers en The Bone Collector moet ik nog zien.

Nou nou TROEP? Het kijkt toch lekker weg? Niet bedoeld voor diepgaande kritieken maar gericht op het chips- en bier publiek. Dan is het toch wel leuk. Maar bedankt voor je moeite dat siert je.

[quote]Triller schreef:

Ik begrijp dat je een specialist bent in klimmen, respect! Voor mij, als leek, doen die details er niet toe, ik reageer op spanning, humor e.d. en dat is aardig gelukt. Bedankt voor je inzicht.

avatar van james_cameron

james_cameron

Nagelbijter met een even simpel als doeltreffend uitgangspunt: twee vriendinnen beklimmen een afgelegen en verlaten radiotoren van 600 meter hoog en komen helemaal bovenin vast te zitten. Het akteerwerk van de twee dames is niet al te best en bepaalde dramatische plotdetails worden er een beetje met de haren bijgesleept, maar op visueel vlak weet regisseur Scott Mann (zoon van) grotendeels te overtuigen en er valt te genieten van een aantal bijzonder intense, spectaculaire aktiescenes.

avatar van Doom4

Doom4

aardig voor een keer...

Beetje amateuristische klimmers helemaal als je al een keer iemand verloren hebt maar alla de film begint wel degelijk spannend. Ik kreeg een beetje het final destination gevoel met al die schroeven die 1 voor 1 uitvielen . De hoogte werd ook goed in beeld gebracht waardoor ik het regelmatig een beetje benauwd kreeg. Voor de rest zit de film vol met onzin maar ik heb me er wel mee vermaakt.

avatar van Demeter

Demeter

filsurs schreef:

Denk dat je Triller moest quoten ipv mijn bericht. Ik heb het niet over troep gehad.

avatar van shugenja

shugenja

Toch knap om 100 minuten te vullen met zon simpel verhaal. Het wordt geen moment langdradig of vervelend. Dus gewoon prima film, mijn vriendin vondt hem zo spannend dat ze een paar keer riep "ik hou hier helemaaaaal niet van!" En wilde weglopen. Maar toch ging ze niet want ze wilde ook weten hoe het afliep en zon film is het.

avatar van Rodger

Rodger

Klamme handjes, zeker voor mij die hoogtevrees heeft als ik al dikke sokken aan heb.

maar best prima geslaagd, en zeker niet saai.

3.5 ***

avatar van demonski

demonski

Kreeg er wen beklemmend gevoel van

BBarbie

Ik vermoed dat regisseur Scott Mann enkel de bedoeling heeft gehad een spannende film te maken, zonder zich druk te maken over het realiteitsgehalte van het verhaal. In die opzet is hij zeker geslaagd. Ondanks de manco’s is het zonder meer een spannende en soms spectaculaire film met redelijk wat nagelbijtmomenten en twee aantrekkelijke protagonisten. Prima.

avatar van Noodless

Noodless

Een spannende thriller met hoofdzakelijk maar twee personages die de kijker prachtige beelden weet te bieden en dat niet alleen qua natuur of spectaculaire momenten. Ook de twee dames zorgen daar wel voor.

Er zit ook een verrassende twist in de film. Leuke film ! 7/10

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Griezelige situatie waarin de twee jonge sportieve babes verzeild raken. Deze film heeft ook wel wat mee van het nog betere Frozen (2010) , al is Fall dan weer visueel imposanter. Zou hier echt een making of van willen zien. Er is echter genoeg reden om kritisch te zijn : de twee hoofdfiguren zijn vrij irritant (beetje typerend voor de millenials), de dialoog verre van geniaal, en hoewel het eerste uur zeker spannend en duizelingwekkend was, sleept het daarna maar wat aan. Het einde vond ik al helemaal een afknapper : we krijgen zelfs niet te zien op welke manier Becky gered werd.

avatar van Duke Nukem

Duke Nukem

Ik hou wel van survival movies die zich op één plaats afspelen waar de hoofdrolspelers vast komen te zitten. De cinematografie is adembenemend en heel doeltreffend, vooral voor mensen zoals ik die aan hoogtevrees lijden. Ook ik zat met klamme handjes te kijken! De twee jonge vrouwen lijken soms wel over superkrachten te beschikken en ze lijken alle veiligheidsprotocollen i.v.m. het beklimmen van een hoge toren over boord te gooien, maar dat mag het plezier niet verpesten. Je kijkt zo'n film namelijk niet voor het realisme maar voor de fun. Hetgeen mij het meest heeft gestoord is het hele social media gebeuren ("Tits for clicks!") en het abrupte einde, waarbij de reddingsoperatie met de helicopter gewoon wordt overgeslagen. Van dezelfde producers als 47 Meters Down staat in de openingscredits, en dat blijkt wel: beide films hebben namelijk dezelfde twist op het einde.

avatar van egelhunter

egelhunter

Van mij krijgt deze film 4*.

Was het een topfilm? Ja en nee. Maar een film die mij zweethandjes bezorgt alleen al vanwege de hoogtes... dat heb ik niet veel films zien doen. Verder kijkt het lekker weg en waren de 100 min zo om.

scorsese

Goeie film waarin twee ervaren klimmers komen vast te zitten op een hoge toren in de woestijn. De duizelingwekkende hoogte levert vooral op het begin een aantal spectaculaire beelden op. De film weet de spanning er goed in te houden, ondanks dat de geloofwaardigheid meerdere keren in gedrang komt. Een kleine 3.5 sterren voor deze onderhoudende film.