Reeker (2005)

Horror

geregisseerd door Dave Payne
met Devon Gummersall, Derek Richardson en Michael Ironside

Een groepje studenten is op weg naar een rave midden in de woestijn. Wanneer hun wagen het plots begeeft zijn ze verplicht te overnachten in een verlaten motel. Al snel merken ze dat deze plek een schuilplaats is van iets dat het midden houdt tussen leven en dood en ze zijn hun leven daar niet zeker.

avatar van SuperSideSwipe
Wat een troep,

Deze film leek echt helemaal nergens op.
Zelfs een beetje fatsoenlijk geslash werd de kijker niet gegund.

Meestal kan ik dergelijke low-budget Slasher / Horror films wel waarderen, maar dit bleef gedurende de hele film te vaag en belachelijk om er iets mee te kunnen.

Mijn advies is om deze absoluut links laten liggen.

avatar van eavymetal
Ik was na het bekijken van deze film tóch een beetje teleurgesteld.

avatar van Lennert
De plotwending op het einde maakte wel iets goed, maar uiteindelijk blijft Reeker toch een matig geacteerde en weinig spannende horror film. Sporadisch was de gore best goed, maar de matige make up effecten bij de Dood zorgden ook weer voor een domper op het geheel. Zoals gezegd viel het verhaal door de plotwending best mee, maar het duurde wel erg lang voor er ook maar enige hint gegeven werd wat er precies aan de hand was, dat het bij mij ook steeds moeilijker werd ook maar een donder om het geheel te geven. Gewoon matig.

avatar van bjerik76
erg slecht, ik vond de film erg voorspelbaar en niet schrikwekkend.
Mede doordat de horror te overdreven was, de make-up van de verminkte personen was overdreven, en eigenlijk alles.

Het begin was al erg overdreven
toen het hertje werd aangereden vlogen de lichaamsdelen in het rond, en heel de voorruit onder het bloed dat het zicht weg is ? het hele hele realistische viel gelijk weg.

nee, erg nep en goedkoop/low budget wat het niet waard is om naar te kijken

avatar van wendyvortex
Begint veelbelovend voor de begintitels komen, maar daarna komen ze weer het volslagen stompzinnige slachtvee, duurt nog akelig lang voordat de eerste eraan gaat.
Tja en die Reeker neem me even niet kwalijk, maar hier gaan we toch echt even voor meest stompzinnige figuur uit een recente horrorfilm, mits we hem zien natuurlijk anders begint alleen het beeld wat blurry te worden.
Niet te pruimen cliché-horror inclusief een stuk of drie stompzinnige twists.

avatar van umbro01
Als je niks te doen hebt is het nog wel te doen een echte B-film. Een film die eigenlijk nooit op gang komt.

avatar van rox91
Ik snapte hem niet helemaal... Het einde bracht me ernstig in de war. En ook die man met dat bebloede t-shirt aan.

avatar van ILDIB
Pak een willekeurige afleveringen van de de smurfen en zet er de soundscore van deze film onder en hij is net zo spannend. Wat een nutteloze film is dit zeg. Niet spannend, niet grappig, niet vies, niet niks. Alleen de opening en het eind zijn goed.

Het begon nog zo goed omdat er eens geen supermodellen als studenten worden gebruikt. Daarna is het heel veel niks.

Beste is nog het einde hoe men enigszins verklaard hoe ze aan hun einde zijn gekomen en waar dus de film eigenlijk om draaide, de doodsstrijd. Dat punt vind ik zeer goed zelfs, maar voer het dan niet zo waanzinnig slecht uit.

avatar van missyanaroid
Zoals eerder al is aangehaald: de film lijkt eigenlijk nergens naar, maar het einde maakt veel goed!

avatar van Perry Meer
de camper in de film was een gaaf ding, daar zou ik wel in willen karren
de film? ach ja zo slecht als de reacties boven was die nou ook weer niet
maar ook niet zo goed gewoon een middle of the road movie, kijken en vergeten
behalve die camper dan dat was een gaaf ding, ehhh de score?

2x wat heb ik net zitten kijken?

avatar van 606
pg-love schreef:
Deze was echt zoiezo een goeie film. in de begin snapte ik hem niet maar daarna wel.. Echt goed gedaan bij deze film.. Bravo..
Gelukkig nog iemand die de film waardeert.

avatar van Perry Meer
er is ook nog een vervolg!

Na het lezen van de reacties, verwachtte ik een 1,5 uur dommelen. Wat helemaal niet het geval was. Ik vond deze film best wel spannend. (vooral het eerste deel dan, want vanaf dat de "dood" zijn gasmasker wordt afgedaan is het niet meer spannend, maar eerder vervelend! )
Het einde maakt wel alles terug goed. Hiervan zouden ze een remake moeten maken, maar dan met betere make-up en met iets meer budget please!

avatar van Le Edzel
Spijt dat ik hier 2,50 voor heb uitgegeven bij de videotheek. Trok vrijwel nergens op en wist mij geen moment te boeien. Ik heb mij eigenlijk de gehele film lopen irriteren, tot er bij het einde toch uit een iets ander vaatje werd getapt. Het verraste mij zeer en vond dit nog enigszins vrij aardig.

Ondanks dat het einde redelijk was, was de rest van de film vrij slecht geacteerd, niet spannend of vermakelijk. Jammer.

avatar van Franza
wauw
Wat is deze film slecht.
Hij is saai en slaat nergens op,
Hij amuseert geen moment en ik had dan ook moeite om mijn aandacht erbij te houden.

Ik ben echt een slasherfan maar dit is het zeker niet voor mij!

avatar van Roger Thornhill
De cliché's worden aardig uitgewerkt, de typetjes zijn goed ingevuld en stevig aangezet, de spanning wordt prima opgebouwd en de schokeffecten komen mooi onverwacht. Fraai camerawerk, een geweldige plottwist (dus dáárom verscheen die dealer/arts steeds tussendoor bij verschillende personages in het motel: om "in het echt" na het ongeluk te kijken of hij ze nog kon redden, en daarom probeerde hij Gretchen ook te zoenen), goed spel, altijd leuk om Michael Ironside en Eric Mabius te zien, en al met al anderhalf uur uitstekend mee vermaakt (en dat reeds meerdere malen). En het eerdere Dead end heb ik niet gezien, dus heb ik ook geen aanleiding om Reeker vanwege een "Aha-Erlebnis" minder sterren te geven : ****.

avatar van RuudC
Van de regisseur mag je deze opmerking niet maken, maar de titel klopt gewoon. De film stinkt!

Payne heeft een aardig concept hier en laat daardoor eigenlijk zien wat voor prutser hij is. De hele film lang heb je geen idee wat er eigenlijk precies gebeurt en pas op het eind wordt alles uitgelegd. Als het goed was uitgewerkt, was dit geen onaardige film geweest. Tachtig minuten lang is dit een erg saaie slasher. De personages doen je weer eens niks en de film is vooral donker. Zelf baal ik ervan dat de rol van Michael Ironside niks voorstelt. Zijn aanwezigheid is voor mij al reden genoeg om een film te kijken, maar dat pakte hier tamelijk dramatisch uit. Het einde is interessant, maar daarvoor zou je je niet door tachtig minuten stront moeten worstelen.