The Devil's Carnival (2012)

Horror / Muziek

geregisseerd door Darren Lynn Bousman
met Alexa Vega, Sean Patrick Flanery en Briana Evigan

In 'The Devil's Carnival' worden zondaars door de duivel uitgenodigd in een pretpark waar ze hun zonden opnieuw moeten ondergaan. Lucifer en zijn kleurrijke cast van prostituees begeleiden deze verloren zielen door het wilde pretpark.

avatar van EW101
Kan een sfeervolle smerige slasher worden. Zie wel wat er van komt , hoop wel dat het goed komt met deze want ik vind het toch wel gewaagd dat hele kermisgedoe.

Samhain
Ik ben erg benieuwd. Darren Lynn Bousman is ook een regisseur die weet wat de horrorliefhebbers willen zien. Vond eigenlijk alleen zijn 11-11-11 matig.

avatar van jarno1975
Poster geplaatst.

avatar van killer13
klinkt heerlijk!! alleen jammer dat de film maar 55 minuten duurt.

avatar van Richard_Voorhees
Bousman weet altijd wel redelijk vermakelijke films af te leveren, maar zijn Repo! vond ik echt niks. Niet mijn soort film in ieder geval. Dit word dan ook de eerste film van deze regisseur die ik over ga slaan denk ik...

avatar van glimmerman2000
Een film(pje) die het vooral van zijn sfeer moet hebben!..Ook genoot ik van de vele kleuren:)...Het is Halloween-tijd, vandaar dat ik hier extra van genoot...De vele kostuums, pruiken, clowns, en weet ik veel wat nog meer....HEERLIJK!...Echt een halloween-tijd film

Ook vond ik het leuk om de mooie ''Briana Evigan'' te zien!...Want aiiii wat vind ik haar leuk, al is haar karakter in deze film niet de leukste!...Maar wat is ze toch mooi:)...Ik ben niet iemand die altijd maar naar het uiterlijk kijkt, alleen deze actrice......DAMMNN;)

De korte speelduur van de film vind ik jammer, aangezien ik nog langer in deze sfeer wilde blijven!...Maar goed, beter zo, dan dat ik snak naar het einde!

KLASSE!

avatar van dualcia
Wat een vreemd werkje is dit. Maar desalniettemin heb ik me toch goed vermaakt hiermee. Het is op het begin even wennen, maar dat lukt best snel met de prachtige, kleurrijke beelden die deze film dragen. De setting van een carnival helpen hier enorm bij. Wat zag het er allemaal ontzettend goed uit. Ik vind sowieso het hele idee van deze carnival erg leuk.
Toch heb je op het einde van de film erg het gevoel dat je iets mist, door de korte speelduur. Vooral omdat sommige liedjes vrij lang duurden en ze toch meer uit het verhaal hadden kunnen halen.
Ook jammer dat het horror-element voor mij een beetje weg was. Ik had gehoopt dat er gedurende de hele film ook een flinke dosis horror zat, waardoor het een erg originele mix van horror met musical werd, maar deze film kwam voor mij toch meer neer op een freakshow-musical.
Alsnog een *3.5, deze film heeft een ontzettend fijn sfeertje en hele mooie beelden.

Meh.

Had er ook niet zoveel van verwacht, Repo vond ik ook niet denderend en dit is duidelijk in dezelfde stijl. Visueel zit het best wel goed, mooie kleuren en erg sfeervolle sets. Zo'n circus is dan ook een redelijk goeie setting voor een film als deze.

Het probleem ligt bij de iets te rubberen personages (de duivel) en uiteraard de nummers. Vind ze veelal afbreuk doen aan de sfeer, buiten het clownsnummer ook allemaal erg pover uitgevoerd. Verder vond ik de onderverdeling in nog kortere verhaaltjes ook wat vreemd, zeker gezien de al erg korte speelduur van dit filmpje.

Blijkbaar toch iets wat Bousman uit z'n systeem moet krijgen, ik blijf hem verder ook wel volgen maar echt goed zal ik deze filmpjes niet snel vinden denk ik.

avatar van Noodless
Een ontgoocheling !
De verwachtingen worden totaal niet ingelost. Repo vond ik uitstekend....dit is gewoon heel zwak.
Qua gore valt er niks te beleven. Sfeer vond ik ook maar matig gezien het concept. De liedjes spraken me hier niet aan. Wat setting betreft zit het wel oké. Het verhaal wordt onderverdeeld in een aantal korte verhaaltjes wat in dit geval de korte speelduur niet in de hand werkt. In één woord saai. 3/10