• 15.802 nieuwsartikelen
  • 178.295 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.091 gebruikers
  • 9.376.895 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

6. https://www.moviemeter.nl/film/1139642/info/]We're All Going to the World's Fair (Film, 2021) [🇺🇸]

Speelduur: 86 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 10

Subgenre: 20 - Art / Slowburn / Elevated Horror

Themaklassement: 6/100 ( 7, 10, 20, 38, 53, 92 )

[url=https://ibb.co/LZSxWHr[/url]

Een film die veel verdeeldheid oproept. Zeker op MovieMeter zijn de recensies en ratings niet mals, maar op andere sites zie ik ook wel weer positieve reacties. Ik behoor tot de tweede groep, ik vond een geweldige en beklemmende film. Over eenzaamheid en je heil zoeken op het internet, de constante angst iemand te verliezen. Het is erg vaag vormgegeven, maar dat is iets wat ik wel kan waarderen. Geen pure horror, maar sluimerend op de achtergrond voel je toch een doorlopende angst. Ik snap ook dat dit niet voor iedereen is weggelegd, want bij het opzetten van een horrorfilm verwacht je zoiets niet. Dit is geen alledaagse horror, maar gelukkig wel eentje die in mijn straatje past.

4.0*

stef89

• 150 berichten
  • 1506 stemmen

1. The Empty Man (2020)

137 minuten

FTV (2punten)

Puntenklassement: 2 punten

Eigen score: *2,5

Dit is mijn aftrap van de Horrorfilm Challenge

Ik vond de film heel sterk beginnen met Bhutan als setting. Mooi creepy sfeertje ook.

Helaas duurt de film veels te lang en kakte alles naarmate het hoofdverhaal vorderde een beetje in.

Laten we hopen dat het bij deze challenge andersom gaat: een minder begin maar steeds betere films

ibendb

• 5038 berichten
  • 3221 stemmen

8. Plan 9 from Outer Space (Film, 1957)

Speelduur: 79 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 16 punten

Subgenre: 29. Camp / Kitsch

Voltooid: 2, 18, 23, 29, 44, 38, 62, 100

https://i.postimg.cc/FFP6Bm1f/plan9fromouterspace.jpg

Een blik op de poster van Plan 9 from Outer Space doet vermoeden dat dit een epische film van formaat is met een grandioze battle tegen aliens. Een minuut nadat je de film opzet merk je direct dat dit allesbehalve groots is. Dit neemt gelukkig niet weg dat het nog steeds enorm memorabel is!

Ed Wood heeft hier een uniek spektakel afgeleverd. Het is geenszins goed maar verschrikkelijk vermakelijk. Het lage budget zorgt voor hilariteit en charme tegelijkertijd. De sets bestaan uit kartonnen muren en enkele gordijnen die dringend een strijkbeurt nodig hebben. De special effects zijn geknutseld; mijn 3-jarig neefje kan het beter. De ufo's hangen bijvoorbeeld aan een zichtbaar nylon draadje. Veel shots worden dubbel gebruikt om toch maar de runtime te kunnen aandikken. De idiote dialogen worden vol overtuiging en passie geuit door de amateuristische acteurs.

Dat Bela Lugosi meespelt in deze film is louter toeval. Blijkbaar had Lugosi met Wood wat ongerelateerd beeldmateriaal geschoten. Wood gebruikte het dan in deze film, enige tijd nadat de Dracula-acteur overleed aan een hartaanval, puur om te kunnen vermelden als promotie dat het Lugosi's laatste film was. Ik twijfel of dit wansmakelijk of net ingenieus is.

Uiteindelijk is dit echt geen goede film. Toch komt het over als een charmant eindwerk van een student op de kunstacademie. Dat er op het eind uit het niets een mooie boodschap over de gevaren van de atoombommen komt is ook mooi meegenomen.

Lag het aan de 14u werken die ik er net op had zitten of een glaasje wijn of twee al binnen had laat ik in het midden. Wel kan ik zeggen dat dit een unieke film is die toch wel door iedereen eens moet bewonderd worden. Ik kon er alvast het mooie van inzien.

3*

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

2. Ils (Film, 2006)

77 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 4

Subgenre: 59. New French Extremity Horror

Themaklassement: 2 punten

Knap hoe deze film met minimale middelen toch maximale spanning weet te bereiken, ze begrijpen goed dat suggestie vaak meer doet dan echt laten zien. Eigenlijk biedt film echt helemaal niks nieuws in het home invasion genre, origineel is het niet, maar door rauwe en realistische uitvoering in naargeestige villa op Roemeense platteland is film wel echt creepy. Ik hoef voorlopig weer even niet gezellig met z'n tweetjes naar een huisje in the middle of nowhere. 3.5

https://101horrormovies.wordpress.com/wp-content/uploads/2016/02/ils_converted.jpg

mezzanine

• 398 berichten
  • 2940 stemmen

Ik keek gisteren The Abyss om aquatic horror of mogelijk alien horror af te tikken. Had de film nog nooit gezien, meer wel kortgeleden opgenomen en kwam 'm in verschillende horrorlijstjes tegen, maar ik kon dit met de beste wil van de wereld geen horror noemen. Spannende onderwater actiethriller, hoopte nog dat die aliens er wat meer werk van ging maken, maar helaas...zo schiet die challenge niet op hè, kan jullie al niet bijbenen.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

14. The Poughkeepsie Tapes (2007)

Puntentotaal: 28

https://image.tmdb.org/t/p/w780/l1n42epaJyR1D8aM6jofcWqrCm4.jpg

Na een inval in een oud, verlaten huis ontdekt een detective honderden videobanden. Als de detective deze videobanden bekijkt, ziet hij het levenswerk van een psychopaat. De beelden laten uren aan gruwelijke martelingen en weerzinwekkende moordpartijen zien. De detective komt al snel tot de ontdekking dat hij zelden zoiets afschuwelijks heeft gezien als wat op deze grote reeks videobanden is opgenomen.

Een hororrfilm in de vorm van een documentaire. In het begin vond ik het een beetje rommelig overkomen. De tapes zijn niet echt van goede kwaliteit, maar dat zal misschien voor de extra sfeer gedaan zijn en dat je nog meer dat VHS gevoel kreeg.

Je ziet niet heel veel schokkende dingen (wel een aantal), maar het is sowieso een ziek idee wat deze seriemoordenaar met zijn slachtoffers deed. Acteerwerk vond ik overigens niet al te best. Weet niet zo goed wat ik uiteindelijk van deze film vind. Veel zijn er wel positief over hier op MM, dus misschien dat het gewoon aan mij ligt.

Beoordeling: 2,0*

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

Singapore Sling: O Anthropos pou Agapise ena Ptoma (Film, 1990)

120 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 18 p

subgenre= 96 vinegar

themaklassement= 9 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96

2* Volgens mij bloeden mijn ogen na het zien van deze bizarre film Artistiek, gewaagd, maar toch niet helemaal mijn ding. Blote vrouwen, masturbatie, incest, het komt allemaal voorbij, maar de film probeert te hard om te shockeren waardoor het na een tijdje begon te vervelen. De 2 uur duurde ook veel te lang, er was niet genoeg verhaal om de tijd te vullen. Toch snap ik wel dat de liefhebber van dit soort films enorm kan genieten van Singapore Sling, dus wie weet een goede tip voor iemand hier

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

3. Beetlejuice Beetlejuice (Film, 2024) - MovieMeter.nl
https://static1.cbrimages.com/wordpress/wp-content/uploads/2024/08/beetlejuice-2-characters.jpg
FTV - 2 punten.
Puntentotaal - 6 punten.

De hele hype rond de eerste Beetlejuice film is toen der tijd langs me heen gegaan (logisch, want de film is uitgekomen in mijn geboortejaar). Vele jaren later heb ik de film voor het eerst gezien en hoewel ik het een vermakelijke film vond, heeft de film bij mij nooit echt een onuitwisbare indruk gemaakt. Hetzelfde geldt voor deze sequel. Zeer vermakelijk met een aantal geweldige scenes, maar ook rommelig, gehaast en chaotisch. Dat chaotische past wel bij Burton, maar het rommelige script en de haast die Burton lijkt te hebben zijn een groter probleem.

De focus had moeten liggen op Ryder, Ortega, Keaton en de absolute ster van de film O'Hara (plus MVP Bob uiteraard). Maar daarnaast krijgen we ook nog vervelende subplotjes rond Theroux, Dafoe, Belucci, Gorman als pastoor en Conti als vriendje van Ortega. Subplots die ook nog eens nergens toe leiden. De film is overvol, waardoor bijvoorbeeld een late scene tussen moeder, dochter en de overleden vader weinig indruk maakt. Dieptepunt is dat gedeelte met de zandworm en dat muzieknummer in de kerk waarbij iedereen moet playbacken.

Ik klink nu heel negatief, maar de film doet ook heel veel goed. Sommige humor werkt wel, en Keaton, O'Hara en Ryder samen is een feest. Ortega moet oppassen dat ze niet iedere keer hetzelfde personage blijft spelen, maar daar ben ik niet bang voor. En we hebben Bob. Ook al loopt het niet goed met hem af, breng hem alstublieft terug voor een derde film.

3*

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

1. Marrowbone (2017)

110 Minuten

RW (1). Totaal aantal punten = 1 punt

Subgenre: -

Themaklassement: 0 punten

Eigen rating: 4,0*

https://images.static-bluray.com/reviews/17378_1.jpg

Intrigerende en sfeervolle film die de balans tussen allerlei genres niet helemaal lekker afwisselt, maar verder op visueel en inhoudelijk vlak genoeg te bieden heeft. De thrillerscenes zijn goed opgebouwd, het acteerwerk is ver bovengemiddeld en de uiteindelijke insteek blijft zelfs na herziening verrassend. Marrowbone blijft absoluut tot één van mijn favoriete films behoren.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

2. X (2022)

105 Minuten

RW (1). Totaal aantal punten = 2

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDBmOGE5MDEtNmQyNS00ZmVkLWFjMzQtYWE0N2VhMzJiYTU3XkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Goed opgebouwde slasher met fijne thematiek, waarin regisseur Ti West het lekker simplistisch houdt. Het feit dat de vervolgdelen beduidend ambitieuzer van aard waren deed voor mij afbreuk aan die films, maar dat neemt niet weg dat X nog altijd fijn op zichzelf staat. De moorden zijn bloederig genoeg, de personages uitstekend neergezet door de cast en de aanloop lekker boeiend. Het duurt allemaal wel iets te lang, maar verder zit dat een avondje aan popcornvermaak niet in de weg.

Shadowed

• 11408 berichten
  • 6711 stemmen

3. Dumplings (2004)

91 Minuten

FTV (2). Totaal aantal punten = 4

Subgenre: 21. Asian Horror

Themaklassement: 1 punt

Eigen rating: 1,5*

https://material.asset.catchplay.com/WEP-SG-001-A0010/artworks/key_visual/WEP-SG-001-A0010-K.jpg?hash=1725020374

De eerste film voor het themaklassement is een feit. En een flinke domper. Dumplings kenmerkt zichzelf door erbarmelijk acteerwerk vanuit de hoofdpersonages, die er absoluut niet in slagen om hun figuurtjes te voorzien van enig realisme. De visuele vormgeving doet daar echter wel een actieve poging voor, maar alleen niet bepaald op een esthetische of mooie manier. Tot slot zitten er wel een aantal schokkende scenes tussen, maar het mag voor het eindcijfer weinig baten.

IH88

• 9733 berichten
  • 3185 stemmen

4. Vals (Film, 2019) - MovieMeter.nl

https://image.tmdb.org/t/p/w780//amIllfmDiJGvVJe6ti0wtDahxF6.jpg

FTV - 2 punten.

Puntentotaal - 8 punten.

Nederhorror. Niet eens zo slecht. Het acteerwerk is discutabel (gek genoeg juist van de bekende actrices Holly Mae Brood en Abbey Hoes), maar de actrice waar alles om draait doet het gelukkig uitstekend. Complimenten voor Romy Gevers voor een moeilijke rol. Fijne sfeer, en regisseur Dennis Bots komt ook nog met een leuke twist.

2.5*

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Tartarus schreef:

Toch snap ik wel dat de liefhebber van dit soort films enorm kan genieten van Singapore Sling, dus wie weet een goede tip voor iemand hier

Interessante keuze, ik heb die vorig jaar voor de challenge gekeken.

Shambala

• 147 berichten
  • 0 stemmen

02. Grave ( aka Raw ) (2016)

Speelduur : 99 minuten

FTV : 2 punten

Totaal : 4 punten

Subgenre: 27. Body Horror

Prima 'coming of age' body horror. Geheim waar de hoofdrolspeelster ( en meerdere leden van de familie ) mee te kampen heeft, wordt langzaamaan uitgerold. Voor mij toch vooral drama met hier en daar wat horror.

3.5 *

03. Evil Dead Rise (2023)

Speelduur : 97 minuten

RW : 1 punt

Totaal : 5 punten

Subgenre: 35. Demons / Devils / Possession Horror

Cronin's invulling mag er zijn en hij mag van mij nog wel een deel van de franchise op zich nemen. Een geïsoleerde locatie, coole kills, practical effects en de fijne finale maakten dit tot een lekkere rewatch.

3.5 *

Subgenres 27 - 35 - 50

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

3.The Demon Disorder, 2024

FTV

Subgenre: Bodyhorror .

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSEzPz4rygmtWUqBO9OshagPrm2YnHTaHWTmA&s

Laat ik even voorop stellen dat ik me niet goed kon concentreren door een moderne ziekte die heet de mobiele telefoon.

Vreselijke aandoening 91 % van de gehele bevolking krijgt er mee te maken , maar eigenlijk is al het al zo .

Maar ik had me niet ingelezen en ingesteld op een demonen film , en het werd in eens na een half uur body horror .

Een genre waar ik zeker voor te porren ben , maar door het zo uit het niets kwam , was ik minder gebiologeerd als anders .

Moet er bij zeggen dat de practical effects echt ziek waren ! Kudo's voor de makers .

Hoofdrolspeler John Noble hoort eigenlijk in mijn ogen niet thuis in dit soort middelmatige horror flicks .

verder kan ik hier weinig over melden .

Vermoed dat ik bij een RW de score omhoog gooi .

Voor nu snap ik de lage score hier wel .

2,5 .

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQeFKYnovitX5iOZlRCc865jNhpGHZnpibI_w&s

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

12. Dog Soldiers (2002)

105 minuten - Verenigd Koninkrijk

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 24

Subgenre: 12. Action Horror

Themaklassement: 12 punten (Voltooid: 1-12)

Bron: Amazon Prime

https://image.tmdb.org/t/p/w780/9UG7RQWOgHcX9qk0YPN0sgk8q5f.jpg

Waar de Uskyldige een aantal jaren op mijn plank lag om te kijken, is Dog Soldiers wellicht de film die het allerlangst op mijn kijkstapel ligt. Letterlijk uit de tijd dat ik nog spindels vol brandbare schijfjes kocht bij CD-rom Land om films van 4 gieg op een DVD-R-etje te branden. Dog Soldiers was een film die gemaakt leek voor mijn studievrienden en mij, ideaal vertier om aan te zwengelen na het eten met wat bier, alvorens naar de stad te togen om de Drie Gezusters en omgeving 'onveilig te maken'. In plaats daarvan zie ik hem nu als veertiger op een zondagmiddag, terwijl mijn bijna tweejarige zijn middagdutje doet. Bijna hetzelfde!

Regisseur Neil Marshall zou enkele jaren later furore maken met het ijzingwekkende The Descent (2005), maar ook zijn debuut Dog Soldiers is een film die nog steeds genoemd wordt in lijstjes met de beste weerwolf films. In deze film zien we een team Britse soldaten, dat op training in de Schotse wildernis een gewonde Special Forces kapitein en de overblijfselen van zijn team vindt. Ze komen er achter dat er weerwolven actief zijn in het gebied. Ze moeten zich vervolgens voorbereiden op flink wat actie, aangezien het de komende nacht volle maan is...

https://image.tmdb.org/t/p/w780/direyV1rkzuPZNR8k6Z3mHWK3hJ.jpg

Ik was enigszins verrast dat dit pas de tweede film is die ik van deze filmmaker zie, al heb ik zijn hand wel gezien in afleveringen van bijvoorbeeld Game of Thrones en Westworld. Het is leuk om een jonge Liam Cunningham (GoT) aan het werk te zien, en Kevin McKidd heb ik sinds Rome altijd een zwak voor gehouden. Dog Soldiers koos er bewust voor zoveel mogelijk gebruik te maken van practical effects, en daar mogen we met een film uit 2002 dankbaar voor zijn; anders had dit werkje de tand des tijds lang niet zo goed doorstaan.

Dog Soldiers is met recht een actie horror, maar persoonlijk ligt de spanning die Marshall met The Descent bracht mij toch nog net iets beter.

3,3*

Tanguy

• 455 berichten
  • 2054 stemmen

Shadowed schreef:

1. Marrowbone (2017)

110 Minuten

RW (1). Totaal aantal punten = 1 punt

(afbeelding)

Intrigerende en sfeervolle film die de balans tussen allerlei genres niet helemaal lekker afwisselt, maar verder op visueel en inhoudelijk vlak genoeg te bieden heeft. De thrillerscenes zijn goed opgebouwd, het acteerwerk is ver bovengemiddeld en de uiteindelijke insteek blijft zelfs na herziening verrassend. Marrowbone blijft absoluut tot één van mijn favoriete films behoren.

Leuk om deze film weer eens voorbij te zien komen! Kon mij ook heel erg bekoren, een heel aangename horrorverrassing.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Het heeft even geduurd, maar hier is dan ook mijn 1e registratie. Gisteravond heb ik mij aan een tweetal films gewaagd, waardoor het een latertje is geworden (lampje ging om 03:15 uur uit ), daar ik pas redelijk laat de 1e dvd erin geknald heb. Hierna ook direct klaar met de DVD`s, of ik moet nog toekomen aan mijn klassiekers, verder zal ik mij onderdompelen in de streamingdiensten

1) Desu Nôto (Film, 2006)

Speelduur: 126 minuten

Datum: vrijdag 13 september

RW: 1 punt (bleek hem in een grijs verleden toch al gezien te hebben kwam ik gedurende de film achter).

Puntentotaal: 1

Subgenre: Asian horror

Puntentotaal themaklassement: 1

Afgewerkte thema`s: 21

Waardering: 2

Review: Ik ben niet van de diepzinnige analyses zoals ik anderen weleens zie schrijven, ik heb daarvoor gewoonweg te weinig verstand van bepaalde aspecten van een film, dus ik zal mij voornamelijk beperken tot het onderbuikgevoel dat ik heb/overhoud bij/aan een film. Dat ik deze eerder gezien bleek te hebben zal gemaakt hebben dat ik gedurende de film mijn aandacht wat verloor (of zijn het de goudgele rakkers geweest die ik in huis had gehaald om de opening van de horror challenge te vieren op die mooie vrijdag de 13e..?). Afijn, ik ben niet bekend met de hele franchise achter deze titel, want volgens mij is er nog wel het een en ander uitgebracht dat hieraan gerelateerd is, maar het idee van het boekje dat iemands doodvonnis werkelijkheid maakt is interessant gedachtevoer. Wie schrijf je hierin, ga je er verantwoord mee om en blijf je dat doen, of corrumpeer je door de macht? Ik vond echter de verschijning/god Ryuk maar een vreemd ding, fladderde een beetje rond als Tinkerbel on steroids, ik vond hem vaker storend dan dat ik het een goede toevoeging aan de film vond in ieder geval. In mijn idee kwam de personage L, als ik het goed onthouden heb, ook vrij plotseling en dat ventje lost wel even het hele probleem op waar de politiemacht dit niet lukt? Erg geloofwaardig allemaal, voor zover dat kan bij een dergelijke film natuurlijk, ik was in ieder geval blij dat ik bij de ruim 2 uur die het duurde de hond uit kon gaan laten om weer op te frissen voor ronde 2!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgikfbl4kFVVCeNFx8xSZHM1hzyoX6qkscGTlKK_AF-Pv6l0cMqAaqvS6ipTUWQxweARJTxexx1ZBRdCyVnjMNtltqVnRHKlZoYbgqxR7O7x7UeWM1sLawI7drSR7afA7HLmPDbmlHYDrc/s400/cap268.bmp

2) Låt den Rätte Komma In (Film, 2008)

Speelduur: 114 minuten

Datum: vrijdag 13 september

Puntentotaal: 3

Subgenre: Arts, slowburn & elevated horror

Puntentotaal themaklassement: 2

Afgewerkte thema`s: 20, 21

Waardering: 3,5

Review: God wat een trage film, maar op de één of andere manier hield hij mij wel geboeid, ondanks dat ik op mijn kussentje op de bank en met een lichte alcoholroes de nacht steeds verder voorbij zag schuiven. De setting is er één die perfect past bij het verhaal dat verteld wordt en zoals ik al in meerdere reviews over deze film terug zag komen, het is niet je huis, tuin en keuken vampiervertelling. Origineel en niet persé vanuit de horrorkant van het vampirisme gestaafd. Zet je aan het denken en je blijft achter met een gevoel van leegte, maar toch ook weer niet, ergens ook voldaan over het einde. Lange ruk zo mijn 1e kijkavond, na een wat roestig begin, toch mooi afgesloten!

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2020/11/Let-The-Right-One-In-2008.jpg

Eens zien of het lukt vandaag nog een horror mee te pakken, maar eerst staat Rocky (Film, 1976) op het menu met mijn zoontje, nadat ik hem gisteren lekker heb gemaakt voor oldskool knokfilms door The Quest (Film, 1996) te tonen

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

9. Winnie-the-Pooh: Blood and Honey 2 (2024)

93 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 16+2=18

79. Slasher Horror

Themaklassement: 1 punt = 9 punten

Afgevinkte categorieën:16 -23- 24- 34- 60 - 67- 77 - 79 - 98

Eigen score: 3*

https://www.joblo.com/wp-content/uploads/2024/03/winnie-the-pooh-blood-and-honey-2-tigger-1280x720.jpg De low-budget Britse producer Scott Jeffrey en regisseur Rhys Frake-Waterfield kregen redelijk wat media-aandacht toen ze een horrorversie uitbrachten van de twee beroemdste bewoners van Honderd BunderBos. Pooh en Knorretje veranderde in brute moordenaars .Wat was het voor vele kijkers een deceptie, toen bleek dat de hype een film op een budget van $100,000 betrof.

Wat meteen duidelijk is, is dat het succes van de eerste film Jeffrey en Frake-Waterfield het grotere budget van $1,000,000 heeft opgeleverd voor deel II. Maar meer budget betekent niet direct een betere film! Ja oké het productieniveau van de film was echt veel hoger. Iets betere acteur en men was ook creatiever met de flinke hoeveelheid bloedvergieten en moordpartijen. Nadeel is dus dat deze film, anders dan de vorige, meer wil zijn met zijn verhaallijn.

Oké de verklaring was zeker interessant dat het mens-dier-hybride waren door genetische experimenten. Alleen had die dan ook getoond! Waarom doen dat er een film is gemaakt van wat er is gebeurd en vervolgens scènes uit de eerste film op een tv vertonen en die een personage in de film laten bekijken? Redelijk afgezaagd! Echter he minste van de film was Janneman Robinson die op de sofa van een psychiater lig of praat met zijn begrijpende ouders. Wie zit daar nu op te wachten?

Door deze keuzes gaat de film af-en-toe slepen. En voor film die eigenlijk nooit veel meer kan te bieden dan een lompe killer is dat best. Het hielp ook niet dat de producer Scott (hij gebruik Chambers voor zijn acteren, en Jeffrey voor zijn producentwerk) zelf de hoofdrol is gaan spelen! Moet dan ook eerlijk bekennen dat ik iets meer lol had bij de voorganger. Gelukkig krijg de bloeddorstige beer hulp van Uil en Teigetje en mogen ze enigszins los gaan in de finale! Waardoor ik de film maar dezelfde waardering geef!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

10. Soft & Quiet (2022)

91 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 18+2=20

50. Home Invasion Horror

Themaklassement: 1 punt = 10 punten

Afgevinkte categorieën:16 -23- 24- 34- 50 - 60 - 67- 77 - 79 - 98

Eigen score: 2*

https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2022/03/Soft-and-Quiet-GYARKYE-Still-SXSW-Publicity-H-2022.jpg Holy crap...wat gebrekkig als horrorfilm. Als je eerst 30 tot 40 minuten nodig heb om je personages onaangenaam te maken is dat al problematische. Echter zijn personen ook nog eens witte suprematie-vrouwen. Mutsen die tijdens een theekransje klagen over allerlei ongemakken van racistische aard en dat pikken ze het niet meer! Tja...het is een horror dus moet er iets ergs gebeuren Oei, ze vergeten in hun onwetendheid dat ze de haat moeten bewaren voor ontmoetingen met gelijkgestemde mensen. Dus volgt er een ontmoeting die van kwaad tot erger gaat maar die film niet beter maakt, wel voorspelbaarder en veel buiten beeld. Niets wat hierin gebeurt, valt buiten het bereik van het onmogelijk, daarom is er ook gekozen alsof dit in real-time werd opgenomen. Iets wat nog enigszins interessant en goed aan de film was! Denk dat de makers bepaalde mensen een spiegel wilde voorhouden maar of die hierna zouden kijken? Tja en volgens mij hoef je niet te laten zien dat witte supremacisten gewoon vervelende mensen zijn dus ik zie niet in waarom ik dit zou willen kijken...Een film over onprettige racistische mensen levert niet direct een goede horrorfilm op! Wel denk ik een film die voor de Bechdel-test zal slagen!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

11. Spider from the Attic (2021)

83 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 20+2=22

15. Animals & Nature attacks Horror

Themaklassement: 1 punt = 11 punten

Afgevinkte categorieën: 15 -16 -23- 24- 34- 50 - 60 - 67- 77 - 79 - 98

Eigen score: 1,5*

https://resizing.flixster.com/90djrfFy5PEhleIMfP4XGHxOVrs=/1100x618/v2/https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3/t/assets/p20743906_i_h8_ab.jpg

Iedereen die spannende arachnid-actie verwacht, zal zwaar teleurgesteld worden door deze film. Aangezien dit een Regisseur/producer Scott Jeffrey (hij acteer dit keer niet maar je ken hem ook als Chambers) en coscenarist Rhys Frake-Waterfield -productie is, geen grote verrassing dus! Als je denk waar heb ik die namen weleens gehoord...nou van Winnie-the-Pooh: Blood and Honey dus!

Ze weten zichzelf weer te overtreffen en brengen de verhaallijn van de YouTube-ers die op zoek zijn naar een primeur helemaal terug naar absoluut niets. Een voice-recorder werkelijk? Een falende radiopresentatrice, haar sceptische collega's en dochters. gaan naar een huis dat eigendom is van een wetenschapper met een geschiedenis die onorthodoxe en controversiële experimenten omvat. Helaas, nadat je het CGI-wezen in de proloog hebt gezien, verstopt het zich een half uur of zo.

Op papier had het een behoorlijk gekke maar leuke monsterfilm te kunnen zijn, maar dit is een lowbudgetfilm, en mogen de acteurs naar hartenlust praten zoveel als ze willen. De film wijkt dan ook regelmatig af van de spinnen en richt zich op vermoeiende zwangerschaps-/relatie gesprekken, moeder-dochterrelatie gesprekken en veel ander opvulpraat Dingen waar niemand ook maar een beetje in geïnteresseerd is.

Toegegeven, het wordt in het laatste half uur wel wat interessanter. De spinnen krijgen honger en Belle begint te bevallen. Maar dan, net als het lijkt alsof de film zichzelf zal redden, eindigt het met een zwakke teaser/geen einde. Tja op zijn best een kijkbare tijdverspiller maar je moet je eerst worstelen door nogal praatgrage eerste twee derde helft.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

12. The Walking Dead (1936)

66 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 22+2=24

02. 1930s Horror

Themaklassement: 1 punt = 12 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 15 -16 -23- 24- 34- 50 - 60 - 67- 77 - 79 - 98

Eigen score: 3*

https://prod-images.tcm.com/Master-Profile-Images/thewalkingdead1936.95009.jpg

Bij deze Walking Dead-film geregisseerd door Michael Curtiz,(Casablanca, Mildred Pierce) kom iemand terug uit de dood, maar het gaat zeker niet om een zombie! Het gaat over de erin geluisde en veroordeelde Boris Karloff, die door een goedbedoelende wetenschapper uit de dood wordt gehaald en daarna op zoek gaat naar gerechtigheid tegen degenen die hem ten onrechte hebben veroordeeld.

Wel is het de eerste film die een geëxecuteerd personage terughaalt uit de elektrische stoel om wraak te nemen. Echter moordenaar Boris Karloff is een sympathiek figuur die toetjes eist van degenen die hem erin hebben geluisd. Een plot dat meer gaat over de georganiseerde misdaad

In de eerste helft is het weinig opmerkelijks onopvallend drama en wat snelle actie. Het is de tweede helft waar de regisseur met stilistische en lichteffecten de film naar een hoger niveau tilt. Ander pluspunt is het ontbreken van komische elementen. Een redelijk en sfeervol experiment dat elementen uit de misdaad- en horror combineert.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

13. King of the Zombies (1941)

67 minuten

FTV - 2 punten

Puntentotaal: 24+2=26

03. 1940s Horror

Themaklassement: 1 punt = 12 punten

Afgevinkte categorieën: 2 - 3 - 15 -16 -23- 24- 34- 50 - 60 - 67- 77 - 79 - 98

Eigen score: 2,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMDI2YzRkZjItODlkZi00OGI1LThjMjAtYzc3ZDIzYjBkOGZmXkEyXkFqcGdeQXVyMDgyNjA5MA@@._V1_.jpg

Walking cemetery, Fugitive from the undertaker

Een van de weinige Monogram Pictures-producties die een Academy Award-nominatie (de andere voor beste montage in 1952 en een avonturen-Short uit 1947 die zelfs won) heeft gekregen. Veel Poverty Row mystery/horror films stellen niet veel voor. Dat is bij deze niet veel anders!

Het plot: Mantan Moreland en twee verwisselbare blanke mannen landen noodgedwongen op een tropisch eiland en zoeken onderdak in het spookachtige huis van een gekke dokter, waar de bedienden zombies zijn. Er zijn veel scènes waarin personages lopen en ze praten uiteraard veel. Regisseur Jean Yarbrough ( She-Wolf of London , The Devil Bat ) houdt het tenminste generiek.

Poverty Row-studio's richtte zich op bioscopen in achterstandswijken en wist dat zwarte acteurs aantrekkelijker zouden zijn voor het kaartje kopende publiek Vandaar dat Mantan Moreland, een Afro-Amerikaanse acteur/komiek een iets grotere rol is te zien! Maar goed ook want hij is het beste aan dit verhaal!

Tja een oude zombiefilm uit een tijd waarin het genre nog hand in hand ging met voodoo-rituelen. Hoewel niet erg goed, was het over het algemeen, in de context van de tijd, een oké film van begin tot eind. Top ook dat jaren later juist het personage waar een racistische karikatuur van is gemaakt de film redt!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

11. 4 Mosche di Velluto Grigio (1971)

104 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 22

Subgenre: 6. 1970s Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 6,42,54,65,83)

Themaklassement: 10 punten

Eigen rating : 2.5*

https://i0.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2015/06/Fourflies1-2.jpg?fit=1600%2C687&ssl=1

Italiaanse Giallo. Niet echt iets waar ik opgewonden van geraak. Van de Dario Argento films die ik gezien heb, vond ik tot nu toe "Phenomena" en "Suspiria" wel echt enorm goed. Maar deze vond ik toch wel iets te mat. Vooral het acteren vond ik bij momenten redelijk lachwekkend. En het komische element met de postbode een beetje misplaatst. Geen bloederige toestanden. Weinig spanning (voor mij toch). En de ontknoping vond ik toch een beetje vergezocht. Leuk om Bud Spencer nog eens te zien

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Ja die viel mij ook iets tegen. Zesje.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

12. Killer Crocodile (1989)

83 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 24

Subgenre: 18. Aquatic Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 6,18,42,54,65,83)

Themaklassement: 11 punten

Eigen rating : 1.5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzBjNzBiYmEtODFiOS00MGJjLWE1NGMtYzk1YjliNDg3ZjgyXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

Duidelijk een budget-arme film (gekleurde tonnen waarop duidelijk snel met verf op geschreven werd dat het nucleair afval is). De krokodil ziet er ook nog eens vreselijk nep uit. Gewoon een uit de kluiten gewassen plastieken kermis-krokodilletje. Komt daar nog bij dat het verhaal compleet onbestaande is en het acteren abominabel slecht is. Vergeleken met deze Italiaanse kwatsch, is “Lake Placid 2” nog een pareltje. Wordt ook eens tijd dat ik voor deze challenge nog wat meer krokodillen-horror opzoek

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

alexspyforever schreef:

OK gisteren dan toch mijn eerste bekeken. Ik dacht misschien wel leuk om de films alfabetisch te kijken zo verlies ik het overzicht niet. Beginnen dus met de A van Astro-Zombies.

Dit vond ik dus vreselijk slecht. De Turkey-score op IMDb is dan ook gerechtvaardigd

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

Bezeten vibrators! Hoe verzinnen ze het

Komt wel op mijn kijklijstje terecht

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

Voila. Het lijstje nog eens bijgewerkt. 145 Unieke films al. En een hele resem films die ik nog niet gezien heb en waar ik wel echt op gebrand ben om ze te kijken. Maar eerst mijn eigen lijstje afwerken .... anders gaat dat niet lukken

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

...E tu Vivrai nel Terrore! L'Aldilà (Film, 1981)

87 minuten

FTV= 2 p

puntentotaal= 20 p

subgenre= 29 camp/kitsch horror

themaklassement= 10 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29

3*

Bloody Mary (Film, 2006)

93 minuten

FTV=2 p

puntentotaal= 22 p

subgenre= 85 thriller horror

themaklassement= 11 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85

1*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.