• 15.803 nieuwsartikelen
  • 178.307 films
  • 12.224 series
  • 34.003 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.092 gebruikers
  • 9.376.964 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

4) Open House (American Horror Story)

41 minuten .

FTV.

https://static1.colliderimages.com/wordpress/wp-content/uploads/american-horror-story-poster-slice-01.jpg

Een groot nostalgie feestje ( is wat de makers hopen ) Beetje wanhopig en dwangmatig terug kijken op tijden dat AHS wat voorstelde . Later word het steeds minder , dit is weer zo'n geval van : moet dit ?

5);American Horror Stories Dollhouse 2022)

41 MINUTEN .

FTV.

ANTHOLOGIE .

https://static1.srcdn.com/wordpress/wp-content/uploads/2022/07/american-horror-stories-dollhouse-cast-characters-van-wirt-otis-coby.jpg

Ook niet kapot van .

De dols/clowns waren mooi. Het verhaal was niet boeiend . Geen spanning .

Ook typisch weer zo'n latere seasons van AHS ding . En natuurlijk was er weer een connectie met de eerdere seizoenen

Seam

• 991 berichten
  • 2313 stemmen

5. Perché Quelle Strane Gocce di Sangue sul Corpo di Jennifer? (Film, 1972) - MovieMeter.nl

94 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 10.

Meh, niet zo bijzonder. Wel genoeg moois voor het oog, maar verder zelfs voor een giallo wat warrig. Ook visueel of muzikaal niet bijzonder. Morgen ben ik waarschijnlijk 90% van de film weer vergeten

2.5*

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

Om fouten in mijn overzicht van registraties te voorkomen, neem ik aan dat dit een bundeling is?

- een registratie in totaal minstens 60 minuten speelduur hebben om als geldig te worden beschouwd. Dit wil zeggen dat als je horrorfilms met een kortere speelduur wil kijken, je deze zult moeten bundelen binnen dezelfde registratie, zodat dat je aan een speelduur van 60 of meer minuten komt.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

7. Woensdag (Film, 2005) - MovieMeter.nl

75 minuten

Ftv

Puntentotaal 14

Rating 2,5

https://images.mubicdn.net/images/film/171135/cache-219149-1493256220/image-w1280.jpg?size=800x

Had hier nog nooit van gehoord, maar Woland zag 'm gisteren waardoor ik 'm gelijk opgezocht heb. Ik las ergens dat ze 3000 euro budget hadden, en dat zie je. Het concept van de spelshow, "Camp Slasher", vond ik erg leuk. Ik denk dat het werd uitgezonden bij Omroep Brabant en niet op de nationale televisie als ik de accenten zo hoor.

Het middelste deel, tijdens de spelshow, is vooral erg donker en onduidelijk. We zien weinig van wat er gebeurt, wie er nou allemaal rondrennen, en, ook niet geheel onbelangrijk: waar die moordenaar nou is. De finale vind ik wel tof, gezien de beperkte middelen. Met als kers op de taart wat mooie early zero's computer geanimeerde effecten.

Ik heb hier wel een  zwak voor. De alternatieve titel was Woensdag Gehaktdag, maar nu heet ie gewoon Woensdag... raar.

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Om fouten in mijn overzicht van registraties te voorkomen, neem ik aan dat dit een bundeling is?

(quote)

klopt joolstein . Omdat de afl te kort zijn kijk ik er twee waardoor het toch telt !!

scherpe blik weer !

Han Solo 420

• 250 berichten
  • 1697 stemmen

Dentheman schreef:

Eens zien of het lukt vandaag nog een horror mee te pakken, maar eerst staat Rocky (Film, 1976) op het menu met mijn zoontje, nadat ik hem gisteren lekker heb gemaakt voor oldskool knokfilms door The Quest (Film, 1996) te tonen

The Quest, Kickboxer, en natuurlijk Bloodsport blijven voor mij ook echt heerlijke cultfilms. Jammer dat er geen horror flicks met JCVD zijn waar hij wat aliens en vampieren een fraaie hoge trap verkoopt.

Han Solo 420

• 250 berichten
  • 1697 stemmen

1. Cocaine Werewolf (Film, 2024)

80 minuten

FTV

2. The Drone (Film, 2019)

82 minuten

FTV

Puntentotaal: 4 punten

Gisteravond heb ik met een maat van mij twee pulp films gekeken. Cocaine Werewolf was weer een standaard Mark Polonia product met goedkope CGI en maskers, de camera die overal veel te dicht op zit, slecht acteerwerk, en een hoe-verzin-je-het scenario. De beste man doet denk ik wel gewoon wat hij leuk vindt. Dat is ook zeker wat waard. 0.5*

The Drone staat op IMDb als horror dus ik registreer hem hier ook. The Drone was qua kwaliteit iets beter, maar het was eigenlijk gewoon Chucky vermomd in een drone. Het gehele plaatje was wel iets beter dan Cocaine Werewolf, maar het gebruik van stock image is echt schrijnend. 1*

Beide films waren FTV, maar zeker ook de laatste keer. Wel een leuk avondje mee vermaakt.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Han Solo 420 schreef:

(quote)

The Quest, Kickboxer, en natuurlijk Bloodsport blijven voor mij ook echt heerlijke cultfilms. Jammer dat er geen horror flicks met JCVD zijn waar hij wat aliens en vampieren een fraaie hoge trap verkoopt.

Bloodsport heerlijk, er is een dvd van Mortal Kombat uit '95 onderweg mijn kant op, ook zo'n pareltje!

joolstein

• 10841 berichten
  • 8931 stemmen

john mcclane 2 schreef:

Omdat de afl te kort zijn kijk ik er twee waardoor het toch telt !!

scherpe blik weer !

Zekers alles telt! Ik hou net als voorgaande jaren weer een lijstjes bij met wie-wat kijk en waar ze zijn. Daarnaast ook een lijst met alle jaren en hoeveel films. Mijn vraag ging dus eigenlijk om bij welk nummer je zat Enfin het is me helemaal duidelijk!

Tanguy

• 455 berichten
  • 2056 stemmen

7. https://www.moviemeter.nl/film/1157644]Night Swim (Film, 2024) [🇺🇸]

Speelduur: 98 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 14

Subegenre: 90 - Turkey Horror

Themaklassement: 7/100 ( 7, 10, 20, 38, 53, 90, 92 )

[url=https://ibb.co/BwnjYCt[/url]

Middelmatige film over een vervloekt zwembad. Ze moesten wat nieuws verzinnen denk ik zo. Het verhaal volgt de gebaande horrorpaden en is weinig verheffend. Het zal geen film zijn die ik mij lang zal heugen, maar het is ook weer niet heel dramatisch. Kleine onvoldoende.

2.5*

Tartarus

• 378 berichten
  • 3497 stemmen

Day of the Woman (Film, 1978)

101 minuten

FTV= 2 p

puntentotaal= 24

subgenre= 75 (s)exploitation horror

themaklassement= 12 p

voltooid nr 69,57,67,76,18,40,33,89,96,29,85,75

3*

john mcclane 2

• 3489 berichten
  • 6576 stemmen

joolstein schreef:

(quote)

Zekers alles telt! Ik hou net als voorgaande jaren weer een lijstjes bij met wie-wat kijk en waar ze zijn. Daarnaast ook een lijst met alle jaren en hoeveel films. Mijn vraag ging dus eigenlijk om bij welk nummer je zat Enfin het is me helemaal duidelijk!

haha o,erg . Dat moet dan 4 zijn ! twee afl vallen onder 4 !

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

De volgende film op de lijst start met een B, de B van uhm Billy the Kid! Een B-film was het vast en zeker!

2. Billy the Kid versus Dracula (Film, 1966)

Speelduur: 74 minuten

Puntentotaal: 4

https://mikestakeonthemovies.com/wp-content/uploads/2020/10/courtney-as-billy.jpg

Western is eigenlijk een genre waar ik over het algemeen weinig mee kan; Een combinatie met horror vind ik ook meestal maar niks en dat is bij bovenstaande film niet anders. De titel alleen al die een desperado tegenover de klassieke vampier zet voorspelt eigenlijk al weinig goeds. Meer western dan horror en Billy is veel te braaf en Dracula te saai. Er komt wel een soort showdown tussen de 2 aan het eind die op knullige wijze wordt beslist. Zoals joolstein al terecht opmerkte Dracula hoort niet thuis in het wilde westen. kennelijk maakte de regisseur ook nog eentje van Jesse James tegenover de dochter van Frankenstein, voorlopig ga ik die aan me voorbij laten gaan.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

Dentheman schreef:

(quote)
Bloodsport heerlijk, er is een dvd van Mortal Kombat uit '95 onderweg mijn kant op, ook zo'n pareltje!

Volgend jaar dan toch maar een MARCHial arts challenge houden in maart... Ik ben erbij hoor.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

alexspyforever schreef:

De volgende film op de lijst start met een B, de B van uhm Billy the Kid! Een B-film was het vast en zeker!

2. Billy the Kid versus Dracula (Film, 1966)

Gij weet ze ook wel uit te kiezen. Na "The Astro-Zombies" (die van mij een half sterretje kreeg) is er nu deze flut film. Toegegeven, deze kreeg van mij wel een complete, hele ganse ster

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

robertinho schreef:

(quote)

Volgend jaar dan toch maar een MARCHial arts challenge houden in maart... Ik ben erbij hoor.

Leuk idee, wie weet

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

15. The Belko Experiment (2016)

Speelduur: 88 minuten

Puntentotaal: 30

https://image.tmdb.org/t/p/w780/5p7C6TbDozQgKzTnj1tTkqgjzCM.jpg

Voor de werknemers van het bedrijf "Belko Industries" lijkt het een gewone dag te zijn. Hier komt verandering in wanneer zij ontdekken dat ze onderdeel zijn van een groot, luguber experiment. Ze krijgen de opdracht om elkaar te vermoorden. Als ze weigeren worden ze zelf omgebracht. Het brein achter het experiment geeft de werknemers opdrachten via geluidsboxen.

Zag deze film op Prime voorbij komen en het verhaal sprak mij wel aan. Al vrij snel begint de spanning toe te nemen en begint het experiment. Elkaar vermoorden gebeurt dan ook volop in deze film, dus aan bloed geen gebrek.

Vond het wel een interessant bedacht idee en de uitvoering ervan was ook prima. Heb mij er dus zeker mee vermaakt.

Beoordeling: 3,0*

moviemike

• 1309 berichten
  • 5771 stemmen

1. Dr. Shock's Tales of Terror

Speelduur: 112 minuten

FTV (2) = Puntentotaal: 2

Subgenre 76: Shot on Video horror

Subgenre punten = 1

Sterbeoordeling : 2*

https://m.media-amazon.com/images/I/51Uz8v9i3mL._AC_UF894,1000_QL80_.jpg

Met een beetje vertraging is ook hier de bus vertrokken en wat een leuke troep hebben we al meteen mogen aanschouwen! Ik was bewust met SOV gestart om daar ook meteen terug vanaf te zijn maar op deze manier mogen ze nog wel geserveerd worden. Alles wordt zodanig onnozel en met een belachelijk enthousiasme voorgeschoteld dat het bijna onmogelijk is om dit werk niet op z'n minst sympathiek te vinden. Ook een erg slimme zet van de makers om het op te splitsen in vier verhalen, zodat het nooit te vervelend kan beginnen worden en er voldoende pauzes kunnen ingelast worden. De eerste twee filmpjes hebben nadien nog bloopers en die zijn oprecht leuk, aantrekkelijker om naar te kijken dan de bloopers na een gemiddelde film van Jackie Chan.

In 'Bullet for a Vampire' krijgt een maffiabaas af te rekenen met een vampier, 'The Town That Loved Pizza' serveert ons pizza waar een kannibaal graag zijn tanden in zou zetten, in 'The Garden Tool Murders' test een overwerkte tuinman zijn gereedschap graag uit op voorbijgangers en in 'Demons Day' ontstaat er een zeer warrig gevecht in de hel.

Tussendoor is er ook nog de compleet geschifte dr. Shock, die een beetje van een menselijke Muppet lijkt weg te hebben en de verhaaltjes komt voorstellen.

Fijne start van deze challenge, heb al meteen naar iets gekeken waar een normale mens me voor zou durven laten opnemen

stef89

• 150 berichten
  • 1506 stemmen

2. Dark Skies (2013)

98 minuten

FTV (2punten)

Puntenklassement: 4 punten

Eigen score: *3,0

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

16. Clown (2014)

Speelduur: 100 minuten

Puntentotaal: 32

https://image.tmdb.org/t/p/w780/wCCvyjGuLpA67UsR3VtdTFNvCuU.jpg

Een liefhebbende vader verkleedt zich als clown om de verjaardag van zijn zoon op te vrolijken, nadat de persoon die hij had ingehuurd op het laatste moment afzegt. Hij krijgt het clownspak echter niet meer uit en ontdekt dat het pak een verschrikkelijke vloek met zich mee draagt, waardoor hij langzaam verandert in een moordzuchtige maniak met een rode neus.

Horrorfilms met clowns erin vind ik altijd wel leuk en ik zag dat ik deze nog niet had gezien. Het idee vond ik leuk en het begint ook allemaal veelbelovend. De transformatie naar clown vond ik ook goed, alleen werd het uiteindelijk allemaal toch een beetje te langdradig voor mij. Zeker geen superslechte film, maar ook niets speciaals.

Beoordeling: 2,5*

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

17. The Reef (2010)

Speelduur: 94 minuten

Puntentotaal: 34

https://image.tmdb.org/t/p/w780/l4NKQkVwlCbRsCJhqJ6oUtWamkS.jpg

Voor drie Britse backpackers lijkt hun droom uit te komen; ze brengen een week door bij het mooiste koraalrif ter wereld met hun eigen jacht. Als hun boot omslaat, en ze aan hun lot overgelaten worden op het gekantelde jacht, verandert deze droom echter in een ware nachtmerrie. Wat moeten ze nu? Op het jacht, dat ieder moment kan zinken, blijven? Of zwemmend op zoek gaan naar land? Ze besluiten het laatste te doen. Maar als ze dicht in de buurt van de kust zijn, zien ze een grote vin uit het water steken. De vrienden realiseren zich dat ze opgewacht worden door een grote witte haai. Zullen ze de kust levend bereiken?

Een haaienfilm vind ik tussendoor ook wel eens leuk, dus deze stond ook op mijn lijstje. The Reef is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. De eerste helft van de film is rustig en er gebeuren niet veel spannende dingen. Vanaf de tweede helft komt de haai in beeld en ik vond het wel tof dat ze gebruik maakte van echte haaien. Zo kreeg je nog meer het gevoel dat het echt was. Tot het einde blijft de film boeiend, dus als je van haaienfilms houdt en je hebt deze toevallig nog niet gezien: doen!

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Je kunt trouwens wel zien dat ik geen partner, kinderen en een druk leven heb, hè? Maar dit is echt de laatste horrorfilm weer voor vandaag.

18. Coming Home in the Dark (2021)

Speelduur: 93 minuten

Puntentotaal: 36

https://image.tmdb.org/t/p/w780/qaacSMe9aPwZA8D54Kq2eh3MP2b.jpg

Alan en Jill nemen hun tienerzonen mee voor een heuse trektocht in de ruige natuur. Onderweg stoppen ze bij een open plek voor een picknick waar ze plots het gezelschap krijgen van twee sinistere zwervers. Deze gijzelen het gezin en schuwen daarbij geen geweld. De ontvoering maakt voor iedereen duidelijk dat niemand aan zijn verleden kan ontsnappen.

Wow, deze film begon écht enorm bruut en even dacht ik dat het een beetje zoals 'Eden Lake' zou gaan worden. Helaas werd de film na een tijdje toch ietwat eentonig. Oke, er komen nog wat brute en gewelddadige scènes in voor, maar het geeft niet meer hetzelfde effect zoals in het begin. Jammer, want het begon echt veelbelovend! Ik twijfelde dan ook een beetje over de eindscore (tussen 2,5 en 3,0). Maar ik neig toch om het naar boven af te ronden, vanwege de brute momenten en het achterliggende verhaal.

robertinho

• 1514 berichten
  • 2946 stemmen

8. The Monster Squad (Film, 1987) - MovieMeter.nl

82 minuten

Ftv

Puntentotaal 16

Rating 3,5

https://bloody-disgusting.com/wp-content/uploads/2017/08/The-Monster-Squad.jpg

Ik beloof dat ik binnenkort echt nog wel iets engs ga kijken, maar... hier hou ik toch ook wel heel erg van hoor. Nooit eerder gezien, maar ik kan me voorstellen dat dit geweldig was, of is, om als kind te zien. Nu al zin om met mijn zoon te kijken. Nog... 9 jaar wachten ofzo?

John Milton

• 24229 berichten
  • 13394 stemmen

Filmdip, ik zie het niet meer zitten!

Nee hoor, maar helaas wel druk met andere dingen, en morgen weer sociale verplichtingen. Het is niet anders

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

(quote)

Gij weet ze ook wel uit te kiezen. Na "The Astro-Zombies" (die van mij een half sterretje kreeg) is er nu deze flut film. Toegegeven, deze kreeg van mij wel een complete, hele ganse ster

Wel dat komt natuurlijk omdat ik ik ook al erg veel horrorfilms uit de oude doos heb gezien.Wat blijft er dan over? Meestal van die obscure films die mij in de eerste plaats al niet echt aanspreken. Wat ik heb gedaan is gezocht naar horrorfilms op rarelust van de jaren 20 t/m de jaren 60 die ik nog niet heb gezien en dan is uiteindelijk deze lijst uitgekomen:

‎Horror movie challenge, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

Denk dat het vanaf nu enkel beter kan worden

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

13. The Texas Chainsaw Massacre 2 (1986)

101 Minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 26

Subgenre: 86. Tobe Hooper Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 6,18,42,54,65,83,86)

Themaklassement: 12 punten

Eigen rating : 1.5*

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/it/3/36/NonApriteQuellaPortaParte2.png

Oei, dit vond ik ook al een tegenvaller. Ik dacht dat dit een mooi vervolg zou zijn van de schitterende film uit 1974. Die originele film was zo zenuwslopend en naargeestig. Dit vervolg wist me alleen op mijn zenuwen te werken. Die vrouwelijke DJ met haar irritant gekrijs continu. Leatherface die ineens een zwak krijgt voor vrouwelijk schoon. Chop-top met zijn debiel gebazel en eeuwig gelik aan die ijzeren kleerhanger. Blijkbaar was het de bedoeling van Tobe Hooper om een parodie te maken van zijn eigen prachtfilm. Tja, de humor was ook al ver zoek. Dan blijft er niet veel meer over. Geen gruwel. Geen intense sfeer. Geen spanning. En ook geen humor. Een lege doos dus. En het einde was ook al knudde. Spijtig dus.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

alexspyforever schreef:

Wel dat komt natuurlijk omdat ik ik ook al erg veel horrorfilms uit de oude doos heb gezien.Wat blijft er dan over? Meestal van die obscure films die mij in de eerste plaats al niet echt aanspreken. Wat ik heb gedaan is gezocht naar horrorfilms op rarelust van de jaren 20 t/m de jaren 60 die ik nog niet heb gezien en dan is uiteindelijk deze lijst uitgekomen:

‎Horror movie challenge, a list of films by Johan_Wow • Letterboxd

Denk dat het vanaf nu enkel beter kan worden

Leuke lijst. Daar staan er nog 23 op die ik ook niet heb gezien. Die heb ik dan maar snel op mijn watchlist geslingerd

En inderdaad, het kan alleen maar beter worden

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4896 stemmen

John Milton schreef:

Filmdip, ik zie het niet meer zitten!

Woehahaha. Filmdip .... Daar trap ik niet in

Maar ik heb zo'n gevoel dat Brabantze diegene gaat zijn die moeilijk te volgen is. Die rijgt de films tegen TGV-snelheid aan elkaar.

remorz

• 2497 berichten
  • 2742 stemmen

1. Abigail (2024)

109 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 2

Subgenre: 33. Creepy Kid(s) Horror

Themaklassement: 1 punt

https://niewmedia.com/wp-content/uploads/2024/06/ABIGAIL-web.webp

Zeer vermakelijk, met een gedegen opbouw. Jammer dat het laatste half uur wat voortsleept en dat de film soms wat teveel tegelijk wilt zijn (heist/kidnap-opzet met bijeengeraapte crew, whodunnit-paranoia met Agatha Christie aftelling, (reversed) kat-en-muisspel, vampire hunting, gorefest met een knipoog), waardoor de ook toon wat haperend overgaat van serieus naar ludiek.

Soundtrack was het niet helemaal, geluidseffecten waren hit-or-miss en het acteerwerk was medium tot matig, met uitzondering van Abigail zelf: een heerlijke, afwisselend casual en intens spelende Alisha Weir, wat een ster is zij. Sinds Kirsten Dunst in Interview niet meer zo onder de indruk geweest van een kindster. Spijtig genoeg moet ze teveel screen time afdragen aan de rest van de cast.

3,5*

remorz

• 2497 berichten
  • 2742 stemmen

2. Host (2020)

57 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 4

Subgenre: 83. Techno Horror

Themaklassement: 2 punten (33-83)

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/host-mask.gif

Jaaa, lekker hoor. Vriendinnenclubje in Covid-isolatie doet séance via Zoom. Regisseur Savage maakt gretig gebruik van het compleet gelegitimeerde gebrek aan samenhang tussen zes schermen en creëert op ieder scherm minstens één losse effectieve scare of andere gruwelvondst. Gaat jammer genoeg nét een scene te lang door, alvorens de (geinig vormgegeven!) aftiteling in beeld komt, maar ik vond dit best overtuigend spannend.

3,5*

Aangevuld met (want bleek potdorie net drie minuten onder de norm):

Don't Run (2023)

4 minuten

Redelijk sfeervol belichte/geschoten short maar mede daardoor eerder een technische vingeroefening dan een intrigerende vertelling.

2,5*

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.