menu

Film / Cast en crew / Heath Ledger

zoeken in:
AddictedToMovies
Slaappillen.

Zonde, zo'n acteerprestatie bij The Dark Knight, en dan zo jong.

JohnWilliams schreef:
Inderdaad, om nog maar niet te spreken over schrijvers...
Zo heeft bijvoorbeeld C.S. Lewis nooit kunnen genieten van zijn boeken en heeft J.R.R. Tolkien geen films gezien van zijn boeken...
Maar ook tijdens hun leven waren hun werken populair, hoor. Men vond het alleen technisch gezien te complex om te verfilmen, narratief gezien misschien ook wel. Toch ben ik wel benieuwd wat men in de jaren zeventig al had kunnen doen met The Hobbit en/of The Lord of the Rings in live-action.

laundromat
Het blijft vaag dat een leeftijdsgenoot overlijdt. Het was voor mij een knappe kerel maar verder kende ik hem niet goed. Tot Brokeback Mountain, wow! Daar was-ie goed. Stoer dat hij en Gyllenhaal deze rollen hebben aangenomen.

Ledgers rol in The Dark Knight heeft voor mij wel extra lading/laag gekregen. Batman, Bale dus, viel in het niet mi. Ben sowieso niet zo'n fan van Bale.

Ben erg benieuwd naar The Imaginarium of Doctor Parnassus.

ze willen een batman 3 maken maar ze kunnen geen script verzinnen, waarschijnlijk gaan ze jhonny depp er bij in doen, maar wat ik eigenlijk wil zeggen. laat batman 3 nou maar want ik had the dark knight een 5* gegeven alleen om heath als hij er niet in had gezeten was het een 3* geweest dus geen batman 3 geen 4 en geen 5 want ik heb genoten van the joker

Net Brokeback Mountain (2005) gezien , met hem in de hoofdrol. Goede rol speelt hij hierin.

speranza
Daar speelt hij inderdaad heel overtuigend in.

In casanova is die echt Perfect

01. 3.5* - The Imaginarium of Doctor Parnassus
02. 3.5* - Brokeback Mountain
03. 3.0* - Lords of Dogtown
04. 2.5* - The Four Feathers
05. 2.0* - A Knight's Tale
06. 1.5* - The Patriot
07. 1.0* - Monster's Ball
08. 0.5* - The Dark Knight

10 Things About You, The Brothers Grimm en Casanova lijken me helemaal niets. Nu ik zo mijn lijstje samengesteld heb moet ik vaststellen dat de films; The Patriot, A Knight's Tale, The Four Feathers en Brokeback Mountain een score van mij toegediend krijgen waar ik het momenteel niet mee eens ben. Maar blindelings mijn stemmen verlagen doe ik ook niet aan mee.

Gisteren zijn laatste film bekeken die me wat leek (het was tevens ook zijn laatste waaraan hij meewerkte) en ik blijf bij dezelfde mening. Ledger ligt aan de basis van de 3,5*, spijtig want met een goede vervanging zou het een hogere score geweest zijn. Zijn beste rol tot nog toe is Skip in Lords of Dogtown. Een licht overgewaardeerde acteur.

Er komt een docu uit over Ledger: I Am Heath Ledger (2017) - IMDb

Gast
geplaatst: vandaag om 20:27 uur

geplaatst: vandaag om 20:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.