Ned Kelly (2003)

Australië / Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Western / Biografie

geregisseerd door Gregor Jordan
met Heath Ledger, Orlando Bloom en Geoffrey Rush

De film vertelt het verhaal van Ned Kelly, die samen met zijn broer Dan en twee anderen de beruchte Kelly Gang vormde. Gebruikmakend van eigengemaakte kogelwerende uitrustingen pleegden ze tussen 1878 en 1880 een serie roofovervallen.

ramonbrenda
redelijke film niet echt mijn soort mja toch leuk om keer te kijken 2 sterren waard

avatar van Noodless
Matige uitwerking van een eenzijdig verhaal dat langzaam voortkabbelt tot het einde. Ook de cast weet de film niet naar een hoger niveau te tillen. Een film die je morgen al vergeten bent. 5/10

avatar van gizzegiz
Best spannende film, die een mij onbekend verleden van Australië belicht.

avatar van Arapaho85
Een redelijke Australische western waar de aandacht zéker gaat naar de mooie Outback landschappen. De acteurs doen het niet slecht, alleen had ik liever een ernstigere versie willen zien van Ned Kelly. Nu is het een romantisch verhaaltje waarin Ned Kelly eerder een kruising is tussen Jesse James en Billy the Kid. De domme Hollywood indianen zijn ditmaal vervangen door de domme Australische politie, maar dan echt letterlijk.

Fijn historisch drama. Vooral het einde was bijzonder en de korte docu die erbij zit. Cowboys met harnassen aan. Erg bijzonder!