• 8.347.826 stemmen

Oorsprong: Australië

Geregisseerd door: Gregor Jordan

Met onder meer: Heath Ledger, Bryan Brown en Rose Byrne

Plot Two Hands

"It was only one mistake, but it was a big one."

Jimmy, een 19-jarige crimineel, verliest 10.000 gangster dollars en moet een klus klaren om niet neergeschoten te worden door de drugsdealende gangsters. Jimmy werkt in een stripclub en ontmoet Alex, het meisje van zijn dromen. Samen met haar kan hij eindelijk uit de wereld van criminaliteit stappen. De klus houdt in dat Jimmy zich voor moet doen als koerier. Het lijkt een simpele opdracht. Maar alles gaat verschrikkelijk mis als twee straatkids er met het geld vandoor gaan.

imageimage

kappeuter (crew films)

Goede misdaad film met redelijk veel humor.

Het is een Australische film, dus dus de personages praten met een grappig accent.

Minpunt vind ik dat de film me af en toe wat te luchtig is, wat de vaart en de spanning er een beetje uit neemt.

avatar van dttom

dttom

zo goed was hij nou ook weer niet,.

avatar van Marvin

Marvin

Vond het zeker de moeite waard om te kijken, maar de spanning en de actie wordt steeds onderbroken, met te langzame scenes. 3*

avatar van Embie

Embie

lijkt me een goede film!

avatar van Raikage

Raikage

zeer goede film vooral de overval is erg komisch

4 sterren

gauke

Een onopgesmukte, sfeervolle, ietwat vunzige en 'n beetje speelse thriller met een weinig origineel, routinematig script, voorzien van een dosis zwarte humor. De film heeft z'n onvolkomenheden; bijvoorbeeld de Chinese filosofische uitleg was teveel van het goede. De personages waren qua karakter ingewikkeld en interessant. Zo te zien kregen Heath Ledger en Rose Byrne alle ruimte van de regisseur en zij speelden hun rol uiterst naturel.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Leuke misdaad thriller met een simpel verhaal over een jongen die moet vluchten voor de plaatselijke gangsters nadat hij hun tienduizend dollar is kwijtgeraakt. Het verhaal is niet hoogstaand maar bevat hier en daar wat leuke humor, gortdroog en een enkele keer zelfs hilarisch. Er wordt ook leuk gespeeld en dat maakt het al met al best een aardig filmpje. Ik zit tussen 3 en 3,5 ☆ maar omdat ik in het laatste half uur zo gelachen heb rond ik het af naar boven

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Leuk, meer ook niet. Beetje Guy Ritchie-achtig.

paar bekende koppen doen het aardig, de humor werkte niet voor mij.