• 8.294.824 stemmen

Geregisseerd door: Rob Sitch

Met onder meer: Michael Caton, Anne Tenney en Eric Bana

Releasedatum: 16 september 1999

Plot The Castle

"Ordinary Family. Extraordinary Story."

Darryl Kerrigan, een vrachtwagenchauffeur, heeft twee grote passies: zijn gezin en zijn huis. Darryl houdt zielsveel van zijn vrouw en vier kinderen. Daarnaast is hij dol op zijn huis, in zijn ogen de droom van elk Australisch gezin. Darryl noemt het liefdevol zijn 'Castle', ook al staat het half op instorten, op zwaar verontreinigde grond en vlak naast het vliegveld. Darryl en zijn familie willen daar lang en gelukkig leven, maar dan dreigt de regering het huis van de Kerrigans te onteigenen vanwege uitbreidingen van het vliegveld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Lawrence Hammill

Federal Court judge

avatar van neo

neo (crew films)

De film schijnt nogal populair te zijn in het land zelf. Ik als nuchtere nederlander zie het gewoon als een wel aardige komedie met zo zijn leuke momenten. Let ook op een van de eerste rollen van Eric Bana. 3 sterren

avatar van narva77

narva77 (crew films)

Even stemmen, Neo.

avatar van neo

neo (crew films)

Even gestemd, narva77

populair omdat het de Australische volksgeest/humor perfect weerspiegeld...

zag 'em laatst op de Nederlandse tv, werd de film daar gecensureerd :S al mijn favoriete stukjes eruit :S

Wat is er mis met het woordje "Dickhead"?

avatar van homerjay

homerjay

Heel grappig filmpje met de typische australische humor. Erg genoten.

avatar van jordybeukeboom

jordybeukeboom

Hartverwarmende film

avatar van Tharoy

Tharoy

Briljante film die op kraakheldere wijze de idioterie van overheden laat zien. Eeuwenoude thema's verpakt in een pseudo-onbenullig humoristisch sausje.

scorsese

Aardige film waarin een gelukkig gezin dreigt hun huis te moeten verlaten als het naast gelegen vliegveld wil uitbreiden. Vermakelijke personages en leuke dialogen. Lekkere droge humor. De voice-over wordt overmatig gebruikt. Op een gegeven moment valt het wat in herhaling, en het is dan ook maar goed dat de film niet te lang duurt.