Scooby-Doo and the Goblin King (2008)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Joe Sichta
met de stemmen van Frank Welker, Casey Kasem en Grey DeLisle

In dit nieuwe avontuur moeten Scooby-Doo en Shaggy naar de onderwereld gaan, dat geregeerd wordt door de Koning van de Goblins, om te voorkomen dat "de verbazingwekkende Krudsky", de macht kan overnemen en zo ook een gevaar vormt voor hun vrienden Fred, Velma en Daphne!

avatar van Gang_Star
De huidige tegenwoordige Scooby-Doo films zijn weinig verschillend van elkaar. En daardoor vermoed ik dat ze leuk blijven. De vaart, de humor, het is en blijft leuk, zo ook bij deze film.

avatar van Richard_Voorhees
Ik ben de laatste tijd begonnen met het bekijken van de Scooby Doo films van de laatste jaren. Deze is inmiddels al meer dan 5 jaar oud. Scooby en Shaggy moeten in dit epos de dag weer zien te redden, maar deze keer niet van een boef in een pak.
De makers hebben hun best gedaan om deze Scooby Doo film een Disney tintje te geven. Compleet met een aantal liedjes, een pratend konijn en een cameo van de klokkenluider van de Notre Dame. Afijn, van mij had al die poespas niet gehoeven. Het “Disney’s Haunted House” waardige gejengel van een stel geraamtes hadden ze wat mij betreft achterwege mogen laten.
Ze mikken hier nog duidelijker op een jong kinderen publiek dan in de andere films die ik heb gezien, waardoor het kijkplezier voor de wat oudere kijker er wel wat op achteruit gaat.
Een film die vooral leuk zal zijn voor de jonge kijker, maar voor een door jeugdsentiment gegrepen twintiger heeft deze film niet bijster veel te bieden.