Scooby-Doo and the Reluctant Werewolf (1988)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Ray Patterson
met de stemmen van Casey Kasem, Don Messick en Hamilton Camp

In Transsylvanië bereidt Dracula zijn jaarlijkse monsterrace voor. Tot zijn verbazing is de weerwolf vertrokken en komt hij niet meer terug. In het spreukenboek vindt Dracula een manier om nog voor de race een nieuwe weerwolf te maken. Slachtoffer wordt Shaggy, het baasje van Scooby-Doo. Tijdens een avondje uit naar de drive-in met Scooby, Scrappy en zijn eigen vriendin Googie wordt Shaggy betoverd. Het hele stel belandt in Transsylvanië en Shaggy verneemt dat hij enkel terug mens kan worden als hij de monsterrace wint. Dracula zal echter alle mogelijke trucs uithalen om ervoor te zorgen dat Shaggy een weerwolf blijft.

Deze moet ik zien!

Yaiks!

film_kaza
kwam volgens mij een keetje op cartoonnetwork...
niet echt een leuke scooby doo film.

2 sterren

een 3,0. altijd leuk om scooby-doo te zien

davez
Deze heb ik enorm vaak gezien als kind. Alle bekende filmmonsters doen mee en de hele film lang is er dat prachtige spookachtige sfeertje. De race is een fantastisch avontuur.
Eindelijk eens geen "nep"monsters in een scooby doo film!

avatar van Richard_Voorhees
Als kind had ik deze weleens op Cartoon Network gezien en ik meende me te herinneren dat ik hem toen wel tof vond.
Leuk dat zo'n beetje alle bekende monsters voorbij komen in deze Scooby flick. Verder is het idee van Shaggy die in een weerwolf veranderd ook wel leuk bedacht.
Helaas is de humor iets te simpel voor iemand van mijn leeftijd. Voor kleine kinderen zal het wel tof zijn, maar voor de wat oudere kijkers word het al snel wat afgezaagd en saai.
Daarmee duurt deze film voor een Scooby-Doo wel erg lang en merk ik dat de aandacht er niet altijd even goed bij blijft.
Ik zie liever de films met de hele gang, maar deze gaat er nog redelijk mee door. Al merk ik wel dat ik inmiddels ver voorbij het beoogde publiek ben.