Scooby-Doo! And the Samurai Sword (2009)

Animatie

geregisseerd door Christopher Berkeley
met de stemmen van Frank Welker, Casey Kasem en Mindy Cohn

De bende van Mystery Inc. is op een reis naar Japan en reist vervolgens rond door Azië en de Stille Oceaan op jacht naar een schat. Ze strijden tegen de wraakzuchtige Black Samurai en zijn ninjakrijgers op zoek naar de legendarische "Sword of Fate", een oud mes dat volgens fabels buitengewone bovennatuurlijke krachten bezit.

avatar van Richard_Voorhees
De leukste van de Scooby-Doo flicks als je het mij vraagt. Dat komt vooral door de grotere variatie in et verhaal en de originele vondsten. Want zeg nou eerlijk, wie zou hebben gedacht dat deze film ninjarobots zou bevatten?
Deze keer hebben Scooby en Shaggy een echte glansrol en moeten zij de weg van de samurai volgen. Ook leuk dat er deze keer ook een echte geest in verwerkt was.
Verder is de humor deze keer ook echt raak. Vooral Fred en Shaggy weten een aantal grappige opmerkingen te maken.
Een leuke en originele Scooby-Doo film.