Scooby-Doo and the Ghoul School (1988)

Animatie / Mystery

geregisseerd door Charles A. Nichols
met de stemmen van Don Messick, Casey Kasem en Rene Auberjonois

Shaggy neemt een baantje aan als gymleraar op een lagere school. Helaas merkt hij te laat op dat het in feite om een school voor spoken en geesten gaat, en binnen de kortste keren krijgt de hele Scooby-Doo-gang het aan de stok met de slechte Revolta, die de spoken van de school wil hypnotiseren en voor haar eigen slechte doeleinden wil gebruiken.

AchmedATM
Deze film kwam vroeger elke zomer weer op Cartoon Network. (Met nog een reeks scooby doo's erachteraan) Ik genoot er elke zomer weer van, een mooi jeugdsentiment.

avatar van DonOswaldo
Niet super. Vond Scooby-doo vroeger erg leuk en deze nu ook nog wel te kijken, maar viel me toch lichtelijk tegen. Scrappy Doo heb ik sowieso nooit erg leuk gevonden en zonder de rest van de gang vind ik het ook al wat minder. De film leek ook niet helemaal duidelijk te hebben of het nou de focus wilde leggen op de battle tussen de 2 scholen of op Revolta en haar plannetjes. Met als gevolg dat geen van beiden echt goed eruit kwam. Verder wel wat leuke dubbelzinnigheden en situaties en Scooby Doo zelf blijft ook vermakelijk.

avatar van Richard_Voorhees
Persoonlijk vind ik dit één van de minste Scooby-Doo's die ik tot op heden gezien heb.
Ik miste in deze film de rest van de gang. Uiteraard draait het in de films met de rest ook wel het meest om Shaggy en Scooby, maar ze zijn toch een erg leuke aanvulling op deze hoofdpersonages.
In deze film moeten we het doen met Scrappy-Doo als aanvulling en die heb ik eigenlijk altijd al een irriterend personage gevonden.
Scooby en Shaggy zorgen wel voor redelijk vermaak, maar de afwezigheid van de gang en de aanwezigheid van die irritante Scrappy zorgen ervoor dat ik er wat punten vanaf trek.