Scooby-Doo and the Loch Ness Monster (2004)

Animatie / Mystery

geregisseerd door Joe Sichta en Scott Jeralds
met de stemmen van Casey Kasem, Frank Welker en Mindy Cohn

Scooby en de leden van Mystery Inc gaan naar Schotland om daar de jaarlijkse Highland Games te presenteren. Helaas worden de spelen verstoord door het legendarische monster van Loch Ness. Het beest is namelijk behoorlijk woedend omdat de spelen op zijn geboortegrond worden gehouden.

us_raider
Volgens mij heb ik hier wel een keer een aflevering van gezien, toen Cartoon Network er nog was, die goede ouwe tijd

whahahh lijkt me vet melig

Heel mooi geanimeerd, goeie muziek, en veel humor... Wat wil je nog meer? 4*

avatar van jumpstylemovie
Geen slechte animatie film maar lang niet zo vermakelijk als de serie. Gewoon vermakelijk.

avatar van Richard_Voorhees
Ik zie hierboven de opmerking 'goeie muziek' staan. Laten we zeggen dat de meningen hierover verdeeld kunnen zijn. Ik vond met nam het eerste liedje (wanneer Scooby en Shaggy voor het eerst worden achtervolgd) echt verschrikkelijk. De overige muziek is soms wel tof, maar over het algemeen vond ik de muziek niet echt bijzonder.
Ze hebben wel op een leuke manier wat Schotse dingen in deze film verwerkt. De accenten zijn soms net iets té over-the-top, maar het stukje met de haggis of de grappen over het paalwerpen vond ik best geslaagd.
De conclusie was deze keer helaas wel heel erg voorspelbaar, maar toch weten de foute typetjes en de streken van Shaggy en Scooby voor voldoende vermaak te zorgen.
Een gemiddelde Scooby-Doo film als je het mij vraagt.