Chill Out, Scooby-Doo! (2007)

Alternatieve titel: Chill Out, Scooby-Doo!: Original Movie

Animatie / Komedie

geregisseerd door Joe Sichta
met de stemmen van Rene Auberjonois, Grey DeLisle en Casey Kasem

Een man genaamd Professor Jeffries is op een expeditie in de Himalaya. Zijn sherpa Pemba brengt hem naar een hoog punt op de berg met behulp van een oud kleitablet. Jeffries is op zoek naar de legendarische verschrikkelijke sneeuwman, die zich in een grot op de berg zou bevinden. Pemba vind het onverstandig om door te gaan, maar Jeffries geeft enkel om het vinden van de sneeuwman. Hij snijdt het touw door en klimt verder. Terwijl Jeffries uit het zicht verdwijnt, ziet Pemba het silhouet van een groot beest verschijnen. Het is aan Scooby-Doo en zijn bende om uit te zoeken wat hier aan de hand is.

avatar van BlueJudaskiss
Heerlijk, Scooby. Veel te lang geleden dat ik iets van mijn alltime favorite animatieserie heb gezien.

avatar van Richard_Voorhees
Wederom een vermakelijke Scooby-Doo film. Hierin nemen Shaggy en Scooby per ongeluk de verkeerde vlucht en belanden ze met de prettig gestoorde jager Alphonse LaFleur (stem van Rene Auberjonois) in het Himalaya gebergte i.p.v. Parijs. De rest van de gang gaan er weer achter aan en moeten daar op jacht op een Yeti.
Een tof monster en een leuke terugkeer van het personage Dell Chillman (maakte 3 jaar daarvoor zijn entree in Scooby-Doo and the Loch Ness Monster). Het einde is dan wel weer wat voorspelbaar en het motief is wat flauw. Dat mag de pret van de rest van de film echter niet drukken.
Dit is namelijk gewoon een lekker vlotte Scooby film met lekker veel humor erin verwerkt.
Gewoon weer vermakelijk voor de liefhebbers.