Thriller/Horror voor kinderen
[permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 1:17 uurOnderhond schreef:Op die uitspraak reageerde ik inderdaad
Sorry, dat heb ik dan gemist.
[permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 20:11 uurLennert schreef:
Nee, je gaat een groep jongens geen Twilight laten kijken, dat is je reinste kindermishandeling.
Maar die films staan wel garant voor een 'geslaagde' griezelavond.

[permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 20:18 uurIk ken Twilight niet hoor. Maar dat is toch voor meisjes?
[permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 20:43 uurDat komt omdat een mannelijke acteur de hoofdrol in heeft die nu echt een soort van Justin Bieber is onder tienermeisjes. Het hoeft niet per se alleen een meidenfilm te zijn. Als er toch enig vergelijking in moet zijn is in dit soort geval Twilight voor de meiden en (een soortgelijke film) Underworld meer voor de jongens.
[permalink] geplaatst op 31 januari 2012, 22:00 uurMinotaures schreef:
Dat komt omdat een mannelijke acteur de hoofdrol in heeft die nu echt een soort van Justin Bieber is onder tienermeisjes. Het hoeft niet per se alleen een meidenfilm te zijn. Als er toch enig vergelijking in moet zijn is in dit soort geval Twilight voor de meiden en (een soortgelijke film) Underworld meer voor de jongens.
Hier kan ik me wel in vinden ja. Ik weet in ieder geval vrij zeker dat een groep jongens zich behoorlijk zal vervelen door het complete gebrek aan actie en de afgrijselijke zoetsappigheid van het verhaal en de dialogen. Helemaal als het de stereotype jongens zijn waar ik als 13-jarige ook onder viel, dan weet ik vrij zeker dat de film als saai en afgrijselijk zoetsappig wordt opgevat. Actie is vele malen aantrekkelijker!
[permalink] geplaatst op 1 februari 2012, 22:22 uurPrecies! Actie.. da moeten we hebben, als ik ze later wil laten slapen draai ik Twilight wel!

[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 11:53 uurVan Helsing is dan trouwens ook geen slecht idee. Vampiers, weerwolven, het monster van Frankenstein, volautomatische kruisbogen, exploderende koetsen en kastelen. Veel actie en genoeg humor om het niet te eng te laten zijn.
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 12:04 uurAttack the Block..
[edit] Laat maar is 16+.. Dealniettemin toch een beetje een kinderhorror.
Gremlins 1 & 2 blijven goed. Kinderhorror met humor.
Critters 1 is ook wel te doen.
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 12:14 uurnakada schreef:Prachtige vergelijking weer :
Onderhond schreef:
(quote)
Je zou ook kunnen zeggen : liever een kind dat fantasy kijkt dan iemand die zijn medemens gaat afslachten.
Wat een bullshit. Films noch games of muziek opzich hebben niet dermate invloed dat zij een ander gaan afslachten. Vindt dat zo'n typerende fout. Het maar afschuiven op 3rd parties. Gevaren op dat gebied liggen veel dichterbij dan een afstandelijk horrorfilmpje.
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 21:45 uurHet was ook niet mijn bedoeling om dat te beweren. Maar het is wel zo dat alles wat we zien, horen en meemaken invloed op ons heeft. Helaas is die invloed vooraf totaal niet in te schatten. Voorzichtig zijn met potentiele negatieve invloeden is dan ook helemaal niet zo raar, maar vooral ook de verantwoording van de ouders. ( En langzaam maar zeker van de jongere zelf. )
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 22:48 uurAch welnee.. als je een filmpje toont over iemand die in de poep trapt.. dan laat je dat (als kijker) juist.
[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 23:40 uurZie je wel dat het invloed heeft.

[permalink] geplaatst op 2 februari 2012, 23:57 uurInderdaad. Om het niet te doen. M.a.w. Misschien is Hobo with a Shotgun wel een goeie tip!
[permalink] geplaatst op 5 februari 2012, 0:18 uurWhen a stranger calls!!
Is totaal niet goor, maar bloedstollend spannend!