Men in Black 3 (2012)

Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Will Smith, Josh Brolin en Tommy Lee Jones

In Men in Black III gaan Agenten J (Will Smith) en K (Tommy Lee Jones) terug... in de tijd. In zijn vijftien jaar bij de Men in Black heeft J heel wat onverklaarbare dingen gezien, maar niets of niemand slaat hem met zoveel verstomming als zijn norse, terughoudende partner. Wanneer het leven van K en het lot van de planeet op het spel staan, zal Agent J terug in de tijd moeten reizen om de dingen recht te zetten. J ontdekt dat het universum geheimen herbergt waarover K hem nooit verteld heeft - geheimen die zich zullen openbaren als hij samen met de jonge Agent K (Josh Brolin) zijn partner, het agentschap, en de toekomst van de mensheid probeert te redden.

258 BERICHTEN 37 MENINGEN
avatar van komerad
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Vreesde voor het ergste, 3e in de rij is vaak het sequel te veel maar dit viel nog goed mee. Er zat dan ook ruim voldoende tijd tussen. 1 ding stoorde ik mij wel aan en dat was het gedoe met "zwarten". Zwarten werden nog bekeken in 1969 zie je in het begin dat hij terug is maar zijn vader is wel zomaar eventjes de commandant van de basis. Haat dit soort tegenstrijdigheden.

Weinig nieuwe rare figuren (op het begin na) maar vond het verhaal en de vragen in de film wel goed. Alhoewel nipt toch net iets boven de gemiddelde zooi.

avatar van Captain Pervert
Zojuist de hele trilogie achter elkaar gekeken, waarvan dit derde deel in 3D. Zag er gaaf uit.

Het toevoegen van Brolin aan de serie is een goede zet geweest. Het maakt het allemaal nèt even wat anders en voorkomt dat het duo Smith-Jones in een sleur belandt. De special effects zijn duidelijk beter dan in het de eerste delen en het gaat qua verhaal en stunts nèt even wat verder over de top, maar dat is niet erg.

Brolin is een geweldige versie van Jones maar helaas zitten de meeste leuke momenten met hem al in de trailer.

Het einde is een mooie afsluiting van de reeks.

3 sterren

avatar van MovieMind

Geen overdaad en simpel maar aardig verhaal.
Smith op de automatische piloot en Brolin zet een goede jonge K neer.
Deel 1 is niet te overtreffen, deel 2 was niet veel soeps, maar dit is een degelijk vervolg.

Niet veel meer of minder.

Vond het iets grappiger dan de eerste twee films, zeker in het begin. Daarna richt de film zich iets teveel op een lam verhaal zonder angel. Erg leuk om Clement nog eens terug te zien, al blijft z'n rol iets teveel beperkt tot wat grommen.

Dit derde film is een kwartiertje langer. Vervelend want het wordt opgevuld met extra meligheid, iets wat deze reeks nu echt kon missen als kiespijn. Het einde is werkelijk tenenkrommend. Visueel vond ik het trouwens nog steeds niks. CG blijft goedkoop ogen, qua design ziet het er allemaal erg povertjes uit.

Smith zit eindelijk wat beter in z'n rol, Jones is écht wel oud geworden ondertussen. Slimme zet om over te schakelen naar Brolin. Doorgaans niet mijn favoriete acteur maar past geweldig goed in deze rol.

Filmpje hobbelt aardig verder, af en toe grappig, een paar degelijke actiescenes, maar goed wordt het nergens.

avatar van Decec
Een redelijk actie/komedie/SF film...
Komedie is mijn smaak niet, maar
wel een grappig verhaal...
Goed gemaakte SF...
Prima acteerwerk...
Bekende acteurs Will Smith en Tommy Lee Jones...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

Aardige film waarin agent J terug in de tijd moet om zijn partner K te redden. Afgezien van het feit dat de film zich voor het grootste gedeelte in het verleden afspeelt, heeft dit derde deel weinig nieuws te bieden ten opzichte van de vorige twee delen. Over het geheel wel vermakelijk met uiteraard genoeg actie en special effects. Josh Brolin is een goede castingkeuze als de jongere versie van Tommy Lee Jones.

avatar van LostCauze
De eerste twee vond ik niet veel aan. Deze verbazingwekkend leuk. Goeie bad guy en de Brolin storyline is prima.

avatar van missl
Een vermakelijk deel 3 van een vermakelijke serie. Deel 2 vind ik in deze serie het minst, deel 3 is wel weer leuk want er is een flinke dosis humor ingestopt. Smith en Jones hebben een leuke chemie, al gaat het in deze film meer om Smith en Brolin, maar die chemie is ook prima. Verhaal kabbelt prima door en blijft interessant gedurende de gehele looptijd van de film. Het einde vind ik iets over de top maar goed, je zit toch naar schietende aliens te kijken dus dat over de top gedeelte kan er ook wel bij.

avatar van Black Math
Gezien bij Duitse vrienden, zelf had ik het denk ik niet snel opgezet.

Niet onterecht blijkt, want er heb niet veel uit deze film kunnen halen. De special effects zien er niet bepaald geweldig uit, eigenlijk best wel brak. Qua verhaal kreeg ik het gevoel dat ik het allemaal al eens gezien had. Eigenlijk is dit in zekere zin een kopie van Back to the Future II. Trouwens, de terugkeer naar de jaren 60 doet dan weer denken aan het eerste deel van die reeks. Erg armoedig qua ideeën wat mij betreft.

Kortom, op geen één vlak weet deze film ook maar iets brengen, om die reden 0,5*.

Derde film al van de zwarte mannen die ervoor zorgen dat de inburgering van (ook deze keer weer soms angstaanjagend ineengeflanste) als mensen vermomde aliens vlot verloopt. Met trek in chocolademelk worden we teruggekatapulteerd naar het nostalgische 1969, jaar van de maanlanding met een aardige Josh Brolin als de jongere K (Tommy Lee Jones). Leuke actiekomedie met de nodige spitsvondigheid en knipoogjes. 2,5*

avatar van Kondoro0614
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Men in Black 3

Mehh, opzich wel een leuk filmpje. Als je van, nou dat mag wel gezegd worden, vieze dingen houd. Dan is MiB zeker geen verkeerde keuze. Je moet namelijk niet op kijken van het rond vliegend slijm, een tong die 2 meter is etc. etc. Dus de genre Sciencefiction is zeker niet van verkeerde keuze geweest met deze film. Dat ik nou kan zeggen dat het een hele goeie film is, nee dat niet. Will Smith vind ik in het algemeen wel een leuke acteur. Waar I Am Legend ook in mijn top 10 lijst staat. Helaas vond ik hem wel leuk in de film, alleen de film in het algemeen viel beetje tegen. Het was puur dat hij gister op RTL 4 te zien was, want heb hem toen toch maar weer even meegepikt. Maar goed. Al teveel verwachten van deze film kun je ook niet, want het is echt weer zo'n film dat Smith alles en iedereen verslaat. Het verhaal was wel redelijk bedacht. En het concept is oke. Niet al te beste film dus, wel leuk om een keer gezien te hebben. Daar blijft het ook bij.

avatar van thunderball
Deze laatst zitten kijken.
Tja, dit vervolg kwam feitelijk een jaartje of tien te laat, want er zullen niet veel mensen geweest zijn, die hier nu speciaal nog op zaten te wachten. Zeker niet na het al iets wat teleurstellende tweede deel.

Edoch: zo slecht was dit derde deel uit de befaamde reeks niet. Ik heb me er zelfs behoorlijk bij vermaakt (toe gegeven: ik verwachtte er van te voren dan ook niks van!).

Jones ziet er schrikbarend oud uit en zal er ook wel niet veel zin meer in hebben gehad. Dit wordt handig opgelost door terug in de tijd, naar de jaren '60, te reizen en zijn jongere "ik" te laten vertolken door Brolin, die er duidelijk WEL zin in heeft en Jones zeer goed weet te imiteren.

Met Brolin er bij wordt het eigenlijk pas echt leuk, dit werkt ook een stuk verfrissend en doet deze film zichtbaar goed (het is bijna zonde wanneer hij uit het verhaal verdwijnt en Jones weer mee gaat doen).

De SFX zijn goed tot zeer goed te noemen, hoewel er dit maal ogenschijnlijk minder rare figuren in voor kwamen, dan bij de eerdere delen.

Gestoorde, bizarre scenes en maffe actie en zelfs een ietwat emotioneel einde.
Leuk!

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

avatar van K. V.
Onlangs de eerste twee delen gezien, dus tijd om eens het derde deel te bekijken. 'k vond het toch weer een beter deel dan het tweede.
Het begon al met een beter verhaal. Het wist me echt wel te boeien. Ook de special effects waren top.
Tevens was de cast ook weer goed op dreef. Ook Josh Brolin was een aangename toevoeging aan de cast.
Toch wel aangenaam verrast bij deze film en een goeie toevoeging aan de reeks.

avatar van Antonev
Prima actiefilm, met de bekende humor uit de eerste twee delen! Het verhaal was gewoon prima, de actie was goed en de humor was leuk. Geen hoogvlieger, maar toch een prima stukje entertainment.

avatar van ILDIB
Gewoon grappig en vermakelijk. Brolin doet t echt goed.

avatar van Mr-Mcmovie
Barry Sonnenfeld zijn derde MIB dat wel veel beter is dan de vorige, en al dichter in de buurt komt met de eerste. Toch de humor, en de hele aankleding.

Smith heeft er helemaal zin in en dat is duidelijk. Jones is zo oud geworden dat ze wel moesten switchen tussen Jones en Brolin, maar de twee zijn goed ingespeeld op het personage K. Alle twee die serieuze blik en houding perfect gewoon.

Special effects zien er aangenaam heel goed uit. Boris is ook een heel goede slechterik met de leuke capasiteiten net al de kakkerlak in de eerste.

Kleine 4,0

avatar van HK Senator
Leuk, maar meer dan dat ook niet. Helaas veel tijdreis jatwerk uit Back to the Future.

avatar van horizons
Die hand was best goor. lol

Het valt een beetje in herhaling hier maar Brolin de jongere versie van Jones laten spelen is beste zet van de hele film.