ad

Geregisseerd door: Barry Sonnenfeld

Met onder meer: Will Smith, Tommy Lee Jones en Josh Brolin

Releasedatum: 23 mei 2012

Over Men in Black 3

"They are back... in time."

In Men in Black III gaan Agenten J en K terug in de tijd. In zijn vijftien jaar bij de Men in Black heeft J heel wat onverklaarbare dingen gezien, maar niets of niemand slaat hem met zoveel verstomming als zijn norse, terughoudende partner. Wanneer het leven van K en het lot van de planeet op het spel staan, zal Agent J terug in de tijd moeten reizen om de dingen recht te zetten. J ontdekt dat het universum geheimen herbergt waarover K hem nooit verteld heeft - geheimen die zich zullen openbaren als hij samen met de jonge Agent K zijn partner, het agentschap, en de toekomst van de mensheid probeert te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van komerad

komerad

Vreesde voor het ergste, 3e in de rij is vaak het sequel te veel maar dit viel nog goed mee. Er zat dan ook ruim voldoende tijd tussen. 1 ding stoorde ik mij wel aan en dat was het gedoe met "zwarten". Zwarten werden nog bekeken in 1969 zie je in het begin dat hij terug is maar zijn vader is wel zomaar eventjes de commandant van de basis. Haat dit soort tegenstrijdigheden.

Weinig nieuwe rare figuren (op het begin na) maar vond het verhaal en de vragen in de film wel goed. Alhoewel nipt toch net iets boven de gemiddelde zooi.

avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

Zojuist de hele trilogie achter elkaar gekeken, waarvan dit derde deel in 3D. Zag er gaaf uit.

Het toevoegen van Brolin aan de serie is een goede zet geweest. Het maakt het allemaal nèt even wat anders en voorkomt dat het duo Smith-Jones in een sleur belandt. De special effects zijn duidelijk beter dan in het de eerste delen en het gaat qua verhaal en stunts nèt even wat verder over de top, maar dat is niet erg.

Brolin is een geweldige versie van Jones maar helaas zitten de meeste leuke momenten met hem al in de trailer.

Het einde is een mooie afsluiting van de reeks.

3 sterren

avatar van MovieMind

MovieMind

Geen overdaad en simpel maar aardig verhaal.

Smith op de automatische piloot en Brolin zet een goede jonge K neer.

Deel 1 is niet te overtreffen, deel 2 was niet veel soeps, maar dit is een degelijk vervolg.

Onderhond

Niet veel meer of minder.

Vond het iets grappiger dan de eerste twee films, zeker in het begin. Daarna richt de film zich iets teveel op een lam verhaal zonder angel. Erg leuk om Clement nog eens terug te zien, al blijft z'n rol iets teveel beperkt tot wat grommen.

Dit derde film is een kwartiertje langer. Vervelend want het wordt opgevuld met extra meligheid, iets wat deze reeks nu echt kon missen als kiespijn. Het einde is werkelijk tenenkrommend. Visueel vond ik het trouwens nog steeds niks. CG blijft goedkoop ogen, qua design ziet het er allemaal erg povertjes uit.

Smith zit eindelijk wat beter in z'n rol, Jones is écht wel oud geworden ondertussen. Slimme zet om over te schakelen naar Brolin. Doorgaans niet mijn favoriete acteur maar past geweldig goed in deze rol.

Filmpje hobbelt aardig verder, af en toe grappig, een paar degelijke actiescenes, maar goed wordt het nergens.

avatar van Decec

Decec

Een redelijk actie/komedie/SF film...

Komedie is mijn smaak niet, maar

wel een grappig verhaal...

Goed gemaakte SF...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Will Smith en Tommy Lee Jones...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

scorsese

Aardige film waarin agent J terug in de tijd moet om zijn partner K te redden. Afgezien van het feit dat de film zich voor het grootste gedeelte in het verleden afspeelt, heeft dit derde deel weinig nieuws te bieden ten opzichte van de vorige twee delen. Over het geheel wel vermakelijk met uiteraard genoeg actie en special effects. Josh Brolin is een goede castingkeuze als de jongere versie van Tommy Lee Jones.

avatar van LostCauze

LostCauze

De eerste twee vond ik niet veel aan. Deze verbazingwekkend leuk. Goeie bad guy en de Brolin storyline is prima.

avatar van missl

missl

Een vermakelijk deel 3 van een vermakelijke serie. Deel 2 vind ik in deze serie het minst, deel 3 is wel weer leuk want er is een flinke dosis humor ingestopt. Smith en Jones hebben een leuke chemie, al gaat het in deze film meer om Smith en Brolin, maar die chemie is ook prima. Verhaal kabbelt prima door en blijft interessant gedurende de gehele looptijd van de film. Het einde vind ik iets over de top maar goed, je zit toch naar schietende aliens te kijken dus dat over de top gedeelte kan er ook wel bij.

avatar van Black Math

Black Math

Gezien bij Duitse vrienden, zelf had ik het denk ik niet snel opgezet.

Niet onterecht blijkt, want er heb niet veel uit deze film kunnen halen. De special effects zien er niet bepaald geweldig uit, eigenlijk best wel brak. Qua verhaal kreeg ik het gevoel dat ik het allemaal al eens gezien had. Eigenlijk is dit in zekere zin een kopie van Back to the Future II. Trouwens, de terugkeer naar de jaren 60 doet dan weer denken aan het eerste deel van die reeks. Erg armoedig qua ideeën wat mij betreft.

Kortom, op geen één vlak weet deze film ook maar iets brengen, om die reden 0,5*.

avatar van Pacino74

Pacino74

Derde film al van de zwarte mannen die ervoor zorgen dat de inburgering van (ook deze keer weer soms angstaanjagend ineengeflanste) als mensen vermomde aliens vlot verloopt. Met trek in chocolademelk worden we teruggekatapulteerd naar het nostalgische 1969, jaar van de maanlanding met een aardige Josh Brolin als de jongere K (Tommy Lee Jones). Leuke actiekomedie met de nodige spitsvondigheid en knipoogjes. 2,5*

avatar van Kondoro

Kondoro

• 2008 stemmen

Men in Black 3

Mehh, opzich wel een leuk filmpje. Als je van, nou dat mag wel gezegd worden, vieze dingen houd. Dan is MiB zeker geen verkeerde keuze. Je moet namelijk niet op kijken van het rond vliegend slijm, een tong die 2 meter is etc. etc. Dus de genre Sciencefiction is zeker niet van verkeerde keuze geweest met deze film. Dat ik nou kan zeggen dat het een hele goeie film is, nee dat niet. Will Smith vind ik in het algemeen wel een leuke acteur. Waar I Am Legend ook in mijn top 10 lijst staat. Helaas vond ik hem wel leuk in de film, alleen de film in het algemeen viel beetje tegen. Het was puur dat hij gister op RTL 4 te zien was, want heb hem toen toch maar weer even meegepikt. Maar goed. Al teveel verwachten van deze film kun je ook niet, want het is echt weer zo'n film dat Smith alles en iedereen verslaat. Het verhaal was wel redelijk bedacht. En het concept is oke. Niet al te beste film dus, wel leuk om een keer gezien te hebben. Daar blijft het ook bij.

avatar van thunderball

thunderball

Deze laatst zitten kijken.

Tja, dit vervolg kwam feitelijk een jaartje of tien te laat, want er zullen niet veel mensen geweest zijn, die hier nu speciaal nog op zaten te wachten. Zeker niet na het al iets wat teleurstellende tweede deel.

Edoch: zo slecht was dit derde deel uit de befaamde reeks niet. Ik heb me er zelfs behoorlijk bij vermaakt (toe gegeven: ik verwachtte er van te voren dan ook niks van!).

Jones ziet er schrikbarend oud uit en zal er ook wel niet veel zin meer in hebben gehad. Dit wordt handig opgelost door terug in de tijd, naar de jaren '60, te reizen en zijn jongere "ik" te laten vertolken door Brolin, die er duidelijk WEL zin in heeft en Jones zeer goed weet te imiteren.

Met Brolin er bij wordt het eigenlijk pas echt leuk, dit werkt ook een stuk verfrissend en doet deze film zichtbaar goed (het is bijna zonde wanneer hij uit het verhaal verdwijnt en Jones weer mee gaat doen).

De SFX zijn goed tot zeer goed te noemen, hoewel er dit maal ogenschijnlijk minder rare figuren in voor kwamen, dan bij de eerdere delen.

Gestoorde, bizarre scenes en maffe actie en zelfs een ietwat emotioneel einde.

Leuk!

Een zeventje, ofwel 3,5 ster.

avatar van K. V.

K. V.

Onlangs de eerste twee delen gezien, dus tijd om eens het derde deel te bekijken. 'k vond het toch weer een beter deel dan het tweede.

Het begon al met een beter verhaal. Het wist me echt wel te boeien. Ook de special effects waren top.

Tevens was de cast ook weer goed op dreef. Ook Josh Brolin was een aangename toevoeging aan de cast.

Toch wel aangenaam verrast bij deze film en een goeie toevoeging aan de reeks.

avatar van Antonev

Antonev

Prima actiefilm, met de bekende humor uit de eerste twee delen! Het verhaal was gewoon prima, de actie was goed en de humor was leuk. Geen hoogvlieger, maar toch een prima stukje entertainment.

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2056 stemmen

Gewoon grappig en vermakelijk. Brolin doet t echt goed.

avatar van Mr-Mcmovie

Mr-Mcmovie

Barry Sonnenfeld zijn derde MIB dat wel veel beter is dan de vorige, en al dichter in de buurt komt met de eerste. Toch de humor, en de hele aankleding.

Smith heeft er helemaal zin in en dat is duidelijk. Jones is zo oud geworden dat ze wel moesten switchen tussen Jones en Brolin, maar de twee zijn goed ingespeeld op het personage K. Alle twee die serieuze blik en houding perfect gewoon.

Special effects zien er aangenaam heel goed uit. Boris is ook een heel goede slechterik met de leuke capasiteiten net al de kakkerlak in de eerste.

Kleine 4,0

avatar van HK Senator

HK Senator

Leuk, maar meer dan dat ook niet. Helaas veel tijdreis jatwerk uit Back to the Future.

avatar van horizons

horizons

• 1948 stemmen

Die hand was best goor. lol

Het valt een beetje in herhaling hier maar Brolin de jongere versie van Jones laten spelen is beste zet van de hele film.

avatar van Malse filmpies

Malse filmpies

Leuke afsluiter van de trilogie.

In tegenstelling van het tweede deel vond ik dit derde deel geen herhaling van de voorganger. Een paar verfrissende aanpassingen in het script hebben dit derde deel veel goed gedaan. Ook om Brolin te kiezen in plaats van Jones was een slimme zet. Vind dat Brolin en Smith, die overduidelijke progressie heeft geboekt ten opzichte van het vorige deel, een betere chemie hebben.

Qua humor blijft het op hetzelfde niveau als de andere twee delen en dat is zeker positief. De monsters zijn iets beter vormgegeven, maar alsnog wordt er gepoogd niet te veel af te wijken van de originele animaties, dus echt top notch zien ze er niet uit.

Uiteindelijk zeer vermakelijk en zelfs nog iets beter dan de eerste twee delen door de heerlijke chemie

avatar van IH88

IH88

“Don't ask questions you don't want to know the answer to.”

Redelijk derde Men in Black avontuur. Het verhaal is weer belachelijk en vergezocht, maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat om de actie, de humor, de smerige aliens en de lol die de acteurs er allemaal mee hebben. Smith zit weer perfect in zijn rol en Josh Brolin is perfect gecast als jongere versie van Tommy Lee Jones. Een stuk chagrijn die op jongere leeftijd nog iets van plezier in zijn werk heeft. De formule is nu wel uitgewerkt, en het lijkt me een goed idee om het hier bij te houden.

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Heel leuk weer.

Het had tien jaar geduurd voordat Sonnefeld met een vervolg van MIB op de proppen kwam. Of zou je het eerder een prequel kunnen noemen?

Geen zorgen. De smaak is er nog steeds niet vanaf, Jones en Smith (en Brolin) hebben nog steeds een hoop lol en er is zelfs nog wat creatie gebruikt.

We beginnen in een ruimtegevangenis, waar we kennis maken met Boris the Animal. Een typerend wezen alweer. Vervolgens duiken we in het dagelijkse leven van J en K, want hoe zou het nu toch met ze wezen? Er is weinig tot niks veranderd.

Totdat ze worden geconfronteerd met The Animal. Een hoop spetterende actiescenes met speelgoedpistooltjes erop volgt. Een hoop maffe wezens die van het dagelijks leven deel maken. Ook die grappige sprinkhaan achtige wezentjes zijn weer van de partij. Maar... ook tijdreizen. Want The Animal schijnt een rivaal te zijn van K uit het verleden. Wanneer hij daarmee geconfronteerd word denkt hij met pijn terug aan een mislukte missie. Welja, regel even een tijdmachine om de boel recht te zetten. Ook heel erg moeten lachen wanneer J van de Chrysler Building springt om in een andere tijd te belanden... Waarom? Kijk zelf maar. Of dat stukje waarin die Animal cynisch meelacht met die twee hippies.

En zo reizen we terug naar het jaar 1969. Iets wat het vooral moet hebben van de sfeer; de hippiecultuur, Andy Warhol, maar ook de lancering naar de maan. Kortom, dit tijdsbestek is verzorgt en met veel plezier in elkaar gezet. En dat niet alleen; we krijgen ook te maken met de jonge K, die Josh Brolin op zijn rekening mag zetten. Het is voor J even lastig om hem wijs te maken dat hij een toekomstige collega is, maar dat veranderd. Ook grappig is dat ook in het jaar 1969 de wezens gewoon tussen de mensen lopen.

Ook het einde bij de lancering van de Apollo was erg gaaf... en het einde mocht emotioneel en rakend zijn.

Ja, ik heb hier uitbundig van genoten. Het derde deel kwam als geroepen. Nu nog een deel 3 van Bad Boys, maar ik vrees dat dat hem niet meer gaat worden.

avatar van Shadowed

Shadowed

Ok.

Deel 3 is eigenlijk weer hetzelfde niveau als voorgaande films alleen dat dit Lee Jones eigenlijk een soortvan vervangt door Brolin. Lee Jones is ook wat te oud ondertussen om nog zo'n energiek karakter te kunnen spelen en daarom was de keuze best gepast.

Humor schommelt. Soms zit er iets grappigs bij maar heel soms vreselijke humor. Thompson die die rare geluiden maakt bijvoorbeeld. Smith is heel lekker op dreef, Brolin en Lee Jones blijven prima, alleen lijkt Thompson best misplaatst te zijn eigenlijk en past hier niet helemaal in het plaatje.

Visueel absoluut vooruitgang in vergelijking met de voorgaande delen. Maar nog steeds enkele brakken dingen en iets minder lol in de designs van Aliens. Een mega budget is nog steeds niet altijd herkenbaar ondanks er af en toe plots indrukwekkende beelden bijzitten. Schietpartij in het Chinese restaurant of de stijging van de raket die een massieve rookwolk achterlaat.

Verhaal zelf is ook gewoon vlot en de 106 minuten gaan gelukkig snel om. Er zit wat meer spanning in dan voorgaande delen maar in het algemeen blijft dit een vlotte Sciencefiction film met best een hoop lol erin gestopt en goed acteerwerk. Jammer dat Sonnenfeld visueel best brak blijft.

avatar van Freespirit2

Freespirit2

Altijd gedacht dat ik deze al kon maar dus niet.

De eerste 2 waren al weer een hele tijd geleden dus keek er weer met frisse moed tegen aan.

Soms vind ik een 3e opvolger maar een slecht aftreksel maar vond hem toch wel weer erg leuk en vermakelijk.

avatar van Left4Dead

Left4Dead

Dit kwam weer in de buurt van het eerste deel, en veel beter dan het zwakke tweede deel.

Had deze op 2,5** staan maar daar gaat nu een volle ster bovenop. Aardig klein kijkvermaak met zo nu en dan leuke humor erin. Op naar deel vier, want daarvoor heb ik de eerste drie delen weer voor gestart, ben benieuwd.

Tarkus

Tarkus schreef:

Na het mindere 2de deel is deze film wel weer beter, voor mij evenwaardig aan deel 1.

Goede special effects en een goed verhaal.

Ook de vertolkingen zijn goed, vooral die van Josh Brolin, die eigenlijk de moeilijke taak heeft om Tommy Lee Jones te imiteren in een film, want hij moet zowel het karakter doen als Tommy Lee Jones zelf.

De film heeft me in zijn geheel wel kunnen vermaken.

Me opnieuw vermaakt met deze prent, en Josh Brolins rol is fantastisch, zoals ik reeds zei.

Prima film dus, en nu maar hopen dat de nieuwe prent de hoge verwachtingen waar maakt..

avatar van mjk87

mjk87

Verrassend leuk. Lekker vlot, een prima Smith en een ook een fijne Brolin die daarnaast ook zeker samen een sterke chemie hebben. Genoeg humor, aardige actie en leuk dat dit in het verleden speelt en visueel wel oké. Verder geen wereldfilm en de schurk is ook niet heel memorabel, maar lekker lui vanaf de bank kijkt dit gewoon fijn weg en vermaakt. Dat is soms voldoende. 3,5*.

avatar van MarkAjx1

MarkAjx1

Matige opnames zeg, je ziet het water gewoon stil staan als ze op een grote flat staan om maar voorbeeldje te noemen. Nou hoeft het ook niet zo realistisch te lijken in zo' n soort films maar zo duidelijk nep in beeld laten brengen dan komt het meer over als bijna een animatiefilm....plus het verhaal loopt ook niet echt over. Nah ja het beetje humor van vooral Will Smith maakt het dan toch nog tot een sterretje.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Back to the future

Hij zal me zeker niet bijblijven maar het tijdreisconcept is gewoon een erg leuk verhaallijntje waar je in feite alle kanten mee opkunt. Daarom vind ik deze film nog best aardig geslaagd en vermakelijk. Will Smith en Tommy Lee Jones deden hun ding en Josh Brolin was een erg leuke toevoeging als jonge Agent K.

Voldoende.

avatar van FunkStarr

FunkStarr

Best leuk. De humor is deze keer wel raak en Smith doet het ook niet slecht. Had er niets van verwacht maar vermaakt en daar gaat het om.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Sterk begin met als altijd weer mooie effecten maar na de helft raakt alle fut uit het verhaal en zijn het vooral losse scenes die dan ook nog maar matig leuk zijn. Ik had 'm op 3,0* staan maar toch maar een half puntje omlaag naar 2,5*.

avatar van Capablanca

Capablanca

Bij vlagen zeker grappig en het tijdreisverhaal werd leuk uitgewerkt.