Men in Black International (2019)

Alternatieve titel: Men in Black IV

Actie / Komedie

geregisseerd door F. Gary Gray
met Chris Hemsworth, Tessa Thompson en Liam Neeson

'Men in Black International' volgt de agenten M en H, twee leden van een geheime, internationale organisatie. Ze hebben al jaren de wereld moeten behoeden voor bedreigingen van het uitschot van het heelal. Maar nu stuiten ze mogelijk op hun grootste, globale bedreiging ooit; er bevindt zich een mol binnen hun organisatie.

avatar van Shadowed
Matig.

Duidelijk de minste en minst bevredigende uit de MIB-reeks. Alhoewel ik er geen bezwaar tegen had dat er nu een vrouw in de hoofdrol staat, was het hier gewoon de regie en film zelf die het verhaal wat saaier maken. Duidelijk ook andere regie.

Hemsworth en Thompson proberen het wel, maar de chemie ontbreekt vrijwel compleet. Dit maakt het verhaal iets saaier om te volgen. De humor werkt ook gewoon simpelweg niet, terwijl het bij de voorgaande delen nog best vermakelijk was.

Verhaal zelf stelt ook weinig voor. Een best saai plot ook, waardoor ik regelmatig een beetje moeite kreeg met de film uit te kijken. De 115 minuten zijn ook langer dan een algemene MIB-speelduur, en met een verhaal dat niet veel voorstelt is het ook vrij nutteloos.

Visueel is het wel knapper dan voorgaande delen, maar ergens gaat er de charme dan ook wel weer vanaf zo. Ergens voelde het wel lekker geinig en lomp aan, en hier is het vooral bioscoopvoer geworden met betere effecten, maar er is uiteindelijk niet veel aan.

Voor de rest blijven elementen zoals cameragebruik vrij klassiek en een hoop dingen nutteloos. Ondanks dat het visueel beter is benut, blijft de regie saai en is de film zelf gewoon niet vermakelijk. En dan sla je als MIB-film de plank wel mis.

avatar van Chelsea94
Tegenvaller. De originele films waren nog grappig maar deze film neemt zichzelf veel te serieus. Niets gelachen en een te lange speelduur.

avatar van tommiew
Slap onnodig vervolg, onsamenhangend, gaat alle kanten op en slechte CGI

Niet best maar Tessa Thompson redt het nog een beetje.

avatar van MovieHolic
Tjemig met de vorige delen in het achterhoofd was dit wel echt een domper! Wel heel erg rommelig en onsamenhangend allemaal.
Ik vond juist niet dat Thompson de film redde, ik vond het een uiterst geforceerd overkomen. Denk persoonlijk dat het meer met het sociale en emancipatie klimaat te maken heeft dan met wat anders. Het kwam de film in ieder geval niet ten goede.

Overbodige film. een tot mislukken gedoemde poging om met de serie een frisse herstart te bewerkstelligen. De grote kracht van de vorige films was vooral het samenspel tussen de energieke Will Smith en droogkloot Tommy Lee Jones, en de afwezigheid van de twee grappenmakers laat zich erg voelen. Hun opvolgers Thompson/Hemsworth doen vreselijk hun best maar hebben weinig chemie en zijn gewoon niet leuk genoeg. Als je er dan ook nog de immer serieuze Neeson bijzet voor een wel erg voorspelbare bijrol, dan krijg je uiteindelijk het gevoel naar de verkeerde film te kijken. Matig verhaal, in feite altijd hetzelfde bij deze films, maar nieuwe leuke grappen zitten er ook niet in. Allen de verzameling excentrieke buitenaardse wezens komt nog enigszins grappig over, duidelijk dat de vorige regisseur Sonnenfeld als producent daar nog een positieve bijdrage heeft geleverd, maar voor de rest voorspelbaar en een niveau minder dan de vorige delen.

avatar van clubsport
Matige film maar hetgene wat de film vooral negatief beinvloed is het irritante personage van Tessa thompson , in 1 bepaalde scene beschuldigd ze Chris zijn personage van arrogantie terwijl zij juist zelf het meest arrogante personage van haast de hele cast speelt ( zeker als je beseft dat ze net nieuw in de organisatie is en nog geen ervaring heeft ) .
Samen met dat krijgen we natuurlijk weer een hoop feministische speldeprikjes te verwerken ( alsof we daar om gevraagd hebben in een sf komedie ) .
het verhaal is verder matig maar dat had het probleem niet echt hoeven te zijn , de effecten zijn verder wel goed verzorgd .

avatar van schumacher
Matige film idd, volledig mee eens en vooral de hoofdactrice vond ik echt 2 keer niks, zwak zwak en nog eens zwak.
De enige reden wrm ik nog een 2 geef is vanwege de leuke vele beestjes die er altijd in voor komen, dat vind ik het leukste van allemaal nog. Slappe hap deze film.
Film duurde veel te lang ; 80 min was voldoende geweest.

Ronduit saai. Qua humor was het niks in tegenstelling tot de eerste 3 delen. Zonde van mijn tijd.

avatar van Ajax&Litmanen1
De Men in Black reeks stelt al niet zo heel veel voor, op een leuke eerste film na dan, maar als je dan nog eens in een nieuwe film het sterkste aspect eruit haalt (Smith en Jones) en dat vervangt door, hoe voorspelbaar vandaag de dag, een vrouw in de hoofdrol, dan weet je wel weer hoe laat het is. En het gekke is dat ik bevoordeeld ging kijken, maar dat Tessa Thompson het eigenlijk nog best leuk doet. Niet top, wel oké. Ze is best leuk. Chris Hemsworth acteert als een houten klaas en Liam Neeson gromt zich door zijn scènes heen zoals we gewend van hem zijn.

Waar ik wel echt klaar mee ben is dat tergend irritante powerwoman-sausje, wat tegenwoordig in al dit soort Hollywoodfilms wordt geramd. Ik ben net als iedereen voor gelijke rechten, maar dram dit soort dingen toch niet steeds zo door in films.
Neem nou deze lachwekkende (vanaf 1.50 min) scène:

-Are you a queen?
-Well…I mean…to the extent all women are.

Buiten dat zit MiB: International vol met middelmatige special effects, flauwe familievriendelijke humor en is zo'n beetje alles wat de eerste film(s) cool maakte verdwenen. Ook had dit best in 90 minuten gestopt kunnen worden, zeker dat tweede uur was enorm langdradig. Geen idee waarom dit is gemaakt, maar het is wel terecht geflopt. Beter begraven ze deze serie gewoon.

Slechtste film die ik in 2019 gezien heb.

avatar van macrobody
Bekende acteurs, waarschijnlijk groot budget, flinterdun verhaaltje, goede special effects, wat humor en goed voor een avond hersenloos vermaak. Ik verkies een film als deze boven veel bagger wat er de laatste tijd uitkomt.

avatar van james_cameron
Niet zo slecht als de recente reboot van Ghostbusters, maar het scheelt niet veel. Will Smith en Tommy Lee Jones worden node gemist, maar de film heeft, afgezien van de charismaloze cast, nog wel meer problemen. Visueel ziet alles er ook niet bepaald indrukwekkend uit, met matige special effects en een reeks zouteloze aliens. Het geheel doet futloos en geforceerd aan, terwijl een film als dit juist moet knallen. Gemiste kans dus.

avatar van filmkul
Overbodig deel in de reeks dat niks meer te bieden dan we al eerder gezien hebben. Het verhaal is vrij eenvoudig. De uitwerking redelijk maar zoals gezegd niks nieuws onder de zon. De film bevat de nodige humor en actie en is best vermakelijk. Visueel ziet het er best aardig uit, maar soms net iets te veel van het goede waardoor het nep overkomt. De chemie tussen de hoofdrolspelers is helaas matig, wat afbreuk doet aan de film. Zelfs Neeson lijkt niet in zijn rol te komen. Kreeg bijna het idee dat de acteurs vlak voor de opname het script in handen hebben gekregen. 2.5/3.0

avatar van Master Blaster
mhwa.

Had beter gekund

avatar van Lysander
Niks nieuws, ik geloof het voort wel.

avatar van tronnie
Niet slecht ..wel leuk...jammer van dat domme zelfingenomen arrogante gedrag van dat persoon die Chris Hemsworth speelt dat vind ik nogal irritant ...en helemaal niet leuk..Gelukkig is Tessa Thompson heerlijk aanwezig...
Ze hadden Chris Hemsworth er beter uit kunnen laten .

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Men in Black International lijkt wel gemaakt te zijn door iemand die nog nooit een film uit de franchise heeft gezien en er enkel van heeft horen vertellen. Met een script dat op de grond gevallen is en opnieuw bij elkaar geraapt. Maar vooral ook een hoop acteurs waar geen enkele, maar dan ook geen enkele chemie is met een andere acteur. De enige interactie in de film is af en toe tussen Tessa Thompson en een alien. Een overbodige en gewoon slechte sequel van de bekende MIB-filmreeks.

avatar van Grindhouse62
Will Smith en Tommy Lee Jones heb ik niet eens gemist in dit 4e deel van de MIB franchise. Heb gisteravond deze pulp en popcornfilm samen met mijn broer gekeken en het heeft ons vermaakt. Mager verhaal, voldoende actie, leuke en grappige creaties qua aliens, goede special effecten en mooie sets. Gewoon aanzetten op een druilerige dag. Een 3.0

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Buitenaards Bondeske.

Als je bereid bent je verstand op nul te zetten bij het vierde deel van de Men In Black-reeks, dan val je hier geen buil aan. Zo leuk als het eerste deel wordt het niet, hetgeen enigszins logisch is. De verrassing is er uiteraard helemaal af inmiddels. Deel twee was vooral een verplicht vervolg en het veel latere deel drie best vermakelijk. Deze hangt qua niveau een beetje tussen die laatste twee delen. Het kan dus erger qua buitenaards vermaak.

Voor de fans van vroeger zal het vast weinig soeps zijn, maar herzien van de originele films zal ook hen bedrogen doen uitkomen. Een herinnering is vaak het leukst als zijnde een herinnering. Ook hier is er gelukkig genoeg actie en humor aanwezig om niet teveel af te dwalen tijdens de zoektocht naar een interessant plot. En zo hoort het misschien ook wel. Een beetje Bondeske taferelen en wat grappige wezentjes zorgen ervoor dat de tijd vliegt.

**½

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het recensie-exemplaar.

Niet geweldig.

Matig vervolg op een matige reeks. De vraag is vooral wie op deze film zat te wachten, maar aangezien ongeveer alles gereboot of gesequeld moet worden is die vraag misschien gewoon overbodig. In ieder geval hadden ze deze beter nog even in de vriezer gelaten.

Ze mogen het dan International noemen, niemand die er aan twijfelt dat de grote verandering van de (wo)man komt die aan het team wordt toegevoegd. Uiteraard moet daar ook expliciet naar verwezen worden in de film zelf. Allemaal aardig, maar het valt al snel in het water wanneer blijkt dat Thompson wegdeemstert naast Hemsworth.

Verder is de humor van een redelijk laag niveau, is de CG niet geweldig en zijn vooral de geanimeerde bijrolletjes vreselijk. Slecht stemmenwerk ook, dat zoiets voor QA geraakt is bij een grote Hollywood film als deze is toch verbazend. Gelukkig zit er voldoende actie in en zorgt de luchtige toon er wel voor dat het allemaal kijkbaar blijft.

Maar veel daadwerkelijke kwaliteiten vallen er niet te ontdekken in deze film. Lomp vermaak voor een keer, dan nooit meer.

avatar van IH88
“You really think a black suit is going to solve all your problems?”
“No. But, looks damn good on you.”

Niet slecht. Na het eerste deel is het bergafwaarts gegaan met de Men in Black franchise (het derde deel was niet slecht), en een reboot voelt dan ook wat overbodig. Gelukkig hebben ze met Tessa Thompson en Hemsworth wel twee acteurs gecast die een heerlijke chemie hebben, en vooral Thompson draagt de film en zorgt voor de sterkste momenten (samen met Kumail Nanjiani als wezentje Pawny). Emma Thompson is ook sterk (te weinig schermtijd) en Liam Neeson gromt zich weer door de film.

Het tempo ligt hoog, en met onder andere Londen, Marrakesh, Tanger en Napels worden er ook schitterende locaties aangedaan. Het grootste probleem van de film is het matige, voorspelbare en inspiratieloze verhaal, en het script lijkt wel tijdens een kroegentocht op een bierviltje te zijn opgeschreven. Zelfs de twist (wat geen twist is) straalt inspiratieloosheid uit, en het is ongelooflijk zonde dat Thompson en Hemsworth het met zo'n matig script moeten doen.

Niet geslaagd deel IV. Haalt niet zelfde niveau als met Will Smith en Tommy Lee Jones. Humor geforceerd, geen chemie tussen Chris en Tessa en actie eveneens matig. Vond het een lange zit die mij totaal niet boeide. Saai.

avatar van Antonev
Bij de meeste films die ik zie weet ik er vaak wel een recensie uit te persen. Over deze film heb ik eigenlijk verdomd weinig te vertellen.

90% procent van de film kwam op me over als een slap aftreksel van het allereerste deel. Slecht gecaste hoofdpersonen, een flinterdunne verhaallijn en nauwelijks sfeer. Daarentegen verliep het wel vlot en was er zo links en rechts wel aardige actie en humor.

De conclusie is dat dit, zoals zo vaak, een volledig onnodig vervolg was. Wellicht heeft men alleen maar oog gehad voor de mogelijke opbrengsten en niet voor het nut van dit vervolg.