• 8.607.970 stemmen

Men in Black: International (2019)

Actie / Komedie | 115 minuten

Releasedatum: 20 juni 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Men in Black: International

"The universe is expanding"

'Men in Black: International' volgt de agenten M en H, twee leden van een geheime, internationale organisatie. Ze hebben al jaren de wereld moeten behoeden voor bedreigingen van het uitschot van het heelal. Maar nu stuiten ze mogelijk op hun grootste, globale bedreiging ooit; er bevindt zich een mol binnen hun organisatie.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Alien Twin #2

Agent High T

avatar van Kliko_Green

Kliko_Green

Na vele negatieve reacties hier toch even wat positiefs.

Deze film kijkt net zo als de andere delen heerlijk weg. Ik heb een paar keer hard moeten lachen.

Effecten zijn goed, acteerwerk prima en verhaal valt al vanaf minuut 10 te voorspellen. Maar dat mag de pret niet drukken. Doe maar niet een aantal van deze mib delen. Actie komedies zijn al schaars aan het worden.

avatar van Flat Eric

Flat Eric

Daar moet een vrouw in...

Ik heb niks tegen vrouwenemancipatie bij de Men in Black maar dan moet er ook wel een overtuigende vrouwelijke agent staan met girl power waar je warm van wordt of tegen opkijkt. Het thema moet er niet steeds zo duidelijk in dialogen door je strot geduwd worden. Dan sta je al 1-0 achter wat mij betreft. En 2-0 achter bij gebrek aan Will Smith en Tommy Lee Jones, dé Men in Black. Tot slot nog het geforceerde gehannes met de landen om het "International" karakter vorm te geven maakt al snel 3-0 achter als eindstand.

Nee, wat een vervelend overbodig deel in de MIB-serie.

avatar van Lennert

Lennert

Niets van verwacht en ik kreeg nog minder. Na 30 minuten besefte ik dat ik een hekel aan werkelijk alle personages in de film had en dat de enorme hoeveelheid lelijke close-up shots van de hoofdrolspelers het allemaal niet veel beter maakte. Nee, Men In Black: International stond al achter op het moment dat men een compleet nieuwe cast pakte (Thompson uit deel 3 tel ik even niet mee), maar zonder de regie van Sonnenfeld en competente schrijvers werkt het al helemaal niet mee.

Thompson is vervelend. Haar personage heeft een flauwe motivatie, maar de film blijft door middel van uitleg, uitleg, UITLEG maar door de strot duwen dat ze fantastisch is. Hemsworth is vooral een lul en komt geen moment over als een capabel agent. Neeson slaapwandelt door de film en de alien sidekick Pawny is vooral strontvervelend. De vele exotische locaties (want 'international') ten spijt, het werkt allemaal niet. De dialogen zijn nergens zo gevat als tussen Smith en Jones, de actie is matig en saai en geen enkele scene laat een blijvende impact achter. Wat overblijft is een film die niet slecht genoeg is om van te genieten (weer een reden waarom Cats leuker was om naar te kijken dan het gros van de matige cinema), maar vooral saai is. Laat de reeks dan maar eindigen, ik vond 3 leuk genoeg.

avatar van Harco

Harco

Voor zover ik me de vorige drie delen voor de geest kan halen, sluit deze daar prima op aan; het is allemaal niet veel beter maar ook niet veel slechter. Wel is het heel erg vervelend dat deze Men in Black gebruikt moet worden als omhulsel voor een maatschappelijke boodschap met betrekking tot inclusiviteit. Als ik een film kijk hoef ik er niet aan herinnerd te worden dat iedereen telt. Vooral niet bij een of ander plat Hollywoodvehikel. Los daarvan weet Thompson vooral ergernis op te wekken. Frappant is dan wel weer dat haar rol bij momenten zo plat geschreven is dat het niet strookt met die boodschap. Het mol-verhaaltje is verder ook al tientallen keren verfilmd. Wat regie betreft heeft Gray geen kenmerkende stijl maar daardoor wordt het over het algemeen ook niet vervelend omdat hij niets forceert. Verder blijft het een volstrekt overbodige reboot maar omdat het allemaal redelijk veilig is, is het best kijkbaar.

avatar van robinb

robinb

Dit was toch wel met stip de allerslechtste film die ik dit jaar gezien heb, wat een teleurstelling pfff

Nu waren mijn verwachtingen al niet bijster hoog ivm de nieuw acteurs etc, maar pfoe hee wat viel deze tegen. Verhaal zeer rommelig, aliens die belachelijk waren, totaal geen chemie tussen de hoofdpersonen, en zeer, zeer slechte humor.

Ja, dit was echt om te huilen, zo slecht.

Op het einde werd het iets minder slecht, met wat leuke verwijzingen naar de oudere delen, maar het mocht allemaal niet baten.

Ik doe het niet vaak, maar deze krijgt de laagst mogelijke score...

avatar van feyenoord126

feyenoord126

robinb schreef:

Ja, dit was echt om te huilen, zo slecht.

Ik doe het niet vaak, maar deze krijgt de laagst mogelijke score...

Tis zeker geen topper, vond hem ook tegenvallen, maar als je deze film 0.5* geeft, dan heb je denk ik een hoooooop films gemist die echt veel en veel slechter waren.

avatar van jerry r

jerry r

De 4e men in black en ook echt overbodig

Het stelt echt niet veel voor En nergens echt grapig

Die is een drama van een film en geen komedie er valt niet veel te lagen

Wat een mislukking

Ok, als vrouw moet ik ook even kwijt dat films en vrouwenemancipatie even mogen opdonderen om het vriendelijk te zeggen. Ik word er helemaal zat van, geef me gewoon m'n actiefilms met goede acteurs terug, dit geldt niet alleen voor deze film, maar ook veel andere. Ik hoef geen film met een boodschap, gewoon wat goede actie is voor mij al voldoende. Ik denk dat dit ook een van de redenen is waarom ik voor een lange tijd op anime ben overgestapt...

Dit concludeert mijn boosheid, prima film, maar MIB 1 en 3 waren beter. International was dan wel weer beter dan 2, vind ik.

avatar van Doom4

Doom4

verwacht er niet te veel van...

standaard filmpje, actie gecombineerd met flauwe humor.

Best vermakelijk.

avatar van Centapidehuman

Centapidehuman

Troep

avatar van alacer9

alacer9

Vond het een verrassend vermakelijke film.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Gaat nog net.

Toegegeven, ik had erger verwacht. De eerste Men in Black heb ik jaren geleden wel eens gezien en hoewel dat ook geen hoogvlieger is, kan ik nog begrijpen dat er zijn die er de charme van in zien. De zwakke punten van International zijn de moderne touches die er aan gegeven zijn: een paar referenties naar Women in Black en dat soort politiek correcte dingen. Nu hadden er van mij desnoods 2 vrouwelijke 'Men in Black' mogen zijn, maar dan bij voorkeur ook wel iets betere actrices dan een onopvallende Tessa Thompson. Ze wordt al snel overstemd door Chris Hemsworth, m.i. best genietbaar in dit soort rolletjes.

Verder eigenlijk een typische MiB-film, inclusief twijfelachtige CGI (nog steeds) en een aantal lelijke aliens. Niettemin kijkt het wel vlot weg. Er zitten veel komische scènes in, waarvan een heel aantal hun doel missen maar heel af en toe ook raken. En zo is het uiteindelijk toch nipt voldoende geworden als tussendoortje. Met het verstand op een laag pitje gezet.

avatar van Thiver

Thiver

Flat Eric schreef:

Daar moet een vrouw in...

Ik heb niks tegen vrouwenemancipatie bij de Men in Black maar...

"Ik ben niet seksistisch, maar..."

avatar van DickBos

DickBos

Wat benne jullie ontzettend negatief. Zo niet zeikerig.

Dit is een van de beste MIB tot op heden.

5 sterren

avatar van BobbyShmurda

BobbyShmurda

Dit is een aanslag op de maatschappelijke samenleving en de kijker

avatar van panax

panax

leuk visueel spektakel,die motor kwam zo uit starwars !!!

maar wat mij betreft geen topper !!

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2019 stemmen

De CGI zien er best aardig uit op mijn televisiescherm, de chemie tussen Chris Hemsworth en Tessa Thompson werkt net zo goed als in Thor: Ragnarok, en de overige sterren zijn adekwaat als altijd. Maar het verhaaltje brengt weinig spectaculairs, en het geheel voelt aan als een poging om een franchise die al keurig was afgerond nieuw leven in te blazen zonder enige overtuiging dat er nog iets nieuws (of leuks) kan worden gedaan.

avatar van rep_robert

rep_robert

De laatste van de vier op 4K gekeken en ondanks dat iedereen de film afzeikt en de film ook lage beoordelingen krijgt, zit ik dit echt met plezier uit.

Het hele concept vind ik gewoon erg leuk en ondanks dat het plot voorspelbaar to the max is en bepaalde plotelementen geforceerd worden opgedrongen, vind ik het zelf nergens echt storend. Films als dit hoeven mij alleen een bak popcorn te serveren en ik moet echt dat gevoel van avontuur hebben. Wat dat betreft maakt MiB: International een goede keuze door het wat exotischer aan te pakken en meerdere locaties te bezoeken. Vond het er op schijfje ook niet verkeerd uitzien. Veel van de CGI vertaalt zich toch beter naar fysieke media op hoge kwaliteit dan wanneer je iets in de bioscoop ziet met slechte 3D effecten.

Het enige dat wel jammer is dat de noodzaak van de film ontbreekt. MiB 3 voelde als een film uit het hart met bekende personages. Ze weten in deze film er weinig van terug te brengen. Alleen O en de hond Frank mogen even aan paar zinnetjes zeggen, maar het voelt liefdeloos aan. Dat is ook het grootste probleem van de film en ik snap de negatieve recensies ook echt wel, maar dit type film heeft een soft spot in mijn hart en daardoor kan ik heel vergevingsgezind zijn.