Men in Black: International (2019)

Alternatieve titel: Men in Black IV

Actie / Komedie

geregisseerd door F. Gary Gray
met Chris Hemsworth, Tessa Thompson en Liam Neeson

'Men in Black: International' volgt de agenten M en H, twee leden van een geheime, internationale organisatie. Ze hebben al jaren de wereld moeten behoeden voor bedreigingen van het uitschot van het heelal. Maar nu stuiten ze mogelijk op hun grootste, globale bedreiging ooit; er bevindt zich een mol binnen hun organisatie.

avatar van Kliko_Green
Na vele negatieve reacties hier toch even wat positiefs.
Deze film kijkt net zo als de andere delen heerlijk weg. Ik heb een paar keer hard moeten lachen.
Effecten zijn goed, acteerwerk prima en verhaal valt al vanaf minuut 10 te voorspellen. Maar dat mag de pret niet drukken. Doe maar niet een aantal van deze mib delen. Actie komedies zijn al schaars aan het worden.

avatar van Flat Eric
Daar moet een vrouw in...

Ik heb niks tegen vrouwenemancipatie bij de Men in Black maar dan moet er ook wel een overtuigende vrouwelijke agent staan met girl power waar je warm van wordt of tegen opkijkt. Het thema moet er niet steeds zo duidelijk in dialogen door je strot geduwd worden. Dan sta je al 1-0 achter wat mij betreft. En 2-0 achter bij gebrek aan Will Smith en Tommy Lee Jones, dé Men in Black. Tot slot nog het geforceerde gehannes met de landen om het "International" karakter vorm te geven maakt al snel 3-0 achter als eindstand.
Nee, wat een vervelend overbodig deel in de MIB-serie.

avatar van Lennert
Niets van verwacht en ik kreeg nog minder. Na 30 minuten besefte ik dat ik een hekel aan werkelijk alle personages in de film had en dat de enorme hoeveelheid lelijke close-up shots van de hoofdrolspelers het allemaal niet veel beter maakte. Nee, Men In Black: International stond al achter op het moment dat men een compleet nieuwe cast pakte (Thompson uit deel 3 tel ik even niet mee), maar zonder de regie van Sonnenfeld en competente schrijvers werkt het al helemaal niet mee.

Thompson is vervelend. Haar personage heeft een flauwe motivatie, maar de film blijft door middel van uitleg, uitleg, UITLEG maar door de strot duwen dat ze fantastisch is. Hemsworth is vooral een lul en komt geen moment over als een capabel agent. Neeson slaapwandelt door de film en de alien sidekick Pawny is vooral strontvervelend. De vele exotische locaties (want 'international') ten spijt, het werkt allemaal niet. De dialogen zijn nergens zo gevat als tussen Smith en Jones, de actie is matig en saai en geen enkele scene laat een blijvende impact achter. Wat overblijft is een film die niet slecht genoeg is om van te genieten (weer een reden waarom Cats leuker was om naar te kijken dan het gros van de matige cinema), maar vooral saai is. Laat de reeks dan maar eindigen, ik vond 3 leuk genoeg.

avatar van Harco
Voor zover ik me de vorige drie delen voor de geest kan halen, sluit deze daar prima op aan; het is allemaal niet veel beter maar ook niet veel slechter. Wel is het heel erg vervelend dat deze Men in Black gebruikt moet worden als omhulsel voor een maatschappelijke boodschap met betrekking tot inclusiviteit. Als ik een film kijk hoef ik er niet aan herinnerd te worden dat iedereen telt. Vooral niet bij een of ander plat Hollywoodvehikel. Los daarvan weet Thompson vooral ergernis op te wekken. Frappant is dan wel weer dat haar rol bij momenten zo plat geschreven is dat het niet strookt met die boodschap. Het mol-verhaaltje is verder ook al tientallen keren verfilmd. Wat regie betreft heeft Gray geen kenmerkende stijl maar daardoor wordt het over het algemeen ook niet vervelend omdat hij niets forceert. Verder blijft het een volstrekt overbodige reboot maar omdat het allemaal redelijk veilig is, is het best kijkbaar.

Dit was toch wel met stip de allerslechtste film die ik dit jaar gezien heb, wat een teleurstelling pfff

Nu waren mijn verwachtingen al niet bijster hoog ivm de nieuw acteurs etc, maar pfoe hee wat viel deze tegen. Verhaal zeer rommelig, aliens die belachelijk waren, totaal geen chemie tussen de hoofdpersonen, en zeer, zeer slechte humor.

Ja, dit was echt om te huilen, zo slecht.

Op het einde werd het iets minder slecht, met wat leuke verwijzingen naar de oudere delen, maar het mocht allemaal niet baten.

Ik doe het niet vaak, maar deze krijgt de laagst mogelijke score...

avatar van feyenoord126
robinb schreef:

Ja, dit was echt om te huilen, zo slecht.

Ik doe het niet vaak, maar deze krijgt de laagst mogelijke score...

Tis zeker geen topper, vond hem ook tegenvallen, maar als je deze film 0.5* geeft, dan heb je denk ik een hoooooop films gemist die echt veel en veel slechter waren.

De 4e men in black en ook echt overbodig
Het stelt echt niet veel voor En nergens echt grapig
Die is een drama van een film en geen komedie er valt niet veel te lagen
Wat een mislukking

Ok, als vrouw moet ik ook even kwijt dat films en vrouwenemancipatie even mogen opdonderen om het vriendelijk te zeggen. Ik word er helemaal zat van, geef me gewoon m'n actiefilms met goede acteurs terug, dit geldt niet alleen voor deze film, maar ook veel andere. Ik hoef geen film met een boodschap, gewoon wat goede actie is voor mij al voldoende. Ik denk dat dit ook een van de redenen is waarom ik voor een lange tijd op anime ben overgestapt...

Dit concludeert mijn boosheid, prima film, maar MIB 1 en 3 waren beter. International was dan wel weer beter dan 2, vind ik.

verwacht er niet te veel van...
standaard filmpje, actie gecombineerd met flauwe humor.
Best vermakelijk.