Men in Black International (2019)

Actie / Komedie

geregisseerd door F. Gary Gray
met Chris Hemsworth, Tessa Thompson en Liam Neeson

'Men in Black International' volgt de agenten M en H, twee leden van een geheime, internationale organisatie. Ze hebben al jaren de wereld moeten behoeden voor bedreigingen van het uitschot van het heelal. Maar nu stuiten ze mogelijk op hun grootste, globale bedreiging ooit; er bevindt zich een mol binnen hun organisatie.

• Vanaf donderdag 20 juni in de bioscoop

avatar van Zwolle84
Schuilt vast iets van waarheid in, JacoBaco. Het is een transitieperiode en in zo’n fase wordt vaak niet het meest subtiele geschut ingezet. Maar tegelijkertijd zal er een waarheid schuilen in wat ik stel: dat het ook erg aan de ontvanger ligt. Het is geen willekeur dat zo’n oneliner de een niet eens opvalt terwijl de ander op zijn achterste benen staat en er bij elke film zijn zegje van doet. Dan ben je er om welke reden dan ook gevoelig voor.

JacoBaco schreef:

Volop films, series en videogames de afgelopen decennia met daarin prominente vrouwen. Volop films/series/games met vrouwelijke hoofdrollen waaraan ik mij niet erger. Althans, tot voor kort. En ik zit bijvoorbeeld absoluut niet te wachten op een mannelijke versie van de serie Charlie's Angels. Waar de schoen een beetje wringt is de geforceerde manier van (girlpower) overbrengen. Zelfs mijn vriendin met feministische trekjes ergerde zich een beetje aan Captain Marvel. De manier waarop ze het overbrengen is een overkill door het op zo'n belerende manier te doen. Net als dat veel homo's de Gay Pride belachelijk vinden. En ook volop donker gekleurde mensen die zoiets hebben van stel je niet aan en laat Zwarte Piet gewoon zwart zijn. Sprak laatst een Surinamer in de sportschool en we hadden een praatje films. Hij vroeg aan mij, hoe heet die neger ook alweer van de serie The Wire?

Het heeft geen ene moer met mijn mannelijkheid te maken. Het heeft te maken met de manier waarop ze het tegenwoordig vaak overbrengen. Ben het vaak niet met Ajax&Litmanen1 eens, maar nu wel. Het gaat om dat extreem geforceerde gedoe dat gewoon lachwekkend is (en daardoor super irritant).

En dan zeg jij over jezelf dat je wellicht niet Alpha genoeg bent om het te begrijpen. Als mij iets aan jou opvalt is het (je vaak) dominante manier van reageren. Is oké hoor, ik hou wel van een beetje pit!

Dit is exact hoe ik er over denk. Niks tegen teveel vrouwen (ben hetero hé), niks tegen vrouwen met hoofdrollen (veel cooler dan Linda Hamilton in Terminator 2 of Sigourney Weaver in Alien krijg je ze niet), wel tegen dat geforceerde social justice feminstische gedoe waar we de laatste jaren mee doodgegooid worden. En het publiek moet het gelukkig ook niet, al die films floppen bijna. Dus dat is wel weer prettig. Heeft niks met alpha mannetjes of wat ook te maken, wel dat me als kijker dingen door de strot duwen die ik niet wil. Zoals ik me ook erger dat elke blockbuster een Chinees moet bezitten of elke komedie over een vriendengroep een donkere jongen erbij heeft. Heb tegen niemand iets, maar doe het niet zo opzichtig doordrukken. Aladdin deed het recent al beter. Jasmine is daar ook niet meer het hulpeloze prinsesje, maar tegelijkertijd rammen ze haar niet zo op de voorgrond. Alleen dat liedje van haar was vervelend.

avatar van IH88
In de films zelf heb ik tot nu toe nog geen probleem met het “geforceerde” gedoe. Maar van de meninkjes van sommige actrices/acteurs word ik wel moe inderdaad. Daarom lees ik eigenlijk niets meer over wat actrices/acteurs vinden van bepaalde dingen, want iedere film/rol moet tegenwoordig een statement zijn. Een film kan niet meer gewoon een film zijn.

avatar van JacoBaco
Enigszins in lijn met wat hier besproken wordt. Veel zaken liggen tegenwoordig erg gevoelig. Gerard Cox: 'Er mag tegenwoordig niks meer in films' | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

avatar van Zwolle84
kos schreef:
Haha, Gerard Cox, een beetje als je dronken racistische opa op een verjaardag.

Die "Ik heb niets tegen buutenlanders, maarrrrr..."-opa

avatar van Graaf Machine
Begin steeds meer zin in deze film te krijgen. Zeker na het lezen van al dat gejammer over vrouwen in hoofdrollen. Laat maar komen, al dat gejammer gaat hier oor in - oor uit.

Eigenlijk geen goede reden, dat weet ik, maar mijn god, al dat jammergeklaag....

Graaf Machine schreef:

Vooral doen man!

Eerste recensies blockbuster 'Men in Black: International' zijn overwegend negatief | Filmtotaal filmnieuws

Maar ongetwijfeld zie jij het natuurlijk beter.

avatar van Graaf Machine

Het eerste: wat is er mis mee als iemand zin in een film krijgt? En wat moet ik verder vooral doen?

Het tweede: geen enkele recensie is belangrijker voor mij dan mijn mening. Ik hoop voor jou dat dat voor jou ook geldt. (Dan natuurlijk niet mijn, maar jouw mening).

Graaf Machine schreef:

Soms zijn alle vooruitzichten zo negatief dat het bijna niet mee kan vallen. Of andersom. Buiten dat hoop ik dat je een leuke film krijgt hoor.

kos schreef:
Haha, Gerard Cox, een beetje als je dronken racistische opa op een verjaardag.

Hij zou tenminste geen ‘nee’ zeggen tegen die rol.

Los daarvan heeft hij natuurlijk wel gelijk. Op eieren lopen en schijnheiligheid viert hoogtij! Ik durf ook al lang niet meer op facebook te zetten wat ik denk. Humor en sarcasme worden vaak niet meer herkend of gewaardeerd.

IH88 schreef:
Ik kijk persoonlijk liever naar Tessa Thompson dan naar Will Smith, maar dat is een kwestie van smaak

Ken haar niet zo. Smith brengt altijd wel wat leven in een actieprent en doet dat erg goed. Is Thompson een beetje hetzelfde maar beter?

avatar van IH88
mjk87 schreef:

Thompson brengt net zoals Smith wel wat leven in de brouwerij (zie Ragnarok). Wat minder energie en wat meer droogkomische humor. Smith is niet subtiel zeg maar, hoewel dat ook wel z'n kracht is in films als Men in Black en Bad Boys. Maar ik denk dat Hemsworth een beetje de Smith rol heeft in deze nieuwe film.

IH88 schreef:
Ragnarok.

Dan na een korte check ineens beseffen dat ik al 6 films met haar gezien heb

Basto schreef:

Hij zou tenminste geen ‘nee’ zeggen tegen die rol.

Op Facebook zijn het vooral idioten die elke onbeschofte opmerking als"sarcasme" betitelen, die sarcasme niet herkennen.

avatar van Basto
BAM! En dat is twee! Hij doet het zelfs nog minder dan Dark Phoenix Zouden we dan toch het einde van die franchise hype nog mee gaan maken....

Box Office: 'Men in Black: International' Picks Up $3M Thursday Night | Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com

avatar van Freespirit2
JacoBaco schreef:

Niets meer aan toe te voegen!! Je slaat de spijker op z'n kop JaccoBacco

Basto schreef:

Van wikipedia: "With a production budget of $94–110 million, and an additional $120 million spent on marketing, it is estimated that the film will have to gross $300 million worldwide in order to break-even."

Ik begrijp gewoon niet meer hoe winst maken werkt. Ik was net in de overtuiging dat het dus budget plus marketingkosten zijn om gelijk te spelen, maar kennelijk is 230 miljoen halen voor deze film ook al niet genoeg meer om uit de kosten te komen? Waar komt die 70 miljoen verschil dan vandaan?

Dat deze film dat waarschijnlijk niet gaat halen lijkt me overigens ook duidelijk. Ik ga het niet gooien op het 'geforceerde politieke correctheid is kut'-verhaal van wat zovelen hierboven claimen, maar vooral dat er vanuit niemand ook een vraag was naar nog een deel.

Lennert schreef:

Een deel van de boxoffice gaat natuurlijk naar de bioscoop exploitant.
Aan de andere kant volgen er later ook nog tv, streaming en dvd opbrengsten.

MIB 3: 2012: Opbrengst $624 miljoen

Schijnbaar loopt het volk er 5 en 10 jaar na de vorige film wel degelijk warm voor. Met de oude (mannelijke) cast. Niet met een vernieuwde, politiek correcte cast.

Idem bij Ghostbusters. Weet zeker dat een nieuw deel met de oude cast weer keihard zal scoren. Met die vrouwengroep flopte het omdat men gewoon moe wordt dat dit keer op keer wordt gedaan.

Lennert schreef:

Hoger toch nog dat de omzet moet zijn? Rond de 55% ligt toch het deel voor de studio? Met goed 200 miljoen kosten zit je al op 400 miljoen box office, die deze film niet gaat halen. Verre van niet zelfs. Verder wat Basto zegt, al zal dat gat niet met dvd'tjes worden opgevangen en streaming zal ook geen tientallen miljoenen opbrengen.

avatar van psychopath

MIB 3: 2012: Opbrengst $624 miljoen

Net als oceans 8 en what men want. Wat een zaadfilms waren dat!

MIB 3: 2012: Opbrengst $624 miljoen

Eens het zijn allemaal keuzes die niet door de regie worden gedaan, omdat de vertelling erom vraagt. En ook het publiek (voor dit soort films) niet , want laten we wel wezen, dat zijn vooral jonge mannen.

Hollywood is volledig de weg kwijt op het creatieve vlak.

MIB 3: 2012: Opbrengst $624 miljoen

Men In Black 3 maakte wel de zooi goed die deel 2 had veroorzaakt. Men In Black 1 eindigde op een manier dat we schreeuwden om meer. Deel 2 zorgde ervoor dat we wensten dat het liever bij 1 was gebleven. 3 zorgde ervoor dat we 2 konden vergeten en we kregen een slot waar we mee konden leven (we: de fictieve groep mensen die ik heb gecreëerd op basis van mijn eigen veronderstellingen, dit is geen wetenschappelijk/feitelijke uitspraak). Ik was in ieder geval blij met deel 3 en zat niet te wachten op een nieuw deel met Smith en Jones.

En welke keer op keer precies dan? Ik heb hier een lijst met films waarvan buiten Ghostbusters en Ocean's 8 (dat wel een financieel succes was) echt helemaal niets voortborduurt op een echt populair iets van een 'mannen'-reeks: 18 Movie Reboots With Gender-Swapped Leads (Photos) - thewrap.com

psychopath schreef:

Net als oceans 8 en what men want. Wat een zaadfilms waren dat!

En beide financiële successen. Dat het lui schrijfwerk is, is iets anders.