Men in Black International (2019)

1 stem

Actie / Komedie

geregisseerd door F. Gary Gray
met Chris Hemsworth, Tessa Thompson en Liam Neeson

'Men in Black International' volgt de agenten M en H, twee leden van een geheime, internationale organisatie. Ze hebben al jaren de wereld moeten behoeden voor bedreigingen van het uitschot van het heelal. Maar nu stuiten ze mogelijk op hun grootste, globale bedreiging ooit; er bevindt zich een mol binnen hun organisatie.

• Vanaf donderdag 20 juni in de bioscoop

Spin-off van de Men in Black film series.

Vanaf 20 juni 2019 in de bioscoop (Sony Pictures Releasing, via Universal)

avatar van Matt81
Trailer is alvast best vermakelijk.

avatar van Captain Pervert
Eerste reactie: een vrouw in een film genaamd MEN in black. Tuurlijk.

James Bond moet van de gutmenschen gespeeld worden door de zwarte acteur Idris Elba en vrouwen moeten te pas (Captain Marvel) en te onpas (de nieuwe Terminator schijnt ook al zo'n girl power veikel te worden) als krachtig, machtig personage worden neergezet.

Ik houd van vrouwen, en iedereen is gelijk enzo, maar ik houd ook van dingen laten zoals ze zijn in plaats van de zooi op een bizarre manier overhoop te gooien om een overtrokken feministische agenda te pushen.

avatar van Zwolle84
Liever tien vrouwen dan één Will Smith.

avatar van skinny_tie
Toch geinig dat het dan een vrouwelijke hoofdrolspeler is waardoor de serie naar de knoppen gaat, alsof MiBIII nooit is gemaakt.

Captain Pervert schreef:
Eerste reactie: een vrouw in een film genaamd MEN in black. Tuurlijk.

Hoe kom je daar nou weer bij.

avatar van Captain Pervert
Google maar eens op James Bond Idris Elba.

Ze vinden het vooral niet erg dat Elba werd genoemd als Bond of dat een zwarte acteur het zou worden.
Niemand heeft gezegd dat hij het moest worden hoor.

avatar van Lennert
skinny_tie schreef:

Dat derde deel vond ik persoonlijk erg tof, de tweede daarentegen... aiaiai. Ik denk ook niet dat deze nieuwe film de reeks zal verpesten, trailer deed me best grijnzen in ieder geval.

avatar van PEN15
Het is ook niet zomaar de eerste de beste vrouw, is van brits-afro caribisch-amerindiaanse afkomst en heeft een onderscheiding van de NAACP op zak. Ik voel ook wel weer aankomen dat de vrouw erg ambitieus zal zijn, wijs, spontaan, accuraat en zo en dat de mannelijke collega alleen maar dom en lomp is, net zoals bijvoorbeeld ik laatst zag in Ralph Breaks the Internet.

Maar misschien is dat voorbarig, omdat Will Smith volgens de geruchten niet eerste keus was voor de eerste Men in Black. Chris O'Donnell zou de rol hebben afgewezen en ik denk dat hij daar nog wel eens flink spijt van heeft. Kan dus nog allemaal toeval zijn.

Captain Pervert schreef:
Eerste reactie: een vrouw in een film genaamd MEN in black. Tuurlijk.

MEN laat zich ook vertalen naar mensen. Kan natuurlijk ook man zijn, maar gezien het feit dat Emma Thompson een tijd leider is geweest van de organisatie als Agent O lijkt het me dat we hier te maken hebben met mensen in het zwart.

avatar van Basto
Goh, dit moet zo’n beetje de meest overbodige film van het jaar worden. Zou hier echt nog publiek voor zijn?

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik denk dat dit flopt en ik hoop dat dit flopt. Bah. Na oa Ghostbusters is er weer een franchise slachtoffer geworden.

avatar van Zwolle84
Zo briljant was de franchise sowieso al niet, toch?

Zwolle84 schreef:
Zo briljant was de franchise sowieso al niet, toch?

Inderdaad. Hoezo een franchise slachtoffer? Deel 2 heeft de franchise al de nek omgedraaid en deel 3 was redelijk origineel (Brolin was top) maar ook niet bijzonder sterk. Dit is gewoon een luchtige zomer blockbuster met Hemsworth en Tessa Thompson die een fijne chemie hebben. Het kan gaan floppen (net zoals de overige zomerfilms tot nu toe), maar hopen dat het flopt vind ik altijd zo kinderachtig.

avatar van Ajax&Litmanen1
De originele films hoeven ook niet top te zijn om te constateren dat een aangepaste, moderne versie de boel geen goed doet en er gewoon niet bij hoort. Ghostbusters 1 en 2 vind ik ook niet top, maar die vrouwenversie was gewoon bespottelijk treurig.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Elk nieuw deel is toch aangepast en nieuw? Dat was 2 en met name 3 ook t.o.v. 1.

We hebben ook alleen nog maar een of twee korte trailers gezien. Op basis daarvan kan ik hooguit concluderen dat het wat kinderachtig is met die wezens, maar dat verschilt niet van de vorige drie films. Het sfeertje lijkt op basis van die trailers redelijk hetzelfde te zijn.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Als dat je probleem is, dan kan je later dit jaar je lol op met Terminator: Dark Fate Ajax. Die hele trailer straalt al female empowerment uit .

female empowerment

Oef, draait het serieus weer daarom? Waar kan een mens zich toch druk om maken... Het ligt toch echt aan je eigen instelling hoeveel last/genot je hebt van een vrouw meer of minder in beeld.

IH88 schreef:

Mijn verwachtingen liggen na die eerste trailer dan ook niet hoger dan net boven de plintjes tegen de muur.

Zwolle84 schreef:

Ik word er zo onderhand ook een beetje moe van. Het begon bij The Last Jedi (Ghostbusters was een klein stormpje) met al die overspannen Star Wars nerds. Maar of het nu Dark Fate, Men in Black, Game of Thrones, Star Wars of Avengers is, zodra vrouwen de overhand krijgen gaat de beerput dat sociale media heet weer open. Ik kijk persoonlijk liever naar Tessa Thompson dan naar Will Smith, maar dat is een kwestie van smaak

IH88 schreef:

Het gaat niet om ''een vrouw in beeld''. Het gaat om dat extreem geforceerde gedoe dat gewoon lachwekkend is. Die ''ene'' scené in Endgame, vrouwelijke Ghostbusters. Het stoort als een malle. Het is wachten op een vrouwelijke James Bond of Indiana Jones. Ga toch weg. Ik blijf daar tegen verzetten ja. Verzin je eigen franchises, stop die vol met vrouwen. Nobody cares.

avatar van Basto
IH88 schreef:

Hopen dat het flopt is helemaal niet kinderachtig. Het is bittere noodzaak dat dit flopt, want anders blijven ze in Hollywood maar op de automatische piloot prut uitbrengen. Als filmliefhebber wil je toch graag dat er weer originele blockbusters gemaakt worden door creatievelingen ipv accountants..

IH88 schreef:

Ik vraag me ook oprecht af waar het vandaan komt. Voelt men zich dan zo in hun mannelijkheid aangetast dat elke hint naar empowerment er een te veel is? Misschien ben ik gewoon niet alpha genoeg om me er druk om te maken.

Basto schreef:

Of dit prut is weet ik niet. Iedereen wil originele blockbusters, maar dat betekent niet dat films uit franchises niet origineel uit de hoek kunnen komen. Genoeg originele blockbusters zijn geflopt de laatste jaren, dus dat creatievelingen vs. accountants argument vind ik wat vergezocht. Mensen houden van films als Aladdin (de enige film die het goed doet), The Lion King en een nieuwe Spider-Man film, dus Hollywood blijft ze maken. En voor de mensen die het verafschuwen heb je de nieuwe Tarantino film. Het kan allemaal naast elkaar bestaan.

Zwolle84 schreef:

Of je bent gewoon een volwassen man die normaal met vrouwen kan omgaan en niet met een minderwaardigheidscomplex rondloopt. En niet iedere scheet op sociale media plaatst. Laten we het daar op houden .

Doe ik het ook voor.

avatar van IH88
Precies wat ik er van verwacht. Luchtig vertier met een fijne chemie tussen Hemsworth en Thompson. Men In Black: International - Movie Review - YouTube Jeremy Jahns

avatar van JacoBaco
Zwolle84 schreef:

Volop films, series en videogames de afgelopen decennia met daarin prominente vrouwen. Volop films/series/games met vrouwelijke hoofdrollen waaraan ik mij niet erger. Althans, tot voor kort. En ik zit bijvoorbeeld absoluut niet te wachten op een mannelijke versie van de serie Charlie's Angels. Waar de schoen een beetje wringt is de geforceerde manier van (girlpower) overbrengen. Zelfs mijn vriendin met feministische trekjes ergerde zich een beetje aan Captain Marvel. De manier waarop ze het overbrengen is een overkill door het op zo'n belerende manier te doen. Net als dat veel homo's de Gay Pride belachelijk vinden. En ook volop donker gekleurde mensen die zoiets hebben van stel je niet aan en laat Zwarte Piet gewoon zwart zijn. Sprak laatst een Surinamer in de sportschool en we hadden een praatje films. Hij vroeg aan mij, hoe heet die neger ook alweer van de serie The Wire?

Het heeft geen ene moer met mijn mannelijkheid te maken. Het heeft te maken met de manier waarop ze het tegenwoordig vaak overbrengen. Ben het vaak niet met Ajax&Litmanen1 eens, maar nu wel. Het gaat om dat extreem geforceerde gedoe dat gewoon lachwekkend is (en daardoor super irritant).

En dan zeg jij over jezelf dat je wellicht niet Alpha genoeg bent om het te begrijpen. Als mij iets aan jou opvalt is het (je vaak) dominante manier van reageren. Is oké hoor, ik hou wel van een beetje pit!