Men in Black II (2002)

Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Will Smith, Tommy Lee Jones en Lara Flynn Boyle

Er is vier jaar verstreken sinds de agenten een grote ramp hebben weten te voorkomen, en Kay is sindsdien begonnen aan een simpel burger-leven. Jay, die nog steeds voor de overheidsinstelling Men In Black werkt, ontdekt dat het Kylothiaanse monster Serleena, vermomd als lingerie-model, een kwaadaardig plan heeft gesmeed. In een race tegen de klok moet Jay zorgen dat Kay weer terug keert naar zijn oude baan, ondanks dat hij zich hier niets van herinnert, om zo samen de vernietiging van de Aarde te voorkomen.

avatar van Captain Pervert
Zojuist de hele trilogie achter elkaar gekeken.

Jones en Smith zijn nog steeds een leuk duo en veel grappen en situaties komen terug in deze film - maar dan precies omgekeerd omdat Smith nu Jones dingen moet leren in plaats van andersom.

Het verhaal is mager en de special effects zijn ook niet heel geweldig voor een film van 2002, maar ik vind hem eigenlijk niet slechter dan deel 1. Maar ook niet beter.

3 sterren

avatar van Lennon
Blijft grappig, maar dit is puur een herhaling van deel 1. Dus iets minder qua waardering.

Gaat op hetzelfde elan voor.

Scheelt niet veel met de eerste film, al laat Sonnenfeld echt geen spaander meer heel van enige geloofwaardigheid die deze film nog zou pretenderen. Uiteraard staat de humor centraal, maar het hele flash-gedoe slaat helemaal nergens op. Alleen al de mensen die tijdens de openingsscene zouden geflashed moeten worden zijn niet te containen.

Maar niet dat het veel uitmaakt, Sonnenveld gaat hier vol voor de humor. Soms geslaagd, af en toe vervelend (het pratende hondje). Een paar grappige momenten waar er wat weirde dingen gebeuren en zowel Smith als Jones stoicijns reageren, maar ook heel wat flauwe grappen. Smith nog steeds niet echt op stoom, al houdt hij de film vaak wel overeind met z'n komische timing.

Wat de CG betreft viel het me weer op hoe slecht die de tijd overleefd heeft. Ziet er echt lelijk uit, sowieso is het design van alles nogal aan de goedkope kant. Visueel overtuigt het verder ook niet (een paar goedkope zooms voor komisch effect die hun doel missen) en Elfman's soundtrack komt ook nooit van de grond.

Gelukkig wel lekker kort, weinig tijd om je te vervelen en links en rechts wat geslaagde jokes. Echt vervelend vind ik de reeks niet, maar hoop toch dat het derde deel iets meer biedt.

avatar van Kondoro0614
Het eerste deel was sowieso beter. Het derde deel was ook wel ietsjes beter dan deze

avatar van Toontje G
Na deel 1 nu deel 2, en nog steeds niet mijn genre film, maar als je ergens aan begint moet je het afmaken ook, Ga moed verzamelen om deel 3 te zien maar nu even niet.

avatar van VforVictor
Blijft geinig, maar weet nergens echt te verassen, prima wegkijker..

avatar van K. V.
Me eens aan deel twee gewaagd, maar vond deze toch wel minder dan het origineel. Er werd meer gefocust op de special effects, maar 'k vond ze eigenlijk niet zo sterk.
Het verhaal was niet zo bijzonder, maar de humor maakt nog veel goed.
Een groot deel van de cast keerde weer terug, dus dit was wel leuk meegenomen.
Goh ja, hij kijkt wel vlot weg, maar het speciale is er wel een beetje van af.

avatar van Glennekeeeee
duidelijk de minste van de trilogie al heb ik me er zeker wel weer mee vermaakt. De film is ook meer een echte komedie, de actie is nauwelijks aanwezig. We moeten het vooral hebben van de weer heerlijke conversaties tussen Smith en Lee Jones, ook de hond is een grappige toevoeging en was voor mij zeker niet flauw te noemen. het verhaaltje is nogal belachelijk en word zeer lang gerokken over de hele film terwijl dit veel sneller kon en dynamischer. Dawson heeft wel een belachelijke rol en Michael Jackson (weet niet zeker of het de echte was) had wel een leuke cameo. de finale is misschien nog het minst voorspelbare, toch de afloop maar een echt hoogtepunt was de finale zeker niet.

MIIB is de minste uit de trilogie maar is op zich wel nog een vermakelijke komedie die toch leunt op de chemie tussen Will Smith en Tommy Lee Jones. Al de rest was duidelijk bijzaak

Zeer matige film. Daar had veel meer ingezeten qua verhaal.

avatar van gert_r
Deel 1 destijds in de bios gezien; vond ik toen heel leuk. Gisteren herzien op DVD; viel wat tegen.
Gezien de commentaren hier had ik een nog mindere deel 2 verwacht, maar dat viel best mee.
Ik vond deze zelfs iets beter dan de eerste.
Nou maar hopen dat toekomstige kijkers er weer niet te veel van gaan verwachten ...

avatar van Kondoro0614
Aangezien ik nu een langdurige filmmarathon heb lopen om mijn films zonder meningen opnieuw te kijken en met een mening te bestempelen moesten de Men in Black films hier ook aan geloven (dan wel alleen deel één en twee). Ongeveer twee weken geleden heb ik het vermakelijke en originele eerste deel al aan geslingerd en vanavond was het de beurt van het twee deel van de driedelige serie (waarvan ik het derde deel allang had behandelt). Ik moet zeggen dat dit tweede deel me een beetje is tegengevallen, de film kende geen gang en ondanks zijn korte speelduur (o.a. 88 minuten) was hij niet echt heel erg vlotterig. De film kent ontzettend veel clichés, zoveel zelfs dat het amper leuk is om te kijken en eigenlijk word het nergens echt bijzonder of spannend.

De CGI in deze film kent zijn schande want wat was dit ontzettend slecht. Het eerste deel kende nog betere speciale effecten dan deze film uit 2002 en het ziet er dan ook nergens goed, leuk of mooi uit. De sfeer is ook weg uit Men in Black 2, de komische scénes zijn niet meer komisch en hier zien we ook weer een gevalletje van pratende dieren, dat blijkbaar destijds een hit was in de filmwereld want oh, wat is dat grappig zeg. Ik heb nergens echt gelachen in deze film en het is aardig houterig.

Will Smith heeft wel weer een erg leuke rol en ik blijf het een super goeie en leuke acteur vinden al zeg ik het zelf. Ook weet hij Men in Black (samen met tommy) erg hoog te houden en dat is misschien wel één van de enigste hoogtepunt die de film wel kent. Tommy Lee Jones deed het ook geweldig en dat zijn en blijven toch wel de twee kopstukken van de Men in Black reeks die het ook goed weten te houden. De rest van de cast stelt in mijn ogen niet echt veel voor.

Het verhaal stelt ook niet veel voor. We zien dat er een alien geland is op aarde genaamd Serleena. Serleena is opzoek naar het licht en gaat opzoek in de wereld hier na toe. Ze heeft het op een gegeven moment gemunt op Kay die in de vorige film geneutraliseerd is maar hij weet waar je dat licht kan vinden. Tijdens het zoeken haalt Jay, Kay weer op om met zijn tweeën de kwaadaardige Serleena te stoppen en het licht te redden, wat later het meisje blijkt te zijn uit de pizzatent.

Tja, het was geen bijzondere film en ik had er persoonlijk wat meer van verwacht. Tommy en Will redden de film veelal. Hier en daar kan hij grappig zijn maar dat is snel weer over. Nee, dit tweede deel is niet geworden als ik er van gehoopt heb: next!

Men In Black II blijft een beetje op hetzelfde niveau als zijn voorganger. Het valt op dat Sonnenfeld dicht bij het origineel wil blijven. Het enige verschil is dat deze minder vernieuwend is dan het eerste deel. Op het gebied van CGI lijkt er ook weinig veranderd te zijn.

Toch blijft het duo Tommy Lee Jones en Will Smith wel werken. Nergens wordt het hilarisch, maar vaak zijn de grappen subtiel in het script verweven en dat maakt de film zeer aantrekkelijk.

Net als deel 1 3*

avatar van IH88
“Oh, yummy. Somebody I need to eat.”

Weer meer van hetzelfde in dit tweede Men in Black avontuur. En dat is helemaal niet erg, want Smith en Jones zijn weer perfect op elkaar ingespeeld en nieuwkomers als Boyle, Dawson en Knoxville doen het ook goed. De wereld vol met vreemde wezens, luchtige humor en mannen in zwarte pakken blijft een vermakelijke wereld. Alhoewel ook wel duidelijk is dat de rek er nu wel uit is.