Men in Black II (2002)

Sciencefiction / Komedie

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Will Smith, Tommy Lee Jones en Lara Flynn Boyle

Er is vier jaar verstreken sinds de agenten een grote ramp hebben weten te voorkomen, en Kay is sindsdien begonnen aan een simpel burger-leven. Jay, die nog steeds voor de overheidsinstelling Men In Black werkt, ontdekt dat het Kylothiaanse monster Serleena, vermomd als lingerie-model, een kwaadaardig plan heeft gesmeed. In een race tegen de klok moet Jay zorgen dat Kay weer terug keert naar zijn oude baan, ondanks dat hij zich hier niets van herinnert, om zo samen de vernietiging van de Aarde te voorkomen.

avatar van AGE-411
Zeer onwaarschijnlijk en voorspelbaar verhaal. Slechte 'grappen' en slechte smaak primeren.

avatar van sofripa
Schreeuwend vervolg op het toch originele eerste deel. Jones red de zaak nog enigsinds.

Slecht vervolg op het originele Men in Black. Eigenlijk is het meer een herhalingsoefening, maar dan met slechtere grappen. Het verhaaltje is erg dun, en ook de samenwerking tussen Mr. Jones en Mr. Smith is minder goed uitgewerkt dan in deel 1. Production design ziet er goed uit, en ook wel leuke special effects. Maar daar alleen mee, redt deze film het zeker niet.

juhnzun
Nog steeds geinig maar wel duidelijk minder dan deel 1
maar als nog een voldoende

Het eerste deel was nog best redelijk maar dit 2e deel is helaas een stuk minder. Komt vooral door het zeer flauwe verhaal en de matige humor. Tommy Lee Jones redt de film nog enigszins meer echt veel soeps is het niet.

avatar van TragieStar.*
Deze heb ik ook gezien, maar kan er niks meer van herinneren want is al best lang geleden dus ga hem snel een keer overkijken,

avatar van Vinokourov
In het begin nog best te pruimen door wat lolligheden. Maar gaandeweg werd het plot steeds onsamenhangender en vervelender. De diverse aliens zagen er gelukkig nog tof uit, maar dat alleen kan de film natuurlijk niet redden.

avatar van movie acteurs
Simpele kinderhumor komt hier helemaal naar voren. Naast dat is deze veel te druk en flauw. Smith en Lee Jones hebben beiden absoluut geen chemie. Met de special effect die hier in voorkomen heb ik niks. Vindt ze ook weinig van mooi. De rest is eigenlijk gewoon een beetje hetzelfde, als het ook al niet te beste deel 1. Hoger dan een 0,5 voor dit soort flauwe entertainment wil en kan ik niet geven.

avatar van Denzz
Onnodig vervolg op het vermakelijke eerste deel. De grappen zijn slecht, evenals het acteerwerk. Ook een erg flauw en onsamenhangend verhaaltje. 2.5* voor Jones en de actiescènes die nog wel te pruimen vielen.

avatar van filmofiel
Gewoon niet erover nadenken, verstand op nul en blik op oneindig. Ik heb in ieder heel veel genoten en gelachen. Special effects waren prima in orde, uitstekend vervolg. De bluray-versies zijn gewoonweg geweldig.

avatar van Fran
Waar deel één mij nog kon boeien en aan het lachen maken faalt deel twee hierin jammerlijk. Het verhaal van deel één was ook niet sterk genoeg om nog een tweede deel van te maken. Dan hadden ze met iets nieuwers, spectaculairders en anders moeten komen maar dat hebben ze niet gedaan. De humor vond ik ook erg flauw. Zonde van de moeite om te maken èn om te kijken.

avatar van mnrk
You don't remember me, but we used to work together..... I never worked in a funeral home.

Deze 2e MIB film van Barry Sonnenfeld is net zo vermakelijk als de 1e...

Wederom zijn de special effects in orde en zien de "aliens" er prima uit....

Maar het zijn toch weer Will Smith en Tommy Lee Jones die de film maken tot wat het is en natuurlijk "Frank" de hond ...

De 3e MIB film ziet er in ieder geval al erg leuk uit..
Men in Black III (2012) - IMDb

avatar van John Lee Hooker
Wederom een grote verzameling van allerlei bizarre creaties maar ditmaal wordt de humor wat verder naar beneden geschoven en lijken we vooral klem te zitten in een achtbaan zonder enige clue waar de loopings zich bevinden. Will Smith komt weer mooi uit de hoek met zijn verschillende gezichtsexpressies. Tommy Lee Jones is minder overtuigend en dat vind ik jammer omdat het duo in het voorgaande deel wat meer binding met elkaar had.
Ondanks de welbekende vertelling en een met vlagen flauwe invulling weet dit vervolg je echt wel te verassen.

avatar van Spetie
Een tamelijk zwak vervolg op een leuke film.

Met vervolgen is het altijd afwachten hoe het uitpakt. Dezelfde acteurs en de dezelfde regisseur biedt blijkbaar geen garantie voor succes, daar is deze film het bewijs van. Het grootste probleem is vooral toch wel het ontbreken van een echt verhaal.

Het verhaal dient hier meer als opvulling van de grappen, die minder sterk zijn dan in de vorige film. Ook zijn er niet echt leuke nieuwe buitenaardse wezens te ontdekken. Wel is het zo dat Will Smith en Tommy Lee Jones nog steeds een leuk ingespeeld duo vormen, al wordt het nergens verrassend.

Gelukkig duurt de film niet al te lang en is het allemaal nog wel uit te zitten. Waar het naar het eerste deel op zich naar meer smaakte, moet ik zeggen dat ik na dit deel behoorlijk vol zit. Het gerecht smaakt niet meer zo lekker blijkbaar. Of het derde deel weer wat beter zal worden weet ik niet. Ik zit er niet direct op te wachten, maar zal hem ongetwijfeld nog wel een keertje zien.

avatar van SnakeDoc
Absoluut minder dan het eerste deel, maar nog niet onvermakelijk. Wat weinig vernieuwing in special effecten, en soms wat overdreven veel aan komedie aanwezig.
Verder gewoon een vermakelijk vervolg.

Zin in het derde deel.

Erg flauw, maar vermakelijk genoeg door de gekozen Cast.

avatar van 3bdelilah
Serieus, RTL5? Eerst het tweede deel en dán pas het eerste deel laten zien? Erg logisch (tenzij MM het er verkeerd op heeft staan).

avatar van Vascago
3bdelilah schreef:

Haha daar wou ik ook al wat van zeggen.

avatar van Spetie
Nee het staat er goed op. RTL5 is de boosdoener.

avatar van remorz
Uitermate zwak.

Sequel-angst komt voort uit zwakke vervolgen en zelden kom je ze zo zwak en gemakzuchtig uitgerold tegen als bij MIB2. De film verschuilt zich wellicht achter een vernislaagje meta-niveau als dezelfde scenes en personages uit deel 1 hier terugkeren; in elke poging ontbeert het de frisheid en timing van dat eerste deel.

De introductie van de nieuweling op het bureau, een scene met de wormen, Jeebs etc. etc. tot aan ook hier een scene met een auto op hypersnelheid; te veel momenten roepen een déja-vu op van het eerste deel, alsof je zelf geneutraliseerd bent en iedere scene een stroomstootje in je hersenen veroorzaakt. Erg gerecycled allemaal.

Zowel de effecten als het creature design zijn nog prominenter in beeld en hoewel van (uiteraard) hetzelfde kaliber, valt nu nog meer op hoe lelijk het allemaal is. En dat voor een film uit 2002. Bovendien funest voor een film uit dit genre.

Netto betekent al het bovenstaande dat er weinig te genieten valt en dat de sequel zo'n beetje alles fout doet wat het kon doen. Het voorspelt bovendien weinig goeds voor de release van deel drie, dat de reeks weer nieuw leven in moet blazen. Leven dat 10 jaar terug al de nek om werd gedraaid. 1,5*

avatar van Karl van H.
Hoewel het al een hele tijd geleden is dat ik het eerste deel gezien heb, meen ik me te herinneren dat het een erg leuke formulefilm (actie, humor, Will Smith) is die me meermaals aan het lachen heeft gekregen. Deel twee daarentegen is erg makkelijk en vooral erg niet-grappig. Dit is gewoon een slechte herhalingsoefening met flauwe grappen, een bizar oninteressant verhaal en lelijke special effects. Will Smith lijkt niet echt zijn best te doen en Tommy Lee Jones heeft er ook bepaald niet veel zin in. Flauwste moment: de volstrekt overbodige cameo van Michael Jackson - een bewijs dat Sonnenfeld harder (zeg maar gerust: te hard) zijn best deed grappig te zijn in plaats van iets leuks en samenhangends op het beeld te toveren.

avatar van TragieStar.*
Na het vrij leuke deel 1 krijgen we nu een zinloos deeltje 2 voorgeschotelt. Ooit 1 keer in de bios gezien (dacht ik), en daarna nooit meer. Logisch dat ik dan ook nu weer niks meer herinnerde op een aantal dingen na dan.
Het verhaal stelt nergens meer voor, de grappen zijn een stuk minder al had ik me wel enorm doodgelachen om de alien met een balzak aan zijn gezicht. Hoe verzin je het!

Lara Flynn Boyle is een mooie vrouw, maar acteren gaat haar toch iets minder goed af. Al doet ze het toch nog redelijk. En ja, Will Smith en Tommy Lee Jones zijn weer geweldig samen!

En het hondje wat nu een wat grotere rol heeft, is echt cute!

Ben benieuwd naar deel 3!! Hoop iig dat het beter word dan deze film.

avatar van Roger Thornhill
Vond ik indertijd leuker dan deel 1, nu niet meer, maar nog wel vermakelijk. De pratende bulldog is zowel qua humor als qua FX briljant.

Slap kort en overbodig vervolg. Ik denk er nu pas aan om te stemmen omdat 3 nu ook draait en ik heel erg twijfelde om erheen te gaan. Ik denk het nu toch maar niet nadat ik de kritieken van MIB 3 heb gelezen.

avatar van Triple G
Eerste deel is schitterend. Daarmee vergeleken valt dit behoorlijk tegen. Aardige effecten en bijzondere wezens. En dat maakt de film nog aardig uit te zitten. Want de humor is ver te zoeken. Meestentijds wat daarvoor moet doorgaan is buitengewoon flauw of zelfs irritant.

Niet zo goed als deel 1, maar toch zitten er ook hier wel enkele geslaagde grappen in.
Ook de special effects zijn goed, beter dan in deel 1 zelfs, maar dat heeft natuurlijk te maken met de steeds verbeterende technieken.
Hopelijk heeft deel 3 hetzelfde niveau weer als deel 1, maar ook deze is wel leuk.

ipman-99
"You don't remember me, but we used to work together ... I never worked in a funeral home." ... " !!!

Fantastische Sf - Komedie !!! "Men In Black 2" is een geweldige sequel met opnieuw Will Smith en Tommy Lee Jones in de hoofdrollen als de mannen in het zwart ! De humor heeft hier zeker zijn plaats met ondermeer 'Frank' de hond en vele andere geschifte creaties ! Mooie gedoseerde afwisseling van Sf, fanasy, actie en komedie !

avatar van Aazhyd
Veel slechter dan deel 1.

avatar van martijn011
Prima vervolg op het best wel geslaagde eerste deel. Ik zie nu pas de totaalscore en daar schrik ik best wel van.
Vind dit deel absoluut niet onderdoen voor het eerste want ook hier is het verhaal totaal ondergeschikt aan de humor.
De meeste grappen kon ik wel waarderen, vooral het duo Smith en Jones werkt erg goed. Ook vond ik de grotere rol van de hond Frank geslaagd.

Net als in deel één is het verhaal erg mager en slap. Het is eigenlijk lachwekkend slecht als je er beter over gaat nadenken.
Dat zal ik maar niet doen, ik moet zeggen dat ik me prima heb vermaakt met dit tweede deel. Alleen deel drie moet ik nog zien, maar voor mij zijn de eerste twee delen sowieso geslaagd te noemen!

avatar van RuudC
Duidelijk de minste in de serie. Niet alleen heeft deze film te lijden onder de welbekende sequelvloek, maar heeft men de film volgepompt met ongelooflijk lelijke special effects dat moet doorgaan als spektakel. Het verhaal kan er nog wel mee door, al is het zo cliché als het maar zijn kan. Ik kan het niet helpen, maar ik ga iedere keer weer verwachtingsvol zitten toekijken hoe een stelletje goodguys de wereld redden. Men In Black II heeft in elk geval de leuke karakters en characterdesigns. De wormen zijn tof, de hond kan er mee door en het volk in het kluisje is fantastisch! Zo heeft de film best z'n momenten, maar ik kan weinig met de koerswijziging om alles meer over de top in beeld te brengen. Het cartooneske kan best in deze context, maar de makers slaan hier wel erg door. Er zijn goede en slechte dingen. De laatste hebben helaas de overhand.