Men in Black 3 (2012)

Verenigde Staten / Verenigde Arabische Emiraten
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Will Smith, Josh Brolin en Tommy Lee Jones

In Men in Black III gaan Agenten J (Will Smith) en K (Tommy Lee Jones) terug... in de tijd. In zijn vijftien jaar bij de Men in Black heeft J heel wat onverklaarbare dingen gezien, maar niets of niemand slaat hem met zoveel verstomming als zijn norse, terughoudende partner. Wanneer het leven van K en het lot van de planeet op het spel staan, zal Agent J terug in de tijd moeten reizen om de dingen recht te zetten. J ontdekt dat het universum geheimen herbergt waarover K hem nooit verteld heeft - geheimen die zich zullen openbaren als hij samen met de jonge Agent K (Josh Brolin) zijn partner, het agentschap, en de toekomst van de mensheid probeert te redden.

avatar van lau12345
Wat een drama zeg .

avatar van jumpstylemovie
Redelijk leuk vervolg op een goede filmreeks maar de eerste twee zijn beter. (de eerste in ieder geval)

Will Smith heeft nu de hoofdrol en doet dit goed. Sowieso een grappige kerel. Tommy Lee Jones had een erg kleine rol in dit derde deel en dat voelde raar. Hij was alleen aan het begin en aan het einde te zien, wat op zich logisch is, maar ik kijk deze films o.a. vanwege hem. Hij speelt zijn rol altijd leuk. Josh Brolin is wel een uitstekende jonge 'K'. Hij heeft bijna dezelfde stem.

De vijand in dit deel is wel oke en het is leuk om oude locaties weer terug te zien, maar wat mij wel erg tegenviel waren de special effects. Soms zag het er echt slecht uit. De film leunt sowieso teveel op de CGI die eigenlijk niet zo goed is. De aliens waren nu minder leuk en op het eind werd het behoorlijk vergezocht (al stoor ik mij daar niet aan bij dit soort films)

Al met al vond ik het wel... 'oke'. Niet heel positief dus. Ik zat te twijvelen tussen een 2* en een 2,5*.

Leuk. Leuk dekt de lading wel m.i. Leuke special effects. Leuk geacteerd. Leuk verhaaltje. Leuke film. Leuk.

avatar van Bacchero
Film viel mij tegen. Ik vond de vorige filmen leuk door de eigenaardige buitenaardse wezens die er in voorkwamen en dat miste ik wel een beetje in het derde deel. De special effects waren wel goed. Smith, Brolin en Jones spelen hun rol goed. Brolin zet een geloofwaardige (in hoeverre dit in dergelijke filmen echt nodig is) jonge K (Jones) neer. De eerste twee delen vond ik toch net wat meer hebben en er zaten betere gimmicks in.

avatar van NovaChe
Leuker dan verwacht. Vond de eerste MiB afschuwelijk, de tweede was al leuker. Vind deze leukste van de reeks. Maar echt super vind ik het allemaal maar niet.

avatar van MaffePauluZ
Wat een lekker vervolg in deze serie. Een leuk bedacht verhaal met nieuwe elementen wat voor een verrassend effect zorgt.

Bij het lezen van de comments bij deze film sta ik versteld van de lage cijfers. Ik kan daar met mijn pet niet bij. Beoordeel de film gewoon niet als je niet tegen onrealistische films kunt.

Wat ik mij wel afvraag is; Wat is er gebeurd met die vrouw die agent K aan het bespieden was in het vorige deel? Ik zou het een leuke twist vinden als agent O dit was geweest.

Leuke film, ik hoop op een vervolg.

avatar van Daan258
Aardig filmpje

Kben zoiezo niet echt weg van de MIB films, maar ik had zin in een 3D film en ik zag deze staan dus ik dacht waarom ook niet.
Prima acteerwerk vooral van Will Smith, verhaal was oke, aliens zagen er ook wel grappig uit en de 3D effecten waren ook niet verkeerd.
Gewoon leuk voor 1x, meer niet.

avatar van jippie2010
Vandaag gezien, en halverwege de film vroeg ik me af waarom ze een deel drie hadden gemaakt. Het was wel leuk om te kijken, maar verder niks vernieuwends.
Het einde daarentegen kon ik waarderen waardoor het de film opkrikte naar een voldoende: *3.0

avatar van sofripa
Nou, dat viel niet mee. Op het saaie af. Wat zeg ik, ik ben letterlijk in slaap gevallen. Smith vond ik een dikke tegenvaller. Veel te veel maniertjes en zeker niet grappig. Brolin was gelukkig wel goed en met een aardig einde is deze overbodige film net gered van een volstrekt miserabele beoordeling.

avatar van Zeriel
Prima vermaak, goede schurk. Gelukkig maar eentje ok anderhalf....
De film ontaardt daardoor niet in overdaad wat altijd op de loer ligt bij dit soort sequels.

Josh Brolin doet het uitstekend, alleen door deze kunstgreep met 2 mister K's, ligt de focus teveel op Will Smith en is de magie van het duo wel weg. Ze hadden beter kunnen kiezen of Tommy Lee Jones of Brolin.

Reinbo
Vermakelijk niemendalletje. Vond de vormgeving en monsters wel aardig. Helaas wordt er te weinig gedaan met de jaren 60 sfeer en is het allemaal wat rommelig. Brolin was overtuigend als jonge Lee Jones. Vaak gaat dat helemaal mis.

avatar van Thomas83
De eerste film was heerlijk. Een mooie combinatie van actie en humor (en creativiteit ook nog wel), en echte chemie tussen Will Smith en Tommy Lee Jones. Het vervolg was al duidelijk minder, maar nog goed te pruimen dacht ik. Deze film had van mij niet zo gemaakt hoeven worden. De hoofdrolspelers zijn gewoon oud geworden, vooral Tommy Lee. Maar Smith kan ook niet meer het brutale jonge groentje spelen natuurlijk.

Wat ik wel goed vind aan de film is de rol van Brolin, die een jonge K echt heel herkenbaar neerzet. Hij lijkt ook echt op hem. De humor is alleen van een stuk minder niveau. Veel erg flauwe grappen en scènes. Er blijft hier en daar nog wel wat leuks over, maar over het algemeen is de humor belegen en de echt leuke vaart ontbreekt ook een beetje. Daar kan Clement met zijn leuke rol als Boris ook weinig aan doen.

Griffin is een irritant personage, en de scènes met hem zijn misschien wel het beste voorbeeld van de vele voorkauwmomentjes die de film bevat. Het soort liefdesplotje rond K is wel erg halfslachtig uitgewerkt, en het verhaal rondom J's vader ook. Het had best mooi kunnen zijn met een goede uitwerking. Al kun je je afvragen of het echt bij de film past. Verder sowieso een plot als excuus voor het tonen van wat historische momenten en locaties, ook al kan zoiets best leuk zijn. De special-effects zien er soms echt niet uit. 2.5*.

avatar van jeroentjuhhhhh
Men is hier goed in het overwaarderen van de eerste twee delen. Deze doet er wat mij betreft echt niets voor onder. Vind het qua creature design nog steeds enorm pover, maar de humor (meer een 'tone of voice', eigenlijk) is nog altijd even aangenaam. Smith blijft cool en tsja.. Brolin is gewoon goed gecast. Uiteraard nog altijd even voorspelbaar en uitgekauwd, maar vermakelijk is het alleszins.

avatar van Gameface
En nu maar hopen dat er geen deel 4 komt....!! Uitgekakt....period.

ipman-99
"Sorry, darling. We did love the cake." ... " !!!

Fantastische Sf - Komedie !!! "Men In Black 3" is een geweldig 3de nieuwe deel met opnieuw Will Smith en Tommy Lee Jones, al is Tommy zijn rol wel niet zo groot deze keer ! Josh Brolin speelt overtuigend de jongere versie van Tommy Lee Jones als ze terug in de tijd gaan in de film ! Heerlijk surrealistisch sfeertje zoals we het in deze film-reeks al gewoon waren ! Geweldige actie en effecten ! Het teruggaan in de tijd werd prima weergeven ! Prima popcorn vermaak waar ik alweer heel hard heb van weten te genieten !!!

avatar van Vinokourov
Weer zo'n onnodige sequel, die enkel goed is voor uitmelk-doeleinden. Het is nauwelijks grappig, behoorlijk flauw zelfs . Op SF-gebied is het ook allemaal maar heel erg tam, soms ronduit kinderachtig. Josh Brolin was dan nog wel redelijk stoer, maar net als Will Smith en Tommy Lee Jones erg routineus. Het viel me eigenlijk maar niet mee.

avatar van Triple G
Veel beter dan deel 2, niet zo sterk als 1. Minder aandacht voor verscheidenheid aan aliens dat deel 1 zo sterk maakte. Echter, de humor (waar je zoals altijd gevoelig voor moet zijn) is wat mij betreft een stuk sterker in vergelijking met het vorige deel. En het tijdselement is natuurlijk erg strak waarin Brolin uitstekend werk doet. Meer van hetzelfde of niet, wat mij betreft nog steeds niet uitgekauwd. Ik lust nog wel zo'n stukje.

avatar van Jawaddedadde
Leuke wegkijker.

Openingsscène is het beste wat de film te bieden heeft. Nadien gaat het helaas bergafwaarts. Verhaal heeft zoals bij de eerdere delen weinig om het lijf - en da's niet erg - maar ik miste toch wat meer geintjes en ander alien gespuis zoals in de eerste 2 films. Heb de indruk dat deze net wat serieuzer probeert te zijn. Nou ja.

Brolin is wel een meerwaarde. Zijn fysieke gelijkenis met Tommy Lee Jones is opvallend. Knap werk van de make-up-afdeling. Smith is okee maar net iets minder aanwezig vind ik.

Qua creature-design valt het allemaal wat tegen, behalve dan Boris the Beast. Die was wel cool! Jammer dat er geen echt eindgevecht komt. Maar flauw hoe hij uiteindelijk aan zijn einde komt (tweemaal zelfs).

avatar van AnthonyG.
Begonnen zonder veel verwachtingen, maar al snel bleek het een goed vervolg te zijn, boeiender dan deel 2 en goed uitgewerkt. (alhoewel ik vermoed dat het budget minder was voor deze film, aan de eindscene, veel cgi)

Het is ook leuk omdat het veel bijdraagt aan de daadwerkelijk verhaal (alhoewel ene plotgat tov de vrouw uit de eerste film) en je iets compleet nieuw ziet.

avatar van jipt
Best leuk, zag er gelukkig erg mooi, zeker vergeleken deel 2 die ik hiervoor zag. Vond Brolin als jonge K erg leuk. 3*tje

Geweldige SF-actie-comedie!

Met best wat diepgang voor zij die wat vrijer denken.

Beslist net zo goed als de eerste delen!

avatar van AmazingPP
Net gekeken in 3D vanaf Blu Ray. Matig. Kan niet anders zeggen. Alhoewel de 3D effecten uitmuntend goed zijn wil dat natuurlijk nog niet betekenen dat de film ook goed is. Kijk maar naar "Avatar",. bar slechte film, maar wel super 3D effecten. En zo is het met deze ook. Het is allemaal best vermakelijk, maar wel heel erg ver gezocht en ik denk zelfs dat sommige kijkers sommige delen niet geheel kunnen bevatten. Dt is niet beledigend bedoelt, maar daarvoor is de film gewoonweg te rommelig. Dat is dan ook het euvel van deze film, rommelig script, wel vermakelijk. 3 *

avatar van Fryce
Vond er weinig aan. Slecht verhaal, matig spel.

avatar van nadrin
blijft wel grappig maar het geheel is toch wel uitgemolken, zullen als er ooit een 4e deel komt toch wel meer fantasie moeten hebben.

Ik vond het wel een goede film. Vooral op blue-ray en een grote TV is het een genot om naar te kijken. Het middengedeelte was matig, maar het begin en het laatste gedeelte van de film zijn super. Heerlijke film voor een relaxe avond.

Matig vervolg van het ook al matige deel 2. Het verhaal biedt nog enigszins iets nieuws, maar is slecht uitgewerkt. De badguy is geinig, maar ook slecht uitgewerkt. Daarnaast is het allemaal erg voorspelbaar waardoor de climax niet meer boeit. Hier en daar een grappig karakter kan de film ook niet redden.

avatar van frolunda
Veel leuker dan verwacht deze Men in black III.Tevens ook stukken beter dan het vorige deel.Reden daarvoor zijn het betere verhaal,de grappige one-liners en de goede rollen van Stuhlbarg als Griffin en Clement als Boris the animal.Ook Brolin is erg sterk als de jongere uitvoering van Jones.Al met al een vermakelijke Science fiction comedy en aardige afsluiter van de trilogie.

avatar van Sarasani
Beter dan deel 2 maar nog steeds niet super.

Gisteren tegen mijn zin in een half uur gezien van dit commerciële stuk . Wat ik heb gezien voldeed precies aan mijn verwachtingen! Inspiratieloos, niet grappig hoewel het dat wel denkt te zijn, waardeloze special effects (zo'n beetje de hele film zag eruit als de film Madagascar), saai verhaal, saaie personages, etc.

Wil hem graag 0,5* geven, maar ik heb de film niet helemaal gezien. En die indruk wil ik ook niet wekken want dit soort films zal ik nooit een kans geven.

avatar van martijn011
Dit derde deel past naadloos bij de voorgaande delen. Veel grappen, de een wel geslaagder dan de ander moet ik zeggen, en een slap verhaal.
Toch moet ik zeggen dat de makers deze keer meer geprobeerd hebben om er een redelijk verhaal in te verwerken. Naar mijn mening is ze dat aardig gelukt, al gaat het eigenlijk helemaal nergens over als je er over nadenkt.

De rol van Josh Brolin als de jonge Tommy Lee Jones was een geslaagde zet. Hij leek er nog op ook.
Will Smith zet een prima rol neer, het lijkt wel of hij zich steeds beter gaat voelen in zijn rol als 'agent J'. Het viel me op dat Tommy Lee Jones wel erg oud wordt, hopelijk gaat hij nog een aantal jaartjes mee want een goed acteur is het zeker.
Dit derde deel krijgt net als voorgaande delen een voldoende. De drie delen zijn daarmee behoorlijk constant en zeker vermakelijk om een poging te wagen!