• 8.353.971 stemmen

Releasedatum: 13 juli 1995

• Amazon Prime Bekijk via Amazon Prime

Plot Casper

"Get an afterlife"

Hoewel het eenzame spookje Casper alleen op zoek is naar een vriendje om mee te spelen, jaagt hij tot zijn grote verdriet de mensen keer op keer de stuipen op het lijf. Totdat Kat (Christina Ricci) in Casper's spookhuis Whipstaff Manor komt wonen. Haar excentrieke vader Dr. James Harvey, een ervaren spokenverdrijver, is ingehuurd door de nieuwe eigenaars van het huis, de onuitstaanbare Carrigan Crittenden en haar partner Dibs (Eric Idle), om Casper en de andere spoken weg te jagen.

imageimageimageimageimageimageimage

Stretch (stemrol)

Fatso (stemrol)

avatar van Betamax

Betamax

Leuke film, het einde was me wat té zoet maar verder wel te doen op een zondagmorgen,

avatar van Nephilim

Nephilim

Echt zo'n film die in mijn herinnering veel beter was, maar desondanks erg leuk met een aantal hele mooie ontroerende scenes.

3.5 *

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Het vriendelijke spookje!!!

Ik vind dit echt een klassieker onder de familiefilms, heerlijk voor een zondag namiddag samen met de kindjes te bekijken.

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Deze film in m'n jeugd nooit gezien (schande) maar WAT EEN GOEDE FILM! De effecten zijn geweldig, het had zo uit 2008 kunnen komen, het verhaal is grappig, het ziet er allemaal geweldig uit, de speelduur is precies goed! Toch wel 1 van de betere familiefilms die ik gezien heb. *4

avatar van Pantoffel

Pantoffel

Vroeger heb ik deze film wel zeker 10 keer op een week gekeken.

Nu was hij vanmiddag op vtm, leuk om hem nog eens terug te zien.

avatar van Flipman

Flipman

My God, wat hield ik vroeger van deze film ! De delen die erna kwamen waren echter helemaal niks, die met dat kleine heksje. Werd die niet gespeeld door Hillary Duff?

avatar van soom

soom

Flipman schreef:

Hilary speelde inderdaad, in één van haar eerste rollen, Wendy, het kleine heksje, in Casper meets Wendy.

avatar van aburex

aburex

Aardige familiefilm om nog eens weer te zien. De film bevat enkele ontroerende momenten en enkele leuke taferelen.

avatar van Kuck-x

Kuck-x

Destijds zag ik de film in de bios tijdens een date en nu hem terug heb gezien (de film, niet de date) lijkt het of een blind date was: ik kon me er niets van de film herinneren - en die heeft dus geen indruk gemaakt toen (wat ook aan de date gelegen kan hebben...). Alleszins leuke trucages, soms leuke grappen. Maar een net te dun verhaaltje en, jakkes, iets te veel sentimentalisme.

avatar van Timothyvdmeer

Timothyvdmeer

• 2044 stemmen

Leuke familie film met leuke momenten, kijkt makkelijk weg.

avatar van seth gecko

seth gecko

Het is een kinderfilm, het einde is supermelig en toch, toch zat ik constant geboeid te kijken. Ligt het aan de leuke vertolkingen van Pullman en Rici? Het feit dat de film toch af en toe wat duistere of stoutere prikjes geeft dan je gewend bent van dit genre? Of toch die visuele stijl van Silberling die net als in Lemony Snickets meer nog dan met effecten vooral met de decors en beeldvorming weet indruk te maken? Ik gok op een combinatie van de voorgaande.

3***

avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

Christina Ricci

avatar van gizmo_o

gizmo_o

Deze fantasiefilm heeft een opvallend lage score vind ik.

Uiteraard is het zoetsappig, maar dat deert mij niet zo zeer. Dat het verhaal er dik bovenop ligt en dat het einde voorspelbaar is ook niet. Ik heb mij namelijk vermaakt en in een deuk gelachen met het spokentrio, waarbij de special effects prima in orde waren voor die tijd en eigenlijk nu nog prima zijn. De achtergrond muziek is erg mooi en accentueert de sfeer.

Ik ergerde mij wel aan Christina Ricci op de een of andere manier.

Al met al een dikke 7, oftewel 3.5*.

avatar van Fran

Fran

• 1953 berichten

Casper is zo'n lief aandoenelijk spookje dat het echt heel leuk is om met deze animatie mee te kijken. De twee geesten eromheen zorgen voor de leuke humoristische scène's eromheen. Zelfs toen mijn dochtertje net 3 jaar was, was deze film absoluut niet te eng. Hij was alleen maar erg leuk.

avatar van ManMetPet

ManMetPet

Heb nog steeds een glimlach als ik deze film kijken. Man man man, wat schattig. Domme bad-guys, happy endings en een kleine boodschap die alleen de oudere kijker wat interesseert. Dé ingrediënten voor een goede kinderfilm

avatar van MizKriz

MizKriz

Goed om een zondag middag vlugger te laten voorbij gaan.

'T zijn wel leuke herinneringen als ik die film terug bekijk.

Het verhaal zelf, vond ik wat matig, maar de characters zijn wel " Geestig "

avatar van John Milton

John Milton

ik vond deze geweldig als puber! vaak gekeken op video, Christina Ricci crush kreeg ik ervan. Toen ik hem als volwassene terugzag, trok mijn mond wel wat weg van de zoetigheid, maar acht, het is tenslotte een kinderfilm

Onderhond

Lang geleden!

Ooit zelfs in de bioscoop gezien, herinnerde me er alleen helemaal niks meer van. Wel altijd leuk om dit soort filmpjes dan eens terug te zien, om te kijken wat er bij een herkijk toch is van blijven hangen.

Niet erg veel zo blijkt, maar toch viel het goed mee. Begrijp in ieder geval erg goed waarom ze voor Silberling gekozen hebben voor Lemony Snicket, want qua aankleding is het allemaal best leuk en gedetailleerd. Gezellig huisje waar je eigenlijk ogen tekort komt. Hou ook nog wel van dat sfeertje.

Qua acteerwerk is het uiteraard niet super en ook de effecten zijn redelijk gedateerd (al werken ze nog wel gewoon). De humor is simpel en ook het plotje (met bijbehorend happy end) is ook niet meteen verpletterend, maar het is uiteindelijk toch vooral het sfeertje dat deze film naar een voldoende sleept.

Duidelijke kinderfilm, maar met genoeg detail en charme om zich staande te houden.

avatar van TheLionKingFan

TheLionKingFan

Leuke film, beetje zoetsappig en braaf maar dat waren de tekenfilms ook, en die zijn erg leuk. Ik geef een 3,5.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Deze maar eens herkeken. Brengt wat nostalgische gevoelens omhoog en vermaakt, ondanks dat het iets aan de kinderlijke kant is, ook nog prima. Effecten zijn oke, cast is leuk en het huis heeft een fijn sfeertje met die geheime doorgang e.d.

avatar van Anyaamsreob

Anyaamsreob

Wat een triestige rating voor een mooie jeugdfilm.

avatar van John Milton

John Milton

Anyaamsreob schreef:

Wat een triestige rating voor een mooie jeugdfilm.

Waarschijnlijk omdat het overgrote deel dat stemt hier (ruim) volwassen is en de meeste het ook vanuit die invalshoek zullen beoordelen. Niet iedereen uiteraard, sommigen zullen het echt bekijken als kinderfilm, maar dat zal niet voor iedereen gelden. Ik gaf hem toen ik 15 was (vermoedelijk) ook een 8, maar bij herziening nu en confrontatie met de zoetigheid blijft daar ondanks het ruim aanwezige sentiment slechts een zes van over.

avatar van Anyaamsreob

Anyaamsreob

John Milton schreef:

je hebt gelijk.

avatar van Spetie

Spetie

Dit is zo'n film, waarbij ik dan totaal geen jeugdherinneringen aan heb, vanwege het simpele feit, dat ik deze gewoon nog nooit gezien had.

Het verhaal kende ik wel uit de animatievorm en levert in deze vorm best een aangenaam filmpje op. De effecten zijn hier en daar wel wat achterhaalt, maar geven het geheel wel een leuk sfeertje mee. Het verhaal is aardig, de grappen zijn soms wat simpel, maar vooral Pullman doet het niet slecht.

De kleine vond het allemaal nog best spannend, maar het is zeker goed kijkbaar voor een zesjarige, zonder dat het echt eng wordt. Voor volwassenen is er ook nog voldoende te genieten. Wat geslaagde humor, een leuke sfeer en een geinig verhaaltje voldoen, zonder dat je daarvoor enige vorm van jeugdsentiment hoeft te hebben.

avatar van missl

missl

Geinig kinderfilmpje, maar behoort niet tot de beste. Humor is flauw, het ziet er wel cool uit.

avatar van Rico120

Rico120

ik heb deze film al een paar keer gezien en hij blijft

leuk

ik heb me in een deuk gelegen toen die helle klas van kat zich de tandjes schok van die geesten het blijft je wel bij