Casper Meets Wendy (1998)

Familie / Avontuur

geregisseerd door Sean McNamara
met Hilary Duff, Cathy Moriarty en Shelley Duvall

Wendy is een meisje dat door haar heksentantes wordt opgevoed. Ze heeft een saai leventje en een saaie vakantie voor de boeg. Op vakantie mag ze weinig van haar tantes, ze mag niet uit, ze mag niet uit huis. Totdat ze bij toeval Casper, het vriendelijke spookje ontmoet, die net zo eenzaam is als zij en ook achtergesteld wordt door zijn ooms. Samen bedenken ze een plan om Casper's ooms en Wendy's tantes te koppelen. Maar spoken en heksen zijn bang voor elkaar.

visje1991

speelt lizzy mc laaier er in?

ja die speelt de hoofdrol.

niels1990
een middelmatige film met Hilary Duff in de hoofdrol wel leuk om haar in zo'n jonge rol te zien
2sterren

avatar van E V
E V
*chantal* schreef:

Zoiets heet Lizzie mcGuire....

Dat zal ie zelf ook wel weten.

its my life
2.5.
Goede film.
Chrama, liefde alles komt voorbij.

Matige film: Die wel wat onzin is.
Zit eigenlijk niet echt verhaal in, maar is wel ontspannend.

leuke film van lizzie, ik kwam er 1 maart 2006 achter dat lizzie er in speelt.

film_kaza
lang geleden gezien. herinner me er niet veel van maar zo´n slechte film was het niet. voor zo ver ik weet.

3 sterren

BlueSword
film_kaza schreef:

3 sterren

zelfde hier, geef hem alleen een 2.5*
gewoon een leuke kinderfilm, casper 1 was toch het beste.

film_kaza
dat hilary duff erin meespeelde, de eerste film waarin zij inspeelt vind ik ook gelijk de leukste. in agent cody banks vond ik haar erg vervelend en in a cindarella story, ik vind haar een mega (..) actrice

avatar van soom
Vervelende film. CGI was verschrikkelijk slecht, en Hilary Duff vond ik in deze film echt een ramp. Prulwerk van de bovenste plank. De versie van Brad Silberling vond ik vele malen beter dan deze.

ik vind dit zò'n leuke film!!!! echt heel schattig, hilary duff toen ze zo klein was! alleen de special effects zijn minder... maar daar heb ik geen last van

_O^
speelt lizzy mc laaier er in?

lizzy mc laaier hoe verzin je het ??!!!

ik vond het een supr leuke flim, als meisje vond het Hilary Duff al erg goed

avatar van timburton
*chantal* schreef:

Zoiets heet Lizzie mcGuire....

Nee, lizzy mc laaier is een oude grap

avatar van timburton
Trouwens nu ik toch aan het woord ben:
Casper meets Wendy is een tamelijk goede film.
Wel een grote hand vol enorm flauwe humor.
Maar het is een soort Freddy VS Jason genre.
Beroemde cartoon meets beroemde cartoon.
Maar sorry, ben ik de enige die de cartoon Wendy niet kent?
En bij het einde van de film begon me die Casper langzaam een beetje te irriteren met zijn kale onschuldige kop. McGuire speelt aardig goed voor haar leeftijd des tijds. 2,0

avatar van henristroe
Echt leuke film. en Hilary duff is zo schattig met haar lieve stemmetje. het was een van haar eerste films.

een l:euke film maar niet voor oudere mensen of tieners! maar toch wel goed

avatar van darkjaap
gister herbekeken en ik wist nog dat ik hem toen ik een jaar of 8 was helemaal fantastisch vond en hem iedere keer dat ik bij mijn oom en tante kwam weer herbekeek
gister weer herzien en het is inderdaad gewoon een erg leuke kinderfilm. de humor die er in zit is een beetje flauw maar al met al wel leuk voor de wat jongere kijker

avatar van tommykonijn
Aardige film, Duff en Duvall waren goed in hun rollen en het verhaal is vermakelijk voor de kinderen, ik moet wel zeggen dat ik het eerste deel van Casper toch nog een stuk beter vond, wel vermakelijk was deze in ieder geval.

avatar van niethie
Denk er eigenlijk nog precies het zelfde over als toen, middelmatig kinderfilmpje filmpje met hier en daar wat leuke momentjes, leuk ook om Duff hier zo jong te zien. Maar verder heb ik dit nooit echt veel aan gevonden.

2 sterren

avatar van jumpstylemovie
Ontzettend saaie film maar een leuke jonge rol van Duff.

avatar van maxo922
Veel beter dan de oudere casper films, maar alsnog matig.
Leuk voor kinderen, meer niet. * 2,0

avatar van movie acteurs
Slechte familie film. Heb deze ooit op VHS gezien vond er maar niks aan. De tekenfilmpjes van Casper waren leuker. 1,5.

avatar van DonOswaldo
Méh. Laatst ook Casper (1995) herzien en deze is helaas een stuk minder. Visueel matiger en nóg kinderlijker, iets té. Enige nostalgie maakt het kijkbaar maar eigenlijk niet best, zeker op het eindstuk nogal tergend.

avatar van mrklm
Een 10-jarige Hilary Duff is schattig, ondanks haar piepstemmetje en Cathy Moriarty, Shelley Duvall en Teri Garr hebben het naar hun zin als de heksentantes van Duff. Let ook zeker op een indrukwekkende pantomime-slapstick-vertolking door Patrick Richwood [als de man wiens lichaam wordt overgenomen door spook Stinky]. Het is zonde dat de film zo schreeuwerig en voortdurend over-the-top is dat het bijzonder snel begint te vervelen. Het is 95 minuten lang alle remmen los en dat gaan snel vervelen. Maar ook als de regie niet zo ontzettend slecht was geweest, zou dit geen hoogstaande film zijn geweest. Daarvoor is het scenario toch wat te formulematig. Alleen voor die-hard fans van Hilary Duff... als die haar nog niet ontgroeid zijn.