Raise Your Voice (2004)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Sean McNamara
met Hilary Duff, Oliver James en Rebecca De Mornay

Terri Fletcher (Hilary Duff) is een jonge meid uit een klein dorpje die maar één wens heeft: een popster worden. Tegen de zin van haar vader reist Terri naar Los Angeles om een opleiding te volgen aan een beroemde muziekschool. Daar beginnen de problemen pas goed. Als dorpsmeisje moet Terri zich staande houden in de grote stad en op school heerst vooral rivaliteit tussen de meisjes, die er allemaal van dromen om popzangeres te worden. Tot overmaat van ramp wordt Terri ook nog eens verliefd op de mooiste jongen van de school.

Elineloves schreef:

LOL, nee. Máár ik geef toe, ik was vroeger ontzettend verliefd op dr.
'Someone's watching over me' vind ik een mooi nummer, net zoals 'Come Clean' en 'Fly'. Maar moet wel zeggen, ik ben nu geen 16 meer.. dus of ik het nog steeds kan waarderen weet ik niet.

Hahaha ! Ja, klopt helemaal, Fly en Come Clean zijn ontzettend leuke nummers. De rest is wel wat kinderachtige bubblegum-pop, maar haar laatste album "Dignity" klonk heel volwassen en scoorde best wel wat goede singletjes met een electro-sound.

Maar het gaat hier dus over de film, sorry dat ik even of-topic ging. Maar als ik 22 jarige jongen durf ik zeker toegeven dat ik nu nog steeds enkele liedjes van Hilary graag hoor!

avatar van Naomi Watts
Aardige film.

Cliché's te over (maar dat was te verwachten, dit de film aanrekenen is niet serieus te nemen natuurlijk), een standaard formule en wat popsongs tussendoor, maar kijkbaar is het allemaal wel. Duff heeft geen onaangename stem, ze acteert degelijk en is eigenlijk ook een leuke verschijning op het doek.

Voor derest valt er niet veel te vertellen, een verhaal wat al tal van keren is gedaan maar de film leunt totaal op de charme van Duff en het formulewerkt doet de film meer goed dan slecht.

avatar van planet_of_death
De meest tenenkrommende film die ik ooit heb gezien. Onvoorstelbaar zoet.

avatar van Lexcoaster

Ja, want dat is natuurlijk ook het voornaamste doel wat men in z'n leven moet hebben...

Ja, want voor minder gaat ze natuurlijk niet...

En dan die enorme duffe kop van Duff prominent op de poster. Ik sla dit maar over.

avatar van brabusRUS
What's up met de hoge notering bij Moviemeter vergeleken met IMDb?

avatar van LotusBlossom
een en al cliché

avatar van mikey
Allereerst over de zangkwaliteiten van duff. Niet dat ze vals zingt, maar het is heel mager en ze gebruikt een trucje in haar stem. Ik begrijp ook niet dat je zoiets mag doen op het conservatorium. Het is toch niet de bedoeling dat je zo zingt voor een volwassen publiek?

Het einde is zo voorspelbaar (dat is de winnares, hoe stereotiep) en politiek correct dat het Fout wordt.

Verder een overkill aan valse sentimenten waar ge U tegen zegt. Je mag best een keertje kort janken in een film (als dat toevoegd of als het onnatuurlijk is wanneer dat niet gebeurd). Maar hier hield het niet op. En in plaats van dat het een gewenst dramatisch effect krijgt, wordt het irritant. En dan die nare knul die elke keer in flashbacks terugkomt.

Arme Rebecca, totaal verdwaald in filmland.

avatar van tommykonijn
Leuke muziekfilm. Het idee dat Terri blijft volhouden omdat Paul overleden is, is echt heel mooi in beeld gebracht. Er zitten ook een paar grappigere stukjes tussen. Een van de mooiste scenes vond ik toch wel die wedstrijd op het einde, daar zaten erg leuke acts tussen. Ik heb me zeker vermaakt met dit filmpje.

avatar van jumpstylemovie
Ik vond het maar een voorspelbare film. Duff weet ze trouwens altijd wel uit te kiezen. Meisjes die zo zenuwachtig zijn maar op het laatst altijd toch fantastisch presteren in een zangwedstrijd is gewoon een cliche. Het verhaal zit ook bomvol met cliche's. Bijvoorbeeld de vader die zijn dochter wil beschermen en absoluut niet wil dat ze verder gaat met waar ze mee bezig is, maar uiteindelijk toch ontzettend trots op haar is en erachter komt dat het veel beter is om haar los te laten. Verder was het acteerwerk best wel zwak. Hillary Duff speelt echt in elke film hetzelfde. Ze komt niet echt realistisch over maar is wel spontaan. Playbacken kan ze dan weer niet.

Ik kan er wel veel over zeuren maar saai was de film niet.

avatar van Elineloves
Alles is een cliché zo te horen. En true, het meeste is al eens eerder gebruikt.. maar ondanks dat vond ik het een heel schattig filmpje. Ik draag dit filmpje toch nog altijd wel een warm hart toe, voornamelijk omdat ik toendertijd, in 2004, in één klap verliefd was op zowel Duff als James.. Maar er is inderdaad meer dan alleen naar een stel knappe koppies kijken. (Zelfs Sloan vond ik cute!) De muziek was ook zeker niet slecht. Hier en daar een hitje van Duff erdoor, maar ook genoeg Maroon 5 en Keane. (Denk aan het emotionele We Might As Well Be Strangers)

Ja, dit is gewoon leuk.

Het is wel een leuke film en leuk als je niets beters te doen hebt.
Beetje jammer is alleen dat Duff's zangstem gedurende de film nogal veranderd. Wat tijdens de repetities op school nog een ielig stemmetje is, wordt aan het eind van de film ineens omgetoverd tot een heldere zangstem.

Ook vond ik het een beetje té dat iedereen op dat consevatorium op de straat, op de pleinen, in de schoolgangen en in elk lokaal muziek zit te maken. Alle studenten zijn perfect op elkaar ingespeeld en zo muzikaal dat ze -zonder ooit geoefend te hebben- met z'n 20en spontaan in de pauze wat liedjes laten horen. Maar ja, afgezien daarvan is hij wel leuk .

avatar van xbubbles
normaal vind ik een cliché meidenfilm op zn tijd wel leuk, maar nu vond ik terri toch echt veel te zoet, en te lief. erg irritant.

Ik vond deze film echt amazing. Een mooi , maar ook diepgaand verhaal ( met die broer)

Bluebell
Ik vond der haar altijd zo mooi in deze film ( met extensions, blonder enz). heb t toen ook zo laten knippen & verven toen deze film uitkwam. Film zelf is mooi! snap niet dat die altijd zo "goedkoop" bij winkels lagen. Alaof de film niet goed was dacht ik altijd

Bluebell schreef:
Alaof de film niet goed was dacht ik altijd

Inderdaad, dat komt omdat de film niet goed is.

Bluebell
Boenga schreef:

Inderdaad, dat komt omdat de film niet goed is.

vind jij

avatar van Friday the 13 th
De film waar de meeste songs van Hilary voorkomen Vandaag gekocht op dvd voor een heel zacht prijsje!

avatar van Laoslander
Domste film die ik ooit gezien heb!

avatar van Friday the 13 th
Meteen ook de domste comment ooit, je kan op zijn minst een motivering geven.

Friday the 13 th schreef:
Meteen ook de domste comment ooit, je kan op zijn minst een motivering geven.

alstublieft zeg

een hele film, die draait rond een vrolijk, onuitstaanbaar snoezig, Hitleriaanse blonde freule van 16 die droomt van een zangcarrière maar voorlopig nog niet veel verder is geraakt dan haar eigen douche. Duff is natuurlijk Amerika's teen queen, die zichzelf een acteer- en zangcarrière heeft toegeëigend, uitsluitend op basis van haar fotogenieke kapsel.

Tijdens de magische vier weken op de befaamde muziekschool zal Duff uiteraard a) zelfvertrouwen kweken, b) een Tragisch Voorval Uit Haar Verleden verwerken (een film als deze is niet compleet zonder zo'n voorval), c) een lief vinden, d) haar norse vader doen bijdraaien, e) haar muzikaal genie tentoonstellen aan een bewonderende meute.

en of mijn verwachten van deze film hoger lag??

Nee hoor, na een half uurtje van deze onverteerbare drek hoop je op een scene waarin ze in een donker steegje een vunzige pooier tegenkomt die haar tijdens een tien minuten durende martelgang anaal verkracht.

Raise Your Voice' pretendeert een film te zijn die jongeren ertoe aanzet om hun droom te volgen, om zich niet te laten ontmoedigen en altijd te blijven geloven in zichzelf en de wereld. Dat klinkt misschien allemaal mooi (of op z'n minst melig), maar de werkelijke boodschap van 'Raise Your Voice' is een pak eenvoudiger: koop de nieuwe cd van Hilary Duff - Niet dat ik dat OOIT zou doen, zelfs een illegale download zou een belediging zijn voor mijn harde schijf -nogmaals ,alstublieft zeg!!!

Ik ben nog nooit zo geschokeerd geweest van een film, zelfs Paris Hilton's Pledge This wekt honderd keer meer sympathie op bij mij dan dit gedrocht.
Dit is het soort film waar ze de VN inspecteurs op af zou moeten sturen om te vermijden dat hij een groot publiek zou kunnen aantasten, zo slecht is hij. Dit onding heeft 103 minuten van m'n leven gestolen en ik wil die tijd terug!

avatar van Boenga
Laoslander, ik begrijp je helemaal, maar misschien verdient de film toch wel een halve of zelfs een volledige ster meer dan wat jij geeft - om de eenvoudige reden dat je het moet bekijken als een kinderfilm, iets voor 10, 12, en misschien 14-jarigen - te oud voor Sneeuwwitje, en nog te jong voor The Godfather...

Boenga schreef:

Er zijn genoeg kinderfilms voor 14 jarige zoals Up, Toy Story 3, Wall-E, zowat heel de Tim Burton collectie, of zelfs Freaky Friday kan er nog mee door. Maar dit, nee!

Het gaat me bij deze prent niet om het doelpubliek, wel om de onoprechtheid.

avatar van Boenga
Okee, ik berust in jouw oordeel...

avatar van Friday the 13 th
Zojuist nog eens herzien en dit blijft voor mij een uitstekend filmpje. Heel erg tienerpubliek gericht, mierzoet en cliché, maar om één of andere redenen blijft dit voor mij een topper in het genre. Dat laatste liedje geeft mij elke keer weer kippvel.

Wat is er toch met Hilary gebeurt. Vroeger de grote ster met een uitstekende popcarrière, nu enkel nog independent movies (Greta, What Goes Up), zangcarrière van de baan en een paar boeken schrijven. Kom toch terug meid!

avatar van juliegirlxoxo
Toen die haar broer dood ging( ben de naam even kwijt) moest ik echt huilen

juliegirlxoxo schreef:
Toen die haar broer dood ging( ben de naam even kwijt) moest ik echt huilen

ja ik ook, wekenlang heeft dit drama door mijn hoofd gespookt.

avatar van Fran
Pfff, zelfs voor mij is deze film veel te zoet. En ik ergerde me kapot aan het slechte acteerwerk van Duff. Op zich is deze film natuurlijk niet bedoeld voor mijn doelgroep maar dan nog vind ik hem echt niet goed. Want er zijn genoeg tienerfilms waar ik wel van kan genieten. Maar nee, deze film is het voor mij echt niet.

avatar van mikey
Zat de Mornay niet constant aan de drank in deze film of was dat een andere?

mooie film, maar wat heeft die hilary duff toch een irritante stem seg..

avatar van Decec
Een mooie familie/muziek/romantiekfilm...
Mooi verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur David Keith...
Ook een bekende actrices Rebecca De Mornay
en Hilary Duff ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid en muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Miszmi
Ach, het mag dan wel een tienerfilm wezen, maar jank bij de (tweede) herziening nog net zo hard als toen ik een tiener was. Een film moet vrij sterke elementen hebben als dat lukt. Niet bij een eerste kijkbeurt, dan pink ik al vrij snel een traantje weg, maar bij een herziening gebeurt het niet zo snel.

Is de film dan perfect? Nee, verre van zelfs. Het is allemaal voorspelbaar en nergens wordt dat beetje extra gegeven, alle vaste onderdelen komen aan bod. In dat opzicht heeft deze film aardig op safe gespeeld, maar de uitwerking is goed. Nu moet ik ook bekennen dat ik als tiener groot fan was van Duff en haar oude nummers nog geregeld luister. Als fan kwam je bij deze film aardig aan je trekken met het aantal liedjes dat het met zich meebrengt.

Toch is dit, nu ik al jaren geen fan meer ben, nog steeds één van haar beste films, inclusief één van haar mooiste nummers: Someone's Watching over Me. Van dat nummer kan ik na al die jaren nog steeds kippenvel krijgen, en ook dat gebeurt niet zo snel.

De drama neemt de overhand in de film, hier en daar wordt het luchtig gehouden. Af en toe vond ik het iets teveel van het goede omtrent het drama eigenlijk had doe hele zoen tussen Jay en Robin weggelaten kunnen worden. Hier zag ik absoluut geen meerwaarde in en doet ook een beetje afbreuk en het serieuze dat deze film probeert te brengen.

Ondanks de paar kleine kritiekpunten, komt deze film alsnog weg met 4*.

avatar van Shadowed
Doorsnee.

Een tienerverhaaltje die je eigenlijk al vanaf minuut 5 helemaal uit kan stippelen. Clichés in overvloed en het verhaal is zeldzaam voorspelbaar. Maar ja, met dit soort dingen is het vrij moeilijk om er iets echt moois en nieuws van te maken.

Duff is wel lief en het enthousiasme spat wel degelijk van haar af. Hiermee draagt ze de film op 17-jarige leeftijd helemaal alleen, want de rest komt niet echt in de buurt qua charme. Het verhaal is pijnlijk voorspelbaar maar dat mag de pret niet drukken.

De stem van Duff is natuurlijk niet slecht, en het verhaal, ondanks de iets te lange speelduur, blijft niet echt vervelen en je komt er wel goed doorheen. De slotfase on stage is ook best sterk en weet wel degelijk wat emoties op te roepen.

Ik heb me wel vermaakt, de drama ligt er dik bovenop maar uiteindelijk is het resultaat zo slecht nog niet.