Bandslam (2009)

Drama / Muziek

geregisseerd door Todd Graff
met Alyson Michalka, Vanessa Hudgens en Gaelan Connell

Tiener Will ligt niet lekker in de groep en is op zijn school een buitenbeentje. Dan leert hij een populair meisje beter kennen en blijken ze dezelfde passie te hebben: muziek. Samen met enkele anderen besluiten ze een rockband te vormen en beginnen met oefenen voor een aankomende wedstrijd.

avatar van Thalina
Lekker filmpje wat goed wegkijkt.

avatar van Naomi Watts
Eigenlijk puur gaan kijken om Hudgens, dus verwachtte er al niet te veel van. Maar zelfs met de lage verwachtingen is dit toch wel een flinke tegenvaller. Film begint wel aardig, met wat leuke grappen en een erg fiijne rol van Hudgens als sarcastische outcast. Ook heel erg fijn ingevuld maar naarmate de film vordert blijft het vooral vervelend formulewerk met een ongeïnspireerde uitwerking. Connell is vooral vervelend, totaal geen leuke mimiek ondanks verwoede pogingen en Michalka toont veel te weinig daadkracht. Probleem ligt ook bij het schrijfwerk, want met de personages had meer gedaan kunnen worden. Ze zijn nu vooral plat, op Hudgens na, maar daar komt ook wel enige affiniteit bij kijken die ik ook wel heb bij haar. Op de genante kus scene na levert de tweede helft erg weinig leuke momenten op. Wat niet effectief melodramatisch geneuzel en wat clichematige ontwikkeling rond de betrekking van Hudgens' personage komen ze niet. Jammer.

Met wat beter schrijfwerk, en de vervanging van Connell had het wel iets kunnen worden. Aan Hudgens en de eerste twintig minuten ligt het in ieder geval niet.

avatar van Rianneke_Dan
Ik heb deze film ook puur gekeken voor Vanessa, wat mij uiteindelijk erg tegenviel omdat ze niet al teveel screentime heeft. Dat leek zo op de hoes wel meer, jammer!

Film zelf stelt niet veel voor. Geen leuke personages op Sam na dan, die ook niet goed worden neergezet door de acteurs. Ik vond Connell maar een vervelend mannetje, die mij eigenlijk de hele film wel irriteerde, hij zette zijn rol zo saai en verveeld neer zonder ook maar enige uitdrukking. Michalka probeert het wel, maar slaat de plank eigenlijk totaal mis zodra er emoties overgebracht moeten worden. Ook de aanwezigheid van Kudrow doet er geen goed aan. Altijd maar die typische rolletjes van haar, je komt haar tegenwoordig weer vaak tegen. En dat is niet ten goede, want ze is lang niet meer zo leuk als haar rol in Friends.

Verhaal vond ik verder wel aardig, maar ook nergens echt origineel. Sommige stukken vond ik ook langdradig en ik was blij dat Vanessa af en toe nog in beeld verscheen want dat maakte het nog een beetje dragelijk. Muziek was verder prima, met als hoogstandje natuurlijk het optreden van Hudgens. Wat heeft ze toch een mooie stem!

Niet echt een beste film dus, maar omdat ik een groot fan ben van Vanessa was dit nog wel leuk voor een keertje tussendoor. Maar ik zal de film niet snel weer opzetten.

bij toeval deze film nog gekeken net toen ik naar bed wou zapte ik nog langs film 1 en was hij ibegonnen hij greep gelijk mijn aandacht mede door het zeer goede acteerwerk en goede cast. Ik hou niet van zulke film maar deze was vele melen beter dan high school musical waarvan ik alleen het eerste deel heb gezien.. Leuk einde ook en zeer leuke muziek vond vooral de drummer goed.. Ja heel leuk was dit had ik niet verwacht.. 4* dik verdient!

avatar van rep_robert
Vraag me af NW en RD, zitten jullie samen gezellig op de bank te geilen op Hudgens bij zo'n film?

avatar van Elineloves
Laat 1 ding duidelijk zijn. Kudrow zal nooit meer haar 'Phoebe' personage van zich af kunnen schudden en had het beter bij Friends kunnen laten. In films heeft ze de neiging eerder irritant te zijn dan leuk, zeker in een geforceerde moederrol als deze.

Verder heeft Bandslam weinig te bieden. Hij duurt te lang, hij is met vlagen vrij kinderlijk en de humor had wat sterker aanwezig mogen zijn. Toch is het belangrijkste minpunt dat je voor geen enkel personage iets voelt. Ze blijven oppervlakkig,terwijl er soms toch aardig wat uitdieping is. Ze interesseren je niet, daarvoor blijven ze te oninteressant.

Het acteerwerk is wisselend, met vlagen geloof je de acteurs nog wel maar het moment daarna zit je weer in jezelf te mopperen dat het amateuristisch lijkt.

Op zijn tijd vind ik een dergelijk 'High School' filmpje wel aardig, maar deze valt buiten de boot. Niet swingend, vrolijk of leuk genoeg. Gemiste kans.

rep_robert schreef:

Lees het nu pas, maar inderdaad .

avatar van AHWA
Hebben jullie ook zo'n bank?

avatar van rep_robert
Naomi Watts schreef:

Lees het nu pas, maar inderdaad .

Gezellig avondje denk ik zo, ondanks de film

avatar van DeCol
Verrassend goed!

Bandslam, een film die ik niet zomaar zou kijken. Totaal niet mijn genre, maar wat een dikke meevaller. Het plot hierboven ziet er nogal standaard uit, maar dat was het verre van! Het verhaal verloopt niet zozeer verrassend, maar is toch niet cliché te noemen. Het gaat gewoon anders dan de standaard highshcool films. De muziek is ook prima.

Leuke cast, op Kudrow na. Ik lees hier al meer dat ze teveel 'Phoebe' is en die mening deel ik ook. Ze blijft niet alleen die image houden, ze gedraagd zich hier soms ook lichtelijk als Phoebe. Leuk in Friends, maar daarnaast niet. Connel vond ik toch erg overtuigend in tegenstelling tot andere. Die eerste kus was echt een hilarische scene, zo knullig, maar de confrontatie met het publiek was dan weer heel vastberaden. Michalka was goed, maar Hudgens steelt toch wel een beetje de show met haar mysterieuze, maar mooie persoontje. Met als hoogtepunt natuurlijk het eindoptreden.

avatar van Seifer
Net 5 zal ook eens voor de verandering een goede film uitzenden zeg.

Ben er niet stuk van, maar dat komt omdat ik niet zo van highschool films hou.
Ik kon mijn aandacht er daarom niet echt goed bijhouden.

Voor de liefhebber van een highschool muziekfilm dus geschikt en de muziek zelf is ook prima.

avatar van mikey
Voor een 'tieners die zonodig moeten zingen'-film is ie best te pruimen. Tuurlijk is het allemaal erg Hollywood dankzij het aloude geek (die heeelemaal geen geek is) thema (plus een lekker meisje ernaast) maar desondanks is deze film niet eens geheel clichematig. En hij kabbelt lekker voort.

avatar van ILDIB
Gewoon een heerlijke feelgood movie. Lekker verhaal, behoorlijke muziek, prima vermaak en leuke dames. Enige minpuntje, wanneer snappen amerikanen nu eens dat zoetsappigheid en een piepstem in een rocknummer niet passen..

avatar van Fryce
Lekkere feelgood. Zeker niet vernieuwend, maar erg leuk om naar te kijken.

avatar van DonOswaldo
Eigenzinnig filmpje, humor is wat licht, maar dat vond ik wel oke. Drama schiet er ook enkel op bepaalde momenten echt uit, gélukkig is dan dat ze wel weten te pakken. Uiteindelijk wordt het toch grotendeels gemaakt door de cast, Michalka en Hudgens leveren gewoon fijne rollen af, al ben ik wat minder te spreken over Gaelan Connell. Liedjes waren niet per se slecht, maar niet helemaal mijn ding, dus dat is ook wel jammer. Maar toegegeven, de eindperformance was best catchy.

Goeie film over een beginnend schoolbandje dat meedoet met een rockwedstrijd. Een leuke highschool-comedy die zich vooral weet te onderscheiden door de wat beter uitgewerkte personages. Een lekker vlot tempo, lekker vrolijk en ook de liedjes zijn wel te pruimen. Verder heeft de cast zichtbaar plezier in hun rollen, en dat maakt de film des te leuker.

avatar van gillie24
Ik word/ik ben te oud voor dit soort films.

Zwaar tegenvallend in elk opzicht. Vervelende personages, humorloos, matige muziekkeuze en vooral erg kinderachtig. Het komt allemaal zo ongeloofwaardig over. Nerd die de belangstelling weet te wekken van niet 1, maar zelfs 2 beeldschone dames? Die jongen zelf was eigenlijk ook een grote aanfluiting. Miste elke vorm van charisma en uitstraling.

Was er dan helemaal niets goed?
Sa5m ('the 5 is silent') gespeeld door Vanessa Hudgens uiteraard en het door haar gezongen eindnummer. Het wordt wel tijd dat ze eens wat volwassener rollen gaat krijgen.
en ook de grap/verwijzing naar Friday Night Lights kon ik wel waarderen.

"How big is Bandslam?"
"As big as Football is in Texas" (en vervolgens zie je de oorspronkelijke QB uit die serie in beeld).

gillie24 schreef:
Het wordt wel tijd dat ze eens wat volwassener rol gaat krijgen.

Definieer 'volwassen'. Edgier dan haar rol in Spring Breakers gaat het niet worden. Al haar grenzen zijn daar al opgezocht en overschreden. Moet je niet films blijven kijken van 4 jaar geleden .

avatar van gillie24
Dan wordt het de hoogste tijd dat ik die ook ga kijken. En kom ik daarna terug op 'volwassener'.

Edit: Oh, moet nog in de bioscoop uitkomen.
677 berichten bij Spring Breakers waarvan zo'n beetje 95% van jou

Als ik het zo zie en lees: Precies de rol waar ik haar in wil zien! Een keer niet zo braaf!

gillie24 schreef:

677 berichten bij Spring Breakers waarvan zo'n beetje 95% van jou

Als ik het zo zie en lees: Precies de rol waar ik haar in wil zien!

Dat dacht ik. Weer een zieltje erbij voor dé film van het jaar. Mijn avatar is ook Hudgens, ook wel een indicatie wat je kan verwachten. Weinig actrices die edgier rollen hebben vertolkt dan zij hier doen.

avatar van gillie24
Was haar rol in 'Sucker Punch' blijkbaar al weer vergeten.
Maar ja, dat was een van de slechtste films die ik ooit heb gezien.
Spring Breakers is qua stijl totaal niet te vergelijken met Sucker Punch?
Zulke films liggen mij totaal niet.

Eerst volgende week maar naar OZ met dochterlief. Daar heb ik echt zin in.

avatar van Naomi Watts
Nee, Spring Breakers is uniek, en ligt heel ver van Sucker Punch af. Al vond ik Sucker Punch best goed, met heel veel goede wil van mij.

OZ lijkt me ook wel aardig, al kan ik door Spring Breakers niet meer normaal kijken naar Franco.

avatar van AHWA
Dan mogen jullie de stoere Hudgens houden, dan hou ik de brave lekker voor mezelf

avatar van Naomi Watts
Mijn akkoord heb je alvast AHWA .

avatar van gillie24
Vooruit, mijn akkoord heb je ook AHWA, want ik zal haar dan altijd met een van jullie moeten delen, heb haar nooit voor mezelf. Ik houd niet van delen. Ze is pas mijn nr.6, dus ik richt mij wel op Mary Elisabeth, Elisha, Jennifer, Hayden en Sophia. Voor jullie ligt dat wat anders.

I'm not that good of a student, to surpass the master as well.

Leuke film is dit wel, geeft je een goed gevoel wanneer je er naar kijkt.
Ook de muziek is wel redelijk goed.
En leuk dat op het einde David Bowie zelf zijn opwachting maakt.
De film heeft me wel kunnen vermaken en dat is wat telt.

Erg rommelig verhaal dat van de hak op de tak springt. Geen enkele lijn wordt netjes uitgewerkt, nergens gaat de film ergens dieper op in. Het zijn meer mededelingen: oh ik ken je niet maar jij gaat me helpen met de kinderopvang. Oh ik ken hem net maar hij zei iets goeds over 1 plaat dus nu is hij onze manager en luisteren we naar alles wat die zegt. Oh mijn vader is ziek. Oh mijn vader heeft iemand doodgereden. Oh mijn vader is dood.
Echt alles blijft op de oppervlakte.
Maar twee keer moeten lachen gedurende de hele film. toen Connell uit de auto viel. 2: de tweede kusscene .
Kudrow is niet slecht maar ook niet echt grappig.
Pluspunt is de muziek. Het stukje bij het optreden van Burning Hotels en het eind optreden. Het eind optreden heeft een halve punt extra in de wacht gesleept.