Super 8 (2011)

3,10

Sciencefiction / Mystery

geregisseerd door J.J. Abrams
met Joel Courtney, Elle Fanning en Kyle Chandler

In de zomer van 1979 sluit de Amerikaanse Luchtmacht een sectie van Area 51. Alle materialen worden per trein vervoerd naar een opslagplaats in Ohio. De trein wordt echter aangereden door een truck en ontspoort. Een groepje kinderen, dat bezig is om hun eigen zombie-film te maken met hun 'Super 8' camera, stuit op de ravage. Al snel wordt vermoed dat het niet om een ongeluk gaat, als er plotseling verdwijningen plaatsvinden en onverklaarbare dingen gebeuren. Een lokale sheriff probeert het mysterie te ontrafelen, maar wil hij de angstaanjagende en onmenselijke waarheid wel weten?

704 BERICHTEN 90 MENINGEN
avatar van DVD-T
geplaatst: 18 juli 2015, 16:14 uur [permalink]
Moet hierin mijn eerdere mening toch bijstellen. Na herziening toch erg veel waardering gekregen voor Super 8.

Het begint al bij de eerste scene waarin de werkelijk prachtige muziek van Giacchino al heel veel bijdraagt. Het is een ode aan de fantasie/creature features uit de 70 en 80-er jaren. De film is in alles met zoveel liefde gemaakt en dat is voelbaar door het scherm heen. Van de regie tot het acteerwerk, van set design to muziek. Er zit zoveel hart in Super 8. Verbluffend gedaan onder de regie van JJ "lens-flare" Abrams.

avatar van horizons
geplaatst: 1 september 2015, 11:21 uur [permalink]
Heerlijke film. Echt zo een verhaal dat je als kind wel wil meemaken (nouja...). Goed geregisseerd door Abrahms en goed werk van de jonge acteurs.

Geen idee of lens flare bij Star Wars werkt maar bij Star Trek deed het dat wel en in deze film ook. En het is toch iets eigens wat een regisseur toevoegt en kenmerkt. Is wel goed.

ipman-99
geplaatst: 11 september 2015, 08:41 uur [permalink]
"I'm just doing the best I can to save you." ... 😜 " !!!

Mysterieuze parel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Super 8' is een fantastische mysterieuze
film waarin de 'jonge gasten' de show weten te stelen. Regisseur J.J. Abrams ('Lost' -serie)
Heeft het toch weer sfeervol en mysterieus voor elkaar gekregen.
Doe er dan nog een producent bij met de naam Steven Spielberg en je hebt toch weer
een kaskraker van formaat bij. De cast met o.a frisse namen Joel Courtney, Elle Fanning en Kyle Chandler
schitteren echt in deze sfeervolle prent.
Elle Fanning (zus van Dakota) heeft echt wel hetzelfde acteertalent als haar oudere zus 😉 !
Dakota is van 1994 en Elle is van 1998 ... dit even ter info 😉 !
Ik wil niet te veel details vertellen over deze Mysterieuze film, wel kan ik zeggen dat het
bij momenten zeer sfeervol en betoverend is en dat het mysterieuze gehalte echt wel zijn werk doet.
Op tijd en stond wist deze dan nog eens stevig uit te pakken met zeer spectaculaire actie-scènes
die echt wel over the top waren.
Zeer zwaar van genoten 😉 !

avatar van dvdfreak123
geplaatst: 13 oktober 2015, 00:27 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Wel een vermakelijke film deze super 8. Begint heel sterk en mysterieus met die trein. Daarna moet ik wel zeggen tegen hij de helft passeert het iets minder word vond ik persoonlijk niet slecht maar haalt nergens meer het niveau van het begin. het einde waar joe de alien kan ompraten alsof het niets is vond ik dan ook maar dom gedaan. Geeft zeker en vast goeie scenes maar bevat er ook mindere. Al bij al vermakelijk. 6/10

avatar van Szpzer
geplaatst: 24 oktober 2015, 21:18 uur [permalink]
Sorry hoor, maar de super-8 romantiek (waar ik zelf hard aan mee deed met het cameraatje van mijn ouders) vond ik ongelooflijk cliché in beeld gebracht. Het verhaal is krakkemikkig, het heeft niet de brilliance van Steven Spielberg, waar ze voortdurend naar verwijzen. Echt ontzettend kinderachtige SF. Het meisje acteert erg goed. Het filmpje dat ze gemaakt hebben in de aftiteling is erg leuk, eigenlijk leuker dan de film zelf. Ik had heel veel van het gegeven verwacht, maar het is verschrikkelijk voorspelbaar. Vooral de 'persoonlijke drama's'. Helaas zal ik deze film snel vergeten...

avatar van HALVE TAMME.
geplaatst: 6 november 2015, 11:43 uur [permalink]
''According to my Uncle Seth, an accident like this is exceptionally rare.''

Redelijk uitgewerkt script, solide acteerwerk en prima gecaste acteurs /
actrices. Super 8 (2011): Aardige sci-fi film. 3 sterren van mijn kant.

avatar van Proeneke
geplaatst: 12 november 2015, 01:57 uur [permalink]
Wel leuk, maar haalt t niet bij soortgelijke films uit de 80's.

avatar van Kondoro0614
geplaatst: 4 januari 2016, 11:30 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Super 8

Anders dan ik had verwacht, heel erg anders dan verwacht. Super 8 was niet leuk maar ook niet saai, veel dingen waren me tegengevallen in de film en dat vind ik best wel zonde want ik wou hem al heel erg lang kijken en het leek mij een hele leuke film.

Het verhaal was leuk Een groep kinderen die graag een film willen maken met de genre Zombie maar bij een shot bij het spoort ontspoort een trein met een soort alien erin. Deze ontsnapt en er is totale paniek in het dorpje want deze alien neemt allerlei mensen mee. Het groepje jongens gaan erachter aan en maken een heel avontuur mee.

Het concept was leuk en het verhaal kan zich daarbij aansluiten. Wat dat betreft redelijke film en zeker erg leuk voor tussen door. Speciaal is hij niet en de alien vond ik niks.

avatar van Ted Kerkjes
geplaatst: 19 februari 2016, 18:24 uur [permalink]
Fantastische bespreking van de neven: De neven en Michiel bespreken Super 8 (2011).

geplaatst: 19 februari 2016, 18:36 uur [permalink]
Het mooiste vond ik de traincrash waarin een auto frontaal de trein pakte.
De hele omgeving totaal verwoest:
Casualties: zero
Zelfs de bestuurder van de auto had nog tijd om een verhaaltje te vertellen.

avatar van Stephan
geplaatst: 1 augustus 2016, 05:41 uur [permalink]
Stephan schreef:
Mag die domme flare plugin van Abrahams' Apple af?

Geen idee wat me bezielde toen ik mijn eerste reacties opschreef. Bovenstaande zin is de enige waar ik nog achter sta. Voor de rest is me deze film na een tweede herkansing uitermate goed bevallen.

DVD-T schreef:

Grappig dat ook mijn herkansing zo goed beviel. Het is gewoon een mooie ode aan de leuke films uit de 80-er jaren.
Hoewel de 2 vaders in de autoscène me nog steeds te kort door de bocht is, stelen de kinderen absoluut de show. En wat een mooie lovestory, wat een vaart, humor en spanning... Wat was ik denkende. Dikke 4,5

avatar van Redlop
geplaatst: 20 december 2016, 20:34 uur [permalink]
Erg leuke film met de handtekening van Spielberg. Stand by me - achtig jeugdsentiment.

avatar van Antonev
geplaatst: 9 januari, 15:36 uur [permalink]
Best een avontuurlijk filmpje, hoewel het allemaal weinig om het lijf heeft. Aardig mysterieus sfeertje en gewoon vermakelijk voor een keer. De kids zetten hun rol goed neer.

avatar van BobbyShmurda

geplaatst: afgelopen woensdag om 21:15 uur [permalink]