Addams Family Values (1993)

2,69

Komedie / Familie

geregisseerd door Barry Sonnenfeld
met Anjelica Huston, Raul Julia en Christopher Lloyd

Oom Fester vindt de ware liefde in Debbie, die de nieuwe babysitter is van de familie Addams, ingehuurd om op de pas geboren kleine Pubert te passen. Debbie heeft haar oog op Festers geld, maar eerst moet ze hem scheiden van de rest van de familie.

66 BERICHTEN 11 MENINGEN
avatar van Marvinleeaday
Leuke film met echt grappige momenten. Vooral Wednesday wordt geniaal vertolkt.

avatar van arno74
Aardig vervolg. De film mist het originele van het eerste deel en maakt in plaats daarvan gebruik van parodieën op veel clichés die wel goed uitpakken. De lekker overdreven situaties zorgen voor de nodige humor. Wednesday op zomerkamp is misschien wel het leukste aan deze film. 3*

avatar van PEN15
Toch best zienderogen minder dan de vorige. Het vervolg wil wat te veel buiten de lijntjes komen wat als gevolg heeft dat het verhaal veel te druk en vermoeiend wordt. Er is niets mis met de acteerprestaties, van niemand niet dus ook niet van Debbie en okay, behalve die bloedirritante Peter MacNicol dan.
Misschien ligt de zwakte meer aan het louter orienteren op jonge families als kijkpubliek als je zo kijkt naar de baby, het zomerkamp met het toneelstukje en meer schermtijd voor Wednesday en Puggsley, in het bijzonder voor Christina Ricci die het prima deed.
Oh, en slap, debiel, idioot, onnozel anti climax einde, dat allerlaatste shot is geheel onmogelijk, zelfs in de wereld van de familie Addams.

avatar van Vinokourov
Leuk vervolg op de eerste Addams Family-film. Het is allemaal hetzelfde, maar ik vind het sfeertje wel leuk en sowieso ziet het er alles uit er tof uit. De misantropische Christina Ricci is ook in dit deel de ster van het hele rare vermakelijke zootje. Enige minpunt van de film is dat hier twee losse verhaallijnen verteld worden die niet zo heel veel met elkaar te maken hebben.

avatar van Richard_Voorhees
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Lang geleden eens een gedeelte van gezien, maar vanavond weer eens bekeken. Vooral Christina Ricci en Christopher Lloyd wisten wel prima te vermaken in hun rollen. Al miste ik bij Lloyd's personage wel de obsessie om zichzelf op te blazen. Verder is deze film lekker over-the-top en fout, op een manier dat het weer leuk word.
Een lekker maf filmpje die mij voldoende wist te vermaken.

Leuk.

Heb doorgaans niet veel met jeugdsentiment en dergelijke, maar deze Addams Family is nog best grappig. Komt allicht omdat het lekker dik aangezet is allemaal en de film verder op niet al té opvallende special effects leunt, daarmee wordt het verouderingsproces toch enigszins tegengehouden.

De cast doet het verder ook erg leuk. Redelijk eenvoudige maar wel grappige woordspelingen, elk een duidelijk typetje maar wel grappig. Met een grotere rol voor Ricci, die daar dankbaar gebruik van maakt. Cusack is wel een draak, maar gelukkig past dat nog wel bij haar personage, waardoor het niet onuitstaanbaar wordt.

Visueel grappig. Leuk gestileerd met opvallend camerawerk en een aantal schattige miniatuurtjes. Echt hoogstaand is het niet, maar nog wel steeds charmant. De soundtrack steunt vooral op het bekende Addams deuntje, dat in verschillende versies voorbijkomt.

90 minuutjes grappig vermaak. Aanradertje voor wie graag het wat oudere werk van Burton ziet, al vind ik persoonlijk de Addams Family dan nog een tikkeltje leuker (want net iets duisterder qua humor).