Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Monster House (2006)

Animatie / Fantasy

geregisseerd door Gil Kenan
met de stemmen van Mitchel Musso, Sam Lerner en Spencer Locke

D.J. Harvard en zijn twee beste vrienden Chowder en Jenny ontdekken dat het huis van zijn buren in feite een levend monster is, dat bovendien erg boosaardig is. Uiteraard geloven de volwassenen helemaal niets van dit verhaal, dus is het aan de drie vrienden om het huis te stoppen voordat er onschuldige slachtoffers vallen...

avatar van PapaBeartje
De film kan nogal als schokkend worden ervaren voor de jonge kijker. Het verhaaltje is zeker niet slecht, maar echt leuk vond ik hem ook niet. Op de 2 politie agenten na was de humor ver te zoeken. De animatie was verder op een mooie grafische manier ontwikkeld.

avatar van Shadowed
Ok.

Altijd leuk, om zo'n filmpje te zien. Durft ook zeker wel wat meer qua kinderfilms, en dat kan ik altijd zeer waarderen. Al houd Kenan het allemaal wet kinderlijk genoeg en gaat niet te ver, waardoor het voor kinderen dus ook prima te doen is.

Verhaal is opzicht ook wel leuk bedacht, en de animatie is prima gedaan, al is het op sommige momenten wel wat houterig. Het huis is bijvoorbeeld best leuk geanimeerd, maar de karakters zijn vrij irritant. Vooral dat dikke mannetje.

Voor de gemiddelde animatie is het wat donkerder, maar nergens doodeng of heel spannend. Voor kinderen is het waarschijnlijk wel eng, maar uiteindelijk is het prima te doen. Krijgt geen onvoldoende omdat ik me toch wel heb vermaakt.

avatar van Grindhouse62
Mijn vrouw en ik houden ook van o.a. animatiefilms en hebben Monster House zojuist gezien en vonden het een super leuke film. Fijn verhaal, mooi animaties en leuke karakters. Een 3.5

avatar van Fisico
Een vrij degelijke griezel animatiefilm. Niet zozeer voor de allerkleinsten weggelegd, want er zitten wel wat enge momenten in. Maar het blijft een animatiefilm natuurlijk. Het concept is best gekend en spreekt de jeugd wel aan als er volgens het principe van pakweg Stranger things, Rim of the world of zelfs The Goonies op onderzoek wordt gegaan door een aantal jonge tieners. Heldhaftig en avontuurlijk, rebellerend tegen volwassenen of de autoriteiten, dat klinkt steeds aanlokkelijk.

Het verhaal is best ok en in animatie kan je best wel wat creativiteit in kwijt al is het verhaal van een oud verlaten spookhuis zeker niet nieuw. De animaties zelf zijn best ok, de film oogt spannend doch voorspelbaar.

Hier en daar een mooie scène zoals bvb de openingsscène met het meisje en haar driewieler. Graag naar gekeken en mijn kinderen ook. Zeker een verdiende voldoende waard.