Tremors II: Aftershocks (1996)

Alternatieve titel: Tremors 2: Aftershocks

Komedie / Horror

geregisseerd door S.S. Wilson
met Fred Ward, Christopher Gartin en Helen Shaver

Na zijn gevecht met de reuzenaardwormen is Earl volkomen platzak. Gelukkig voor hem duiken de griezels weer op. Voor 50.000 dollar per stuk wil hij ze wel verdelgen. Er is echter wel een nieuw gevaar: de wormen zijn gemuteerd tot een nieuw ras...

beste die ik tot nu toe heb gezien (tremors 3 nog niet gezien)
ik geef deze 4sterren

avatar van Minotaures
Best saaie film, voor mij blijft Tremors onvermakelijk en erg saai.

Vandernagel
Een matig vervolg op het leuke deel 1 waarbij de focus meer naar humor is gegaan. Een krappe:

3,0 sterren

avatar van Prudh
Halve ster erbij op.

Het blijft een vermakelijke film en Burt Gummer is een van de coolste filmpersonages ooit! Verder lekker lachen om de domme humor en die suffe beesten.

avatar van 606
Prudh schreef:

Dat was juist een van de beste stukken!

Some people think I'm over-prepared, paranoid... maybe even a little crazy. But they never met any pre-Cambrian life forms, did they?

zekers en ook door een zeer leuke personage burt

4 sterren

avatar van nightbreed
Lekkere pulp.

avatar van film88888
Beter als de eerste toch wel.

Duffe wormen, en duffe mutaties dat ze hebben, maar om dat het niet echt horror is speeld dat geen grote rol in mijn ogen, en in deze zat dan wel veel meer gore, en Fred Ward vond ik weer leuk bezig net als in de eerste, net zoals Micheal Gross.
Verder krijgen we nog te maken met soms nog wel ongeloofelijke grappige momenten zoals: Die Coyoté scene als dat mormel werdt opgepeuzelt als de twee willen slapen.

Leuke computer effecten, en soms lieten de beesten me zo hard denken aan Jurassic Park.

Amusant vermakelijk filmpje. 3,5

mooie film

avatar van Sjoerdow
Mweh, verveelde.

Erg clichématig, geen verrassingen, de beesten waren matig (vooral wanneer er computereffecten aan te pas kwamen).

Maar hetgeen wat me nog het meest stoorde, was dat de Tremors geen Tremors meer waren, die zo mysterieus onder de grond op je afkwamen en waarvan je alleen een naderende molshoop zag.

Nu waren het lelijke 2-benige kutwezens die je praktisch gewoon een schop kunt geven.

Verhaaltje boeide verder niet, en tja, een komedie-science fiction film? Weinig komedie en matige SF.

Sjoerdow was not amused

avatar van rep_robert
Wel eens met Sjoerd, niet zo goed als het 1e deel, de lopende Tremors waren wel aardig gedaan, alleen een beetje overbodig wat mij betreft. Weinig spanning, maar dat bevatte deel 1 ook niet. Dan kijk je toch al gauw naar de humor, her en der zitten er wel leuke grappen in verwerkt en ook het begin van de film is wel lekker vertier.
Helaas verveelt het een beetje richting het einde en heb je het gevoel dat het allemaal een routinematig klusje is om dit vervolg te hebben gemaakt.

Krappe 2,5*, maar vrees wel voor de volgende twee delen.

avatar van Sh0cK
Goed voor een tweede deel! De film wist me te verrassen, al moet ik zeggen dat ik wel vrees voor de volgende delen, ben benieuwd of die nog iets origineels hebben. Vond de scene met die deuren ook echt geweldig

avatar van mnrk
De 2e Tremors is iets minder dan de 1e....

Maar gelukkig zijn Fred Ward en Michael Gross weer van de partij en zorgen zij voor de nodige humor in dit 2e deel.

Het verhaal is wederom redelijk, maar er zitten een paar leuke scene's in. De monsters zelf zijn redelijk te noemen.

wat een onzin

Tremors II is wat je er van verwacht. Het volgt de geeigende paden van scifi-wezen films. Normaal zou ik dat saai en afgezaagd vinden, maar op een of andere manier kijkt dit wel lekker weg. Bovendien zitten er wel een paar geslaagde grappen in. ** 1/2
Typich zo'n film voor als je niks te doen hebt.

avatar van ILDIB
Tis natuurlijk een grote kolder, maar wel grappig, zeker als je deel 1 ook hebt gezien. Hoog mcgyver gehalte, en papa keaton is gewoon geweldig..

Zeldzaam droevige film.

-Geen humor in te ontdekken, of het moeten die vertwijfelde pogingen zijn die een gehalte hebben van 'ik maar een grap, dus nu hoor je te lachen'.
-Het acteerwerk was ongeloofwaardig slecht.
-De effecten waren onbedoeld dan wel weer grappig; blijkbaar zijn die beesten gemaakt van springstof, want ze ontploffen wanneer er op ze geschoten wordt.
-Het verhaal is wel op een bespottelijke goedkope manier afgekeken van Duin, waar er ook grote wormen voorkomen, die zich voortbewegen onder de grond, afgaan op geluid, wat ze willen verdelgen.
-Om allerlei redenen rammelt de geloofwaardigheid van die beesten aan alle kanten (hoeveelheid, de hoeveelheid na een dag, eigenschappen, versnelde evolutie, enz. enz.)

Maar misschien heb ik 'm niet begrepen.

En dat vind ik helemaal niet erg.

Niet begrepen zal wel meevallen. Je hebt denk ik hooguit de pretenties van de film niet helemaal goed ingeschat.

avatar van Thorak
MarcusViridis schreef:
JIj zult dan waarschijnlijk van maar heel weinig films kunnen genieten zeker?

avatar van MarcusViridis
Hoe kom jij (Thorak) aan zo'n conclusie?

avatar van Thorak
Omdat geloofwaardigheid in de veel films ver te zoeken is.

avatar van MarcusViridis
Het gaat niet om de geloofwaardigheid van de film an sich. Het zijn die -slecht gejatte- wormen waar ik me kapot aan erger.

Wist jij bijvoorbeeld dat wormen ontploffen, wanneer je op ze schiet? Ik niet.

avatar van DragQueen
Redelijk vervolg. Het verloop van de film is nogal ongeinspireerd, en de verrassing is er wel een beetje af. En hoewel Fred Ward het wel weer aardig doet in zijn rol, kan ook hij de film niet naar grotere hoogten duwen. De humor is verder ook ondermaats. De actie was bij vlagen wel te pruimen, maar minder aanwezig dan in het eerste deel. 2,5 Ster.

avatar van Edie
Ik miste het 'stofferige' en hete zon gedoe uit deel 1, de hele locatie sprak me niet zo aan van dit vervolg. Jammer dat Bacon niet in was op een vervolg. Eigenlijk is alles toch een stuk minder leuk als uit het origineel, maar de film kijkt best redelijk weg. Het GPS gebeuren vond ik ook wat minder, 2de helft van de film vond ik wat leuker worden.

1.5* naar 2* toch wel..

avatar van xxERWINxx
vind deze iets minder dan deel 1, ik mis toch Kevin bacon. wel zit in deze film meer humor en gore dan in deel 1.

avatar van Querelle
Tremors 1 die ik al weer een hele tijd geleden heb gezien, had ik belachelijk hoog staan. Dat zal vooral aan de humor, de dynamiek en de idiote monsters hebben gelegen. Dus ik durfde deel twee ook wel te gaan kijken en veel van de positieve aspecten van deel 1 waren hier ook aanwezig.
De setting was weer dik in orde: een paar mooie landschappen en de vertrouwde barakken en verroeste machines. Een idiote plottwist waarbij de monsters er nog idioter uitzien. En de humor is weer lekker horkerig en half mislukt, maar ik moest er toch om lachen.
Ik denk dat deel 1 alleen een stuk dynamischer was en het voordeel van de verassing had. Het begin van deze film heeft de kwaliteit en het ritme nog niet helemaal te pakken, maar dat veranderd later ten goede, als de jacht begint en als de monsters puppies krijgen.

avatar van Phantasm
Aardig vervolg dat lekker wegkijkt.

avatar van Filmkriebel
Ook ik mis vooral Kevin Bacon in deze sequel van het uitstekende Tremors (4*), want het was vooral het geslaagde duo Bacon-Ward die de film op een hoger niveau tilde. Fred Ward redt het nog in zijn eentje met een luidruchtige en niet al te snuggere sidekick. Hij krijgt opnieuw de hulp van de steeds grappige wapenexpert Burt Gummer. De humor is sterker aanwezig, maar waar Tremors 1 nog spannend was en de graboids dreigend, is hier van enige spanning en dreiging nauwelijks sprake. De monsters laten zich te makkelijk opblazen.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, vind het wel een leuke en vermakelijke film, niet beter dan het 1e deel, ik vond de locatie niet zo spectaculair en het was geen oud dorpje wat je in het 1e deel wel zag.
Wel leuk om te zien is dat de wormen andere vormen aannemen waardoor je toch een ander soort film krijgt.
Redelijk spannend ook en een leuk einde!

Vooral leuk voor jeugdigen om te beginnen met 'spannende films'.