Tremors: A Cold Day in Hell (2018)

Alternatieve titel: Tremors 6

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door Don Michael Paul
met Jamie Kennedy, Michael Gross en Tanya van Graan

Burt Gummer en zijn zoon Travis Welker begeven zich naar Canada om er dodelijke aanvallen - die gepleegd worden door reusachtige wormen - te onderzoeken. De twee komen aan in de onderzoeksfaciliteit en doen er een vreemde ontdekking. Burt wordt gebeten door één van de reusachtige wormen en raakt vergiftigd. Hij heeft nog slechts 48 uur te leven en zal in die tijd een tegengif moeten vinden.

avatar van 606
Zin in

avatar van xxERWINxx
Ben benieuwd wanneer deze op dvd uitkomt of zal die eerst in de bios draaien? Nu nog Tremors in een moderne stad dat ze daar gaan terroriseren.

Wanneer komt deze uit

avatar van Lui
Lui (crew)
In mei op dvd in de VS. Nederlandse release is nog niet bekend.

avatar van krosnicky
Waar kan ik ergens Tremors 2,3,5& deze bekijken

avatar van joolstein
De laatste Tremors is eenvoudig en recht toe recht aan. En kenmerkt zich vooral doordat er geen enkele twist is, geen verrassing, geen nieuwe ontwikkeling wat de Graboid-mythologie betreft en geen spannende momenten. Het toont precies wat je verwacht en weet nergens ook maar enigszins verrassend te zijn. Soms geeft de film nog wel enig plezier om te kijken maar het voegt helemaal niets nieuws meer toe aan de serie. Terwijl juist de sneeuw en ijsachtige omgeving van het arctische Canada voor heel veel leuks had kunnen zorgen. Echter gooien de wormen geen sneeuw of ijs omhoog maar nog steeds grond. Opvallend was ook dat in deze film misschien wel de grootste cast ooit in een Tremor-film bij elkaar was maar dat er bijna geen doden vallen en degene die off-screen dood gaan (op één na) waren heel onbeduidende bijrollen. De film probeert ook vaak nostalgische gevoelens op te wekken door bijvoorbeeld Burt een soort PTSS te geven gemengd met iets biologisch, waarvan de oorzaak dan kom door iets uit deel drie. Daarnaast verspilt men volkomen het potentieel om de dochter van Valentine McKee (Kevin Bacon in Tremors 1) op te voeren in de film. Verder dan een paar conversaties met Burt Gummer (Michael Gross) komt het niet en een hoofdrol was gek genoeg al helemaal niet voor haar weggelegd. Ze doet zo goed als niets! Jamie Kennedy die in het deel vijf werd opgevoerd als zoon van Burt is helaas ook hier weer terug. Wel iets minder irritant dan toen en dat was direct één van de weinig positieve punten. En zo belandt Tremors 6 in de categorie waar ook de dubieuze televisie-films van SyFy toe behoren. Leuk maar overbodig!

Mijn God, wat was dit slecht.
Afschuwelijk slechte dialogen, geforceerd geacteerd ook nog eens.
Af en toe komen de wormen even snel plichtmatig in beeld en dat was het dan wel.

avatar van schumacher
Paar leuke scenes en daarmee is alles gezegd zijnde.

avatar van filmkul
Overbodig vervolg. Het verhaal lijkt nog enigszins origineel doordat het zich dit keer afspeelt op een ijsvlakte, maar helaas wordt daar niks mee gedaan. Wat volgt is een herhaling van zetten die we al vaker hebben gezien in de Tremors films. Soms spannend maar met name erg voorspelbaar. Het is allemaal vrij doorsnee. Zelfs Gross, van wie de films het eigenlijk moet hebben, begint wat irritatie op te wekken. Te makkelijk vervolg. 2.0

avatar van Left4Dead
Slappe hap.

avatar van xxERWINxx
Best wel een tegenvaller, ik zat meer naar een komedie te kijken dan naar een horror.
Ik dacht dat de film dit keer in de Noordpool was in de sneeuw en ijs, maar dat zie je alleen in het begin, daarna is het een herhaling van zetten gewoon in de woestijn.
Geen gore gezien, niet spannend, geen verassende twist, gewoon recht toe recht aan en redelijk voorspelbaar.
Jammer, ik had een Tremors verwacht in het ijs en de sneeuw.

De monsters zagen er in dit deel goed uit. Beter dan de laatste films

Aangezien de dvd (of Blu Ray versie) - nog - niet in Nederland is uitgebracht met Nederlandse ondertiteling, heb ik via Amazon.de de Duitse DVD-release aangeschaft. Amazon.de geeft nl. aan, dat de DVD-versie ook voorzien is van Nederlandse ondertiteling. Dit blijkt helaas niet het geval te zijn!

avatar van Noodless
joolstein schreef :

Mee eens, vond de film toch nog best te doen vooral door de mooie duidelijke beelden van de monsters.
Maar de film weet niet meer te verrassen en deze serie films lijken meer en meer komischer te worden in vergelijking met het eerste deel en zeker wat het genre horror wil beogen. 5/10

avatar van Luudje10
Het blijft hetzelfde maar toch leuk. Zijn er nu wel klaar mee denk ik.
Je weet wat er gaat komen

avatar van joolstein
Luudje10 schreef:
Het blijft hetzelfde maar toch leuk. Zijn er nu wel klaar mee denk ik.
Je weet wat er gaat komen

Nee klaar zijn ze er nog niet mee! Kijk maar: Opnames Tremors 7 begonnen; - denachtvlinders.nl

avatar van Luudje10
joolstein schreef: