Tremors 4: The Legend Begins (2004)

Komedie / Horror

geregisseerd door S.S. Wilson
met Michael Gross, Billy Drago en Sara Botsford

Ergens in het jaar 1800 wordt een klein dorpje in een vallei plots aangevallen door enorme wormen die zomaar uit de grond lijken te komen. Iedereen probeert zichzelf te redden en alleen de dappere Hiram Gummer lijkt een manier te hebben gevonden om de wormen uit te schakelen.

BlueSword
de minste van de 4, beetje raar zelfde cast en dan ineens in 1800, vervelend dat ze weer helemaal opnieuw moeten kijken wat voor beesten het zijn enzo, hebben we al gezien in deel 1.
voor de rest zitten er wel leuke stukjes in, ook al zie je niet echt veel wormen hier.

een 4,0. een bijzonder deel is dit ook leuke wormen dit keer.

avatar van Pilcrepus
Deze film kijken op de bank, met een pizzatje en een paar biertjes. Ik vond hem best wel te pruimen.

avatar van bvonk
vind het juist leuk om dezelfde cast in een andere tijd te zien, is weer eens wat anders. Dit deel is beter dan deel 3 dat veel te veel op de eerste twee delen lijkt.

avatar van as
as
Hoeveel tremors kunnen we nog verdragen? De ideeen waren blijkbaar op, dus doen ze maar een stapje naar het verleden. Een totaal zinloze onderneming. Niet leuk, niet grappig, acties zijn knullig en acteerwerk is verschrikkelijk. de hoofdprijs gaat toch wel naar Billy Drago. Ongelooflijk dat die man een acteer instructievideo heeft gemaakt. Die man moest verbannen worden naar de maan.

Een onverbiddelijke 0,5 *

Inderdaad was dit 4e deel niet best.
Dat was eigenlijk ook al zo met deeltje 3.
Het doet allemaal een beetje kneuterig aan.
De aardwormen zien er wel heel treurig uit..
Wat dat betreft hebben we te maken met een low budget of de special effects crew is niet met de tijd mee gegaan..

Wat een flutfilm zeg! Ik had het kunnen weten, deel 3 was al niet wat.
Special effects lijken uit de jaren 70 of daaromtrent te komen. Niet meer waard dan 1*

avatar van danuz
Nu dan eindelijk het laatste deel uit de Tremors franchise gezien. Al na het eerste deel was het eigenlijk niet veel meer, deel 3 als dieptepunt.

Hier gaan we terug in de tijd, naar het wilde wilde westen. De meneer die in vorige delen altijd met groot geschut aankwam, is hier een rijke en welvarende man die zijn mijn komt beschermen tegen de ground dragons.

Veel fake humor, onnodig geknal (alhoewel minder dan in vorige delen, jammer) en een naar moraaltje naar het einde toe. De lol is er voor mij wel wat af, en meer dan 2/2,5* kan ik hier niet meer aan kwijt. Waar deel één heerlijk om te kijken is, zakt het steeds verder af.

avatar van MovieArt
Als je deel 1 en 2 gezien hebt, heb je alle delen gezien. Heb net deel 4 gezien en ik viel na 15 min al in slaap.
Daarnaast zijn er hele onlogische verhalen in deel 4 te zien. Zoals inderdaad:meneer die in vorige delen altijd met groot geschut aankwam, is nu bang voor geweren en heeft nooit een wapen in zijn handen gehad... niet echt overtuigend.

Jammer van mijn tijd: dus een 1.

beter dan 1 slechter dan 2 de wormen zien er wel vet uit
3.5 sterren

avatar van newG
Deel 1 had zat vol verassingen en charme, iets wat een degelijke monsterfilm zeker moet bezitten. Deel 2 teert wat verder op het succes van zen voorganger, en probeerd zelf ook orgineel uit de hoek te komen, maar bij deel 3 sputterde die formule. Dankzij de explosieve actiescenes redde hij het nog net. Maar in deel 4 gaan ze terug naar 1800, waarbij je met wat logisch nadenken al meteen weet dat de explosie's veel minder aan bod zullen komen. En de "wetenschappelijke" logica in de eindscene klopt ook al helemaal niet. Als het lawaai maakt wordt het aangevallen... Maar ja, het budget en de frisse ideeën voor dit consept zijn op, net zoals mijn respectvolle stem, de gebuisde 2* hiervoor.

Vandernagel
Dit laatste deel staat nog om mijn verlanglijstje om te zien, want anders is de serie niet 'compleet'. We zullen wel zien of het zo slecht is als sommigen beweren.

Vandernagel
Teveel talk en te weinig walk. Dit leek meer op een soort pilot voor een tvserie. Vooral Gross en zijn dialogen en humor dragen de film maar van Tremors verwacht ik meer dan dat. Gelukkig was er niet genoeg budget voor CGI, want dit killde echt deel 3.
Voor de rest van mijn opinie, verwoordt newG het prima. Alleen ik kan er nog 1/2 extra uitpersen. R.I.P.

2,5 sterren

avatar van kimmie131195
heb wel is deze film gekeken maar ben vergeten hoe die was

avatar van 606
vermakelijke laatste deel met humor

3,5 ster

avatar van film88888
Slechtse van allemaal, en valt ook helemaal uit de Tremors serie.

De andere delen hadden zo een echt western sfeertje, en maken ze hier maar alles western, en word het gewoon the wild west versus the Tremors.

Ook Micheal Gross dat hier eventjes één van de voorvaders van Burt Gummer gaat spelen, en dan nog helemaal niet op Burt lijkt, maar een hele bange haas is, en het is gewoon fout bedacht dat de zelfde acteur van de andere delen hier een ander personage gaat spelen.

2,5 bleh.

avatar van Thorak
Beter deel dan deel 3.
De opa van Burt Gummer vond ik juist wel leuk gevonden.
Bij dit soort films moet je ook totaal geen hoogstaande film gaan verwachten...

avatar van mnrk
De laatste uit de Tremors serie....

Dit deel is niet zo heel sterk, wel leuk om te zien hoe alles in elkaar valt ( met de personen, de Chinees, het huis van Gummer ).

De special effects waren nog redelijk maar niet hoogstaand....

avatar van ILDIB
Met voorsprong de slechtste van de 4. Geen humor, heel weinig actie, en simpelweg niet in de sfeer van de andere 3. Jammer. Gross doet wat hij kan maar tis niet genoeg.

avatar van nightbreed
Geinig pulpwerkje die gedragen wordt door Gross. Ze hadden natuurlijk na deel 1 al moeten stoppen, maar ik vond dit wel een lekker zondagavondfilmpje.

avatar van DragQueen
Een aardig vervolg. Het verhaal heeft ook een leuke wending gekregen, door het te verplaatsen naar het 19e eeuwse wilde westen. Verder doet de cast het redelijk, is de actie bij vlagen vermakelijk, en zijn de special effects degelijk. 2,5 Ster.

avatar van xxERWINxx
Wat een slechte film zeg, deel 1 is de mooiste samen met deel 2, daarna gaat het steeds verder naar slechter.

Dit deel gebeurd vrij weinig, ook kloppen er veel dingen niet, ook weinig actie. Flop

avatar van salland 1971
Dit zijn van die films die zoooo slecht zijn dat ze gewoon weer vermakelijk zijn.
Ik ga dit deel vanavond even kijken.

avatar van boozebelly
Deze film had ik opgenomen en ik kan opnames maximaal een half uur langer opnemen dan de aangegeven uitzendtijd, maar zelfs dat half uur bleek niet genoeg omdat RTL7 eerst nog ruim drie kwartier bezig was met het uitzenden van pijltjesgooiende bierpensen met van die mayonaisenekken en patatkoppen

Ik heb dus niet de hele film kunnen zien, maar op basis van wat ik wel gezien heb hoef ik daar ook niet rouwig om te zijn. Qua sfeer is dit geen schim meer van het vermakelijke eerste deel uit de reeks. Het acteerwerk is van een wisselend niveau en de grappen zijn te flauw.

Geen echte stem aangezien ik de film dus niet als geheel kan beoordelen (een einde kan een film nou eenmaal nog een beetje maken of breken), maar ik zat op koers voor een 1,5 á 2,0*

avatar van Gang_Star
Voor mij een vooruitgang na deel 2 & 3. De setting is interessanter dan de eerder benoemde delen, en qua personages vond ik het ook beter ingevuld. Verder bevat deze film eigenlijk geen verrassingen meer na 3 eerdere delen, maar toch is het een film die nog beter voor mij uitpakte dan ik van tevoren had verwacht.

avatar van joolstein
Wederom een Tremors! Dit maal een soort van Sequel. En ik moet zeggen, ook al is de kwaliteit na de eerste twee gezakt, het blijft toch knap en leuk hoe toch steeds weer een nieuwe toevoeging wordt verzonnen! Dit keer is het Tremors in het wilde westen. En ook al is het acteerwerk onder de maat. Er zitten toch wel weer een paar leuke scene`s in. Veel stukjes zijn voor degene die de andere delen hebben gezien een waar feest van herkenning. Weer meer van hetzelfde maar toch ook wel vermakelijk!

avatar van steventje
De beste na deel 1 voor mij, wat wil zeggen dat deel 2 en 3 slecht waren. Op naar deel 5, Tremors bloodlines !

avatar van krosnicky
Kan ik met deze de reeks beginnen of bekijk ik best 1st deel 1

avatar van Phantasm
Het wordt er allemaal niet beter op, deze heeft wel een erg trage opbouw, toch het 5-de deel later nog maar bekijken.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, vond het een vreemd vervolg of eigenlijk gaan ze met dit 4e deel weer helemaal naar het begin van Tremors.
Ze gaan terug in de tijd en ontdekken voor het eerst de wormen.
Beetje western stijl en we zien een oud dorpje met lokale inwoners en Mr Gummer is er ook weer bij.
Na 45 minuten gebeurd er pas iets en vooral op het laatst word hij ook wel beter zodra de wormen het stadje bereiken, daarvoor kibbelt hij langzaam voort.
Ik heb mij niet verveeld met deze prent, maar echt beter word hij niet, vreemd dat ze opeens weer vooraf aan beginnen.
Op naar het betere 5e deel!