Home Sweet Hell (2015)

Komedie / Drama

geregisseerd door Anthony Burns
met Katherine Heigl, Patrick Wilson en Jordana Brewster

Don Champage (Patrick Wilson) is een zakenman getrouwd met de obsessieve Mona (Katherine Heigl). De twee proberen iedereen voor te houden dat zij het perfecte leventje leiden. Wanneer een verleidelijke collega van Don (Jordana Brewster) hem probeert af te persen, komt de ware aard van Mona naar boven. De gestoorde huisvrouw probeert er alles aan te doen om de schijn van haar huwelijk op te houden en deinst zelfs niet terug voor moord.

avatar van schram101
Best vermakelijk waarschijnlijk. R-Rated gelukkig, zo niet had ik deze sowieso geskipt.

avatar van tattoobob
De film kijkt opzich wel aardig weg,maar het comedy gehalte is mij allemaal net even te slap....ik denk dat er daar meer uit gehaald had kunnen worden want het verhaal was best leuk verzonnen voor zo,n soort film.(ik heb namelijk veel erger gezien met betere acteurs)

Acteerwerk was redelijk.

avatar van ambrosini
Wat gebeurt er allemaal.. mijn favourite dames.. krijgen alleen maar pyscho rollen..

Heigl en Rosemund (gone girl) ..

Verhaal is niet sterk..

avatar van Kondoro0614
ambrosini schreef:

Heigl en Rosemund (gone girl) ..

Verhaal is niet sterk..

Wie zijn jou favoriete dames dan?

Grootste dooddoener in deze komedie is dat de totale chemie tussen Katherine Heigl, Patrick Wilson ontbreekt. ( Nu weet ik wel dat dit voor hun relatie in de film ook geldt maar ook hun personages zijn simpelweg te vlak) Het blijft allemaal een beetje slappe hap. Totdat de komedie ineens "Dexter"achtge trekjes krijgt. Maar echt genieten wordt het nergens met "Home Sweet Hell"

avatar van Roxpandabeer
2,5 want door het grote gebrek aan comedy leek het meer alleen een psychopatische zieke film. Niet mijn ding.

avatar van Fortune
Een film met genoeg potentie maar die het allemaal (net) niet waarmaakt. Uiteindelijk ligt het niet perse aan de acteurs maar er lijkt wel alsof er niet genoeg tijd is besteed aan deze film of individuele scenes want er zitten hier toch wel hele aardige ideeën in.

Dit is ook wel een soort film dat mij aanspreekt; gestoorde taferelen in buitenwijken waar het draait om het oppervlakte; bijna een genre op zich. Het verschil is natuurlijk dat films zoals American Beauty of Little Children veel meer tijd besteden aan een dromerig sfeertje waardoor die film sterk is en deze film eigenlijk te gehaast te werk gaat en geforceerd overkomt.

Patrick Wilson blijf ik altijd wel een interessant acteur vinden en het onderwerp is ook nog steeds wel boeiend maar dit is wel een matige film. Al bij al heb ik er toch geen spijt van gehad en zitten er wel een aantal toffe scènes in en de scène met dat samoerai-zwaard als hoogtepunt.

avatar van Kondoro0614
Home Sweet Hell

Home Sweet Hell is me helaas wat tegen gevallen in mijn verwachtingen. Ik vond dat de film wat traag opgang kwam en pas na het vreemdgaan begint het echte werk, haha. Nee ik weet niet wat het was. Normaal gesproken kan ik me vermaken met dit soort films maar ik had het deze keer niet echt. Het einde had ik trouwens ook niet zo verwacht.

Katherine Heigl, godsamme dat is een mooie dame hoor... Niks mis mee. Zij deed haar rol leuk maar ben wel wat betere films van haar gewend. Patrick Wilson onze The Conjuring en Insidious meneer. Elke keer als ik hem zie moet ik daar aan denken en ik vind hem zeker niet slecht acteren in het algemeen. En voor de rest, tja. Jordana Brewster. Onze Fast & Furious chick... Zo zie je maar dat de cast helemaal zo slecht nog niet is..

Het verhaal was oke, niet echt iets heel erg bijzonders. Het concept was daarin tegen wel leuk, ik heb ze nog niet vaak zo gezien. Het slachten in eigen huis was leuk gedaan en gelukkig werden er ook wel wat meer vermoord dan alleen het vrouwtje waar hij mee vreemd is gegaan. Maar helaas, net aan geen voldoende. Want ik heb, en ik ben eerlijk. Doorgespoeld. Ik vond de film beetje langdradig op sommige momenten. Maar, altijd leuk om eens te kijken. Mocht je, je vervelen uiteraard.

Ik vond het een zeer vermakelijke film

Een duister bedoelde zwarte komedie met potentie, over ontrouw en chantage, die (in mijn ogen) met een minder kinderachtig en clichématig script en een wat slimmere aanpak beter uit de verf was gekomen. De cast deed me voortdurend denken aan het liedje "Opzij, opzij, opzij.... we hebben vreselijke haast" van Herman van Veen; in ieder geval kreeg ik als kijker geen enkele binding (of medelijden) met de personages.

avatar van duffs
ja ik verwachte er niet veel van en heighl is een goede actrisse maar speelt toch altijd in komedies waarin ze nooit echt grappig is altijd zo zoet en weeig in deze film is ze ook niet grappig in maar ze speeld haar rol zeer goed als verschikkelijke bitch zo goed dat je haar gewoon een klap op haar neus wil geven al kan dat niet want dan sloop je je tv en later blijkt ze ook nog pyschopaties te zijn maargoed ik kreeg zoon medelijde en sympatie voor de man ,zoiets heb ik lang niet gehad in een film dat ik er zo in mee kon gaan en dat voor eenkomedie, dan is het goed hoor de man speelt wel een enorme miet en speelt ook goed met zijn gelaatsuitdrukkingen en goed getimde opmerkingen met een onverwachts maar goed einde was het een geslaagd avondje voor mij ps.je kan het ook geen komedie drama noemen want het is meer zwarte humor net zoals in bijvoorbeeld de films verry bad things en de laatste nieuwe van ryan renolds the voices zoiets, was hij iets grappiger geweest was het een dikke 8 nou een goeie 7 sterk spel van vooral heighl en ook van hem vrij onbekende acteur in mijn ogen maar wel goed misschien is het leuk als heighl eens in horror en thrillers gaat spelen lijkt me beter als die zoete kleffe rolleters die ze meestal speelt waarin ze meestal nogenens echt goed is snap de negative meningen van mijn voorgangers niet goed deze was zeer vermakelijk in mijn ogen hoor.

Doorsnee zwarte comedy.

Na een half uur lijkt het erop dat je naar een gezapige Heigl comedy zit te kijken. Echt veel pit zit er niet in, je wordt vooral getrakteerd op een seutige Wilson en irritante Heigl. Blijkbaar is dat gezapige sfeertje nodig op het tweede deel wat in de verf te zetten.

Ondanks dat Heigl wel haar best doet is ze toch niet echt geschikt voor de rol die ze moet spelen. Niet ijzig genoeg, het plezier dat ze moet uitstralen is eerder fake dan gemeend. Ook Wilson komt tekort in z'n rol, het jankerige ligt te dicht bij een overdreven comedy, zelfs wanneer de film al lang van dat padje af is.

Op zich heeft deze film wel potentieel, wanneer Heigl aan het moorden slaat is het best grappig, maar Burns gaat op een redelijk kinderachtige manier met z'n verhaaltje om. Deed me uiteindelijk een beetje denken aan Very Bad Things, maar dan een stuk minder.

avatar van Noodless
Leuk tussendoortje met een komisch zwartgallig getint moordverhaaltje dat gemakkelijk wegkijkt.
Niks speciaals, maar het weet voldoende te entertainen dankzij vooral de cast. 6/10

Niet meer dan een matige tot flauwe bedoeling deze zwarte Komedie /Misdaad, waarbij ook nog eens nauwelijks echt wat te lachen valt.

Het verhaal is eigenlijk een beetje een dertien in een dozijn verhaal en qua uitvoering (wel voorzien van wat bloot) geldt eigenlijk hetzelfde. Verder is het allemaal wat saai (er gebeurt niets bijzonders en er zitten ook geen leuke wendingen in), cliché, langdradig en ook allemaal vrij voorspelbaar. Het laatste gedeelte van het verhaal (om de hond in de diepvries moest ik wel even lachen) was wel leuk en aardig. Dankzij Jordana Brewster (zelfs een beetje bloot te bewonderen) en met name Katherine Heigl keek de film zich wel nog lekker weg en de laatste deed het ook best verdienstelijk als de koude en harde gestoorde huisvrouw, die letterlijk en figuurlijk over lijken gaat. Met name haar scene waarbij ze het lijk van Jordana Brewster wegwerkt was wel geinig. Patrick Wilson in de ietwat sullige rol van Don Champage deed het overigens ook wel verdienstelijk.

Leuk om eens een keer gezien te hebben (vooral vanwege Katherine Heigl), zullen we maar zeggen.

Leuke film, jammer van het einde had nog wel wat meer willen zien.

Alleen het einde was stom. Vast weer teveel gevraagd van de Amerikanen om de evil one in leven te houden

Stom einde, leuke film!

Vond Katherine Heig super.

avatar van schumacher
Nog eens leuk om zien maar zeker geene top, helaas.
Ik ben vooral blijven kijken vanwege de 2 mooie dames en omdatk die graag bezig zie.

avatar van bjerik76
Sinds ruim 1,5 jaar een komedie gekeken, en dat had toch wel weer eens wat.
Mede omdat het ook wel een bloederige komedie was.

De hoofdpersonen zetten de karakters goed neer.

Alleen het eind was baggerslecht.

Alsof de makers zelf ook niet wisten hoe ze de film moesten laten eindigen.
Dus een plotseling eind, waarbij je nog een aantal geluiden hoort tijdens de aftiteling die je dan maar zelf moet invullen wat er met wie gebeurd, en hoe de kinderen afgaat.

een deel 2 hoeft er van mij ieder geval niet te komen.

avatar van weberanja
Leuke film!

avatar van Kisje
Vreselijke film. Ik mijd meestal films met Katherine Heigl. Waarom? Ik zie haar niet graag acteren. Nu zie ik Wilson wel graag zijn ding doen en sprak het verhaal me ook wel enigszins aan...

De film was één en al overacting, ik stoorde me enorm hard aan Wilson en het hele verhaallijn was enorm voorspelbaar.

Géén aanrader.

avatar van blurp194
Ik had gehoopt op iets beters, maar deze film bleek weer de zoveelste Heigl-formulefilm. Een speciaal subgenre dat zich kenmerkt door flauwe humor en een slap verhaal, een slecht spelende Heigl, en een paar acteurs daar omheen waar je echt beter van zou verwachten. Maar ook Brewster en Belushi kunnen de boel niet opvrolijken.

Ik ga films waar Heigl in speelt maar eens mijden.

avatar van Daan258
Compleet bagger werkje.
Het verhaal sprak me eigenlijk sowieso al niet echt aan maar de cast daarnaast had toch wel me interesse gewekt.
Maar ook het acteerwerk en personages van de cast was niet op aan te zien.
Zelf ben ik altijd wel erg groot fan van Patrick Wilson maar man wat een slecht acteerwerk.
Heb me geen moment kunnen vermaken en heb spijt dat ik de film opgezet heb.