Snow Angels (2007)

Drama / Romantiek

geregisseerd door David Gordon Green
met Kate Beckinsale, Sam Rockwell en Michael Angarano

Arthur ruimt tafels af in een Chinees restaurant, speelt de trombone in de schoolband en heeft een oogje op de slimme, grappige, bijzondere Lila - die ook een oogje op hem heeft. Maar als Arthur een voorzichtige stap zet in de richting van zijn eerste relatie, beginnen de langdurige relaties van de volwassenen om hem heen te wankelen en storten ze in. Arthur wordt in een maalstroom van gebeurtenissen meegesleurd die zijn wereld voor altijd veranderen.

avatar van streeter
Wéér een uitstekende film van David Gordon Green. Het heeft een toon die vergelijkbaar is met zijn eerdere films, maar het heeft geen narratie.

De samenvatting is trouwens verkeerd - het gaat wel (ten deels) over een serveerster maar heeft niets met geheimen/verhalen van klanten te maken.

avatar van catweasel
streeter schreef:

Aan jou, als eerste user die de film daadwerkelijk gezien heeft, de eer om het verhaal aan te passen.

avatar van deLeeuw
Inderdaad, nadat ik de trailer heb gezien leek mij het verhaal eerder over haar vermiste dochter te gaan dan over geheime verhalen.

Raffael77
streeter schreef:

Idd en dat maakt de film een stuk minder leuk. Hij is saai en komt erg zwak over. Acteerwerk is ook minder.

avatar van ralfsjam
ik moet zeggen dat ik er van genoten heb! ben het niet met Raffael77 eens. een 3.5 zeker!

avatar van Fonzie
Aardige film, soms aangrijpend en beetje deprimerend maar wel erg sterk acteerwerk!

Gebaseerd op een roman van de Amerikaanse schrijver Stewart O'Nan. De Nederlandse vertaling daarvan verschijnt in november.

avatar van ken1976
Dit was voor mij echt een non-feelgood speelfilm!
Kate Beckinsale en Michael Angarano akteren zeer sterk, echt een pluspunt in de film!

Ze hadden naar mijn mening de personages wel wat beter kunnen uitwerken, want daar werd niet al te diep over ingegaan.

Het verhaal is niet al te ingewikkeld en gaat over de dagelijkse problemen binnen relaties, soms een beetje spanning met een slecht afgerond einde!

Kortom een aanrader voor de mensen van dit genre , maar voor mij persoonlijk was het allemaal iets te ontroerend!

3 sterren omdat het altijd een genot blijft om Kate Beckinsale te zien akteren!

GTK
Goed acteerwerk, het verhaal was voor mij niet sterk genoeg.
Kon mij niet zo goed invoelen in de personage's, omdat het er simpelweg te veel waren om ze goed uit te kunnen diepen.
Maar al met al wel vermakelijk, een 3,5.

avatar van kanjertje
Wat een flauwe, saaie en langdradige film.
Pfff....om depressief van te worden

Lastig voor mij om deze film neutraal te beoordelen, want ik het ken het boek goed en dan ga je toch als vanzelf vergelijken. Sommige stukjes dialoog zijn letterlijk overgenomen, maar in het boek is de psychologische diepgang van de personages veel groter. Je leert ze beter kennen, en daardoor is het gemakkelijker om met ze mee te leven.

Maar het acteerwerk in deze film is prima.

avatar van pietpuk
Sterke sfeerfilm. Laat wel een wat naar gevoel achter

Hmmm...aparte film wel....mooi acteerwerk....triest einde....zegt wel iets, hoe de geest van een mens kan veranderen....na tragische gebeurtenissen...

avatar van Norma
Snow Angels is niet zo'n lieflijke film als dat de titel doet vermoeden.
Het is een tragisch verhaal over het verdriet dat mensen elkaar al dan niet bewust aandoen en wat daaruit voort kan vloeien: nog meer drama, of juist vergeving. Het einde valt niet bepaald makkelijk, maar intrigeert wel en laat je niet snel los. Erg mooie film, maar niet geschikt als je in de stemming bent voor een beetje gezelligheid en warmte want dan kom je met Snow Angels van een koude kermis thuis.

avatar van Zandkuiken
Inderdaad een loodzware film die bij mij vooral punten scoort dankzij de prachtige soundtrack. Verder doet Snow Angels me een beetje denken aan The Ice Storm: niet enkel de besneeuwde landschappen maar ook de toon en personages roepen associaties op met Ang Lees pareltje uit '97.

De acteerprestaties zijn degelijk en wat leuk om Olivia Thirlby nog eens aan het werk te zien, een actrice die ik al erg cute vond in Juno en The Wackness. Wat een stone cold fox is die Kate Beckinsale ook!

Na het prima eerste uur zat ik aan 4*, maar de tragische gebeurtenissen worden niet met dezelfde klasse getoond als in bijvoorbeeld Iñárritu's 21 Grams en dus blijf ik hangen op (een mooie) 3,5.

avatar van Apollinisch
Een stijlmiddel.

Vader en zoon, in gesprek, wandelend. Dertig seconden later, vader en zoon, nog steeds in gesprek, maar inmiddels tot stilstand gekomen. De camera zet zijn pas echter rustig voort.

Zo volgen nog enkele van zulke scènes, waarin we essentiële dingen enkel horen, en niet zien.

Een vrij onbenullig stijlmiddel, maar wel het opvallendste wapenfeit van Snow Angels. Dat zegt eigenlijk genoeg, want speciaal is de film inderdaad niet.

Aanvankelijk vond ik het allemaal nog best de moeite waard. De verhaallijn van de Arthur uit de synopsis, voorzien van een rustige maar mooie score, is fijn om te volgen. Sterk geacteerd, en zijn relatie met ene Lila komt naturel over. Erg jammer dan ook dat Sam Rockwell en Kate Beckinsale op het toneel verschijnen met hun eigen plotje. Eerstgenoemde acteert afgrijselijk en het veel te dik aangezette drama komt totaal niet uit de verf. Begrijp verder wel de bedoeling van het verhaaltje, maar voor mij werkte het echt niet.

Eigenlijk een typisch gevalletje van “more is less”. Teveel personages waardoor uitdieping en binding achterwege blijven, en geen visuele flair om dat mee te verbergen. En het laatste shot, over liever gezegd take, is misplaatst!

Het verhaal werkt te lang naar een punt toe en eigenlijk gebeurd er heel de film niets. Als je in dit genre een film wilt maken moet je weten hoe en wat en dat is naar mijn idee niet gelukt in deze film. Er word wel goed geacteerd maar de film heeft mij niet genoeg geprikkeld voor een voldoende

avatar van Blackhole
ik vond de film ademhalend benauwend, maar dan wel met de benodigde medicatie tot mijn beschikking, ik bedoel...

portretten mooi neergezet, de verschillen tussen de spelers waren goed, en de sneeuw (zoals altijd) deed daar nog een schepje bovenop

gewaardeerd?...zeker...het is een verhaal, vanuit niets... en daarom hou ik hiervan...

een dorpje...simpele inwoners...en intrigue...

ik kom uit Uden...wat hebben we nog meer nodig?

avatar van Halerzzz
Kate acteert prachtig...
Nergens is iets in de film te veel, alles is mooi ingeblikt, de slotscene maakt het voor mij af...

Dit is wel de slechtste film die ik van Kate Beckinsale ooit heb gezien, en dat doet zij het in deze film nog goed.
Maar, hoewel een tragisch verhaal dat interessant zou kunnen zijn, is bijzonder saai en langdradig verwerkt in deze prent.
Het is niet zo'n lange film, maar het was een hele opdracht om hem uit te kijken... neen, dit is niet wat ik in een film zoek, een prent om snel te vergeten dit.
De halve ster die ik geeft is op naam van Kate en ook op het verhaal dat een veel betere film verdiend.

avatar van tal1b
een simpel verhaal, die heel erg goed is gedaan, goeie drama, zeer goed geacteerd!

avatar van Rascal
Mooi gefilmd, een mooie Kate en sfeer maar verder vrij doelloos.

avatar van NakedHero
Hmmmz... Wat moet ik zeggen? Beklemmend, niet slecht. Ik blijf wel met een leeg gevoel achter, niet wetend wat ik ermee moet...

Nadere mening kan dus nog volgen...

avatar van filmobsessie
je hebt van die drama's die alleen maar teren op ellende. dit is er zo een. Ik zeg sla deze maar over voor die gene die 'm nog willen zien. Je voelt je alleen maar ellendig na en tijdens 't kijken

avatar van Davidus
Bizondere film. Heel sober gespeeld, en ook heel menselijk. De verhaallijnen liepen mooi doorelkaar, kwamen niet echt mooi samen zoals meestal wel het geval is, maar dat maakte het allemaal juist ongekunsteld en realistisch.
Het is meer een soort psychologische studie van menselijk gedrag bij verschillende stadia van relaties dan een standaard filmverhaal.
Je moet waarschijnlijk zelf vergelijkbare situaties hebben meegemaakt (zelf of bij anderen in je omgeving) om mee te kunnen voelen met deze film: echtscheiding, overspel, ruzies om de kinderen, puber liefde, de frustraties van een relatie die niet loopt en zelfs godsdienstwaanzin.
Deze film vond ik interessant, fascinerend en grijpt je naar de keel. Door het thema had het makkelijk een dramatisch gebeuren kunnen worden, maar door het goede, nuchtere spel van de acteurs wordt het nergens over-sentimenteel en wordt de harde werkelijkheid goed weergegeven. Misschien is alles wel héél erg grauw en ontdaan van alle vrolijkheid en gezelligheid maar het heeft me toch niet met een ellendig gevoel achtergelaten; het positieve, de ontluikende liefde van die twee scholieren, en het huwelijk dat weer goed komt weegt uiteindelijk zwaarder dan het negatievede fatale afloop van het andere huwelijk
Nogmaals een zeer bizondere film. En wat een schitterende poster; doet romantisch aan, maar....

avatar van nightbreed
Prachtige en boeiende dramafilm. Dit zijn de soort films waar ik wel pap van lust. Ik bedoel dramafilms waarin bepaalde (realistische/geloofwaardige) droevige karakters worden gevolgd die worstelen met het dagelijkse leven of de weg in een bepaalde mate kwijt zijn, met tragische gevolgen. De dialogen en de verwikkelingen lijken zo uit het leven gegrepen, prachtig. Deze film deed me qua sfeer en/of stijl een beetje denken aan films als The Ice Storm, 21 Grams, The Safety of Objects, Bubble, Home Room, en Frozen River.

Een rauw drama film die met de kijker doet waar drama voor bedoeld is: je met een leeg en treurig gevoel in je stoel achterlaten, want zo heb ik het ervaren.
Het duurde wel even voordat ik echt in het verhaal kwam, want ik vond het in het begin nogal rommelig aandoen.
Als je er eenmaal inzit, dan ga je heel langzaam aanvoelen welke kant het opgaat, ik vond met name de rol van de gefrustreerde vader goed neergezet ( de man met de rossige baard ).
Zoals hierboven al eens aangehaald doet de poster anders vermoeden dan de ware stijl van deze film, wie namelijk enige romantiek verwacht komt bedrogen uit...

avatar van mer1973
Mooi.

Zelfs de slotscene met de hond is prachtig en veelzeggend.

En Kate.....wat een snoepje.

avatar van Dominootje
Zonder Rockwell was het mogelijk een heel intiem drama geweest.. Maar nu, nee.

avatar van Kirovakanci
Ik vond het film goed, omdat dit verhaal ook in de werkelijkheid kan gebeuren. Het is geen standaard Hollywood film. Iedereen kan zoiets meemaken wat er ook in de film gebeurt. Erg realistisch!

avatar van Decec
Een goede drama/romantiek film...
Prima verhaal, behalve laatste slot...
Prima acteerwerk...
Bekende actrice Kate Beckinsale ...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld....
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Brabants
Mooi stukje drama geschoten tegen een waanzinnig mooi decor van een besneeuwde en koude winter. Het lijkt wel of het depressieve karakter van bepaalde elementen uit deze film er beter door naar voren komen. De verhaallijn is een geweldige mix van onschuldige middelbare schoolliefde en relatie issues waar volwassenen mee te kampen hebben. De regisseur moet het geluk hebben dat de cast deze expressies weet over te brengen en dat is bij Snow Angels zeker gelukt. Er wordt geweldig geacteerd en het fijnzinnig karakter van de film is zeer voelbaar.