Me and You and Everyone We Know (2005)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Komedie

geregisseerd door Miranda July
met John Hawkes, Miranda July en Miles Thompson

Christine Jesperson is een eenzame performance-kunstenares, die bijverdient als taxichauffeuse voor oudere mensen. Ze gebruikt haar artistieke visies om de dingen en mensen naar wie ze verlangt dichterbij te brengen. Richard Swersey (John Hawkes), een pas gescheiden schoenenverkoper die zijn twee zoontjes probeert op te voeden, hoopt stilletjes dat er fantastische dingen gaan gebeuren. Maar wanneer Christine toenaderingspogingen onderneemt, raakt hij in paniek. Richard's zevenjarige zoon Robby heeft ondertussen een pikante internetrelatie met een onbekende vrouw, en zijn veertienjarige broer Peter laat zich als proefkonijn gebruiken door twee oversekste pubermeisjes.

kos schreef:
Pas op, dat fragment is verreweg het beste van de hele film.

Vond ik niet, vond er meer briljante stukken inzitten

avatar van knusse stoel
De film had met de beschrijving te hoge verwachtingen opgeroepen, toch was het her en der wel grappig maar dat ik krom heb gelegen, nee dat ook weer niet.
Het verhaal glijdt langzaam van begin tot eind en soms hadden wij enige moeite om de realiteitszin van Christine (Miranda July) enigszins te volgen. Bijvoorbeeld met de beschrijving van hun leven via de straten die ze doorwandelden na het werk van Richard.
Toch absoluut niet een slechte film, toch iets meer dan de middelmoot.

avatar van 93.9
Ver-sch-rik-ke-lijk !

De acteurs en die actrice, die ook de regisseur is dus eigenlijk
geen actrice genoemd mag worden want ze schrijft gewoon een rol op haar lijf, in het bijzonder en die verhaallijntjes ook....

Alles roept enorme irritatie op. Eigenlijk vallen veel Amerikaanse indies zwaar tegen.

En dan al die mensen op MM 4 en zelfs 5 sterren geven dus elkaar nadoen

@93.9
En dan al die mensen op MM 4 en zelfs 5 sterren geven
dus elkaar nadoen

De mensen die de film 4 of 5 sterren geven vinden de film gewoon goed. Daar zit geen complot achter, ook al zijn ze het niet met jou eens.

avatar van Pazmaster
Mooie film met een fijne cast. Het verhaal is op zich niet heel bijzonder maar toch heeft het iets magisch, de sfeer is prettig en de muziek is dromerig. Ook zitten er een paar hilarische scènes in, met name die met het kleine ventje deden mij toch enorm lachen. Een klein maar fijne feelgood movie.

Charmant filmpje met leuke scenes en dialogen maar dat uiteindelijk nergens heen gaat en als een nachtkaars uitgaat; een soort Love Actually (2003) - MovieMeter.nl maar waar die laatste film naar climaxen toewerkt is deze film juist bewust ondramatisch. Het laat zien hoe mensen – jij en ik – stuntelig zoeken naar wat liefde en betekenis in hun leven en daarin soms nabij lijken te komen om dan toch mis te grijpen. Het onbevredigende van de film is het onbevredigende van het leven zelf en ik weet niet of dat de film goed of slecht maakt.

Leuke verhaaltjes die langs elkaar heen lopen maar toch raakvlakken hebben en met elkaar verweven zijn. Interessante onderwerpen en dialogen en leuk en knap vormgegeven. En ook leuke acteurs. Een prima film waar je geboeid naar blijft kijken en die ook nog eens regelmatig een glimlach op je gezicht tovert.

93.9 schreef:
Ver-sch-rik-ke-lijk !

En dan al die mensen op MM 4 en zelfs 5 sterren geven dus elkaar nadoen

De keuze van hoeveelheid sterren die je een film op moviemeter kan geven is beperkt, dus dan doe je elkaar al gauw na. Jij bent ook niet de eerste die een film 0.5 ster geeft. Of had je liever een 0.356948 gegeven? Of liever 93.9 sterren?

avatar van perceived
Aardige film met leuke ideeën waarvan de uitvoering dan weer wat minder is. Eerste klein half uur vond ik sterk en scherp, daarna bleef het een beetje doorsudderen met hier en daar gelukkig nog een paar hilarische momenten. Beetje een Todd Solondz light.

avatar van cinemanukerke
een heerlijke film zeer zeker met tal van poëtische scenes (de goudvis, de straat vergelijken met een relatie) of ideeën (spiegelschrift op T shirt). Dit is dus een film die toont dat mensen proberen te ontsnappen uit hun saaie, monotone alledaagse leven door kleur te vinden en affectie. Een wereld waarin het echte en het kunstmatige door elkaar loopt (de foto van de vogel, de tas van cattitude). De muziekscore is belangrijk als vertaler van prettige gestoorde personages die in feite niet de norm van de maatschappij zijn of volgen. Er zit zeker tristesse in het verhaal (gescheiden vader, klein huis, saaie job) maar de personages én de score zijn hoopvol en blijven vechten.