• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.969 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.990 gebruikers
  • 9.371.006 stemmen

Summer Clean Up Challenge

zoeken in:

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

18. The Painted Veil (Film, 2006)

Speelduur: 125 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 45 punten

Thema: Geen

Voltooid: 9/12 (2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12)

https://i.postimg.cc/wTSXXNSs/image-w1280.jpg

Naomi Watts en Edward Norton zitten vast in een liefdeloos huwelijk terwijl ze een dorp proberen te redden van een cholera-uitbraak. Dit is natuurlijk alweer een typisch white savior-verhaal en dit had gemakkelijk een smakeloze, slappe hap kunnen worden. Gelukkig wordt er smaakvol met het onderwerp omgegaan. De serene sfeer met prachtige landschappen dragen bij aan de mystieke aura van de film.

Watts en Norton hebben uitstekende chemie samen en dragen de film. Ook Toby Jones - die precies in elke film wel even wil opduiken, zo lijkt het - is een erg goede toevoeging. Het verhaal is niet erg gelaagd maar is nooit saai.

3,5*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Ja klopt, toen ik de film gisteren gepindakaasd had en even had geopend, zag ik dat de film circa 84 minuten duurde i.p.v. 62 minuten. Omdat de beeldkwaliteit best slecht is (heeft veel weg van oude videoband opname), twijfel ik om de film te kijken.

Ik vond de film beter dan Sassy Sue. Op imdb wordt voor Poor Cecily ook een tijdsduur aangegeven van slechts 62 minuten en als ik de plotomschrijving zie en de cast is het wel degelijk die film die ik laatste heb bekeken. Misschien is de 84 minuten versie pas veel later opgedoken, heb je wel vaker met "vergeten" films.

Na wat verder onderzoek weet ik wat er is gebeurd: Asian Cult Cinema: Worldwide Exploitation Films and DVDs - asiancult.com

In het kort de 62 minuten versie heeft meer dan 20 minuten weggeknipt en dan vooral de scènes uit de folterkamer, hetgeen een van de betere segmenten is en ook de enige waarin Uschi Digard is in te zien. Dus ik zoeu al helemaal geen moeite doen om de verkorte versie te zoeken al is het betere beeldkwaliteit.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

5. IF (2024)

104 minuten

FTV

Thema: 9. * Familiefilms

Afgehandelde thema's: 9, 11

Punten: 3 punten

Totaal punten challenge: 12

Waardering: 3*

https://4kwallpapers.com/images/wallpapers/if-movie-poster-1920x1080-16178.jpg

Supersentimenteel natuurlijk deze familiefilm. Eigenlijk is alleen dat paarse beest leuk, maar die lijkt weer zo weggelopen bij Disney. Monsters, Inc.. Maar toch ook wel andere grappige figuurtjes met veel te weinig screentime: de spion, het slijmding, Keith. En ja ik heb traantjes gelaten ook nog. Want het was best zielig soms!! En de allerlaatste (stem)rol van Louis Gossett Jr. als de oude beer. Tina Turner is ook nog opgegraven voor de film en volgens mij was dit ook de enige keer dat ik Better Be Good to Me een lekker nummer vond. Geen film die ik zelf in de kast hoef hebben staan, meer een poging nog iets aardigs te vinden bij het familiefilm thema. En dat is gedeeltelijk wel gelukt.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

alexspyforever schreef:

In het kort de 62 minuten versie heeft meer dan 20 minuten weggeknipt en dan vooral de scènes uit de folterkamer, hetgeen een van de betere segmenten is en ook de enige waarin Uschi Digard is in te zien. Dus ik zou al helemaal geen moeite doen om de verkorte versie te zoeken al is het betere beeldkwaliteit.

Ik zal niet verder zoeken en R***l***t was ook de enige site waar ik de film kon vinden. Heb je daar de film ook vandaan gehaald? Maar de film is van zo'n slechte kwaliteit (4:3, onderaan in het beeld zit ruis en de beeldkwaliteit is van een oude videoband), dat ik er waarschijnlijk niet aan ga beginnen. Ik heb wel even snel gekeken en er wordt veel in gepraat en gesekst (waarbij de vrouwen en mannen witte pruiken dragen) en de eerste circa 55 minuten lijken me vrij saai. Pas als de gevangen genomen vrouwen en gemartelde vrouwen in beeld komen, lijkt het wat beter te worden.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Theunissen schreef:

(quote)

Ik zal niet verder zoeken en R***l***t was ook de enige site waar ik de film kon vinden. Heb je daar de film ook vandaan gehaald? Maar de film is van zo'n slechte kwaliteit (4:3, onderaan in het beeld zit ruis en de beeldkwaliteit is van een oude videoband), dat ik er waarschijnlijk niet aan ga beginnen. Ik heb wel even snel gekeken en er wordt veel in gepraat en gesekst (waarbij de vrouwen en mannen witte pruiken dragen) en de eerste circa 55 minuten lijken me vrij saai. Pas als de gevangen genomen vrouwen en gemartelde vrouwen in beeld komen, lijkt het wat beter te worden.

Ik had de film al lang op schijf staan dus ik weet het niet meer maar naar alle waarschijnlijkheid zal het R***l***t zijn. Niet getreurd echter ik heb gisteren nog een erotisch filmpje gezien waarvan de beeldkwaliteit wel goed is en een adembenemende (naar mijn opinie toch) Jennifer Welles de hoofdrol heeft. Ben vrij zeker dat die je wel zal bevallen.

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

19. Superman (Film, 1978)

Speelduur: 143 minuten

Totaal: 48 punten

Thema: 1. Blockbusters

Voltooid: 10/12 (1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12)

https://i.postimg.cc/2SMr78SX/Untitled-design-14.jpg

Ik ga eerlijk zijn: Ik heb niks met Superman. De eendimensionale superheld had nooit echt een appeal. Mijn interesse was wel even gewekt toen Henry Cavill de cape aantrok maar laat ons eerlijk zijn, dat is vanwege een heel andere reden dan de persoonlijkheid... Met de nieuwe versie met David Corenswet - ook een uitstekende casting imo - in aantocht én met mijn ziekteverlof had ik toch tijd over om de originele met Reeve eindelijk eens op te zetten.

Wat onmiddellijk opvalt doorheen de film is dat die er fantastisch uitziet. De special effects zijn na al die jaren nog steeds van hoge kwaliteit, zij het met een charmante knulligheid. De kleuren, shots en sets zijn verbluffend. De fictieve wereld voelt wonderlijk maar ook tastbaar aan. Niet alleen Krypton maar ook de scènes in Metropolis zijn entertainend genoeg voor deze lange speelduur.

Waar het schoentje wringt is bij de grote slechterik Lex Luthor. Ik ben geen fan van de karikaturale, kinderlijke aanpak van het personage. Terwijl veel erg gegrond aanvoelt, is de bad guy dan weer disproportioneel inadequaat. Reeve is overtuigend en ook Margot Kidder als Lois Lane is sympathiek, al heeft ze niet veel meer te doen dan hysterisch gillen en niet weten hoe ze woorden moet spellen.

De derde akte is wat mijn score significant de hoogte in heeft geschoten. Geweldige effecten en zelfs met de vergezochte oplossing voelt het nooit dwaas aan.

4*

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

12. Confessions of a Young American Housewife (Film, 1974)

83 minuten

FTV - Thema: erotisch (12) - 3 punten

Behandelde thema's: 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12

Puntentotaal: 33 + 3 = 36

https://cdn1.aznude.com/jenniferwelles/confessionsofayoungamericanhousewife/Welles-Confessions-n-01.jpg

Sarno waagt zich nog maar eens aan een film met als thema de swingers levensstijl. Zijn films zijn niet slecht maar hij probeert vaak een zekere artistieke draai te geven aan de seksscènes, hetgeen het naar mijn gevoel nogal saai en inspiratieloos maakt. In deze film gooit hij het duidelijk over een andere boeg en zet passie en vooral lust op de eerste plaats. We hebben het koppel Carole (Mary Mendum) en haar man Eddy die regelmatig swingen met hun buren Anna (Kathie Fitch) en Pete of soms met hun vieren in bed duiken. Niks baanbrekend meer midden jaren 70 en de heren hebben geen persoonlijkheid ze zijn er louter maar om de dames (en ook zichzelf) te plezieren. Niet dat de gesprekken tussen Carole en Anna erg boeiend zijn. Mendum is mooi en verleidelijk en komt het best tot haar recht in de erotische scènes. Fitch heeft veel minder sex-appeal en wordt uitgespeeld als halve man door haar constante drang naar lekker eten en seks. Gelukkig wordt het allemaal veel interessanter als de moeder van Carole, Jennifer (gespeeld door de ravissante Jennifer Welles). Hoewel Welles zichtbaar ouder is dan Mendum (Welles was 37 op dat ogenblik) is ze niet oud genoeg gemaakt om geloofwaardig over te komen als moeder van een jonge vrouw die duidelijk geen tiener meer is. Dan zou mama Jennifer zelf een tiener zijn geweest als ze Carol kreeg, hetgeen zeker niet past bij haar imago. Nu goed Jennifer besluit om voor een tijd te verblijven bij haar dochter hetgeen haar schoonzoon en het burenkoppel heel fijn vinden. Niet enkel omdat ze heerlijk koken kan, ze is ook gewoon onweerstaanbaar. Idem voor de kijker eigenlijk, van het moment dat ze zich voor de eerste keer ontkleedt en haar killer body onthult wie zou er niet voor vallen. En hoewel Jennifer eerst nog afkerig is van het swingersleven van haar dochter, is ze er ook door geïntrigeerd. Al snel laat ze de passie toe beginnend bij buurman Pete. Later volgen zowat elke man en vrouw die ze ontmoet die onvermijdelijk tot haar aangetrokken worden en met haar naar bed willen gaan. Ze leert zelfs een veel jongere boodschappenjongen kennen met wie ze een affaire begint. Het hoogtepunt is halfweg als Carole en Anna, Jennifer meenemen naar de spirituele Shandara (Arlana Blue). ook Shandara is meteen aangetrokken tot Jennifer en het spirituele leidt in mum van tijd tot een lange vrij en sekspartij. Hoe het allemaal afloopt zal ik niet prijsgeven, maar enkel omwille van Jennifer Welles kan ik deze film enkel aanbevelen en niet enkel aan Theunissen. Stiekem ben ik benieuwd wat John Milton van een film als deze zou vinden.

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZTE2NTQwODgtN2RlZC00MjQxLWE1NTItMGRhNTQyMDQ1MGMxXkEyXkFqcGc@._V1_.jpg

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

20. The Killer Shrews (Film, 1959)

Speelduur: 69 minuten

Totaal: 50 punten

https://i.postimg.cc/0QfNnR3M/Killer-Shrews.webp

Een beruchte film waar ik al een paar keer wat over heb gelezen. Dit is allesbehalve een goede film. De killer spitsmuizen zijn duidelijk honden met een pakje aan waar een strontvervelend geluidseffect op werd geplakt. Personages lopen er maar wat bij en eigenlijk heb je zelf de helft van de tijd geen idee wat er aan het gebeuren is. De ridicule finale is de kers op de drol.

1,5*

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

21. Kim Bok-nam Salinsageonui Jeonmal (Film, 2010)

Speelduur: 115 minuten

Totaal: 52 punten

https://i.postimg.cc/hGMjbRNJ/bedevilled-2010movie-1.jpg

Een enorm moeilijke en harde film om te aanschouwen. De eerste helft is vooral minutieuze opbouw voor een hartbrekende finale. Hoewel het acteerwerk en het algemene script van wisselende kwaliteit zijn, valt een continu ongemakkelijk gevoel niet te ontkennen. Pas in de laatste 40 minuten gebeurt er veel meer maar dat valt wel wat tegen. Alle zorgvuldig opgebouwde spanning eindigt in een ietwat wansmakelijk gorefest dat een tien minuten te lang duurt.

3,5*

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

22. After Hours (Film, 1985)

Speelduur: 97 minuten

Totaal: 54 punten

https://i.postimg.cc/rpbpYNFc/After-Hours.jpg

Is het heiligschennis om te zeggen dat ik dit geen fijne film vind?

Scorsese is een zeer goed regisseur maar dit vond ik maar een doelloze bedoening. De 97 minuten slepen zich voort in een aaneenschakeling van plotselinge momenten die weinig samenhang hebben. Griffin Dunne in de hoofdrol is ook nauwelijks sympathiek. De ondersteunende cast bevat wel wat leuke bekende gezichten maar kunnen het niveau nauwelijks omhoog tillen. En voor een komische thriller heb ik opvallend weinig gelachen en gethrilld.

2*

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

23. Strange Darling (Film, 2023)

Speelduur: 97 minuten

Totaal: 56 punten

https://i.postimg.cc/L5J3FTjT/strange-darling-05013.jpg

Hoewel ik het altijd toejuich als nieuwe releases nog steeds op film geschoten worden vond ik de disclaimer aan het begin borderline pretentieus. Je moet ons niet zeggen dat je liefde voor film en camera hebt, we merken het meestal wel op als het oprecht zo is.

Dat gezegd zijnde, 35mm is nog steeds de superieure manier van filmen.

Kyle Gallner is geknipt voor dit soort rollen en zijn wisselwerking met Willa Fitzgerald werkt aanstekelijk. Die twee dragen de film zonder zichtbare moeite. De non-lineaire vertelwijze zorgt voor een extra laag die de kijker laat raden wat er eigenlijk aan de hand is. Er zijn verschillende kleine twists of verandering in verwachtingspatronen waardoor mijn aandacht continu behouden werd. Er zit ook een goeie portie zwarte humor in verweven en de mix werkt helemaal.

Een nieuwe klassieker?

4*

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

5. Cars (Film, 2006)

117 minuten, FTV

Categorie 11. Animatiefilms (compleet: 1 ,2, 8, 9, 11)

Punten: 3 (totaal 12)

https://www.moviemeter.nl/images/cover/23000/23133.jpg?cb=1520944605

Cars trok me nooit erg, en ondanks wat completisme-pogingen over de afgelopen jaren is deze er tot nu nooit van gekomen. Ik heb niet zoveel met auto's en het voelde allemaal wat kinderlijk aan. En om eerlijk te zijn, ik vond Cars ook in de praktijk een nogal dertien-in-een-dozijn animatiefilm in een wereld die me niet zo boeit. Lightning McQueen was in het begin vervelend maar bleef dat ondanks zijn veranderingen eigenlijk gedurende de hele film wel, al is het op een andere manier. Sally was vermoeiend, maar gelukkig waren er ook nog wel wat grappige bijfiguren - ik kon wel lachen om de Italianen. Hoe dan ook, het viel me eigenlijk niet mee, en ik sta ook niet gelijk te springen om de vervolgen op te snorren.

Theunissen

• 12268 berichten
  • 5513 stemmen

alexspyforever schreef:

12. Confessions of a Young American Housewife (Film, 1974)

Hoe het allemaal afloopt zal ik niet prijsgeven, maar enkel omwille van Jennifer Welles kan ik deze film enkel aanbevelen en niet enkel aan Theunissen. Stiekem ben ik benieuwd wat John Milton van een film als deze zou vinden.

Ik heb deze zonet alvast eens gepindakaasd en gelukkig niet via R***l**t, want anders zou het weer uren duren i.p.v. een paar minuten nu.

Ik had gisteren ook een film gestart, namelijk "Girls for Rent (1974)", maar omdat ik omstreeks 18:30 uur aan een stevige wandeling was begonnen van 9.2 KM (in 72 minuten gelopen), was ik er best moe van. Hoewel ik enkel de eerste circa 30 minuten ervan gezien heb, kan ik me best vinden in de recensie die "Noodless" erover geschreven heeft in 2020 en zeker m.b.t. zijn laatste zin:

"Ook op gebied van erotiek heeft de film niet zo veel te bieden. Daarbij vond ik de dames niet echt aantrekkelijk."

Ik had de film eigenlijk alleen gekeken vanwege het meespelen van Tallie Cochrane (die ook te zien was in "Sassy Sue (1973)"). Maar toen ze eindelijk in beeld kwam bij een tankstation na circa 30 minuten, had ik er genoeg van en heb ik de film afgezet.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

6. The United States of Leland (Film, 2003)
108 minuten, FTV
Categorie - (compleet: 1 ,2, 8, 9, 11)
Punten: 2 (totaal 14)

Met alle respect, maar ik vond dit ondanks het goede acteerwerk een zeikfilm. Gevoelige, schuchtere tiener Leland (een jonge Ryan Gosling) moet naar de gevangenis nadat hij een zwakzinnig jochie heeft vermoord, en de film lang probeert men achter zijn beweegredenen te komen. We zien een hoop niet zo interessante achtergrond van Leland (afwezige en afstandelijke vader Kevin Spacey, zijn vriendinnetje, een rits andere mensen) en horen heel veel filosofie van de koude grond over de triestheid van de wereld en hoe Leland dat jochie daarvoor wou behoeden. Het heen en weer springen in de tijd hielp ook niet echt om het verhaal van de grond te krijgen, en de quasi-diepzinnigheid van het niveau Net 5 stoorde me eigenlijk de film lang.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

13. Mononoke-Hime (Film, 1997)

aka Princess Mononoke

130 minuten

FTV - Thema: avonturen (16) - 3 punten

Puntentotaal: 36 + 3 = 39

https://images.bauerhosting.com/legacy/empire-tmdb/films/128/images/dB2rATwfCbsPGfRLIoluBnKdVHb.jpg?ar=16%3A9&fit=crop&crop=top&auto=format&w=1440&q=80

20-25 jaar geleden had ik dit ongetwijfeld erg leuk gevonden, maar met ouder worden is mijn voorkeur en filmsmaak toch wat gewijzigd. Dit is duidelijk een van de meer duistere animatiefilms van de Ghibli studio maar omwille van een aantal afgehakte ledematen zou ik het toch niet zo ver gaan het schokkend te gaan noemen. De animatie zelf is heel mooi, de karakters en het verhaal op zich zijn weinig inspirerend. Het thema van mens en dier en de natuur moeten leren samenleven en stoppen met elkaar te bevechten is natuurlijk een waarheid als een koe en heden ten dage nog steeds actueel. Heb je daar meer dan 2 uur voor nodig om dat aan de kijker duidelijk te maken, daar moet ik volmondig neen op zeggen. De executie van het hele gebeuren is rommelig, het verhaal van de hak op de tak en de personages blijven vrij vlak. De band tussen Ashitaka en San komt ook erg geforceerd over. Om positief te eindigen, wel de moeite om eens gezien te hebben.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

7. Gulliver's Travels (Film, 2010)

108 minuten, FTV

Categorie 3. * Reizen, vakanties, expedities naar zonnige oorden (strand, jungle, woestijn etc) (compleet: 1-3, 8, 9, 11)

Punten: 3 (totaal 17)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/1QG5DQOf17R6QJNJ8HolHPpAbKv.jpg

Oei, dat viel weer niet mee. Er is best een aardige cast met naast Jack Black ook mensen als Emily Blunt en Jason Segel, maar de film is vooral een kinderachtige, niet-grappige one man show van Jack Black. En ook hij heeft het vaak beter gedaan dan in deze miskleun. Tja, het is gewoon niet grappig, niet interessant, niet spectaculair, laat staan dat er iets van de satire van Swift over is. 1.5*

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

6. Jurassic World: Rebirth (Film, 2025)

134 minuten - FTV

Thema - 1. Blockbusters (Voltooide thema's: 1,6 )

Totaal - 15 punten

Eigen beoordeling - 3*

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%2Fid%2FOIP.yhSzK2z8IN69AAUDcZg8-AHaDb%3Fpid%3DApi&f=1&ipt=78d62b5811325ac9cc7892d9df706a7164fcd2e5789d5043a5fec93891437d77&ipo=images

Vijf jaar na de gebeurtenissen van 'Jurassic World: Dominion' is de ecologie van de planeet grotendeels onherbergzaam gebleken voor dinosauriërs. De overgebleven dinosauriërs leven in een geïsoleerde, equatoriale omgeving met een klimaat dat lijkt op dat waarin ze ooit floreerden. De drie meest kolossale wezens in die tropische biosfeer bezitten de sleutel tot een medicijn dat wonderbaarlijke levensreddende voordelen voor de mensheid kan opleveren.

First of all: dino's in films genereren altijd minstens 1* exxtra in de beoordeling en die punten heeft deze film hard nodig, want heel denderend is het weer eens niet. De eerste helft gaat het nog wel, maar zodra de personages tussen de reptielen zitten stapelen de onbegrijpelijke beslissingen en ongeloofwaardige situaties zich op.

Het dodenaantal valt zoals alle voorgaande delen ook best tegen (ik zou bijna Indominus Rex gaan missen), maar als er een familie van 4 tussen zit snijd je jezelf als scriptschrijver ook goed in de vingers.

Niemand in de cast overtuigt, zelfs Scarlett speelt een erg irritante rol.

Maar goed, alsnog 3* vanwege de beesten, special effects en die eeuwig epische soundtrack.

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

3. Jurassic World: Rebirth (Film, 2025) - MovieMeter.nl

Speelduur: 134 minuten

FTV (2)

Thema: Avonturenfilm (1)

Puntentotaal: 7

Voltooide thema's: 1,6

Beoordeling: 3 *

https://image.tmdb.org/t/p/original/3XUgl5HwP2LOpVBBk5mQaiy1zBk.jpg

Alweer de zevende binnen de franchise en eigenlijk heeft het allemaal niet veel nieuws te bieden. Integendeel zelfs, deze 'Rebirth' gaat zonder schaamte leentjebuur spelen bij andere films. Zowel de originele 'Jurassic Park', 'Indiana Jones', een heel klein beetje 'Jaws' als zelfs 'Alien' komen hier even over de vloer. Jammer dat het allemaal nooit spannend durft worden en aanvoelt als voorverwarmd/voorgekauwd filmvoer. Dat de personages handelingen uitvoeren waar zelfs 10-jarigen over struikelen vond ik eerder amusant en grappig dan dat het ergernis bij me opwekte.

Vermakelijk is het daarentegen weeral wel, de acteurs doen wat ze kunnen en mijn kinderen hebben ervan genoten. Verstand op minimum, niet teveel ergeren aan de middelmatige CGI en dan is dit nog wel een aangename trip richting de dinosaurussen toe.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

14. Secret sexlife of Romeo and Juliet (1969) - IMDb

92 minuten

FTV - Thema: comedy (8) - 3 punten

Puntentotaal: 39 + 3 = 42

https://cdn1.aznude.com/vincenewallace/thesecretsexlivesofromeoandjuliet/wallace-secretsex-n-06.jpg

Een sex parodie op het welbekende verhaal geregisseerd door Peter Perry jr. die wel meer van dat soort filmpjes heeft gemaakt. Hoewel je al op voorhand weet dat je deze film absoluut niet serieus moet nemen en het gewoon gaat om zoveel mogelijk naakt (vooral vrouwelijk) te tonen en af en toe wat onnozele praat vond ik de wijze van introductie wel fijn. Je ziet een hoop zatte mannen uit de tijd van Shakespeare die naar het toneelstuk van het bekende verhaal komen kijken en in het begin wat interactie tonen met wat er op de scène gebeurt. Alle acteurs en actrices tot en met de naamloze vrouwen van plezier (van maiden number 1 tot number 6) onderbreken even hun seksuele actie om zichzelf voor te stellen en welke karakter ze spelen. Vond ik best wel een leuke vondst. Het verhaal tja voor zover aanwezig zoals de titel het aangeeft zijn Romeo en Juliet niet zo erg trouw aan elkaar en duiken in bed met iedereen die welwillend is (Romeo zelfs met zijn toekomstige schoonmoeder) en hetzelfde geldt voor de andere personages. Ik denk dat Romeo en Juliet eigenlijk pas op het einde daadwerkelijk met elkaar in de koffer duiken en hebben daarvoor enkel interactie via de bekende balkonscène. Het duurt misschien allemaal wat lang maar het is natuurlijk geen straf als je nooit lang moet wachten op dames die zich ontkleden. De actrices zijn stuk voor stuk geselecteerd op de omvang van hun boezem. Een aantal van deze dames zag ik al in eerder erotische films zoals Dee Lockwood (Juliet), Mickey Jones (Juliet's moeder) en een van mijn favorietjes Vincene Wallace (als The Nurse). Aan te raden aan Theunissen ik zou zeggen, bekijk wat beelden en dan kan je nog beslissen

https://cdn1.aznude.com/deirdrenelson/thesecretsexlivesofromeoandjuliet/nelson-secretsex-n-10.jpg

https://cdn1.aznude.com/vincenewallace/thesecretsexlivesofromeoandjuliet/wallace-secretsex-n-01.jpg

https://cdn1.aznude.com/karenthomas/thesecretsexlivesofromeoandjuliet/thomas-secretsex-n-05.jpg

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

4. Dumbo (Film, 2019) - MovieMeter.nl

Speelduur: 112 minuten

FTV (2)

Thema: Familiefilms (1)

Puntentotaal: 10

Voltooide thema's: 1,6,9

Beoordeling: 2,5 *

https://focus.telerama.fr/2024/04/04/0/0/4780/3187/1200/0/60/0/85eb402_1712236482700-dumbo-2019-visuel-aff-02-copie.jpg

Omdat binnen enkele maanden mijn abonnement op Disney+ verloopt en ik dit graag zou willen laten vallen, is er dus ook op deze dienst nog wel wat af te werken. Ik ben niet zo'n fan van al die liveaction herbewerkingen maar Dumbo, het verhaal van een olifantje met grote oren dat kan vliegen, wilde ik wel een kans geven.

Met Tim Burton aan het roer en een cast waaronder Michael Keaton, Danny DeVito en Eva Green (allemaal mensen die eerder met Burton hebben samengewerkt) leek dit wel een interessant project te kunnen worden.

Uiteindelijk is het niet veel meer dan een sentimenteel filmpje waarin de talenten van Tim Burton niet echt zichtbaar zijn. Visueel zit het dik ok, het verhaal van een buitengesloten personage (ditmaal een olifant) dat zijn liefde gaandeweg creëert dankzij zijn gave en de haters uiteindelijk van zich weg duwt is nochtans een bekend terrein voor Burton en de muziek van Danny Elfman leunt dicht aan tegen die van 'Edward Scissorhands' maar daar eindigt het dan ook.

Neen, na het bekijken van deze 'Dumbo' ben ik nog steeds geen fan van liveaction herbewerkingen.

Hoewel Snow White daar misschien nog verandering in kan brengen, maar dat is iets voor binnenkort

Number23

• 8638 berichten
  • 5678 stemmen

7. 28 Years Later (Film, 2025)

115 minuten - FTV

Thema - nvt (Voltooide thema's: 1,6 )

Totaal - 17 punten

Eigen beoordeling - 3.5*

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Ftse2.mm.bing.net%2Fth%2Fid%2FOIP.KZee8yJDQ_jiVvh1BL2H3gHaDt%3Fpid%3DApi&f=1&ipt=b0e67c3e1a77e9c1de62c008771c2db6e6facc7f83797d5bba3249b413f10c1e&ipo=images

Vervolg op 28 Days Later... (2002). Al 28 jaar is men bezig met de vreselijke plaag van geïnfecteerde mensen, die gewelddadig en hondsdol zijn geworden. Er zijn nog slechts enkele niet-geïnfecteerde gemeenschappen over, waarvan een zoon naarstig op zoek is naar een dokter om zijn stervende moeder te redden.

Danny Boyle brengt het script van Alex Garland prachtig in beeld, maar hij maakt ook rare keuzes hier en daar en gaat iets teveel op de sentimentele tour. Een zombiefilm die me af en toe aa 'Millions' doet denken is niet wat ik wil. Daarom ben ik van mening dat Garland gewoon op de regiestoel had moeten gaan zitten, maar ik snap dat Danny bij zijn project wilt blijven.

Te weinig Johnson, het jochie grenst af en toe tegen het irritante aan, top cinematografie en dat oorlogsrijmpje in de intro zal nog lang doordreunen.

wendyvortex

• 5196 berichten
  • 7268 stemmen

6. April Fool's Day (1986)

89 minuten

FTV

Thema: 4. * Feestende jongeren

Afgehandelde thema's: 4, 9, 11

Punten: 3 punten

Totaal punten challenge: 15

Waardering: 3*

https://www.hollywoodreporter.com/wp-content/uploads/2021/03/B839E9-H-2021-1617231957.jpg

Toegeven zonder die killer op dat eiland was het een vrij duf feestje geweest. Ja de jaren 80 slasher, deze was er altijd nog tussendoor geglipt. Iets beschaafder en degelijker dan de gemiddelde slasher uit die tijd. Speelt grotendeels de dag na 1 april trouwens, maar goed ook want die 1 april grappen zijn voornamelijk flauw. Tegen het einde natuurlijk weer het spannends en wat je vindt van de ontknoping zal van persoon tot persoon verschillen.

robertinho

• 1512 berichten
  • 2935 stemmen

12. Snowpiercer (Film, 2013) - MovieMeter.nl

Thema 12: sci-fi (1, 2, 3, 4, 6 , 8, 10, 12)

Ftv + thema is 3

Puntentotaal 31

https://images.pathe-thuis.nl/10614_1920x1080.jpg

Begon aardig, het eerste half uurtje. Daarna vond ik er heel snel geen reet meer aan, waarschijnlijk doordat ik niet meer mee kon gaan in het verhaal en alle ontwikkelingen.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13385 stemmen

alexspyforever schreef:

Stiekem ben ik benieuwd wat John Milton van een film als deze zou vinden.

Ik heb van Sarno alleen All the Sins of Sodom (1968) gezien, volgens mij voor jouw trash challenge?

Die gaf ik 2,5*. Niet denderend, but could be worse.

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

15. Screwballs (Film, 1983)

80 minuten

FTV - Thema: comedy (8) - 3 punten

Puntentotaal: 42 + 3 = 45

https://cdn1.aznude.com/lindashayne/screwballs/Shayne-Screwballs-HD-n-04.jpg

https://cdn1.aznude.com/terreafoster/screwballs/Foster-Screwballs-HD-n-02.jpg

Screwballs is duidelijk een film die probeerde mee te liften op het succes van Porky's. Niet dat die Porky's films goed waren, maar ze zijn toch gewaagder dan deze film. Deze is veel puberaler wat betreft de humor en braver op het vlak van naakt. Wel een leuk einde, maar er zijn teveel flauwe stukken waar je doorheen moet worstelen. Beste moment is nog die stripscène van Raven de la Croix die fans van Russ Meyer's Up ongetwijfeld wel kennen

https://cdn1.aznude.com/ravendelacroix/screwballs/DeLaCroix-Screwballs-HD-n-04.jpg

Collins

• 7282 berichten
  • 4306 stemmen

5. Bring Her Back (2025)

104 minuten - FTV

Thema: -

Punten: 2 - Totaal: 11

https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2025/BringHerBack/002.jpg

Net als in het verrassend goede Talk to Me (2022), bouwen Danny en Michael Philippou rondom het thema rouwverwerking wederom een uitstekende horrorfilm op. De toon in Bring Her Back is ingetogener en de sfeer claustrofobisch. Bring Her Back bewerkstelligt langzaam een onbehaaglijk gevoel. De film begint heel bedrieglijk in een zonovergoten setting waarna de weersomstandigheden steeds somberder worden. Niet alleen buiten zijn de omstandigheden onaangenaam. Het huis waar het verhaal zich afspeelt ligt afgezonderd, is bedompt en hokkerig en wekt een beklemmende sfeer op.

Sally Hawkins is Laura. Een vrouw die haar dochtertje heeft verloren en de pleegkinderen Andy en zijn jonge zusje Piper in huis neemt. Hawkins is goed. Hawkins is eng. De eerste helft verloopt rustig zonder expliciete horrormomenten. Toch weet de film met de beklemmende setting en het subtiele acteerwerk van Hawkins een bijzonder onaangename sfeer te creëren. De tweede helft van de film is minder ingehouden. Geweld, bloed en gore worden niet geschuwd. De beklemming neemt toe. Gelukkig valt er wat zwarte humor te ontdekken, die de drukkende sfeer op momenten iets verlicht.

4*

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

5. Jaws (Film, 1975) - MovieMeter.nl

Speelduur: 124 minuten

RW (1)

Thema: haaien (1)

Puntentotaal: 12

Voltooide thema's: 1,2,6,9

Beoordeling: 5*

https://i.pinimg.com/736x/98/00/7a/98007a87c6470d3964c888039dd41cf0.jpg

Geen uitleg nodig om deze nog eens te herbekijken.

Laten we zeggen dat de kinderen hem, dankzij de media en mezelf, wilden zien en dat MovieMeter (op z'n minst) geen haaienthema had gehad zonder deze film

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

Leuke challenge trouwens met al die afbeeldingen tussendoor.

Zie je de zombies van Danny Boyle, de dino's die Spielberg heeft gecreëerd, plaatjes van kinderen, animatie, gekke dieren en uiteraard tieten tussendoor

Die veelzijdigheid van fotomateriaal heeft de horrorfilmchallenge nog net niet

ibendb

• 5036 berichten
  • 3213 stemmen

24. National Lampoon's Vacation (Film, 1983)

Speelduur: 98 minuten

Totaal: 58 punten

https://i.postimg.cc/LXHgn9k8/natllampoonsvacation-1280.png

National Lampoon's Vacation is een dikke zomerklassieker die al een tijdje op mijn radar staat. Het is een über-Amerikaanse, over-the-top roadtrip-komedie met allerlei gebeurtenissen die afwisselend flauw en komisch zijn. Er gebeurt best veel maar het voelt te veel aan als een aaneenschakeling van sketches in plaats van een samenhangende film. Op papier is bijna alles wat gebeurt best grappig maar in uitvoering komt niet alles goed over.

De Griswolds zijn wel een erg leuke bende met de overijverige Chevy Chase op kop. Hij weet wel de meeste moppen te doen slagen en speelt leuk met Beverly D'Angelo. Ook de twee kinderen hebben elk wel een paar leuke momenten. Niet elke mop werkt en veel is voorspelbaar. Toch was dit geen ramp om te bekijken.

3*

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

8. Achtste-groepers Huilen Niet (Film, 2012)
96 minuten, FTV
Categorie 10. * Kinderen in de hoofdrol (compleet: 1-3, 8-11)
Punten: 3 (totaal 17)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/f0rEqxtjwBhQDOkOdk2t5UQmrFO.jpg

Natuurlijk is dit een film gericht op een jonger publiek, en op bepaalde momenten zorgde dat er wel eens voor dat deze film licht irriteerde. Maar uiteindelijk ben ik behoorlijk positief verrast door deze jeugdfilm over het meisje Akkie dat leukemie krijgt. De film is ondanks de hevige emotionele lading, want het is natuurlijk al een heftig onderwerp en het loopt ook niet goed af met Akkie, toch mooi naturel gespeeld en wordt niet overdreven zoetsappig of tranentrekkerig. Ook prima acteerwerk van de kinderen, al zijn er een paar typetjes wel wat irritant (juf Ina of dat marokkaanse jochie, bijvoorbeeld). Fijne meevaller. 3.5*

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.