- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Summer Clean Up Challenge
Summer Clean Up Challenge
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
13. The Day of the Jackal (1973)
143 min.
Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Geregisseerd door: Fred Zinnemann
FTV (2): Totaal aantal punten = 35
Voltooide thema's: (1-2, 4-8, 11-12)
Wat een ongelofelijk goede film. De uitkomst weet jij al bij voorbad maar het kat en muis spel tussen de rechercheur en de perfecte huurmoordenaar is ongelofelijk goed neergezet. De film is gelijk een Zwitserse horloge en alles werkt hier gewoon perfect en de boog blijft altijd gespannen.
Deze is paar keer herdaan geweest, The Jackal met Richard Gere uit 1997 heb nog ooit lang geleden gezien maar daar vond ik niets aan.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5762 stemmen
2. Superman (Film, 2025) - MovieMeter.nl
Speelduur: 129 minuten
FTV (2)
Thema: Blockbuster (1)
Puntentotaal: 4
Voltooide thema's: 1
Beoordeling: 3 *
https://specials-images.forbesimg.com/imageserve/68262b9ebc7486b62eaa8349/960x0.jpg
Nadat het DC-universe zichzelf in een mengelmoes van vermoeiende verhaallijnen had gesmeten waarbij de ene flop de andere bleef opstapelen, werd de beslissing genomen er eventjes een stop op te plaatsen en dan nu uiteindelijk terug te keren naar hun belangrijkste held, Superman. Meteen ook misschien wel de grootste superheld aller tijden, heel dat Marvelgedoe meegerekend.
Dat pakt redelijk goed uit, met een verhaallijn dat verrassend rechtlijnig is en een film die eindelijk weer wat luchtigheid weet te brengen. Ook visueel is dit één van de betere films van de laatste tijd. Niet dat dit nu de meest magistrale cinema is geworden, de originele Superman uit 1978 blijft voor mij de ware nummer 1, maar deze Superman durft af en toe al eens te knipogen naar het origineel.
David Corenswet straalt wel wat Christopher Reeve af (Hoewel hij me ook wel wat deed denken aan Hayden Christensen in Star Wars) en zelfs Rachel Brosnahan leunt behoorlijk dicht tegen Margot Kidder aan. Enkel Nicolas Hoult leek me als Lex Luthor een totaal foute keuze. Het geheel is soms wat kinderachtig en de actie is af en toe alweer migraineverwekkend maar voor de rest is dit een prima Superman movie.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
3. Back to the Future Part II (Film, 1989)
108 minuten, RW
Categorie 9. Familiefilms (compleet: 1 ,2, 9)
Punten: 2 (totaal 7)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/262.jpg?cb=1603130647
En dat is twee. Back to the Future 2 is eigenlijk in alles vergelijkbaar met deel 1, in zowel positieve zin als minder positieve zin. Vaak bijzonder vermakelijk popcornvoer, leuke grapjes, maar ook dezelfde kitscherige typetjes en flauwe stunts waarbij Marty McFly altijd de coole dude uithangt. Ditmaal wordt er eerst naar de toekomst gereisd, grappig om te zien hoe futuristisch het beeld van 2015 is. Met daarna ook nog meerdere andere tijdreizen - opnieuw naar 1955, naar een alternatieve werkelijkheid in 1985 als Biff uit de toekomst de tijdlijn uit het verleden gewijzigd heeft. Ik heb me zeker niet verveeld, maar tegen het einde was ik ook wel klaar met alle Biffen uit heden, verleden en toekomst, sukkelige George McFly's, coole Marty's en soortgelijke typetjes. Gelukkig is er altijd nog Doc. Hoe dan ook, nog steeds erg vermakelijk, maar ook wat flauw en absoluut meer van hetzelfde. En dat er een deel drie aankomt in het Wilde Westen, dat is ook duidelijk. 3.5* (maar nu een kleinere)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
84 minuten
FTV - Thema: erotisch (12) - 3 punten
Behandelde thema's: 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12
Puntentotaal: 27 + 3 = 30
https://trashfilmguru.wordpress.com/wp-content/uploads/2014/02/tallie-and-colleen.jpg
Softcore komische hillbilly seksfilm waarbij de gesimuleerde seks bij momenten toch realistisch overkwam. Begrijpelijk dat deze niet op MovieMeter staat. Verhaaltje van een familie waarbij de enige zoon meer oog heeft voor een koe genaamd Sassy Sue dan voor de mooie schaars geklede dames die op de farm rondhangen. Het zijn dan andere mannen waaronder de vader die er wel van profiteren. Enkele onnozele momenten zoals de corpulente moeder die komt vast te zitten in het buitentoilet. Gelukkig zijn de dames knap en gaan makkelijk uit de kleren, roodharige Colleen Brennan is altijd een pluspunt. Misschien iets voor jou Theunissen?
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Gelukkig zijn de dames knap en gaan makkelijk uit de kleren, roodharige Colleen Brennan is altijd een pluspunt. Misschien iets voor jou Theunissen?
Wil hem best kijken (ik heb hem ook al gepindakaasd), komt uit de jaren 70 en met een roodharige rondborstige Colleen Brennan is ook niets mis mee en ik heb haar ook al vaak gezien in jaren 70 films zoals:
- Invasion of the Bee Girls (1973);
- A Scream in the Streets (1973);
- The Dirty Dolls (1973), die heb je me dit jaar nog getipt 
- Ilsa: She Wolf of the SS (1975);
- Supervixens (1975), oftewel het pareltje van Russ Meyer 
- Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks (1976).
Maar hij staat helaas niet op MovieMeter 
Woland
-
- 4796 berichten
- 3815 stemmen
4. Back to the Future Part III (Film, 1990)
118 minuten, RW
Categorie 8. Comedy (compleet: 1 ,2, 8, 9)
Punten: 2 (totaal 9)
https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/263.jpg?cb=1363625988
En dat is drie. Misschien had ik ze wat minder dicht op elkaar moeten kijken, maar ik ben inmiddels wel behoorlijk uit-ge-Back-to-the-Futuret. In deel drie gaan ze voornamelijk naar het oude wilde westen. Het is wat consistenter qua sfeer dan deel twee, maar voor de rest begint dit derde deel ook een beetje één pot nat te worden. Weer een nieuwe generatie McFly's en een nieuwe generatie Biffs, weer een flauwe en onnodige dubbelrol van Michael J Fox, weer een kapotte Delorean, en alle wild west clichés worden ook van stal gehaald. Wel iets meer focus op Doc, en het voorgaande klinkt misschien wel erg negatief, want uiteindelijk was dit ook nog best vermakelijk. Maar nu maar weer even wat nieuws opzoeken.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Wil hem best kijken (ik heb hem ook al gepindakaasd), komt uit de jaren 70 en met een roodharige rondborstige Colleen Brennan is ook niets mis mee en ik heb haar ook al vaak gezien in jaren 70 films zoals:
- Invasion of the Bee Girls (1973);
- A Scream in the Streets (1973);
- The Dirty Dolls (1973), die heb je me dit jaar nog getipt 
- Ilsa: She Wolf of the SS (1975);
- Supervixens (1975), oftewel het pareltje van Russ Meyer 
- Ilsa, Harem Keeper of the Oil Sheiks (1976).
Maar hij staat helaas niet op MovieMeter
En helaas is het altijd een gedoe om zulke films toegevoegd te krijgen hier.
77ships
-
- 643 berichten
- 45 stemmen
14. UHF (1989)
97 min.
Oorsprong: Verenigde Staten
Geregisseerd door: Jay Levey
FTV (2): Totaal aantal punten = 37
Voltooide thema's: (1-2, 4-8, 11-12)
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/WFA5fPYjnrvJpgJQpuSfDK-1200-80.png.webp
Buiten de populaire hits ken eigenlijk heel weinig van 'Weird Al' Yankovic. Ik heb wel "Weird: The Al Yankovic Story" gezien dat slecht beoordeeld is maar dat ik wel heel goed vond. "Airplane!" is een van mijn favoriete films aller tijden dus de humor hier ligt mij perfect.
Het verhaal is meer een raamwerk hier waar Weird Al een lokale TV station krijgt, allerlei parodies van films, valse reclame filmpjes komen aan te pas en de goeie winnen uiteraard. De humour ligt jou of het ligt jou niet, paar flauwe momenten maar wel veel raak voor mij, ik lag plat tijdens het spatel stuk bv. en ook "wheel of fish". Het duurt beetje voordat het op gang komt maar dan ging het lekker. Helaas voor hem was dit blijkbaar een redelijke flop, onterecht in mijn mening.
Grappig om Michael Richards (Kramer) en Fran Drescher (The Nanny) hier te zien, veel acteurs waren blijkbaar ook gevraagd maar pasten.
John Milton
-
- 24220 berichten
- 13385 stemmen
Woland - Ik heb deel 3 altijd met afstand de minste gevonden. Ik denk dat als ik ze nu voor het eerst (of voor het eerst sinds héél lang) zou zien, dat ik ook kritischer zou zijn. Maar ik ben als (pre)tiener in de 80s en 90s gek op deel 1 en 2 geworden, en had ze voor ik 18 was, al minstens tien keer gezien. Dat werkt nog steeds door. 
En ik ben sindsdien een beetje verliefd op Lorraine McFly...
En nu óók nog op haar dochter:
https://i.pinimg.com/736x/be/3f/13/be3f1352ad070c84c3a3eaddc8486b24.jpg
Mijn hemel, moeder èn dochter. Wat ben ik eigenlijk een vies mannetje. 
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Wegens een onverwachte ziekenhuisopname de afgelopen drie dagen heb ik veel kunnen kijken maar niks registreren. In de loop van de dag zullen er wel een resem aan registraties van mij binnenkomen. De reviews zal ik kort houden.
Een voordeel van de komende weken out of action te zijn is wel dat films mijn vaste companion zullen zijn.
Speelduur: 93 minuten
FTV: 2 punten
Totaal: 26 punten
Thema: 10. Kinderen in de hoofdrol
Voltooid: 8/12 (2, 3, 6, 7, 8, 10, 11, 12)
https://i.postimg.cc/7YwWjH3b/image-w1280.jpg
Zoals Madonna sprak: Bette Davis, we love you. en dat is zeker waar. Enkel zie ik haar nog veel liever in iets interessantere films die meer te bieden hebben.
The Nanny is een oppervlakkige thriller waarvan je al snel kan raden hoe de vork aan de steel zit. Jammer, want de ssfeer en score zijn zeer goed. Ook het acteerwerk ik meer dan behoorlijk. De personages zijn echter nogal vervelend en het hele verhaaltje is best saai.
2,5*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 92 minuten
Totaal: 28 punten
Thema: Geen
https://i.postimg.cc/43z8SQCx/the-cottage-david-legeno1.webp
Een slappe horrorkomedie die eigenlijk niet echt grappig is. Het hele boeltje is vaak irritanter dan komisch en de dwaze personages hielpen ook al niet om de boel wat op te leuken. Het begon allemaal nog wel wat leutig maar werd na een tijdje enorm repetitief zonder uitzicht. Zelfs Andy Serkis himself kon het niet redden.
2*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 90 minuten
Totaal: 30 punten
https://i.postimg.cc/PxZpwDrG/cold-meat-film-review-1.jpg
Een kidnapper en zijn slachtoffer komen vast te zitten in de sneeuw. Hierdoor moeten ze niet alleen elkaar maar ook de koude weten te overleven. Daarbovenop loopt er nog een beest uit oude legenden rond.
De plotomschrijving klinkt interessanter dan de film uiteindelijk geworden is. Het is vooral een samenraapsel van verschillende ideeën die nooit echt goed uitgewerkt werden en nogal misplaatst voelen samen. Het acteerwerk is wel degelijk en er wordt hat maximum uit het lage budget gehaald maar het komt allemaal amper van de grond.
Misschien had dit beter een kortfilm geweest want als langspeelfilm kon het nooit volledig overtuigen. Maar de intentie was er wel, dus dat is al iets.
2,5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5677 stemmen
126 minuten - FTV
Thema - nvt (Voltooide thema's: 6 )
Totaal - 7 punten
Eigen beoordeling - 3.5*
Hideo is een sukkelige manga-tekenaar die droomt van grote heldendaden. De matige relatie met zijn vriendin verslechtert dramatisch wanneer ze in een zombie verandert, evenals het overgrote deel van de Japanse bevolking. Onderweg naar Mount Fuji belandt Hideo in een winkelcentrum waar de overlevenden zich klaarmaken voor de grote stand-off.
Zombiefilms heb ik in allerlei talen gezien, maar gek genoeg ontbrak Japans nog. Erg vermakelijk en de zombies zien er lekker verontrustend uit.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4883 stemmen
Een weekje zuiden van Frankrijk.
Het zal niet veel soeps zijn qua filmkijken. 
Collins
-
- 7282 berichten
- 4306 stemmen
116 minuten - FTV
Thema: -
Punten: 2 - Totaal: 9
https://media.outnow.ch/Movies/Bilder/2025/HeadsOfState/002.jpg
Niet lang na de release van het onzinnige G20 (2025) met Viola Davis als president van de VS is er Heads of State met John Cena als president van de VS. Heads of State is eveneens een onzinnige film, maar de kwalificatie humor maakt dat het belachelijke plot prima verteerbaar is. In Heads of State nemen de president van de VS en de premier van Groot-Brittannië het tegen allerhande tuig op dat hun in de weg zit. Heads of State is een actiekomedie en een klassieke buddy movie.
Een humoristische film die de humor haalt uit twee contrasterende protagonisten. De Britse premier is ingetogen, intellectueel en gedistingeerd. De Amerikaanse president is ongecompliceerd, niet intellectueel, onbehouwen en een hartelijk persoon. Tussen de personages botert het niet lekker. De hatelijke opmerkingen over en weer zijn leuk. De twee zijn zo met elkaar bezig dat het tuig dat hen belaagt eigenlijk bijzaak is. Het tuig versterkt de onderlinge hatelijkheid alleen maar. Uiteraard en helaas worden de contrasten minder scherp naarmate de film vordert, want zo gaat dat nu eenmaal in een buddy movie.
3*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 98 minuten
Totaal: 32 punten
https://i.postimg.cc/tTQ3Np0t/cannesspotlight-twickenham.webp
In Cuban Fury heeft Bruce zijn jeugdige passie voor salsa-dansen in competitie volledig verloren als volwassene. Het is pas wanneer hij een nieuwe collega wil imponeren dat hij de hobby na jaren terug wil oppikken, hoe moeilijk dat ook is voor hem.
Nick Frost is een charmante acteur die weinig echt slechts kan doen. Ook hier is hij alweer zijn sympathieke zelve én krijgt hij steun van Rachida Jones en Olivia Coleman. Jammer dat de twee dames hem net iets teveel in de schaduw werpen qua charisma want dat is niet wat de film nodig heeft. Niks tegen Jones en Coleman, overigens. Die twee zijn schatjes.
Het verhaaltje is standaard maar wordt door de typisch Britse aanpak net wat leuker om te kijken. De personages grenzen heel vaak aan het karikaturale wat soms vervelend werkt maar nooit de fun er volledig uittrekt. Vooral de finale is lekker opwekkend, wat de film na een tijdje wel nodig had.
3*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 110 minuten
Totaal: 34 punten
https://i.postimg.cc/KjdHg60w/download.jpg
Ik hou enorm hard van horrorfilms en thrillers gedreven door dialoog. Vandaar dat ik ook aan de lippen van Hugh Grant lag tijdens het kijken van deze Heretic die toch wel wat oproer veroorzaakt heeft vorig jaar. Grant speelt grandioos en heeft gelukkig ook een goed script gekregen om mee te werken. De volledige speelduur lang zit je wel geïnteresseerd te kijken want als er één iets is waar deze film vooral in uitblinkt, is het wel originaliteit. Het is een opmerkelijke film die me meermaals deed gokken waar hij heen wil. Naar het einde toe wordt het wat te veel van het goede met de ene na de andere twist. Met zo'n sterke opbouw is het dan ook moeilijk om een bevredigende conclusie te bedenken.
De grootste lofzang moet wel naar de twee dames, Sophie Thatcher en Chloe East, gaan. Beiden spelen enorm sterk als "nieuwkomers" tegen een tour de force als Grant. Thatcher heeft me nu wel volledig overtuigd na deze en het sterke Companion. Ik houd haar in de gaten!
3,5*
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
3. Le Conseguenze dell'Amore (Film, 2004) - MovieMeter.nl
https://projectedfigures.com/wp-content/uploads/2021/12/iu-178.jpeg
FTV - 2 punten.
Thema - nvt
Puntentotaal - 8 punten.
3.5*
Uitstekende film waarbij het rustige, bijna serene, eerste gedeelte mij het meest kon bekoren. In het tweede gedeelte, als de mafia zijn intrede doet, werd de betovering wat verbroken. Geen 'jump the shark' moment gelukkig, daarvoor is Sorrentino een te begenadigd regisseur. Het puike acteerwerk helpt daarbij ook wel. En als je in de juiste stemming bent, dan is dat eerste gedeelte echt magisch. Gelukkig was ik in de juiste stemming.
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 87 minuten
Totaal: 36 punten
https://i.postimg.cc/RVjrYVkk/black-cab-2.jpg
Ik dank de medicatie in het ziekenhuis die deze film iets draagbaarder maakten.
Het heeft allemaal gewoon weinig om het lijf. Van spanning of horror is bijna niks te merken dus je zit vooral met de personages. Gelukkig is Nick Frost nog leuk.
2*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
15. Distant Voices, Still Lives (Film, 1988)
Speelduur: 85 minuten
Totaal: 38 punten
https://i.postimg.cc/JzkQT18d/1049f0d0-8eed-4222-8a48-d736b9850956.jpg
Zeer sterk familiedrama dat extra binnenkomt vanwege de geweldige zangstukken tussendoor. Het acteerwerk is niet van de gehele cast overtuigend genoeg om de hevige thema's aan te kunnen. De personages zijn wel memorabel en apart genoeg om een band te kunnen opbouwen. Als je het verhaaltje chronologisch zou vertellen - wat niet gebeurt in de film - zal er waarschijnlijk niet veel meer overblijven van de emotionele lading want in de essentie is gebeurt er niet zo heel veel. Toch weet het voldoende te boeien en laat het wel een indruk.
3,5*
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
16. I Married a Monster from Outer Space (Film, 1958)
Speelduur: 78 minuten
Totaal: 40 punten
https://i.postimg.cc/CLyRktSS/i-married-a-monster-from-outer-space-1.avif
Als poging om een enge film vol spanning en mysterie te maken is dit helemaal mislukt. Het is echter wel nog een redelijk charmant stukje 50's sci-fi geworden dat, ondanks een mager verhaal, lekker wegkijkt. De speelduur is bondig en er wordt ook niet te veel getreuzeld om het tempo erin te steken. Geen hoogvlieger maar een luchtig tussendoortje.
2,5*
Number23
-
- 8638 berichten
- 5677 stemmen
4. In the Lost Lands (Film, 2025)
101 minuten - FTV
Thema - 6. Avonturenfilms (Voltooide thema's: 6 )
Totaal - 10 punten
Eigen beoordeling - 1.5*
Een koningin zoekt naar haar geluk in de liefde en stuurt uit wanhoop de machtige en gevreesde heks Gray Alys naar de Lost Lands. De heks moet haar het talent schenken om in een weerwolf te kunnen veranderen. Daar ze gevaarlijk terrein betreedt staat de ondoorgrondelijke jager Boyce Gray bij in het verslaan van duistere wezens en meedogenloze vijanden.
Oei dit was me toch een misser van jewelste zeg. Slaapverwekkend verhaal dat maar matig wordt geregisseerd en dat de dialogen ruk zijn heeft de cast ook door, helaas hebben Jovovich en Bautista schijnbaar geen zin om een extra tandje bij te zetten. Dan wordt het al snel een episch snoozefest.
Number23
-
- 8638 berichten
- 5677 stemmen
117 minuten - FTV
Thema - nvt (Voltooide thema's: 6 )
Totaal - 12 punten
Eigen beoordeling - 3.5*
Een gepensioneerde huurmoordenares (Michelle Yeoh) wordt gedwongen haar rustige leventje op te geven als haar voormalige collega's naar haar op zoek zijn. Ze willen het lichaam van de Bodhidharma naar zijn laatste rustplaats brengen. Om het allemaal nog lastiger te maken komt ze er achter dat haar man de zoon is van één van haar slachtoffers, en is hij wellicht op zoek naar wraak.
Er valt genoeg te genieten in deze film, de gevechten zijn vloeiend en het verhaal blijft wel boeien.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
84 minuten
FTV - Thema: erotisch (12) - 3 punten
Behandelde thema's: 4, 6, 7, 8, 9, 11, 12
Puntentotaal: 30 + 3 = 33
https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2011/11/Poor-Cecily-1974-1-16-14-730.jpg
Nog maar eens erotiek omdat ze op het lijstje staan en ik een excuus heb om ze van de lijst weg te werken. Deze keer een serieus drama dat voor een groot deel door het titulaire karakter Cecily via voice over wordt verteld als ware het een erotisch dagboek. Deed wat denken aan het verhaal van Justine van de Sade waar het meisje in kwestie telkens weer in een situatie komt waardoor ze misbruikt wordt. Veel naakt en de beste gedeeltes zijn het moment waarop Cecily voro het eerst de liefde bedrijft met een kasteelvrouw en ergens in het midden van de film als ze terechtkomt in de folterkamer. Een van haar medegevangenen is Uschi Digard die weliswaar maar enkele seconden in beeld is.
En ja Theunissen deze staat wel op MovieMeter
https://nudebase.com/contents/videos_sources/45000/45334/screenshots/8.jpg
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Een van haar medegevangenen is Uschi Digard die weliswaar maar enkele seconden in beeld is. En ja Theunissen deze staat wel op MovieMeter]
Hier kan ik niet aan ontkomen:
- Jaren 70 (het decade van de 'harige' erotiek films);
- Uschi Digard (heeft ze ooit wel eens wat gezegd in een film?);
- En maar 62 minuten.
Oftewel drie pluspunten voor mij om deze film te zien 
Duurt wel eventjes (3 uren) voordat ik deze heb gepindakaasd, want hij is nergens te vinden buiten "R***l**t" en daar duurt het altijd uren.
robertinho
-
- 1512 berichten
- 2935 stemmen
Door een bezoek aan Friesland zijn de registraties van de afgelopen week een beetje achtergebleven. Bij deze alsnog. In willekeurige volgorde.
7. The Beach (Film, 2000) - MovieMeter.nl
Thema 4: feestende jongeren
Rw + thema is 2
Puntentotaal 18
https://subversiverabbit.com/wp-content/uploads/2021/06/The-Beach-2000-Movie-Scene-6.jpg
Dit was echt een ding toen, eind basisschool begin middelbare. The Beach probeert zo hard om "diep" te zijn dat ik heel goed begrijp dat ie bij deze doelgroep goed aansloeg. Nu vooral leuk om een hele rare Dicaprio aan de slag te zien.
8. Spawn of the Slithis (Film, 1978) - MovieMeter.nl
Thema 2: haaien en zeemonsters (1, 2, 3, 4, 6, 8 )
Ftv + thema is 3
Puntentotaal 21
Leuk. Goed zeemonster. Jaws met kernafval enzo.
9. Stone Cold Dead (Film, 1979) - MovieMeter.nl
Geen thema (1, 2, 3, 4, 6, 8 )
Ftv is 2
Puntentotaal 23
https://www.zekefilm.org/wp-content/uploads/2017/10/Stone-Cold-Dead_5-1024x576.jpg
Het New York uit deze tijd blijft een lekker grimmig stadje om te zien. Vaak beter gezien, maar heb me prima vermaakt.
10. Telling You (Film, 1998) - MovieMeter.nl
Geen thema (1, 2, 3, 4, 6, 8 )
Ftv is 2
Puntentotaal 25
https://i.ytimg.com/vi/pAymXCTpi-A/hqdefault.jpg
Als Clerks een romcom was met een charmante cast.
11.Angel (Film, 1983) - MovieMeter.nl
Thema 10: kinderen in de hoofdrol (1, 2, 3, 4, 6 , 8, 10)
Ftv + thema is 3
Puntentotaal 28
https://images.mubicdn.net/images/film/115862/cache-97974-1745492050/image-w1280.jpg?size=800x
Fluit me terug als dit niet klopt, maar Angel is een 15-jarige prostituee in deze film. Daarom heb ik de vrijheid genomen om thema 10 af te vinken. Verder echt een boutfilm.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hier kan ik niet aan ontkomen:
- Jaren 70 (het decade van de 'harige' erotiek films);
- Uschi Digard (heeft ze ooit wel eens wat gezegd in een film?);
- En maar 62 minuten.
Oftewel drie pluspunten voor mij om deze film te zien 
Duurt wel eventjes (3 uren) voordat ik deze heb gepindakaasd, want hij is nergens te vinden buiten "R***l**t" en daar duurt het altijd uren.
De tijdsduur op MM klopt niet het is ongeveer 84 minuten, misschien is dat een verkorte gekuiste versie hoewel er nauwelijks stukken zijn zonder naakt. En er zijn zeker films waarin Uschi een sprekende rol heeft, die ene bijvoorbeeld waarbij ze samen met andere dames werd ontvoerd door een bende gasten (The Big Snatch). En ik weet ook eentje waar ze zelfs een hoofdrol had maar ik weet de titel niet meer.
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Speelduur: 84 minuten
FTV + Thema (12): 3
Totaal: 3 punten
https://cdn1.aznude.com/talliecochrane/sassysue/cockrane-sassysue-n-6.jpg
Deze zeer flauwe Komedie / Erotiek film heeft alexspyforever mee deze week getipt en normaal gesproken kijk ik alleen films die op MovieMeter staan, zodat ik er ook een recensie over kan schrijven. Maar omdat ik eigenlijk niets anders voorhanden had en ik gisteren ook geen zin had om een serieuzere film te kijken, heb ik deze "Sassy Sue" (welke een koe is in de film) gekeken en schrijf ik hier mijn recensie voorzien van passende foto's (waarvan een aantal inmiddels verwijdert zijn door een moderator) 
Het verhaal omtrent Junior (John Tull) die op het platteland woont samen met zijn geile vader (Patrick Wright) en Ma Flodder achtige moeder (Rachel Wolfe) op een boerderij en waar Junior verliefd is op een koe, is tenenkrommend slecht en te lachen viel er eigenlijk ook niets. Ook het verhaal om de vader die illegale sterke alcoholische drank van maïs maakt en verder ook nog een toiletpot (of beter gezegd gewoon een houten plank) probeert te maken omdat zijn Ma Flodder achtige vrouw er met haar dikke reet in is vast blijven zitten (men trekt er dan eruit middels een touw), is gewoon tenenkrommend slecht. Het enige leuke aan de vader is, is dat hij regelmatig seks heeft met andere vrouwen en dat hij probeert zijn onnozele zoon aan de vrouw te brengen, i.p.v. de koe.
Met de koe en Junior opent ook de film, waarbij we (voorzien van een leuk liedje en de opening credits) zien hoe Junior de koe van achteren aan het nemen is, maar dan wel met zijn kleren aan. Oftewel hij is de koe aan het droogneuken. De vader is er niet blij mee en schopt hem ook min of meer van de koe af, waarna we even kennis makken met de Ma Flodder achtige moeder en we daarna na circa vier minuten het buurmeisje Honey Chile (Karen Cooknell), een betere naam zou zijn Horny Chile, te zien krijgen, die in een kort jurkje (waarbij haar billen te zien zijn) de kippen op de boerderij aan het voeren is met mais.
https://cdn1.aznude.com/karencooknell/sassysue/cooknell-sassysue-n-14.jpg
De vader gaat dan met haar naar de hooischuur, waarin Honey Chile zich uitkleedt en dan gaat vrijen / neuken met de vader gedurende circa 10 minuten en waarbij Junior dan op een afstandje masturberend toekijkt. Daarbij krijg je dan neuken, beffen en pijpen te zien, maar niets daarvan wordt expliciet in beeld getoond. Als de vader klaar is geeft hij Junior de kans om het met haar te doen, waarbij Junior haar met zijn kleren aan neemt zoals hij dat deed met koe Sassy Sue tijdens de opening en ze moet daarbij van hem ook koeiengeluiden maken.
Na circa 30 minuten worden dan de geile nichtjes Dolly Lee (Colleen Brennan) en Dottie Lou (Tallie Cochrane) afgeleverd in een pick-up truck (waar Junior aan gaat knutselen) en rijdt de vader dan met Dolly Lee naar een bos waar zijn moonshine installatie staat. Als Dolly Lee daar dan op een gegeven moment voorover gebukt staat en haar borsten te zien zijn, zegt de vader:
"What a fine pair."
Daarna kleden ze zich uit en gaan ze natuurlijk met elkaar neuken. Na het neuken vraagt de vader aan Dolly Lee of ze misschien wat kan betekenen voor zijn zoon Junior. Eenmaal terug op de boerderij na circa 45 minuten, moet Dottie Lou van de vader haar kont tonen voor het maken van een nieuwe toiletpot in een plank, waarop ze moet zitten om de maat te meten. Maar om de maat van de toiletopening goed te kunnen meten, komt Junior op een idee en smeren ze verf op de billen van Dottie Lou voor een goede afdruk op de plank.
https://cdn1.aznude.com/talliecochrane/sassysue/cockrane-sassysue-n-4.jpg
Als Dottie Lou daarna vraagt hoe ze de verf van haar billen krijgt, komt Junior weer op een idee en vrijen ze er terpentine op, waarna ze een brandend gevoel krijgt in haar billen en ze naar een badkuip rent. Daarin wordt ze dan gewassen (zie bovenste foto) wordt door Dolly Lee.
Uiteraard hebben ze er ook lesbische seks in en daarbij kijkt Junior op een afstandje masturberend toe. Hij wordt van het kijken zo geil, dat hij op een gegeven moment naar de stal gaat en koe Sassy Sue weer gaat droogneuken met zijn kleren aan. Daarna komt er een man in zijn auto aan op de boerderij waar Junior weer aan gaat knutselen en terwijl Junior dat doet, gaat de man naar de hooischuur om een dutje te maken. Maar daar krijgt hij dan al snel te maken met de poedelnaakte Dolly Lee en Dottie Lou, die met hem gaan neuken. Als ze klaar zijn na circa vijf minuten, komt de zekere vrouw Abigail (Sandy Carey) aangefietst op de boerderij op een tandem, waarna de vader samen met haar op de fiets naar een toilet fietst, voor het maken van een toiletpot. Daarbij betast hij ook haar billen en gaan ze op verzoek van Abigail ook met elkaar neuken.
Dit duurt maar een paar minuten en beiden houden ook grotendeels hun kleren aan. Weer terug op de boerderij heeft Junior de auto van de man gemaakt en komen er drie mannen langs, die dan samen met Junior, Dolly Lee en Dottie Lou naar een schuur gaan, waar twee mannen muziek maken (op een gitaar en een viool) en Junior, Dolly Lee en Dottie Lou gaan dansen en waarbij Dolly Lee en Dottie Lou dan op een gegeven moment topless gaan en Junior willen pakken. Dit lukt ze hen in de hooischuur, waar ze dan proberen om Junior te neuken. Dottie Lou begint dan met haar hand en lippen met de slappe penis (die je ook te zien krijgt) van Junior te spelen en Dolly Lee gaat met haar rode schaamstreek voor het gezicht van Junior zitten.
Na circa 82 minuten komt Junior op belachelijke wijze klaar en denken zijn ouders dat hij genezen is en dat hij nu valt op vrouwen i.p.v. koeien. Maar daar komen ze van een koude kermis thuis, want Junior zegt na circa 84 minuten dat hij verliefd is op koe Sassy Sue, waarna de film ook is afgelopen en we nog even het leuke liedje van de opening te horen krijgen.
"Sassy Sue" is een draak van een film qua verhaal, uitvoering en cast (zeker wat betreft John Tull als de achterlijke Junior en Rachel Wolfe als de Ma Flodder achtige moeder, wiens kont we helaas ook te zien krijgen
) en alles is ook voor een appel en een ei gemaakt, omdat alles zich buiten en in schuren afspeelt. Het enige leuke aan deze film zijn Colleen Brennan (als Dolly Lee) en de misschien nog wel leukere kleine Tallie Cochrane (als Dottie Lou), die regelmatig van top tot teen naakt te zien zijn.
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
De tijdsduur op MM klopt niet het is ongeveer 84 minuten, misschien is dat een verkorte gekuiste versie hoewel er nauwelijks stukken zijn zonder naakt. En er zijn zeker films waarin Uschi een sprekende rol heeft, die ene bijvoorbeeld waarbij ze samen met andere dames werd ontvoerd door een bende gasten (The Big Snatch). En ik weet ook eentje waar ze zelfs een hoofdrol had maar ik weet de titel niet meer.
Ja klopt, toen ik de film gisteren gepindakaasd had en even had geopend, zag ik dat de film circa 84 minuten duurde i.p.v. 62 minuten. Omdat de beeldkwaliteit best slecht is (heeft veel weg van oude videoband opname), twijfel ik om de film te kijken.
ibendb
-
- 5036 berichten
- 3213 stemmen
Speelduur: 93 minuten
Totaal: 43 punten
Thema: 5. Kamperen
Voltooid: 9/12 (2, 3, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12)
Ik ben hier precies een mini horror challenge aan het bouwen. 
Marshmallow heeft een ietwat amateuristische look en ook het hele 80's sfeertje voelt gefabriceerd aan. Dit neemt niet weg dat genrefans wel wat kunnen vinden hier. Verwacht geen gore of engheid maar origineel kan ik het wel noemen. Ongeveer halverwege wilde ik wat meer vaart en die kreeg ik ook met een broodnodige twist op het einde die de film boven de middenmaat weet te tillen.
3*