• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Summer Clean Up Challenge

zoeken in:

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

Dag beste filmfanaten

Het is weer even geleden dat ik nog eens wat heb georganiseerd hier, dus vond ik het eigenlijk wel eens tijd om dit nog eens te doen. Ik merk dat ik anders zelf veel te weinig films kijk, terwijl ik dat toch graag doe. Blijkbaar gaat het gemakkelijker bij een challenge, dan heb ik ook wat meer motivatie.

Ik presenteer jullie daarom de summer clean up movie challenge. Wat voor films kijk je nu eigenlijk in de zomer? Tja, in feite zou ik zeggen alles kan en mag, waarbij elke bekeken film 1 punt oplevert en een extra punt voor een FTV (first time view, film die je voor de eerste keer kijkt). Vandaar ook de toevoeging “clean up” om die films die al veel te lang op de kijklijst staan eens te bekijken.

Het is natuurlijk leuker als er nog wat andere bonussen zijn te verdienen die eigen zijn aan de zomer, vakantie, zon, strand, feesten, plezier, spelende kinderen en dergelijke meer. Je verdient een extra punt als aan een van de volgende thema’s/voorwaarden is voldaan:

1. * Blockbusters: de originele Jaws film is 50 jaar geworden, die werd aanzien als de eerste blockbuster en die zjn typisch voor de zomer

2. * Haaien en andere watermonsters: Dat betekent dus ook piranha’s, krokodillen of wat er nog allemaal in het water leeft

3. * Reizen, vakanties, expedities naar zonnige oorden (strand, jungle, woestijn etc)

4. * Feestende jongeren (ok de leeftijd speelt niet echt een rol zolang ze maar feestvieren)

5. * Kamperen (camping, jeugdbeweging, zomerkamp)

6. * Avonturenfilms

7. * Fantasy & Sci-fi

8. * Comedy

9. * Familiefilms

10. * Kinderen in de hoofdrol

11. * Animatiefilms

12. * Erotische films en andere films waarin naakt is te zien (full frontal) of gedeeltelijk (blote borsten of poep) Dit geldt overigens voor beide geslachten.

Ik hoor de vraag al komen van niet verder genoemde fanatici of er extra punten zijn te verdienen als je uit elke van de bovenstaande thema minstens 1 film kijkt. Ja, dat kan. Heb je er dus 12 gezien en telkens een andere thema op kunnen plakken, krijg je nog eens 12 punten extra bij je score.

Samengevat

1 punt: een film die je al eens hebt gezien en niet voldoet aan een van de 12 thema’s

2 punten: een FTV die niet voldoet aan een van de bovenstaande thema’s of een RW die wel voldoet aan een van bovenstaande thema’s

3 punten: een FTV die voldoet aan een van de bovenstaande thema’s

Zijn kortfilms en aflveringen van TV series toegestaan? Ja, dat mag maar als ze korter zijn dan een uur gelieve deze dan te bundelen totdat je aan een speelduur komt van 60 minuten voor een geldige registratie.

Hoe registreren?

- De naam van de film en het jaar liefst met link naar Moviemeter, imdb of welke filmsite deze kan geraadpleegd worden.

- De speelduur in minuten

- FTV of RW

- thema indien van toepassing

- Punten en tussenstand

- Optioneel: recensie, afbeeldingen, waardering…

- Gelieve uw registraties ook te nummeren

De vakantie in Vlaanderen begint officieel op 1 juli hetgeen natuurlijk heel kort dag is om van start te gaan. Die in Wallonië waar ik momenteel werkzaam ben begint op 7 juli dus ik stel voor dat dit het startschot is zodanig dat de geïnteresseerden toch wat tijd krijgen om alsnog een lijstje samen te stellen. Het einde voorzie ik op 31 augustus. Op die manier hebben we nog ruim 2 weken rust om echt te gaan knallen voor de belangrijkste challenge van het jaar!

Shadowed

joolstein

Fisico

77ships

John Milton

Tartarus

Lady Of Horror

Threeohthree

Woland

ikkegoemikke

robertinho

ibendb

Number23

mezzanine

remorz

IH88

Tanguy

Shambala

oup

Collins

ZZ TOP

Dentheman

Sanderkeuh

Noodless

moviemike

DVD-T

Han Solo 420

Kondoro

Q Jones

john mcclane 2

Splinters

audio.

cinemanukerke

Seam

Tommeh

jordandejong

shugenja

j_u_u_l

Theunissen

wendyvortex

De gestoorde filmfanaat

Lucaij

madmadder

Martijnnn

stef89

rebelkush

dion.ollie

Flipman

Donkerwoud

shugenja

narva77

ThomasOMalley

Film Pegasus

starbright boy

Theunissen

Fransman

Als je eventueel nog tijd en zin hebt JM mag je altijd een artikel schrijven ter promotie

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Heel leuk net wat ik nodig had.

ibendb

• 5034 berichten
  • 3212 stemmen

Perfect! Ik ben al een half jaar intensief bezig m’n watchlist te doen slinken dus een challenge die erbij past motiveert alleen maar nog meer. Count me in!

shugenja

• 644 berichten
  • 1592 stemmen

Ik doe mee!

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik doe ook mee

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4882 stemmen

Tja, daar ik toch altijd bezig ben met het afvinken van films in mijn niet-leeg-te-krijgen-watchlist, is het bijna een verplichting voor mij om hieraan deel te nemen Alleen over de lijst van Zomer Blockbusters die ik nog niet heb gezien (een Top 100 opgezocht en daar bleven er maar 9 over) ben ik niet zo enthousiast. Dat wil zeggen dat ik "Bridesmaids","Mama Mia!" en "Barbie" toch eens moet kijken

So, count me in

moviemike

• 1309 berichten
  • 5762 stemmen

Kan tof worden in afwachting van de horror challenge. Ik heb hier een schuif vol stoffige DVD's die al jaren liggen te wachten en nu ik eindelijk doorheen het middelmatige Netflix repertoire ben geraakt, zou deze challenge wel eens een verademing kunnen worden

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Tja, daar ik toch altijd bezig ben met het afvinken van films in mijn niet-leeg-te-krijgen-watchlist, is het bijna een verplichting voor mij om hieraan deel te nemen Alleen over de lijst van Zomer Blockbusters die ik nog niet gezien (een Top 100 opgezocht en daar bleven er maar 9 over) ben ik niet zo enthousiast. Dat wil zeggen dat ik "Bridesmaids","Mama Mia!" en "Barbie" toch eens moet kijken

So, count me in

Ik wil anders wel de categorie blockbusters uitbreiden en films die je in deze periode in de bioscoop gaat kijken als evenwaardig beschouwen.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

Ik doe ook graag mee. Zit in een kleine filmdip dus heel actief zal ik niet zijn, maar jullie zullen mij hier wel regelmatig iets zien plaatsen. En categorie 12... Ik ben nu al bang waar Theunissen allemaal mee komt .

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Nu breek ik toch even in. Waarschijnlijk kan ik er met wat meer moeite gewoon zelf achter komen, maar dit is eenvoudiger: Hoe werkt dat nou eigenlijk, zo "Challenge".

Ik zie ze met regelmaat verschijnen, en bijgehouden worden, maar meer dan dat mensen zeggen welke film ze gezien hebben, kan ik er niet uit op maken. Ja, dat die film in het genre van de challenge past natuurlijk.

Is het echt dan dat je gefocust gaat zijn op films die in het genre passen, of zijn er andere regels?

joolstein

• 10823 berichten
  • 8908 stemmen

Graaf Machine schreef:

Ik zie ze met regelmaat verschijnen, en bijgehouden worden, maar meer dan dat mensen zeggen welke film ze gezien hebben, kan ik er niet uit op maken. Ja, dat die film in het genre van de challenge past natuurlijk.

Is het echt dan dat je gefocust gaat zijn op films die in het genre passen, of zijn er andere regels?

Er zit een spelelement in een Challenge, je krijg namelijk punten als je een film kijkt uit de vooraf vastgestelde categorieën. Zeg ik kijk voor deze challenge Mad Max : Fury Road... ik zie hem voor de eerste keer en dit is een zomer Blockbusters dus ik krijg dan 3 punten. 1 voor het kijken van de film, 1 voor de eerste keer en 1 omdat het een zomer Blockbusters is. Wie de meeste punten verzameld, krijg de eer om bovenaan het overzicht lijstje te staan.

Maar ja inderdaad is het ook gewoon focussen op films die passen binnen de categorieën. In deze challenge of bv. de Movie world challenge van dit jaar mag je elk genre bekijken Maar in het geval van de horror-Challenge moet het ook binnen het genre vallen! Hopelijk is het beetje duidelijk? Om het heel kort samen te vatten is het dus een stel filmgekken die een zwik films wegkijk en dat met elkaar deelt

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Het kortste is inderdaad: "een stel filmgekken".

Ik wens ze er ieder mogelijk succes mee!

joolstein

• 10823 berichten
  • 8908 stemmen

Puik idee om een challenge rond het wegwerken van je watchlist te bouwen Alleen....Op het moment heb ik iets minder zin in een challenge... ben meer in de fase van gewoon lekker lui een filmpje opknallen...en heb weinig zin om me bezig te houden met categorieën afstrepen of iets registeren. Sorry....Daarnaast valt deze challenge ook in mijn zomervakantie en zal al 3 weken moeten missen. Sla deze dus maar even over, zodat ik vol goede zin de horror-Challenge in kan!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4882 stemmen

alexspyforever schreef:

(quote)

Ik wil anders wel de categorie blockbusters uitbreiden en films die je in deze periode in de bioscoop gaat kijken als evenwaardig beschouwen.

Voor mij hoeft het niet. Het moet niet altijd makkelijk zijn

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Voor mij hoeft het niet. Het moet niet altijd makkelijk zijn
I'm good too, as it is.

Brabantze

• 374 berichten
  • 2795 stemmen

Thanks voor de tag! Weet alleen niet of ik aan deze mee ga doen, merk dat ik eigenlijk alleen heel actief ben tijdens de Horror challenge en zit nu een beetje in dezelfde mood als joolstein! Maar... het is wel een heel leuk idee! Ik wens iedereen dan ook heel veel kijkplezier.

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Het is geen moeilijke challenge, dat moet gezegd worden.

Woland

• 4796 berichten
  • 3815 stemmen

Klinkt als een leuk idee! Mijn filmconsumptie is ook minimaal, dus een lichte challenge zal vast helpen.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

House of Tolerance heb ik net een paar weken terug gezien. Prima film. Net zoals bij de horrorchallenge zal ik vooraf geen kijklijst maken, maar gewoon kijken waar ik op dat moment zin in heb.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Dat doe ik overigens ook hoor, als ik iets wil kijken en dat past ook in een van de categorieën, dan gooi ik het eruit. Of als ik toch geen zin heb in iets, dan zoek ik alsnog wat anders uit. Het is meer een stapeltje opties dan in marmer gehouwen.

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Die Millions film... keuren we films goed waarbij op de poster de suggestie van sneeuw gewekt wordt en er daadwerkelijk sneeuw op de daken ligt?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Goeie vraag. Maar hij moest erbij robertinho, ik heb het zo warm. Ik hoopte dat het sneeuwplaatje zou helpen!

Martijnnn

• 2248 berichten
  • 2407 stemmen

He, heb ik net de directors cut van Nymphomaniac gezien. Moet ik nog maar een naaktfilm kijken.

oup

• 586 berichten
  • 3176 stemmen

Leuk idee, maar deze laat ik even passeren. Tijdens de zomervakantie staat het kijken van films bij mij altijd op een lager pitje. En ik heb de eerdere twee challenges dit jaar al vrij intensief mee 'gepakt'. In september ben ik weer van de partij bij de Horror Challenge. Veel plezier allemaal!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4882 stemmen

't Is inderdaad wel een leuk idee deze challenge. En voor mij geen enkele aanpassing. Ik ben toch al maanden bezig met rustig films te kijken die op mijn watchlist prijken (op dit moment nog steeds 5173 films). Het voordeel is dat het een kakofonie van genres is als ik zo willekeurig een film uitkies. En dat ga ik dus tijdens deze challenge gewoon rustig verderdoen Zelfs het afvinken van de thema's voor extra punten ga ik negeren en enkel gebruiken als het van toepassing is. Dat het resultaat een verscheidenheid van genres is, kan je zien aan mijn laatste 10 gekeken films.

1. Everly (Film, 2014)

https://www.filmbox.nl/wp-content/uploads/2021/05/Everly3.jpeg

2. The Hummingbird Project (Film, 2018)

https://occ-0-8407-92.1.nflxso.net/dnm/api/v6/6AYY37jfdO6hpXcMjf9Yu5cnmO0/AAAABYphMsedws0PlOn7E9fzNo8K2QnZQ7T52TPfQVj15BtZ8DuvpD7w9MTMYB1HcbamIZJGivAdvIVs8fzYdPR-VO0Qo0ahykoftijG.jpg?r=6a1

3.The Man Who Would Be King (Film, 1975)

https://images.bauerhosting.com/legacy/empire-tmdb/films/983/images/AbhlG5C2hYfy26pDJy31ucyQu1G.jpg?ar=16%3A9&fit=crop&crop=top&auto=format&w=1440&q=80

4.Peppermint (Film, 2018)

https://a.ltrbxd.com/resized/sm/upload/1x/6m/xf/iy/peppermint-1200-1200-675-675-crop-000000.jpg?v=4e723f3d1e

5. In the Land of Saints and Sinners (Film, 2023)

https://thefederalist.com/wp-content/uploads/2024/04/Screen-Shot-2024-04-08-at-3.00.25-PM-1200x675.png

6. Three o'Clock High (Film, 1987)

https://image.tmdb.org/t/p/w780/h88puFdtkQLGHgvKF6lNsqjAzwX.jpg

7. The Gorge (Film, 2025)

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjlkODJiOGEtYzNjMS00ODNlLWE0NGYtNTkzYjM4ZjY0ODEyXkEyXkFqcGdeQXZ3ZXNsZXk@._V1_.jpg

8. Pulse (Film, 1988)

https://around80s.blubrry.net/wp-content/uploads/2021/06/Pulse.png

9. Perché Quelle Strane Gocce di Sangue sul Corpo di Jennifer? (Film, 1972)

https://www.cgtv.it/wp-content/uploads/immagini-film/7872/GAL_1-775.jpg

10. Vendetta (Film, 2015)

https://image.tmdb.org/t/p/w1920_and_h800_multi_faces/p9gDpxvrdR0payh0RlaoPmxTgTw.jpg

Ge ziet, enorme afwisseling. Maar ook waardering die alle kanten uitschieten. Van toch wel een onontdekt pareltje naar regelrechte, waardeloze crap Ik kijk er dus al naar uit !

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

John Milton schreef:

Goeie vraag. Maar hij moest erbij robertinho, ik heb het zo warm. Ik hoopte dat het sneeuwplaatje zou helpen!

Je hebt het belangrijke zinnetje toch wel gelezen "alles kan en mag"

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Wat kan ik zeggen, het monster van de subgenre challenge floreert bij zelfopgelegde restricties

alexspyforever

• 21517 berichten
  • 2328 stemmen

En ik denk dan eerder JM die het toch (vooral zichzelf) weer moeilijker wil maken terwijl gemakkelijk ook kan

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Guilty as charged.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.