Peppermint (2018)

Hongkong / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Pierre Morel
met Jennifer Garner, John Gallagher Jr. en John Ortiz

Wanneer haar echtgenoot en dochter neergeschoten worden en Riley uit haar coma ontwaakt, traint ze jarenlang om zich te kunnen wreken op de daders. Na vijf jaar zet ze haar wraakplan om in actie. Ze stopt niet voor de bendeleden die de moorden pleegden, de advocaten die de daders vrijuit hielpen gaan en de corrupte politie hun dodelijk lot ondergaan.

avatar van Thomas83
Dit is bepaald geen The Long Kiss Goodnight. Ik hoopte op een slap aftreksel hiervan, maar ook dat is nog veel te veel eer. Peppermint is eigenlijk gewoon een hele enge vigilante-fantasie met vreselijk lompe scènes zoals die met de buurvrouw, of die waarin ze een willekeurige dronkaard corrigeert, met geweld en getrokken pistolen uiteraard. De hele aanleiding voor haar wraak slaat ook helemaal nergens op, en ondanks de slachtingen die ze aanricht moet er toch nog wel regelmatig benadrukt worden wat een goed mens de vigilante wel niet is. Ze schrikt zelfs de criminelen in een ruige buurt af...

Bovendien kan de film maar ook moeilijk meeslepend zijn door de manier waarop deze is opgebouwd. Zonder echt een goede reden begint het verhaal bij een gewonde Garner op het einde, om dan te laten zien hoe haar man en dochter werden vermoord en dan weer terug te schakelen naar vijf jaar later om je scène na scène te laten zien hoe zij al die gangsters in voorspelbare en ongeïnspireerde actiescènes afslacht. Gaap. En zelfs de naam van de film slaat eigenlijk nergens op. 1.5*.

Je moet bij een film als deze geen al te hoge verwachtingen hebben wat een interessant en intelligent verhaal betreft.
Gewoon kijken en verstand op nul, en dan heb je wel een goede film.
Jennifer Garner doet het hier prima als wraakengel en vecht zich doorheen de film zoals weinig mannen het zouden doen, meedogenloos en ruw.
Ik heb me geamuseerd met deze prent en voor mijn part mag er gerust een vervolg op komen.

avatar van mixmaster
Lekker actie filmpje met een flinke dosis ruwe actie en een prima hoofdrol voor Jennifer Garner.
De film kijkt lekker weg en heeft een vlot tempo.

Heerlijk kijkvoer voor de actie liefhebbers.

avatar van Daan258
Gewoon een prima wraakfilmpje met de standaard clichés en wat domme acties van een aantal personages, maarja. Simpel verhaal maar genoeg leuke actie scene's
Daarbij is het grotendeels wel gezegd Een film die lekker snel wegkijkt.

avatar van blurp194
Meevaller.

Jennifer Garner als actieheldin, ik maakte me wat zorgen of dat wel werken zou. Maar ze komt er behoorlijk mee weg, al is het geheel natuurlijk wel een grote opstapeling van suspension of disbelief. Hoort wel een beetje bij het genre vind ik dan, en Garner is lang niet het zwakste onderdeel in de hele ongeloofwaardige brij. En buiten dat, het geheel begint misschien een beetje sloom en mak, de spanning wordt netjes opgebouwd en eens de vaart er goed in zit valt het niet meer stil. Vermakelijk en onderhoudend, vakkundig uitgewerkt.

avatar van El ralpho
Op herhaling

Nadat Jennifer Garner 13 jaar geleden klaar was met het neerhalen van haar aartsvijand als Sydney Bristow in Alias (en vooruit, ook het redden van de wereld of iets dergelijks) doet ze een soortgelijk riedeltje in Peppermint nog eens dunnetjes over. In zowel de serie Alias als in Peppermint is de aanleiding van haar wraakactie moord, en hoewel de serie verder totaal niet met deze film te vergelijken is hebben ze verder nog wel een ding gemeen: namelijk Garner die stevig ass kickt. Als liefhebber van de serie was het voor mij een waar genot om Garner weer als actieheldin te zien, zeker omdat ze na al die jaren nog steeds indruk maakt.

Garner draagt de film en dat is nodig ook, want met name het eerste half uur is amper door te komen. Deze hangt aan elkaar van de clichés, een vreselijke montage, en over het algemeen matig acteerwerk. Net toen ik de hoop begon op te geven begon de film gelukkig op stoom te komen en kwam het een stuk beter los, waarbij de actie mij er doorheen sleepte en zelfs wist te vermaken. Het is daarbij wel van belang geen aandacht te besteden aan logica, enige vorm van geloofwaardigheid en een verhaal wat meer om het lijf heeft dan de plotomschrijving die op moviemeter staat, want indien je dat van plan bent kom je (net als Riley in deze film overigens) van een koude kermis thuis.

Om bovenstaande zaken geeft de regisseur namelijk geen sodemieter, hij is enkel op zoek naar een excuus om zoveel mogelijk actie op het scherm te toveren. En een verhaal? deze dient hoogstens als opzet en kapstok om de actie aan elkaar te rijgen.

Ps Waarom laten zoveel actieheldinnen eigenlijk hun haar zo schrikbarend kort knippen? Gelukkig corrigeert de regisseur deze ''fout'' al snel wanneer onze wraakengel op klopjacht gaat.

Slecht geregisseerd en met die versnelde flitsen en dan weer slowmotion.... Als dit de nieuwe maatstaf is dan snap ik ook dat het niet zo goed gaat met de verkopen en Hollywood.

avatar van Lennert
Ik zie dat ik niet de enige ben die naar Alias wilde refereren. De hele tijd zag ik deze film als een onofficiële sequel en dat zorgt ervoor dat het verhaal iets beter uit te zitten is. Verder is het een film uit duizenden. Garner komt op zich goed weg met haar badass rol en het geweld is bij vlagen goed in beeld gebracht, maar uiteindelijk ontbreekt het aan een charismatische badguy of andere zijpersonages die echt iets toevoegen aan het plot. Gelukkig duurt de film niet lang en vermaakt het allemaal prima, maar heel bijzonder is het niet.

avatar van sinterklaas
Pierre Morel zet hier weer eens een lekker vet actiefilmpje neer.

De inhoud kan je wel dromen. We volgen hier een middenklasse gezin; moeder, vader, kind. Hartstikke leuk allemaal. Totdat vader en kind worden neergemaaid door een drugskartel en moeder het overleefd, maar in een coma beland (Hard to Kill?) De moeder heet Riley en haar gedrevenheid zal met de moment groter worden.

De rechter verklaard haar voor gek bij de getuigenis en ze staat er helemaal alleen voor. Is op zich niet erg, want nu kan ze zichzelf uitleven. En nee, dat gaat niet van een leien dakje.

Want deze dame is wel heel gedreven en haar prooien komen er niet met een paar schrammetjes van af... En dan niet alleen de prooien.... Zelfs als ze getuige is van een alcoholistische vader die zijn kind verwaarloost, leest ze die vader even een goed lesje voor. De prooien mogen het bekopen met een paar smakelijke martelingen en porties kogels; de actiescene's zijn echt weer moddervet en flitsend geschoten en houden het niveau omhoog.

En natuurlijk, is er ook niets zoals het lijkt, en is ook niet iedereen te vertrouwen. Misschien kan je dat al een beetje raden.

Ja, het plot is zo dun als vloeipapier, maar Morel weet de boel toch weer te bejubelen met de dynamische filmtechnieken, groffe actiescene's, kilheid, toffe acteurs en groezelige settings. En Gardner is ubercool.

Ik heb genoten.

avatar van Rickyman
Tja, het zoveelste wraakfilmpje, verhaaltje is erg cliché en nergens ook maar iets bijzonders heeft.
Maar het ziet er allemaal prachtig uit, beetje Mann-achting gefilmd en Jennifer deed het ook niet verkeerd.
En zal er nog wel een pluspuntje zijn waarom ik deze film toch goed heb gewaardeerd, maar ben het vergeten..

avatar van Phantasm
Leuke wraakfilm die lekker wegkijkt.