Peppermint (2018)

Actie / Drama

geregisseerd door Pierre Morel
met Jennifer Garner, John Gallagher Jr. en John Ortiz

Wanneer haar echtgenoot en dochter neergeschoten worden en Riley uit haar coma ontwaakt, traint ze jarenlang om zich te kunnen wreken op de daders. Na vijf jaar zet ze haar wraakplan om in actie. Ze stopt niet eer de bende die de moorden pleegde, de advocaten die de daders vrijuit hielpen gaan en de corrupte politie hun dodelijk lot ondergaan.

avatar van Thomas83
Dit is bepaald geen The Long Kiss Goodnight. Ik hoopte op een slap aftreksel hiervan, maar ook dat is nog veel te veel eer. Peppermint is eigenlijk gewoon een hele enge vigilante-fantasie met vreselijk lompe scènes zoals die met de buurvrouw, of die waarin ze een willekeurige dronkaard corrigeert, met geweld en getrokken pistolen uiteraard. De hele aanleiding voor haar wraak slaat ook helemaal nergens op, en ondanks de slachtingen die ze aanricht moet er toch nog wel regelmatig benadrukt worden wat een goed mens de vigilante wel niet is. Ze schrikt zelfs de criminelen in een ruige buurt af...

Bovendien kan de film maar ook moeilijk meeslepend zijn door de manier waarop deze is opgebouwd. Zonder echt een goede reden begint het verhaal bij een gewonde Garner op het einde, om dan te laten zien hoe haar man en dochter werden vermoord en dan weer terug te schakelen naar vijf jaar later om je scène na scène te laten zien hoe zij al die gangsters in voorspelbare en ongeïnspireerde actiescènes afslacht. Gaap. En zelfs de naam van de film slaat eigenlijk nergens op. 1.5*.

Je moet bij een film als deze geen al te hoge verwachtingen hebben wat een interessant en intelligent verhaal betreft.
Gewoon kijken en verstand op nul, en dan heb je wel een goede film.
Jennifer Garner doet het hier prima als wraakengel en vecht zich doorheen de film zoals weinig mannen het zouden doen, meedogenloos en ruw.
Ik heb me geamuseerd met deze prent en voor mijn part mag er gerust een vervolg op komen.

avatar van mixmaster
Lekker actie filmpje met een flinke dosis ruwe actie en een prima hoofdrol voor Jennifer Garner.
De film kijkt lekker weg en heeft een vlot tempo.

Heerlijk kijkvoer voor de actie liefhebbers.

avatar van Daan258
Gewoon een prima wraakfilmpje met de standaard clichés en wat domme acties van een aantal personages, maarja. Simpel verhaal maar genoeg leuke actie scene's
Daarbij is het grotendeels wel gezegd Een film die lekker snel wegkijkt.