Peppermint (2018)

Hongkong / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Pierre Morel
met Jennifer Garner, John Gallagher Jr. en John Ortiz

Wanneer haar echtgenoot en dochter neergeschoten worden en Riley uit haar coma ontwaakt, traint ze jarenlang om zich te kunnen wreken op de daders. Na vijf jaar zet ze haar wraakplan om in actie. Ze stopt niet voor de bendeleden die de moorden pleegden, de advocaten die de daders vrijuit hielpen gaan en de corrupte politie hun dodelijk lot ondergaan.

avatar van Vidi well
Ik ben wat verbaasd over de negatieve reacties hier. Misschien ligt het aan de intentie waarmee ik de film in ging... ik verwachte namelijk een standaard wraak verhaal, en dat was het ook. Vrijwel alles is voorspelbaar en het dunne verhaal verrast ook nergens echt (behalve dan die dubbelrol van die agent, die zag ik dus niet aankomen).

Maar goed, ik heb me prima vermaakt in de bios. De actie was goed, een paar goede schietscenes, en ik kon goed meeleven met het personage en haar tragische verhaal.

Minpunten zijn er zeker te noemen: het socialmedia verhaal voegt werkelijk niets toe, dat deden ze bij Death Wish toch wat beter. En de scene dat ze bij die bitchy vrouw uit het begin van de film langsgaat... waar was dat voor nodig? Dat je je oude vijand nog even intimiderend gedag zegt snap ik, maar deze vernedering had deze vrouw ook weer niet verdiend. En wat was dat voor geklets over haar stukgelopen huwelijk? Nee, deze scene sloeg volledig de plank mis, in een film die ik verder vermakelijk vond.

Garner speelde erg goed: ze was geloofwaardig als liefdevolle moeder en als moordmachine. Zoals mijn vriendin zei: Een film als deze zouden ze eens op een Ladies Night moeten draaien, dit is girlpower tot het bittere eind!

De zoveelste wraakfilm waar het ene na het andere cliché voorbijkomt. Toch was de film de moeite waard en dat is volledig te danken aan Jennifer Garner. Ze had beter verdiend dan deze rol maar haalt alles uit de kast om er nog iets van te maken.

Vendetta films gaan er bij mij altijd wel in als zoete koek mits goed in elkaar geregisseerd, zo ook deze Peppermint, vond hem bijvoorbeeld beter dan de Death Wish re-boot met Bruce Willis. Prima tempo zonder ergens te verslappen.

Natuurlijk vol met cliche's maar prima te verteren. Lekker rauw en nietsontziend geweld recht toe recht aan hoewel de dialogen nogal kort door de bocht en wat stompzinnig aandeden. Jennifer Garner vond ik ook niet de meest voor de hand liggende keuze voor een rol als deze, had liever een Gal Gadot, Alicia Vikander of Scarlett Johanson gezien maar mogelijk waren die te duur.

Aardige film, deze vrouwelijke tegenhanger van de Equaliser, moest er immers een keer van komen....

avatar van max cady
bart007bond schreef:
Lekkere wraakfilm.
Lekker bot.
1 van die gasten leek precies op de slechterik in commando met die snor.
Die fbi agente was trouwens ERG LEKKER.

“blow off some steam bennett”

?

avatar van max cady
Belachelijke titel maar na de min of meer negatieve reacties hier toch wel meer dan aardig om naar te kijken . Leuk !

Leuk tussendoortje.

avatar van schumacher
Er zullen altijd mensen zijn die het niet willen snappen maar soit, ieder zijn gedacht.

Zeer vermakelijke voorspelbare onrealistische wraakfilm maar dat kon de pret niet drukken, cliches in overvloed, doet er niet toe.

Gewoon een heerlijke wraakfilm, de aktiescenes waren heel goed in beeld gebracht en waren echt wel vet, ik heb me geen seconde zitten vervelen, nog steeds het belangrijkste voor mij als ik naar een film kijk. Ook de muziek erbij was top.
Rambo is er niks tegen haha.

Dikke aanrader.

avatar van JanLo
wwelover schreef:
Cliché en voorspelbaar. Maar aardig geschoten met goede actie.

Er bestaan ook 2 woorden voor je originele woordkeuze!!!

avatar van boemboem27
Lekkere wraakfilm
Kan wel allemaal cliché zijn maar zo.lust ik er nog wel een paar.
Geweldig "kijkvoer"??

avatar van cor1946
Een film met veel acties en doden. Het was allemaal wat gemakkelijk wat zij deed. Maar ja het was maar een film toch.

Vond het een leuke film om lekker thuis te kijken,

De film komt snel op gang en word nergens saai. Het enige wat ik jammer vond is dat de daders die er dichter bij betrokken waren zoals de rechter, de advocaat en de daadwerkelijke schutters er wat makkelijk mee weg kwamen. Niet dat ze er mee weg kwamen maar hun uitmoorden had wat langer mogen duren en misschien wat gewelddadiger want sommige bende leden kregen het moeilijker. Einde was goed, precies wat je hoopte.

avatar van Brabants
Deze film heeft een uitstekende cinematografie en uitstekend acteerwerk met name van Jennifer Garner in een ietwat voor haar "ongewone" rol. Voor mij had het wat meer logica kunnen ontvangen als er wat meer werd ingezoomd in de tussenliggende periode van vijf jaar met scènes van haar training, planning, etc. Nu is het zoiets van de hak op de tak en maakte het niet bijzonder geloofwaardig.

avatar van stormfox
Aardige wraakfilm, maar komt bij lange na niet in de buurt van Colombiana, Man on Fire and I spit on your grave.

Heerlijke vigilante film een soort van Death Wish maar dan met een dame in de hoofdrol een rol van Jennifer Garner die dit goed oppakt. Ik heb me bijzonder goed vermaakt en dat is ook belangrijk voor een film een dikke acht dus 4*.

avatar van cantforgetyou
Altijd leuk een 'wraak' film. Jennifer Garner is ook nog eens mooi om naar te kijken. Ze doet het best goed in deze rol. Normaal speelt ze vaak lieverdjes. Er zitten wel veel 'fanta' momenten in. Hoe kun je ooit in je eentje zo'n grote criminele bende gaan uitmoorden. Maar als je dat opzij zet, dan krijg je gewoon een simpele actie film met weinig dialogen en veel wraakacties. Het kijkt toch lekker weg en ik krijg er een goed gevoel bij, als de bad guys aangepakt worden. Leuk einde ook.

avatar van Onedin
Aardige wraakfilm van het genre death wish.
Wel een beetje ongeloofwaardige scenes .
Keek wel lekker weg vond ik
Nog net geen B film,maar ook niet A film waardig moet ik zeggen.

avatar van fatshark
ca va filmpke! 3.5* sterren film.

avatar van filmkul
Redelijke film waar meer in had kunnen zitten. Het verhaal is niet origineel en soms wat onlogisch. De uitwerking is deels goed. Het grootste minpunt is dat de periode van het uit coma waken en het wraak nemen vrijwel geheel geen aandacht krijgt. Dat is echt een gemis, wellicht nog een opening voor een tweede deel. Buiten dat is de film best spannend en is de actie vrij grof. De vaart zit er goed in en de film verveelt geen moment. Verder zet Garner een aardige rol neer. 3.5

avatar van john mcclane 2
Prima wraak film, wijkt nergens echt af , alhoewel het dit keer weer eens vrouw is .
Jennifer Garner doet het prima , maar blijft nog steeds een middelmatige actrice in middelmatige films .
Het tempo is prima , de actie niet verkeerd .

Actiespecialist Morel levert solide werk en doet wat hij eerder presteerde met Taken: Een qua opzet simpele vertelling omzetten in een effectieve thriller. Erg hard vaak, maar ook stijlvol en waardig. Had in verkeerde handen zo maar een ordinaire en de zoveelste wraakfilm kunnen worden, maar je kunt hier redelijk goed in meegaan. Afgezien van het matige acteerwerk in de bijrollen, zit er verder geen valse noot tussen. Sterke hoofdrol van Garner die de onwaarschijnlijk transformatie van werkende familievrouw naar gekwelde wraakengel heel mooi weet te verbeelden. Als je dan zo nodig een film zonder diepgang wil afleveren doe het dan zo als met deze Peppermint.

avatar van hannes64
Morel gaat even op herhaling met nog een wraakfilm, maar dan met een dame in de leading role.
en Garner doet `t goed ook nog.
Lekker hard, en bloederig dat zijn ze voor mij.
Het flinterdunne verhaal doet mij niets, het gaat om de actie en die krijgt men genoeg voorgeschoteld.
En Annie Ilonzeh van de tv serie Arrow doet ook even mee, en ziet er als altijd mooi uit.
Al met al een film die mij genoeg plezier beleefde, en dat heb ik altijd al gehad met wraakfilms.
Vooral Taken (Ook van Pierre Morel).........niet te lang, niet te kort.
En een 3.5 van mij.
Voor de liefhebber van dit soort films, een aanrader.

Oh zo standaard en oh zo cliche matige actie wraak film.
Maar wat is het smullen van deze "Peppermint".
En uiteraard ook van Jennifer Garner.
Er zit een hoop kul in deze film. Je moet natuurlijk de logica heel snel vergeten.
Geloofwaardig is het allemaal niet. Een brave moeder die veranderd in een getrainde moord machine moet je wel met een hele grote korrel zout nemen.
En dat deze huisvrouw ook nog eventjes een heel kartel oprolt doet eveneens de wenk brouwen fronsen.
Echter als je als kijker dit terzijde schuift hou je letterlijk een heerlijke actie knaller over.
100 minuten actie en vergelding.
Ik heb mij er prima mee vermaakt.

Leuke "wraak" film, Jennifer Garner blijft leuke actrice
Mooie bioscoopavond gehad

avatar van Grindhouse62
Een goede wraakfilm. Erg genoten van deze film. Past in het straatje van de Death Wish films en Exterminator films ect.

Een wraakfilm zoals zovelen. Inclusief slap verhaal met een "twist" die je van mijlenver ziet aankomen, stereotype badguys en een handje vol "waar slaat dat nou op" momentjes. Maar waar deze genrefilm zich wél in onderscheidt, is dat de held van het verhaal ontzettend goed wordt neergezet. Want Jennifer Garner steelt absoluut de show. Daarnaast zijn de soundtrack en de montage lekker vlot en laten de actiescenes niks te wensen over. Prima film voor als je zin hebt in een makkelijke, hapklare actieflick dus.

Nou hoeft voor mij een actiefilm echt niet zo super realistisch te zijn maar hoe een vrouw vanuit het niets op eigen houtje binnen 5 jaar een soort geavanceerde Seal-commando wordt zoals hier is echt niet te slikken.

avatar van macrobody
Simpel wraakfilmpje a la Rambo maar dan met Jennifer Garner en die doet dat meer dan behoorlijk. Het was niet eens heel erg ongeloofwaardig ondanks dat het dat wel was natuurlijk.

avatar van james_cameron
Erg matig, dit standaard wraakfilmpje met als enige onderscheidende element dat de hoofdpersoon een vrouw is. Verder de gebruikelijke voorspelbare plotlijntjes en een reeks uitwisselbare schurken. Qua aktiescenes valt er niet veel te beleven en visueel weet regisseur Pierre Morel er ook niet iets bijzonders van te maken. Jennifer Garner doet het redelijk in de hoofdrol, maar ook zij weet dit werkje niet aan de grijze middelmaat te onttrekken.

Matige film over een vrouw alles op alles zet om de moord op haar man en dochter te wreken. Een wraakfilm met een mager plot in de categorie 'allemaal al eens eerder gezien'. Een ongeloofwaardig hoofdpersonage en ook de actie-scenes weten zich nergens te onderscheiden. Slecht is het niet echt te noemen, maar goed allerminst.

avatar van Noodless
Och , een vlotte wraakfilm met verstand op nul want alles loopt wel heel gemakkelijk tijdens haar wraakplan. Iets te gemakkelijk. Maar vervelen doe je niet. 6/10