Peppermint (2018)

Hongkong / Verenigde Staten
Actie / Drama

geregisseerd door Pierre Morel
met Jennifer Garner, John Gallagher Jr. en John Ortiz

Wanneer haar echtgenoot en dochter neergeschoten worden en Riley uit haar coma ontwaakt, traint ze jarenlang om zich te kunnen wreken op de daders. Na vijf jaar zet ze haar wraakplan om in actie. Ze stopt niet voor de bendeleden die de moorden pleegden, de advocaten die de daders vrijuit hielpen gaan en de corrupte politie hun dodelijk lot ondergaan.

Vanaf 6 september in de bioscoop (The Searchers)

Dead wish maar dan vrouwellijk

Lijkt meer op Law Abiding Citizen. Hopen dat deze net zo goed is

Trailer ziet er goed uit, maar dat zegt natuurlijk niets.

1 stuk uit trailer lijkt zo uit mafia 3 te komen

avatar van Graaf Machine
Lijkt goed in de trailer, maar bij dit soort films ben ik al vaak teleurgesteld geworden. Hopelijk dit keer niet.

avatar van DVD-T
"Woman on Fire"

Morel goes Tony Scott. De film doet vanaf de opening scene meteen denken aan Man on Fire, Waar Denzel ook enkele gangbangers een inventieve dood bezorgde. Garner doet hetzelfde in Peppermint. Toch weet de film ondanks rip offs van vele andere revenge films best te vermaken en houd Garner zich goed staande. Helaas word er weinig info gegeven over de training die vooraf ging aan haar killing spree. Maar door de rest van de achtergrond begrijp je Riley's motieven.

Verder niet heel speciaal, maar Peppermint bevat een aantal leuke scenes en net als Morel in Taken deed, is de actie weinig subtiel en behoorlijk recht toe recht aan. Drama is er gelukkig niet veel aanwezig en had de film eigenlijk ook weinig goed gedaan, aangezien de drama die er in zit niet heel erg overkomt. Het doet je te weinig om echt mee te leven.

Garner is best goed in haar rol, maar het is Gallagher Jr. die alle aandacht naar zich toe trekt. Een prima rol en goed gespeeld. De bijrollen van vooral de acteurs die de kartel onderdanen vertolken hadden beter gecast kunnen worden. Ze komen gewoon niet overtuigend over.

Een film die vooral aan veel andere revenge films doet denken, maar naarmate de film vordert toch enig eigen gezicht krijgt en overall best weet te vermaken.

avatar van Graaf Machine
Tja, standaard wraakfilm met redelijk saaie acties. Heel veel pief-paf-poef. Had wat meer grovere, bottere moord in mogen zitten.
Erg jammer dat die rechter al zo snel slachtoffer werd, dat was toch wel één van de grootste klootzakken. Van drugsdealers/producenten/smokkelaars verwacht je dat ze crimineel zijn. Als een rechter crimineel is komt dat toch altijd wat harder aan. Ook jammer dat die Carmichael er zo genadig van af kwam. Al die hufters kwamen er eigenlijk veel te genadig van af. Daar kijk ik zo'n film niet voor. Ik wil lekkere grove wraakacties zien, en dat mag behoorlijk over de top, want serieus te nemen is zo'n verhaal als dit toch in essentie al niet.

En ik wil ook een betere vertaler. Ergens kwam er de tekst "het snijdt door kaas en beton" in beeld. Ik dacht "huh?", en toen volgde de originele Engelstalige uitspraak "It cuts through trees and concrete". Tja, als de vertaler 'cheese' hoort waar 'trees' gezegd wordt, en dat gewoon zonder blikken of blozen zo vertaalt, dan mag hij een ander beroep gaan uitzoeken.

Leuk voor een paar uurtjes bioscoopgenot, maar verwacht geen topper in het genre.

Edit: die moord op die rechter was dan wel één van de bottere moorden, maar waarom zien we niet gewoon hoe die spijkers door die vent zijn handen worden gejast. Jammer, zulke lompe marteling wil ik in dit soort films nou juist net wel zien.

avatar van Psycho-M
Redelijke rechttoe rechtaan revenge flick.
Gezin van vrouw wordt vermoord, daders gaan vrijuit door corruptie, vrouw duikt onder en komt opeens terug als killing machine en gaat aan het werk.
Tja, zoals gezegd rechttoe rechtaan. Je ziet niets van de ontwikkeling van haar hoe ze van gewone werkende moeder naar deze effectieve moordenaar gaat.
Ze is gewoon opeens weer terug in LA en gaat aan het werk. Beetje jammer. En de kills en gunfights zijn wel aardig, maar laten we eerlijk John Wick did it way better.
Ach een aardige revenge flick met een ok cast.

Zwolle84
Lange tijd niet vroegtijdig de bios uitgelopen, maar wat is dit lui geschreven en ook nog eens zwak uitgevoerd. Lachwekkende dialogen, zeer onrealistische gedragspatronen, zwak acteewerk en ga zo maar door.

Overduidelijk een verdwaalde tv-film.

avatar van loneranger
Weinig subtiele actiefilm met Jennifer Garner als wraakengel, een soort van vrouwelijke evenknie van het door Bruce Willis in 'Death Wish' gespeelde personage. Echt spannend wordt het nergens. Aardig om een keer gezien te hebben maar meer is het dan ook niet.

avatar van wwelover
Cliché en voorspelbaar. Maar aardig geschoten met goede actie.

avatar van Bad Kitty
Goede actrice! ! Goede film. De vaart zit er lekker in je vliegt door deze film zonder je ook maar een moment te vervelen.
Genoten! 3,5 ster

avatar van mrklm
Jennifer Garner is Above the Law, Hard to Kill en Out for Justice in deze volstrekt humorloze, vaak ronduit wrede wraakfilm met een bijzonder dubieus slot. Jennifer Garner beschikt zonder enige twijfel over meer acteertalent dan Steven Seagal, maar het kan haar toch niet ontgaan zijn dat dit een leeghoofdige actiefilm is? Ze speelt haar rol als supermoeder, die vijf jaar na de moord op haar man en dochter opduikt om het hele drugskartel (en een paar corrupte officials) in haar ééntje om zeep te helpen, echter alsof het een melodrama betreft. Regisseur Pierre Morel lijkt het vroege werk van Seagal wél gezien te hebben, getuige de casting van Juan Pablo Raba als drugscrimineel Diego Garcia. Die lijkt namelijk als twee druppels water op Richie Madano in Out For Justice! De actie in deze film, die bij deze genomineerd is voor Slechtste Filmtitel Van Het Jaar. is ronduit teleurstellend: pas in de finale is er sprake van enige tegenstand, tot die tijd verhoogt Super Mom de bodycount door de karikaturale schurkjes in hoog tempo neer te knallen. Lafjes dus, maar vooral saaitjes...

avatar van Shinobi
"So she spends the last five years doing what?"

Pierre Morel heeft een paar aardige titels op zijn naam staan, dus ik verwachtte hier ook een vermakelijke flick te zien. Maar dit is wel van een enorm bedroevend niveau zeg.

Jennifer Garner komt hier opdraven als een zorgzame moeder die transformeert naar een wraakengel zodra haar man en dochter om het leven komen door een drugskartel. Hiervoor heeft ze blijkbaar vijf jaar training nodig - waar je niets van ziet - om dit te kunnen bewerkstelligen. Als kijker heb je het allemaal al eerder en veel beter uitgewerkt zien worden.

Het verloop is erg stompzinnig en raakt kant noch wal, het is alsof men niet eens de moeite heeft genomen om dit nog enigszins te reviseren. De dialogen die door de bordkartonnen personages gebezigd worden zijn te lachwekkend voor woorden, gesteund door de bekende clichés. Het gepoogde drama is bovendien nog eens slaapverwekkend.

Dan moet de actie wel goed zijn zou je denken, vooral met iemand als Morel die aan het roer staat. Helaas bestaan deze scènes hoofdzakelijk uit een rommelige montage waar geen greintje sensatie in is te bespeuren. Je ontkomt er niet aan dat het geheel vrij goedkoop oogt, zelfs Garner lijkt er geen goesting in te hebben met haar inconsequente portrettering.

Al met al is 'Peppermint' eigenlijk een film die beter op Netflix gedumpt had kunnen worden tussen het gros van alle B-films, maar per ongeluk toch in de bioscoop is verschenen.

1,0 Sterren.

Zwolle84
Sterk verwoord, Shinobi. Ik ervoer hem precies zo. En zo te lezen heb ik aan het slotstuk ook niks gemist.

Ontzettend goede aanrader!

avatar van Ajax&Litmanen1
Peppermint is een wraakfilm zoals er al tig van zijn. Het gezin is uitgemoord, eentje overleeft het en gaat los. Maar dat dit subgenre nogal voorspelbaar in elkaar steekt wil niet zeggen dat het niet leuk kan zijn om naar te kijken. Ik vond de film ieder geval prima te doen, al was het bijzonder ongeloofwaardig om brave moeder Jennifer Garner (mooie vrouw nog steeds overigens en ze speelt haar rol prima) plots getransformeerd te zien in een koelbloedige killer die een compleet drugskartel zonder moeite de baas is. Hoe ze is getransformeerd is me ook een raadsel, slechts wat vluchtige beelden wat ze in Europa aan het vechten was vond ik erg zwak om me te overtuigen.

Maar goed, niet zo belangrijk. Ze gaat wel lekker los als een Rambo op het kartel, maar spijtig was wel weer dat bijna alle moorden erg ongeïnspireerd waren met een beetje mensen door hun hoofd te schieten. Dit soort filmpjes kijk je toch ook voor de meer bevredigende, creatievere kills met messen en andere attributen. Tevens draait de camera vaak wel erg snel weg, waardoor de meeste kills niet echt veel impact op me maken. Verder zijn de personages nogal erg zwart/wit. Zij is de liefste moeder van de wereld en de vijanden zijn kwaadaardige kartelleden die genadeloos een gezinnetje af kunnen maken. De grote bad guy vond ik trouwens wel geinig, maar zijn einde was weer erg simpel. Dat is wat ik dus bedoelde. Het voelt dan allemaal niet zo heel vermakelijk aan. Maar het is wel leuk entertainment geworden, al verwacht je van de man achter het meesterlijke Taken wel meer. Die film was zoveel beter dan deze Peppermint.

avatar van Elchapo
De reacties lopen zoals gewoonlijk weer sterk uitéén.ik heb mij gisteravond kostelijk geamuseerd met deze film.wat ik ervan verwacht had kwam ook uit:veel actie,voorspelbaar verhaal( who cares) en heerlijk om te zien dat voor eigen rechter spelen loont....gezien het eind shot van de film gaat er geheid een sequel komen.daar zal ik zeker ook weer voor richting de bioscoop gaan.....4stars.

Lekkere wraakfilm.
Lekker bot.
1 van die gasten leek precies op de slechterik in commando met die snor.
Die fbi agente was trouwens ERG LEKKER.

Omschrijving klopt niet. Is 5 jaar en geen 10

avatar van Ajax&Litmanen1
bart007bond schreef:
Omschrijving klopt niet. Is 5 jaar en geen 10

Klopt. Heb een correctie ingediend en deze is aangepast.

Y&T
leuke film, goed camera werk...mooie straat scenes...al met al een leuke actiethriller....

avatar van max cady
Na het kijken van de trailer heb ik het idee dat ik de film ook gezien heb ..

Zitten nog genoeg verrassingen in, ondanks vette trailer

avatar van thunderball
Deze vanmiddag in Antwerpen gaan kijken.
Er was niet veel animo voor deze film, behalve wij tweeën, waren er nog vier mensen en dan voelt zo'n gigantische zaal erg leeg aan.

Kan hier kort over zijn: matig en oninteressant werkje.

Morriel lijkt met Taken een toevalstreffer te hebben gehad, want er na heeft hij niet veel potten meer weten te breken en valt daarom met deze film weer terug op het reeds beproefde recept van zijn succesfilm:
één persoon die, als wraakengel, het opneemt in zijn/haar eentje tegen een hele bende van criminelen.

Helaas is deze Peppermint in alles stukken minder dan Taken en leek Neeson stukken realistischer en geloofwaardiger.
Hij was immers al vanaf het begin van die film een expert in gevechtstechnieken, scherpschieten en probleem oplossen,

terwijl we nu bij Garner maar moeten aannemen dat ze op één of andere manier dit ergens heeft geleerd toen ze vijf jaar verdwenen was en kennelijk ondertussen vertoefde in Azië en Europa. Tja...
Dat je daar ook helemaal niets van te zien krijgt, maakt het er ook niet beter op.

Er had best nog een aardige actiefilm in gezeten, maar het probleem is dat de actie nergens onderscheidend en daardoor ook totaal niet gedenkwaardig is.

Ook het niet tonen van de eerste drie moorden, notabene die van de daadwerkelijke moordenaars van haar man en dochtertje, is echt een sof van jewelste. Echt een hele slechte keuze van de regisseur.

Garner in hoofdrol is verder wel o.k., maar helaas wordt ze toch omringd door oninteressante doorsnee acteurs, die het gevoel, dat je naar een b-film zit te kijken, alleen nog maar verder onderstrepen.

Niet super slecht, maar zeker geen aanrader om er speciaal voor naar de bioscoop te gaan.

Een vijfje, ofwel 2,5 ster.

Y&T
thunderball schreef:
Deze vanmiddag in Antwerpen gaan kijken.

Kan hier kort over zijn: matig en oninteressant werkje.

Een vijfje, ofwel 2,5 ster.

beetje flauw om te zeggen dat er in de middag niet veel animo voor was. denk eens na...

avatar van thunderball
Er zijn genoeg mensen die op de vrijdagmiddag vrij zijn, in andere zalen gingen veel meer mensen naar binnen.
Ik was afgelopen dinsdagmiddag bij Christopher Robin, die zaal was voor meer dan een kwart/bijna de helft gevuld en die film draait al weken.
Weet je wat flauw is? Om i.p.v. één zinnetje waarop je reageert, de hele tekst te gaan quoten, erg leuk voor andere users ook.

Wat een teleurstelling.

Ik zal even een opsomming maken van wat mij allemaal stoorde bij deze film:
- voorspelbaar
- typisch (bad guys zien er echt uit als bad guys)
- waardeloos geacteerd
- moeten kinderen aan te pas komen voor een extra dramatisch effect
- cliché cliché cliché
- op geen enkel vlak vernieuwend
- ik vond de film leuker toen ik alleen de trailer had gezien. Tof verhaal, waardeloze uitwerking

avatar van barcam
Rip off van verschillende wraakfilms met Jennifer Garner als 'éénvrouwsleger'.
Verstand op nul en knallen, debiele actiefilm maar toch echt stiekem van genoten.
Prima entertainment.