Hard to Kill (1990)

Actie

geregisseerd door Bruce Malmuth
met Steven Seagal, Kelly LeBrock en William Sadler

Agent Mason Storm wordt in z'n eigen huis neergeschoten. De inbrekers vermoorden alleen zijn vrouw, maar ze denken dat ze Mason en z'n zoon ook vermoord hebben. In het geheim wordt Mason naar een ziekenhuis gebracht waar hij enkele jaren in een coma doorbrengt. Zijn zoon groeit ondertussen op, denkend dat zijn vader dood is. Als Mason ontwaakt is iedereen in gevaar: hij zelf, zijn zoon, zijn beste vriend, zijn verpleegster, maar vooral degene die de moord op hun geweten hebben.

avatar van Spetie
Redelijke film uit de beginjaren van Seagal, die genoeg actie bevat, waardoor het zwakke wraak verhaaltje gelukkig wat minder opvalt.

Dat Seagal geen topacteur is, zal niemand verwonderen, maar ik heb nog nooit iemand zo ongeloofwaardig uit een coma zien ontwaken als hier. Voor hem des te beter, want anders had hij het echt niet overleefd, maar het zag er vrij lachwekkend uit moet ik zeggen.

Qua actie is het allemaal goed te doen en gelukkig zit er nog wel wat humor in, die bedoeld of onbedoeld ervoor zorgt dat het allemaal nog wel vermakelijk is.

avatar van trebremmit
Een van de betere Seagals, tof verhaal, veel gave gevechtscenes en heerlijke one-liners.
Meer verwacht ik ook niet.

IronHide schreef:
Niet zeuren, gewoon beuken en knallen. Al dat gelul is helemaal niet nodig.
Heerlijke film.

Precies...

avatar van Al DeNiro
Mooie trainingen en LeBrock, maar de actie valt tegen. Ik zou deze niet rekenen tot Seagals beste.

Heerlijke jaren 90 pulp film (ik heb deze vroeger gezien maar kon ik er nauwelijks meer iets van herinneren) met Steven Seagal (jong en slank) in zijn hoogtij jaren (eigenlijk de hele jaren 90). Het hele cliché verhaal, de personages en de dialogen zijn zo fout en belachelijk als maar wat (werkt geregeld zelfs op de lachspieren) maar de film kijkt lekker weg. Ook met de actie zat het wel goed. Het was ook weer leuk om Kelly LeBrock (had haar hoogtij jaren in de jaren 80) terug te zien want zij was toch destijds een seksbom.

avatar van Al DeNiro
Opvallend dat beste periode van Seagal tijdens zijn huwelijk met LeBrock was (1987-1996). De scheiding heeft hem blijkbaar slecht gedaan.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De carrière van Steven Seagal begon veelbelovend met Above the law in 1988. Toch zou het duren tot Under Siege voor hij een echte klassieker neerzette. Hard to kill is dan wel een klassieke actiefilm, hij heeft met te veel mankementen te maken om echt een goeie film te worden. Deels door een slechte regisseur en een hele foute setting van slechte muziek en even slecht uitgewerkte gevechten. En ook al heeft het genre dat niet echt nodig, een minimum aan acteerwerk, al was het bij de rest van de cast, is toch wel nodig. Wat overblijft is een vrij brave actiefilm die voldoende boeit, maar helaas te hard rammelt om goed te zijn.

Doorsnee Steven Seagal film.
Niet te veel bij nadenken en gewoon genieten.
De bevallige actrice aan zijn zijde in deze prent, Kelly LeBrock, was destijds zijn vrouw.

avatar van goongumpa
Seagal blijft een behoorlijk foute kerel, en deze film is erg lachwekkend, maar ik moet zeggen: de wraak delivert wel. 2,5*

avatar van ambrosini
Steven op zijn best!

avatar van tattoobob
Ja deze film hoort toch wel bij de betere van Steven Seagal,ik denk dat de beste films van hem een beetje rond die tijd werden gemaakt.
Het acteerwerk vond ik slechter kunnen,ik vind bijvoorbeeld Van Damme in die tijd slechter acteren.
Maar kwa gevechten zit het in deze film weer helemaal snor,kwa verhaal moet je niet te veel verwachten.

Leuke wegkijkert

avatar van Tommy De Vito
Na Marked for Death en Out for Justice deze Seagal film uit de kast gepakt en weer eens herbekeken. Het verbaasde mij dat ik deze film maar 2,5 had gegeven, want dat de film is zeker meer waard dan die 2,5 ster.

Het verhaal is zeker niet doordacht, heeft gaten maar dit wordt allemaal ruimschoots goed gemaakt door de knokpartijen. De film verliest wel in het midden zijn vaart (wanneer Storm zich weer gaat opwerken), maar dit wordt ook weer gecompenseerd door de climax. This is for my wife. F*** you an die! Geweldige quote, is mij meteen bijgebleven.

Het is niet dé beste Seagal, maar zeker vermakelijk voor een avondje film waar je, je verstand lekker op nul kan zetten en genieten van de 90's actie! 3,5

avatar van Alexander1900
Een goede en eigenlijk ook een vermakelijke actiefilm van Steven Seagal. Het begin en vooral het einde bevat flink wat knokwerk. Hiertussen bevat de film weliswaar geen knokwerk doch kon mij de ziekenhuis scènes en het revalidatieproces van Seagal me wel boeien voordat hij weer de klappen uit gaat delen.

avatar van RuudC
Met een krappe 3,5 ster, vind ik dit toch wel een van de mindere Seagalfilms van de vroegere jaren. Ik kan er alleen niet goed de vinger op leggen waar het 'm in scheelt. Waarschijnlijk omdat het middenstuk toch wat traag is enzo en het hele coma-gebeuren is vrij ongeloofwaardig. Nee, het pakte me allemaal niet zo en Seagal is het indrukwekkendst wanneer er botten gebroken worden.

een hele leuke steven seagal film.vermaak me altijd prima met de film.ben vooral fan van zijn oudere films.de nieuwe reeks films van hem zijn stukken minder.de 90s films van hem geweldig daarna werd het dus een stuk minder.

avatar van SSeagal
Half puntje erbij. Het einde kent nog wel paar leuke moves en op de markt was ook een toffe scene. Net geen 4 sterren omdat het einde ook weer een beetje een anti climax is, wat langere gevechten tegen het eind was aangenaam geweest