Out for Justice (1991)

Actie / Thriller

geregisseerd door John Flynn
met Steven Seagal, William Forsythe en Gina Gershon

Agent Gino Felino wil net een partijtje honkbal gaan spelen met zijn zoon Tony als hij een telefoontje krijgt: zijn beste vriend Bobby Lupo is neergeschoten door Richie Madano, Gino en Bobby's vijand sinds ze kind waren. Terwijl Gino probeert om Madano op te zoeken ontdekt hij het motief achter de moord.

avatar van Bob Gray
Blijft toch een van de leukste Seagal films.

avatar van mar007
vanavond was een avondje ouderwets genieten met seagal films.
lang geleden dat ik deze film had gezien en behoort toch wel tot een van mijn
favoriete seagal films.
best wel een lage waardering hier voor in mijn ogen een uitstekende actie film.
als seagal in actie komt verschijnt er toch altijd een glimlach op mijn gezicht.
het moment dat hij verteld over zijn vader de messenslijper die uiteindelijk is overleden aan een gebroken hart, dat verhaal raakte mij goed, kwam echt binnen en dan ook nog dat hondje
een film met een lach en een traan dus.
leuk om deze film na zo'n lange tijd weer eens gezien te hebben.

ik zag dat ik ooit 3* had gestemd, dat is ongetwijfeld een fout van mijn kant(waarschijnlijk mij vergist
in de titel van deze film)
hoe dan ook, herzien en verhoogt naar een dikke 4*

avatar van tattoobob
Een van de WEINIG betere films van Seagal!!
Des te nieuwer de film des te slechter!

avatar van oemoemenoe
Nog es gezien , dit is toch wel het meesterwerk van Seagal geweest denk ik....
Hoop dat ie zelf nog es terugkijkt want tegenwoordig wordt ik niet meer vrolijk van die man.

avatar van Iron Maiden
Wanneer zijn partner en vriend word neergeschoten, is niemand in Brooklyn meer veilig want Seagal is 'out for justice.'

Een film uit een ander tijdperk.
Niet alleen behoort deze thuis in Seagal z'n 'golden era', ook komt deze film uit een periode waar actiehelden nog larger than life waren en wat doet Seagal dat hier fantastisch.
Werkelijk iedereen die Seagal ook maar scheel aankijkt kan een rake klap of one-liner verwachten en in combinatie met het Italiaanse accent zet Seagal hier één van z'n beste rollen neer. De actiescènes zijn stuk voor stuk juweeltjes met als toppunt de klassieke barfight, hoe Steven zich hier ontdoet van alle goons is werkelijk ongekend en het camerawerk laat het op deze momenten gelukkig ook niet afweten.
Ook de badguy William Forsythe doet het geweldig als gestoorde gangster en wanneer deze 2 op het einde botsen is het een ware 'clash of the titans' waar de vonken vanaf vliegen.
Dit is samen met 'Marked for death' sowieso het beste wat Seagal heeft gemaakt, jammer dat zo weinig mensen inzien wat voor uitstraling hij heeft.
Welke andere acteur was hiermee weg gekomen?
Seagal geeft een extra dimensie aan z'n personage en maakt hem eigen, als blikken konden doden..

Seagal is een kameleon en laat met deze film nog maar eens zien waarom hij vroeger zo geliefd was. Waar andere films vaak een herhaling worden van dezelfde zetten, blijft Out for justice na meerdere kijkbeurten nog steeds staan als een huis en een feest van herkenning.

avatar van mar007
Mooi en met gevoel geschreven,Iron Maiden
Ik ben het helemaal met je eens.

avatar van Gang_Star
Een Seagal film uit de tijd dat ze nog meestal erg leuk waren. Genoeg goede actie, sterke moves en een dunne Seagal die toen nog erg tof overkwam met zijn rollen.

avatar van Al DeNiro
Bar-scene is een echte Seagal klassieker en de scenes met de Italiaanse maffia zijn ook sterk.

avatar van Sergio Leone
Vermakelijk.

Out For Justice is precies wat je ervan mag verwachten: veel geknok, gevloek en lawaai. De slechterik van dienst overtuigt en ondanks een inkakmomentje hier en daar zit de flow er goed in.

Ik zou willen zeggen dat de grootste troef Steven Seagal is, maar dan doe ik William Forsythe temin. Die vent ziet er niet uit, maar is een meer dan geslaagde slechterik. Seagal zelf is behoorlijk grofgebekt, maar dat past 'm zo: dat narcistische, heldhaftige geknok vol idiote schijnbewegingen, voorafgegaan door stoere praat met z'n hees stemmetje. Velen zijn tegen hem, maar potjandorie, wat kan ik zo nu en dan eens genieten van hem.

Actiegewijs is het ook allemaal dik in orde. Vooral tijdens Seagal's kenmerkende bargevecht valt er wel wat te zien. Ook aan idiote oneliners en domme typetjes ontbreekt het niet. De soundtrack doet af en toe wat eighties aan, maar verder is Out For Justice ouderwetse actie volgens de sfeer van begin jaren '90.

Typische Seagal film alweer, veel knoppartijen en shoot-outs, simpel verhaal.
Kortom alles wat je mag verwachten in een Seagal film.

avatar van Jawaddedadde
Nog eens een lekkere actiefilm uit de oude doos!

Seagal in topform, bijt iedereen zijn kop eraf of hij nu danig in de minderheid is of niet, maakt 'm allemaal niks uit. Bad-ass.

Uitstekende bad guy ook die lak heeft aan alles en iedereen (maar uiteraard geen partij vormt voor Seagal).

Van de eerste tot de laatste minuut van genoten!

Toch één van de betere actiefilms van Steven Seagal, waarin hij ook lekker te keer gaat en er ook nog niet echt vadsig uitziet (wel als een gladjanus met zijn haar strak achterover). Het verhaal stelt opzicht niet zoveel voor en is zoals gewoonlijk bij Steven Seagal dertien in een dozijn, maar de uitvoering (inclusief de muziek, o.a. de Beastie Boys) was wel geinig. Dat laatste komt natuurlijk vooral door de vele leuke actie (soms best grof) zoals de scene in de slagerij en natuurlijk de biljart hal/bar (thuishaven van de slechteriken) waar Steven Seagal lekker zit te provoceren en uit te delen (o.a.persoon die zijn tanden uitspuugt op het biljartlaken ).

Hoewel Steven Seagal nooit hoogstaand acteert, deed hij het in deze film nog best verdienstelijk. De rol van William Forsythe als slechterik was ook best aardig. Wat ook leuk is om terug te zien in deze film zijn jaren 90 schoonheden als Gina Gershon en Julianna Margulies. Ze hebben wel maar een klein rol in het verhaal.

Al met al gewoon een lekkere ouderwetse actiefilm (duurt ook amper 90 minuten) zonder compromissen, die zich lekker wegkijkt.

avatar van Movie Jim

Inderdaad een van de beste
actiefilms die Steven Seagal gemaakt heeft

De beste

tattoobob schreef:
Een van de WEINIG betere films van Seagal!!
Des te nieuwer de film des te slechter!

Ja, dat klopt, lijkt wel alsof hij in zijn nieuwe films geen zin meer heeft om te spelen, alsof hij het acteren beu is!!

avatar van Tommy De Vito
Anybody seen Richie? I'm gonna keep comin' back until someone REMEMBERS seein' Richie.

Out for Justice is waarschijnlijk de beste Seagal film. Heerlijke actiefilm uit de vroege jaren 90, toen Seagal gewoon weg op zijn best was. Het verhaal heeft niet veel te bieden, dus is het enige wat je moet doen, je verstand op nul zetten en genieten hoe Seagal met zijn vijanden smijt en botten breekt. Want daar draait het allemaal toch om, als je aan Seagal denkt, denk je maar aan één ding en dat is vechten.

De eerste openingscené vind ik al keihard. Seagal smijt die vent zo door het autoruit, waarna zijn hoofd te zien is door het gat, waarna 'Steven Seagal' in beeld verschijnt, gevolgd door 'Out for Justice'. Prachtig, en dat is nog maar he begin! De bar-scené is onvergetelijk en het gevecht met badguy 'Richie' ook.

Out for Justice vind ik toch wat sterker dan zijn voorganger Marked for Death. Marked for Death vond ik een beetje traag opgang komen, en de eerste keiharde gevecht(en) lieten even opzich wachten, maar in deze film gaat het mij allemaal iets sneller. Klassieker van Seagal, ****

avatar van Alexander1900
Een redelijke actiefilm met Steven Seagal in de hoofdrol. Wat mij betreft is film deze te vergelijken met zijn eerste film: Above the Law, en zoals de naam al zegt, staat Steven Seagal duidelijk boven de wet. Ik vind het prima dat hij de regels aan zijn laars lapt, maar zoals hij hier weer te werk gaat is, is hij in feite niet veel beter dan de 'bad guys' en dat is jammer. Over de 'bad guys' gesproken, de corpulente Richie Madano (William Forsythe) vind ik nou niet echt overtuigend overkomen als top crimineel.

Cijfer: 6,5 / 10

avatar van Ajax&Litmanen1
Even wennen om een Steven Seagal film te zien zonder dat de beste man 3 onderkinnen en 30 kilo overgewicht met zijn mee draagt. Echt treurig hoe die man letterlijk een volgevreten acteur is geworden vandaag de dag. Destijds begin jaren 90 was hij nog afgetraind en eerlijk is eerlijk, een beste bad ass. Deze Out for Justice mag er absoluut wezen en is lekker bruut in de actie. Prachtige scenes in oa de slagerij en het biljartcafé. Seagal gaat lekker los op een manier zoals we dit graag zien bij actiehelden in de 80's en 90's. Zelfs zijn acteerwerk was helemaal zo slecht niet. Dat geldt weer niet voor een simpel script en de cheesy muziek, maar het valt allemaal te vergeven omdat de pluspunten overheersen.

avatar van DiDa
Seagal is een BAAS in deze film!

avatar van RuudC
Zonder meer! Ouderwets genoten van deze film. Toch jammer dat hij in deze eeuw echt een hoop bagger gemaakt heeft. Deze film heeft tenminste budget, maar ook een Seagal in zijn beste jaren. Dat Italiaanse accent neem ik dan ook graag op de koop toe. Het levert zelfs leuke situaties op met de lokale maffia die bij dit avontuur betrokken worden. De hele film is gewoon te gek en geeft eigelijk alles wat je van een klassieke actiefilm kan verwachten. Er zit lekker wat actie in, je hoort flink wat botten breken en de film ziet er verzorgd uit. Een hoop spektakel dat zich in sneltreinvaart voltrekt, maar tussendoor wordt er ook wat aan het verhaal gedaan. Zo zie ik ze graag!

J@NNYBOY
Regisseur John Flynn zinspeelde waarschijnlijk tijdens de bar-scene op het feit dat in het jaar 1991 het internet voor de consument (www: world wide web) werd uitgevonden,aangezien de man die door Gino de kruk onder zich vandaan werd getrapt zei: what's the password asshole?

Dick2008
Dan heb nu een oudere film met Seagal gezien, maar om dan te zeggen het is meteen ook betere. Het is geen onaardige vent, maar de stijl ligt me toch niet. Een paar klappen en er ligt er weer één op de grond. Gewelddadig en recht toe recht aan, dat is het beetje naast dat deze er ook verouderd uitziet. Kon me erg boeien. 2.0

een van zijn beste films.ik vermaak me toch altijd super met een steven seagal film.al zeg ik er wel bij zijn 90er jaren films.na 2000 werd het een stuk minder met zijn films.

William Forsythe zet hier een geweldige rol als Richie een geflipte base rokende ripper die iedereen dood schiet die in zijn weg staat.
Brute en grimmige actie film waar zelfs Steven Seagal een van de slechtste en irritantste acteurs uit Hollywood een voldoende haalt.
Ook paar hilarische scenes zoals in de slagerij, poolhouse met die telefooncel en natuurlijk de einde met die hond.
Ik heb dit film heel vaak gezien maar er spelen eigenlijk best bekende acteurs die ik voorheen niet had herkend, Dominic Chianese van Sopranos, Jerry Orbach in Law&order toen het nog goed was en Gina Gershon van Bound,

Goede actie film zelfs met Steven Seagal.

avatar van SSeagal
Laatst weer eens gekeken. Dat stuk dat Seagal aan zijn vrouw vertelt over vroeger, zijn vader die messen sleep in het dorp, naar mijn weten de enige scene met Seagal waarbij hij nog redelijk acteerde

avatar van SSeagal
J0ttem schreef:
Dat 'emotionele' verhaal over zijn vader die messenslijper was
"Time goes on... people start buying... disposable scissors and knives."

Man man man wat slecht

Maar ach, verder een vermakelijke film die je niet al te serieus moet nemen

Grappig, vond dat juist een opmerkelijke scene in de zin dat Seagal hier best mooi vertelt met zowaar hier en daar wat emotie Natuurlijk ver verwijderd van het echte acteerwerk, maar in mijn ogen de enige scene van hem waarin hij het best overtuigend overbrengt

avatar van Connie Van Orton
Eén van de betere Steven-Seagalfilms inderdaad, deze Out For Justice.

Out for Justice was de laatste Seagal film voordat het naar zijn bol ging stijgen. Tot hier maakte hij harde politiefilms met veel actie, zoals veel B-films eind jaren '80 toen de Stallones en Schwarzeneggers hoogtij vierden, en bijvoorbeeld ook de 1e Die Hard uit kwam. Hierna stapte hij over op het 'grotere werk' wat even goed ging met de 1e Under Siege.

Deze film uit 1991 was ook niet zijn beste maar ook zeker niet zijn slechtste.

avatar van thoyouknow1980
Meesterlijke actiefilm
Zeker Seagal zijn beste film wat mij betreft,hier is hij helemaal in zijn element.
Er zit een heerlijke flow in de hele film die ook nog eens sfeervol oogt.
Verder is de gemene slechterik ook perfect gecast en speelt zijn rol perfect
Deze punten in combinatie met de heerlijke rauwe actie zorgen voor een fantastische knokfilm