• 10.523 nieuwsartikelen
  • 8.962.349 stemmen

In the Land of Saints and Sinners (2023)

Actie / Misdaad | 106 minuten

Met onder meer: Liam Neeson, Kerry Condon en Jack Gleeson

Releasedatum: 28 december 2023

• iTunes Te koop op iTunes vanaf 21 maart

Plot In the Land of Saints and Sinners

"Can you bury your past?"

De huurmoordenaar Finbar besluit een punt achter zijn bloederige carrière te zetten. Hij vertrekt naar een afgelegen Iers dorp om officieel met pensioen te gaan. Daar raakt Finbar echter verwikkeld in een dodelijk kat-en-muisspel met een drietal wraakzuchtige terroristen. Hij wordt vervolgens gedwongen te vechten voor verlossing na een leven vol zonden, maar welke prijs is hij bereid te betalen?

Finbar Murphy

Seamus McKenna

Rita Quinn

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Vanaf 22 juni 2023 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van Jotil

Jotil (crew bioscoopreleases)

Jotil schreef:

Vanaf 22 juni 2023 in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

EDIT: vanaf 28 december 2023 in de bioscoop

avatar van trebremmit

trebremmit

Trailer is wel tof, kijk hier wel naar uit.

avatar van DreamTech

DreamTech

vanavond gezien echt niets mis mee echt weer zo een lekker Iers ruw verhaal en Neeson ook weer goed aanrader !!

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Liam Neeson ziet er nog redelijk goed uit voor 71 jaar. Maar nu moet hij toch maar langzaam aan gaan stoppen met dit soort films anders wordt het een beetje teveel van het goeie.

avatar van joolstein

joolstein

Oké, Liam Neeson doet zijn gebruikelijke Liam Neeson-ding in een standaard misdaadthriller. Hier dan ook weer de typische redderstaken van de vele voorgaande Liam Neeson-films Het script bezat de nodige clichés en de film mist spanning doordat de uitkomst zo beetje vast staat! Tja iedereen weet ondertussen wel dat je niet met een kind in de buurt van Liam Neeson moet rotzooien.

Het Ierse politieke conflict uit de jaren '70 fungeert als achtergrondbehang, als drie IRA-leden vluchten naar een afgelegen stadje, waar heel toevallig ook de pijprokende, Dostojevski-lezende huurmoordenaar Finbar Murphy (Neeson) woont. Waarom dit kleine stadje behoefte heeft aan een georganiseerde en bloeiende huurmoordenaars-business...? Want ook de opdrachtgever (Colm Meaney) en een tweede huurmoordenaar (Jack Gleeson) hebben zich er namelijk gehuisvest. Helaas roept het plot dus talloze vragen op en geeft weinig antwoorden...!

Hoewel het verhaal dus hopeloos middelmatig blijft, werkt het, vleugje frisheid wat het probeert aan te brengen door het naar de jaren zeventig te verplaatsen, prima! De toerismebranche zal ook blij zijn met de vele prachtige beelden van de Ierse landschappen, kliffen en kusten. Het algehele verhaal en de dialoog zijn oké, aangevuld met uitstekende uitvoeringen en bijrollen van Ciarán Hinds, Cold Meaney, Jack Gleeson en Kerry Condon. Het is ongeveer zo vergeetbaar als maar kan, echter het valt niet te ontkennen dat het voldoende amusementswaarde bezat!

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Weer een 13 in een dozijn Liam Neeson film.

Gelukkig is deze wel ietjes beter dan de laatste voorgangers.

avatar van Neder0001

Neder0001

DreamTech schreef:

Ik sluit mij hierbij aan. Vond Liam Neeson goed bij deze rol passen en eindelijk eens niet zo over de top. Beter dan zijn recentere films.

avatar van boemboem27

boemboem27

de prachtige Ierse opnames en het leuke Ierse accent hield voor mij de film en beetje staande.

Qua film was het niets bijzonders, ondanks dat ik Liam Neeson een voor mij de betere acteurs vindt

ondanks zijn leeftijd (71)

pas na een uurtje wordt de film een beetje interessant.

maw dit is alleen voor de liefhebber zou ik zeggen

avatar van Hoggiebro

Hoggiebro

Lekker genoten van Leeson en de mooie opnames. Zelfs verhaal was leuk

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Een aardig wegkijkertje. Het was wel allemaal behoorlijk voorspelbaar maar ondanks dat neb ik me goed vermaakt. Wel weer een echte rol voor Liam Neeson, tenminste in dit soort rollen verwacht je hem. Het Ierse landschap vind ik altijd mooi om te zien, het zag er best wel jaren 70 uit. Mooi om een keer gezien te hebben.

avatar van filmkul

filmkul

Eenvoudig en degelijk misdaadfilmpje. Het verhaal is niet bijzonder. De uitwerking is verder prima en lekker recht toe recht aan zonder verrassingen. De opbouw is goed en er is gedurende de film een lichte spanning. Echt zenuwslopend wordt het niet, maar het houdt de aandacht vast. Zoals gezegd is het wel erg voorspelbaar, maar het kijkt gewoon prima weg. Het acteerwerk is degelijk en visueel is het best genieten van de Ierse landschappen. Simpel filmpje die je zo weer bent vergeten. 3.0

avatar van eldorado

eldorado

Liam Neeson heeft in heel wat films gespeeld de afgelopen jaren. De rollen die hij speelt, of zijn manier van spelen zijn allemaal identiek.Is dit met gebrek aan beter? De films worden hierdoor nogal dertien in een dozijn. Niet slecht maar zeker niet bijzonder.Dit kleeft ook aan deze film. Met een andere hoofdrol speler had( b.v Collin Farrell) het wellicht beter uit kunnen pakken.

avatar van The Oceanic Six

The Oceanic Six

Het is een trieste constatering, maar naar een nieuwe Liam Neeson film is de moeite niet meer waard. Op zijn best is de film nog ''te doen'', maar nog vaker is het gewoon belabberd. Hij leek rond Taken de nieuwe senior actieheld, maar heeft daarna zoveel middelmatige werken afgeleverd dat daar niks meer van over is.

In the Land of Saints and Sinners is overigens geen actiefilm, er zit nauwelijks wat in. Het is meer een misdaadfilmpje met wat drama-elementen. Maar dat zijn nou net kenmerken waar Neeson films nooit in uitblinken. De setting in Ierland op het platteland is trouwens heel tof gekozen, niks mis mee. Sfeervol. Maar daarna volgt een verhaal dat denk ik geen kijker echt zal boeien. Richting het einde is het iets interessanter, maar een uur na het kijken weet je al niet meer waar het over ging.

Neeson is nu 71 jaar en kan nog wel een paar jaar mee, ik hoop dat hij eens na gaat denken wat hij met die jaren wil. Moeten we hem echt herinneren als een acteur in b-films, zoals de laatste 10 jaar of zit er nog in wat hij daarvoor presteerde? Maak gewoon Taken 4 met een goede regisseur, wie weet zit er een rivival in.

avatar van schumacher

schumacher

Vermakelijk filmpje.

Is helemaal niet slecht.

avatar van Rudie

Rudie

Voor het verhaal geef ik 2,5 ster maar voor de humor (?!) nog een ster erbij...

Verstand op nul en genieten maar van deze moordfilm. Afgerond naar 4****

avatar van TMP

TMP

Een aardige setting, met fraaie Ierse landschappen, en een prima cast met onder meer Liam Neeson, Kerry Condon, Jack Gleeson en Ciarán Hinds. Juist vanwege die cast had ik hier wel iets meer van verwacht. Het plot is degelijk en onderhoudend, maar ook weinig memorabel. Dat levert een film op die best prettig wegkijkt, maar die je ook zo weer bent vergeten. Qua niveau ligt het wel hoger dan de (vaak niet al te beste) films waarin Liam Neeson de laatste jaren is verschenen, maar iets bijzonders is deze film bepaald niet.

avatar van umbra

umbra

The Oceanic Six schreef:

Zowat volledig en 100% van wat ik ook dacht en mijn gevoel erbij, zowel mbt Neeson, Taken, zn vervolgfilms en deze film

Film is indd geen actiefilm, daarin waar Neeson nou net het best tot zn recht in komt. Maar indd een misdaad-drama is toepasselijker genre beschrijving. Film heeft met het mooie landschap nog zn grootste troef, maar dat red de film helaas niet (voor mooie natuur en landschappen zonder verhaal, heb ik oa kanalen als NatGeo, Discovery,...en het reizen), want qua verhaal en acteerprestaties ist eerder maar een zeer flauw hap, die nergens zal bijblijven en snel in de vergeetput zal belanden. Ik neig qua score dan ook eerder naar een onvoldoende en ik dacht dat in Nederland een 5/10 reeds als onvoldoende wordt gezien, hier is dit net nog een voldoende. Dus een 4/10 lijkt me wel passend, want een 3/10 is weer wat streng, 't is geen misbaksel ook niet.

En om op Neeson nog terug te komen, na Taken, bouwde ie echt een ware heldenstatus op bij mij, was een van mn favo acteurs in het actie-misdaad-thriller genre. Als ik films in het actiegenre (en subgenres) zag passeren met Liam Neeson in de hoofdrol, dacht ik instant 'YES' dat moet wel nice zijn. Maar buiten 'The Commuter (2018)' met een 8/10 en ook dankzij een geweldige Vera Farmiga en çva 'Memory (2022)' met 6,5/10, was het laatste 5j veelal pure middelmaat, denk aan 'The Marksman (2021)' met 5/10, 'The Ice Road (2021)' met 4/10, 'Honest Thief (2020)' met een 4/10, 'Cold Pursuit (2019)' met een 6/10 en ik bij 'Blacklight (2022)' de film gewoon na goei 30min afgezet heb.

Echte zonde dat ie kwantiteit boven kwaliteit verkiest, want neemt blijkbaar alles aan, 20 films tussen 2018-2022, naahjaah dan zit daar logischerwijs, hoop vluchtige en goedkopere b-stuff tussen.

En ja als ie de middelmaat vd laatste 5j verder als standaard zal hanteren voor de komende 10j, vrees ik dat Liam Neeson indd het statuut van b-acteur enkel kracht zal bijzetten en we eerder met meer twijfels en bedenkingen naar zijn toekomstig werk zullen kijken ipv een halve zekerheid op een goed resultaat.

Liam Neeson heeft zn kwaliteiten als acteur voor de betere A-films in het actie, thriller en misdaadgenre perfect geëtaleerd, maar heeft uiteindelijk vaker de weg gekozen van films die vooral snel vd band moeten rollen.

Ik zie met deze evolutie Neeson, nooit behoren tot de echte top A-acteurs die naast actie en thrillers, nog veel meer op hun palmares hebben zoals:

Denzel Washington

Tom Cruise

Bruce Willis

Mel Gibson

Nicolas Cage

En dan heb je acteurs, die niet ware sublieme masterclass hebben, maar vb wel in 1 genre, actie in dit geval, sterk kunnen uitblinken en zich in volle overgave smijten, dan denk ik aan een:

Sylvester Stallone

Arnold Schwarzenegger

Dwayne Johnson

Jason Statham

Vin Diesel

Neeson wil misschien in het rijtje komen van "toppers" als:

Steven Seagal

Jean-Claude Van Damme

Eric Roberts

Josh Brolin

Danny Trejo

Christian Slater

Srry voor het uitwijken

BBarbie

Liam Neeson in een vertrouwde rol in dit actiedrama over de “broederstrijd” op het Ierse platteland. Tamelijk voorspelbaar en dus niks van bijzonders.

avatar van MosquitoSmasher

MosquitoSmasher

Ik vond het een toffe film. Neeson mag ik altijd graag zien, ook al waren de laatste twee films met hem nou niet bepaald memorabel. Retribution was leuk, gewoon vermakelijk maar verre van super en Marlowe vond ik erg weinig voorstellen.

In the land of saints and sinners boeide me gewoon absoluut wel. Toffe setting, prima acteerwerk, Kerry Condon deed het prima als badguy(girl), die ik voorheen alleen kende uit Better call Saul. Er gebeurde alleen één ding in het verhaal wat de boel helaas wel onnodig naar beneden haalde.

Doireann gaat bij die opdrachtgever op bezoek en daar ziet ze de kogel op de grond liggen, de kogel die haar broer als bedreiging aan het meisje had gegeven. We moeten dus geloven dat Finbar deze kogel meegenomen heeft naar die opdrachtgever toen hij vroeg of hij hem kon helpen, en daar de kogel op de grond heeft laten vallen? Lijkt me erg sterk. Dit is echt de enige reden dat Doireann erachter komt dat de opdrachtgever er wel degelijk van af wist.

Dat stuk vond ik dus echt slappe hap, dat hadden ze echt wel anders kunnen doen. Desalniettemin heb ik me er goed mee vermaakt. Als dit echt Neeson's laatste film is, heb ik er op zich vrede mee. Al hoeft ie voor mij echt niet te stoppen.

En holy shit, ik kom er net achter dat de acteur die Joffrey speelt in Game of Thrones gewoon hier in speelt. Ik herkende hem echt niet.

avatar van Apster

Apster

Aardig filmpje. De western aanpak kan ik wel waarderen. Jammer genoeg stelt het verhaaltje niet heel veel voor, de Ierse setting en beelden maken gelukkig een hoop goed.

avatar van Kort&bondig

Kort&bondig

Geen topper maar wel goeie film. Neeson speelt z'n rol prima

avatar van DevilsAngel

DevilsAngel

Wat een saaaaaaaaaaaaaie film. Het eerste half uurtje begon veelbelovend maar de film zakte helemaal in elkaar. Het verhaal stelt ook echt niks voor.

Wel mooie beelden van het Ierse landschap!

Overigens was de rest van het bioscoop publiek er niet mee eens want de ooooohhh's oeeeehh's en de aaaah's waren duidelijk te horen

Misschien zat daar een irritatieTJE van mijn kant ......

avatar van Phantasm

Phantasm

Tegenvaller, heb wel betere films van Liam Neeson gezien. Het verhaal stelt niet veel voor, had toch wel wat meer actie verwacht.

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Ik vond deze film wel heel oké. Weinig nieuws onder de zon maar goed gemaakt. Sfeervol, Neeson past hier prima en de toon is de hele film wel erg fijn. Op een bepaalde manier kabbelt de film voort maar wel met een zekere urgentie en blijft daarmee boeien. Naast Neeson worden ook andere rollen mooi ingevuld. Het einde is misschien iets te veel buiten de toon van de rest maar veel pret mag dit niet drukken. 3,5*.

avatar van Kondoro

Kondoro

"There's more to me than this. I'd like people to see it.”

Vrij nuchter filmpje met Neeson in de hoofdrol. Nee, het is niet wat we ooit van hem gewend waren, en het is zeker geen hoogstaande film maar, het is best leuk. Allereerst wil ik waarschuwen, mensen die actie verwachten hoeven niet te rekenen op en berg aan actie op je beeldscherm. De film is best dof, en heeft eigenlijk nauwelijks veel actiemomenten. Toch moet je het als kijker voornamelijk hebben van de prachtige Ierse landschappen, waar ze prachtig mee weten te werken. Dat is voor mij genoeg animo om toch nog van de film te kunnen genieten, ondanks het feit dat het verhaaltechnisch gewoon niet héél boeiend is. Best jammer maar, de Neeson films weten toch niet altijd meer te boeien, je ziet gewoon dat hij ouder begint te worden.