Vendetta (2015)

Actie

geregisseerd door Jen Soska en Sylvia Soska
met Dean Cain, Kyra Zagorsky en Michael Eklund

Politieagent Mason wordt over zijn innerlijke grenzen gedreven en laat zich door niemand stoppen. Wanneer zijn vrouw wordt vermoord door een crimineel die hij gevangenisstraf bezorgde, laat hij zich arresteren om wraak te kunnen nemen. In de gevangenis stuit hij op een serieuze misdaadorganisatie. De criminelen zijn bereid te sterven om deze te beschermen.

avatar van opa-ben
Begrijpelijke reactie van Mason, dat hij zijn vermoorde vrouw wil wreken, naar mijn idee een schier onmogelijke opdracht, immers, hij moet niet alleen opboksen tegen een zooitje echte criminelen die zo'n beetje bepalen wat er binnen de muren gebeurt, maar ook nog tegen een corrupte gevangenis organisatie, waar niet iedereen doet wat hij zou moeten doen.
Het is vooral een bloederig schouwspel waar de een na de ander het loodje legt. Zou het recht toch nog zegevieren?

avatar van Lefgozer
De tweede WWE-film voor de Soska gezusters in korte tijd. Hebben een leuke deal gesloten met ze denk ik. Vorige film met Kane, deze film met The Big Show.

Een meedogenloze, rauwe, gewelddadig wraakdetective-gevangenisthriller zonder verrassingen en vol met gevechtsscènes waarbij met testosteron werd gesmeten. Het verhaal (onder het mom: door pijn, woede en verdriet ben je tot veel in staat) volgde het bekende stramien, had de nodige plotgaten en als kijkers kon je onderling een spelletje spelen wie de volgende zou zijn die het loodje zou leggen.

avatar van Lefgozer
Nog een verrassend harde film (alhoewel, met de Soska-zusters...) waarin het bloed rijkelijk vloeit. Waar The Big Show in de WWE vaak tegenover andere grote gasten staat en zodoende niet altijd meer indrukwekkend overkomt (op mij) werd hij in deze film neergezet als een beest.

avatar van 606
Big show is huge man, wat een vent en acteerde naar behoren ook. Net als Cain die was overigens ook overtuigend. Lekkere harde stoere film.

avatar van Angelo2
Tja...wat moet ik hier van zeggen. Een gigantische b-film met een bijpassend flut verhaaltje alsmede zeer matig acteerwerk en een rommelig script. Ja daar scoor je niet veel punten mee. Alles komt zeer onrealistisch over. Op zich hoeft dit niet erg te zijn maar een gevangenis waar iedereen maar lekker rondloopt en even langs kantoor wipt bij de directeur is wel erg ongeloofwaardig. Zitten ook erg veel knullige scenes in de film. De donkere gevangenen die heel lomp per ongeluk zijn vriend neersteekt of het moment dat Mason wordt beschoten en er tot 4 keer toe een gevangen geraakt wordt die er tussen loopt . Het zijn slechts een een aantal voorbeelden van knulligheden waarvan er in deze film helaas te veel van terug te vinden zijn. Leuk om een keer te zien en vooral dat grote lijf van Big Show (2,12 en 200 kilo zwaar) had volop mijn aandacht. Jezus wat een reus is dat zeg... verder maar een teleurstellende film. Een 3,5

avatar van hoffhaan
Veel geweld, weinig verhaal. 2.5

avatar van Brabants
Eenvoudig plot wat qua actie en camerawerk behoorlijk amateuristisch aanvoelt. Het entertainment gehalte is goed vertegenwoordigd, maar dat is dan ook enkel het positieve aan deze vrij matige film. Tevens lijken veel scenes teveel op elkaar en voelt het veelal repetitief van aard aan.

avatar van xxERWINxx
Goede actie / wraak film met veel geweld, bloed en gevechten! Einde is ook erg goed

De film duurde bij mij 86 minuten en dat was ook precies goed..
Het was een vermakelijke film.

avatar van Left4Dead
Niks nieuws, oude droge koek die niet door te slikken valt. Acteerwerk is erg matig het verhaal belachelijk goedkoop. Het is opeenstappeling van steeds dezelfde gebeurtenissen en dat verveelt erg snel. Thats it.

Get ready for hell in a cell..... wie bedenkt zoiets?
Amateurwerk in volle glorie.

Left4Dead schreef:
Get ready for hell in a cell..... wie bedenkt zoiets?

Referentie naar WWE waar een Hell in a Cell match aan speciaal type match is : Hell in a Cell - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

avatar van Left4Dead
Lefgozer schreef:

Thx.... je begrijpt dat ik niks van WWE af weet. Nu snap ik ook een beetje meer van de film.

avatar van DjFrankie
Keiharde actie in de gevangenis, kon mij wel vermaken.

Behoorlijk foute maar toch vermakleijke actie pulp.
Brute actie. Vrijwel 90 minuten er op los rammen.
Ook wel eens leuk zo tussendoor.
Verhaaltje van niks, wel heel erg stereo type criminelen en ook nog eens een directeur die aan alle kanten de slechterik uitademt. Agent Mason schakelt een heel bataljon foute bewakers en gevangenen uit waar Rambo jaloers op zou zijn Maar zoals eerder gezegd, het blijft vermakelijk.
En wat is die Paul Wight angstaanjagend groot zeg.

avatar van knusse stoel
FILM DUURT 90 minuten volgens de site van IMDb.

avatar van Pazmaster
Een verhaal van lik m'n vestje en zwak acteerwerk. Deze film moet het hebben van de actie maar ook dat is niet best. De gevechten zijn lomp en zien er net zo nep uit als een WWE worstelwedstrijd. Deze B film rammelt gewoon aan alle kanten.

avatar van DiDa
Ik hou normaal gesproken van dit soort films, maar deze viel me toch tegen. Dat komt met name door de verschrikkelijke plotgaten. Bij dit soort films kan ik daar altijd wel doorheen kijken maar deze maakt het wel heel bont. Soms te langdradig en puur geweld om het geweld. 2 sterren

avatar van schumacher
Niet met de lage scores eens. Je weet op voorhand je de film niet te serieus moet nemen ivm het verhaal en dergelijke meer.

Der is maar 1 ding ik zever vond en dat is dan weer film natuurlijk, je kan het wel al raden, niemand kan in real life dit redden tegen zo'n bende gangsters en corrupte flikken en dergelijke meer. De hoofdrolspeler die daar op een bepaald moment 6 man omlegd terwijl die hem terzelfdertijd aanvielen en nadat die al ferme meppen had gehad van the big show is totaal ongeloofwaardig.
Maar dat is film zeker , pas op das wel leuk ze maar het neemt wel het realisme teveel weg, ervoor kon het wel nog.

Vermakelijke film en the big show vond ik echt wel fun, zo ne peet haha, begint daar eens tegen .
Past perfect bij hem de bad guy door zijn postuur.

avatar van Kondoro0614
Vendetta

Na de ontdekking dat de soska zusters werd ik toch wel enthousiast om Vendetta. Ik hoor vaak goeie dingen over deze twee waardoor ik zin in Vendetta begon te krijgen. Helaas is Vendetta een film zonder enige spanning waardoor de smaak er al snel vanaf was. Ook de actie laat zich tegenhouden waardoor ook dit je niet verder kan dragen tot het eind.

Helaas zijn dit niet de enigste twee punten waardoor de film erg slecht verloopt. Het verhaal, daar hoef je het denk ik niet al te lang over hebben in deze film. Dit is saai en flinter dun. Daarbij grijpt het acteerwerk ook geen hoge punten. De film is dus ver onder mijn verwachtingen en is eigenlijk best slecht. Je krijgt niet voldoende aangeboden. De punten geef ik alleen om Big Show want binnen de WWE sector was ik groot fan van hem. En het concept was ook redelijk. Mild aangepakt dus.

Vendetta ,

de film begint gelijk mooi , met gelijk een leuke actie scene die misschien wel iets te licht is. Maar zeker gewoon goed wegkijkt , verder.. verwacht je de film al wel een beetje hoe ie gaat aflopen maar toch een prima filmpje die je op een zondag kan kijken! Lekker veel actie , Niet heel veel 'gezeur' in de film.. gewoon.. lekkere filmpje die je gewoon eventjes moet kijken!

6.5

avatar van Misgunner
lekker rauwe actie.
Verhaal zoals je kan verwachten van een jail action movie, niet hoogstaand maar redelijk genoeg om je doorheen te bijten en te genieten van de heerlijke gevechten.

avatar van jeroentjuhhhhh
De Soska's kunnen beter bij hun vertrouwde genre blijven. Dit uitstapje is een behoorlijk knullig misbaksel.

avatar van tattoobob
Al waren ze in hun vertouwde genre ook niet heer en meester.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer eens herbekeken, vrij harde film vol gevechten en bloed, een soort Death Warrant van Jean Claude kan je deze mee vergelijken.
Ik denk dat deze wel wat harder is, een corrupte leider en veel gevechten in deze film.
Erg vermakelijk als je van dit genre houd.

avatar van Elchapo
Goede actiefilm met een weinig origineel verhaal,But who cares???3.5 stars.

avatar van Freespirit2
Ik heb me vermaakt, en daar gaat het om

avatar van Grindhouse62
Misgunner schreef:
lekker rauwe actie.
Helemaal mee eens. Heb mij met deze film vanmiddag prima vermaakt.

avatar van Grindhouse62
Grindhouse62 schreef:
Helemaal mee eens. Heb mij met deze film vanmiddag prima vermaakt.
Vandaag zijn/worden de volgende films ook gekeken:

- De oorlogsfilm A Bullet for Rommel (1969) Uit eigen collectie. Staat niet op MM
- De romantische komedie Flipped (2010) op Netflix
- De actie horror Mutant Girls Squad (2010) Uit eigen collectie.

En vanmiddag 2 afleveringen gezien van de serie In Vlaamse Velden op Netflix.

Dean Cain is bekend geworden door de Superman reeks "Lois & Clark", maar heeft nadien weinig potten gebroken en de films waarin hij opdraafde waren ook niet van de beste in hun soort.
Daarom dat deze film me wel aangenaam heeft verrast, want hij is lang niet slecht.
Goede wraakfilm, met veel knokpartijen en een goede Dean Cain dit keer.
De film heeft me kunnen boeien en keek vlot weg.

Heb me vermaakt.

ongeloofwaardige B film.

Nee, dit was het niet.

De Soska zusjes hebben toch wat credit verzameld binnen het horrorgenre, maar blijkbaar hadden ze zin in een klein uitstapje. Dat ze boven hun kunnen gemikt hebben kan je moeilijk zeggen, want het niveau ligt binnen de gevangenisthriller sowieso al niet erg hoog. Het is gewoon hun genre niet denk ik.

Ze houden zich wel braaf aan de regeltjes, maar nemen vooral de slechte punten mee over en weten daar maar bitterweinig aan te voegen. De overdreven serieux, het slechte acteerwerk en het brakke verhaal neem je bij deze film er wel bij, maar daar moet dan ook wat tegenover staan.

Jammer genoeg is de actie redelijk lomp en pover in beeld gebracht, de personages doen verder hun uiterste best om erg stoer te ogen, maar geen enkele slaagt er ook daadwerkelijk in om een beetje charisma te tonen. Het enige wat rest zijn wat brutere kills, maar ook dat deden ze beter in hun horror werk.

Gelukkig duurt de film niet al te lang en is het tempo nog wel aardig, maar da's meteen ook het enige positieve wat over deze film te vertellen valt. Gelukkig was dit maar een uitstapje voor de zusjes, want dit is duidelijk hun ding niet.