Doing Hard Time (2004)

geregisseerd door Preston A. Whitmore II
met Boris Kodjoe, Michael K. Williams en Steven Bauer

De 7-jarige zoon van Michael Mitchell wordt doodgeschoten tijdens een mislukte drugsdeal. De twee schutters worden gearresteerd, maar er is geen bewijs dat één van hen het dodelijke schot gelost heeft, waardoor zij er met een relatief kleine straf vanaf komen. Michael, die zijn vrouw vlak daarvoor al aan kanker heeft verloren kan niet leven met dit onrecht. Hij beraamt een plan, waarvoor hij zelf eerst in dezelfde gevangenis als de twee criminelen moet belanden.

avatar van PascaL
timetoc1 schreef:

Lachen ? Ik had het iig niet verwacht en heel veel denk ik omdat ze de hele film al naar deze scene toewerken, de 2 tegenover elkaar. Wat praat je dan ? Juist een super einde, goede film is het gewoon. Waarom werken jullie altijd zo achterlijk je lijstje af ? LOTR is dan net zo goed cliche. Wat een onzin zeg pfffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff

5 sterren?? voor een sony dtv film met alle clichés die er zijn voor een gevangenis film.. plus nog een paar dikke plotholes

avatar van moviemafketel
Gemiddeld gevangenisfilmpje, niks bijzonders. Sommigen speelden verschrikkelijk zwak en anderen weer verrassend goed.
De rol van Mitchell had wel door iemand anders ingevuld mogen worden. Ik vind dat hij wel erg ver gaat om zelf in de gevangenis te komen. Je kan haat hebben voor de moordenaar van je kind, maar om dan maar een agent gehandicapt te maken slaat natuurlijk ook nergens op. Die homo was wel grappig. Had hem laatst al eens als harde hetero gangster in een film gezien. Redelijke bad-ass-kop heeft hij. De meeste stukken waren als een verschrikkelijk zwakke B-film afgewisseld met wat aardige dialogen en vechtpartijen. De score hier is aan de hoge kant, maar zo slecht is Doing Hard Time dan ook weer niet. Ook goed om die makker van Scarface weer eens terug te zien in een rol. 2,5 sterren.

avatar van Kr!kke
Redelijke standaard gevangenisfilm, waarin de gebruikelijke dingen terugkomen: een bende racisten (die in deze film wel maar een klein rolletje hebben), een bende zwarten, af en toe eens een vechtpartij,...
Het verhaal in deze film klinkt wel redelijk goed, maar ik vind dat het redelijk zwak is uitgewerkt in de film. Verder zijn er ook nog een paar dingen die ik nogal vreemd en onlogisch vond. Om een paar voorbeelden te geven: die Michael Mitchel geraakt zomaar aan de lijst van gevangenen en medewerkers van de gevangenis via het internet, hij takelt een agent zo hard toe zodat deze voor de rest van zijn leven niet meer kan wandelen (om zo in de gevangenis te geraken),... Vooral dat laatste vond ik toch wel zwaar overdreven.
Er wordt redelijk goed geacteerd, vooral de hoofdrollen werden goed vertolkt. Bepaalde andere personages vond ik dan weer veel minder geslaagd: dan denk ik in de eerste plaats aan de zogenaamde "Mathematics".
Al bij al dus een redelijke film, maar memorabel is hij zeker niet.

Waardeloos. Slecht geacteerd, sentimenteel gedoe waar je alleen maar om kunt lachen en erg veel nepbloed.

avatar van 606
Hard wat harder en meer realistischer gemogen, dat was het niet.
Acteren slecht, camera werk slecht, verhaal was dus niet realistisch.
Alleen het gevangenis en ghetto sfeer was wel wat beter.

2 sterren

avatar van Dennissssss
De film begint al slecht als 2 mannen op elkaar schieten van dichtbij en ze elkaar steeds missen! Het is een erg slappe film met scene's die nergens op slaan. Het einde bijvoorbeeld: waarom zou Curtis Craig ineens iets om Michael Mitchell geven? Waar slaat dat op? De 2 hebben de hele film ruzie en dan wordt Michael neergeschoten en dan huilt Curtis ineens om hem?

Slappe b-film, matig geacteerd, afrader!

avatar van Decec
Een redelijke actiefilm...
Een beetje begin "te snelle camerabeweging"...
Redelijk acteerwerk...
Prima verhaal...
Maar geen slechte film...

Goed verhaal, interessant plot, en kon me inleven in de vader.
Minpunt voor gebrekkig camerawerk hier en daar, en sommige acteurs.(Maar dat is te verwachten met low budget films. Ik stoorde me er eigenlijk niet zo veel aan)

Voor de mensen die wat op te merken hebben over het feit dat hij een agent gehandicapt heeft gemaakt. Natuurlijk is dat overdreven, maar vlak daarvoor had hij een gesprek met iemand die lang in de gevangenis had gezeten en vroeg zich toen af hoe hij het zolang heeft volgehouden. Conclusie was iets in de zin van white light off, black light on. Met andere woorden, he shouldn't give a fuck about anything anymore, (en sinds zijn zoon het enige was waarvoor hij zo'n beetje leefde)...wordt hij dus net zo kwaadaardig als de moordenaar van zijn zoon. Dat was geloof ik ook de hele conclusie van het verhaal. Dat wat je zaait zul je oogsten, want uiteindelijk resulteerde die actie tot zijn dood..

Bijzonder slechte film van Preston A. Whitmore II. Deze had niet gemaakt mogen worden. Ik was ontzettend gecharmeerd van de rol in The Wire van Michael K. Williams, maar in deze film komt hij totaal niet geloofwaardig over. Voor de rest is het verhaal heel onrealistisch. Zonde van mijn tijd.

avatar van Elchapo
Slecht acteerwerk,verhaal is ook NOTHING new.Maar hij is nog wel enigszins onderhoudend.Ook leuk om Steven Bauer uit Scarface (manny) weer eens in een film te zien opduiken.....3 stars.

avatar van Donnie Vallermee
Goeie film !