ad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michael Sarnoski

Met onder meer: Nicolas Cage, Alex Wolff en Adam Arkin

Over Pig

Rob is truffelzoeker die zich heeft afgezonderd in de wildernis in Oregon. Wanneer zijn geliefde varken en prijsbeest ontvoerd wordt, moet hij noodgedwongen naar zijn vroegere leefomgeving in Portland terugkeren. Daar moet hij afrekenen met zijn verleden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Egulio

Egulio

They took my pig

Eindelijk weer eens een goede film met Nicolas Cage.

avatar van Basto

Basto

Egulio schreef:

They took my pig

Eindelijk weer eens een goede film met Nicolas Cage.

Zijn laatste drie (Mandy, Color & Willy) zijn ook alledrie top.

avatar van Movie-Addicted

Movie-Addicted

Met deze film, laat Cage inderdaad zien dat hij geschikt is voor Indie-achtige films.

Wel geacteerd,

*3+

avatar van tukkerstein

tukkerstein

• 2050 berichten

Best een aardige film. De synopsis: Nicolas Cage als truffelzoeker wiens varken wordt ontvoerd, klinkt nogal komisch, maar het is een doodserieuze film. De naamgever van de film blijkt uiteindelijk vooral een kapstok om een ander verhaal te vertellen. Dit verhaal is maar matig interessant, film moet het vooral hebben van acteerwerk (dat in orde is) en de donkere sfeer. Het is een indie drama, dus verwacht veel stiltes, een moeilijk kijkende Cage en een film met pretentieuze hoofdstukverdeling.

avatar van mrklm

mrklm

Na een hoop routinematig prullen laat Cage eindelijk weer eens zien dat het talent waarmee hij ooit een Oscar won niet is vergaan. Hij maakt indruk als een kluizenaar die zichzelf onderhoudt door met een speciaal getraind varken te jagen op truffels. Wanneer zijn varken spoorloos verdwijnt is hij vastbesloten het beest terug te vinden. Zijn zoektocht brengt hem voor het eerst in 15 jaar terug in de stad die hij lange tijd voorgoed hoopte te verlaten en waar hij noodgedwongen oog in oog komt te staan met het verleden dat hij definitief achter zich dacht te hebben gelaten. Hoewel het scenario een paar intrigerende ideeën bevat is het Cage die dit naar een hoger plan tilt met zijn beste werk in jaren. Het is jammer dat het verhaal uiteindelijk minder om het lijf heeft dan je lange tijd denkt... en hoopt.

avatar van joolstein

joolstein

Nicolas Cage wordt al jaren door vermoedelijk het Oscar-minnende publiek verguist, dat hij niet meer zo goed zou zijn! Dit komt ook omdat men de acteur alleen zagen in nichefilms die te bizar of ...ja soms ook gewoon slecht waren. Voor hen laat Cage even zien dat nog hij steeds kan acteren als de beste! Helaas waggelt dit varkentje verder ergens tussen braafheid en middelmatigheid. Het biedt noch een bevredigende ervaring, noch is het een complete verspilling van tijd maar laat veel te wensen over...Tja in stille sombere 90 minuten zie je twee mannen van de ene locatie naar de andere gaan. Cage speelt de teruggetrokken (voor redenen die aan het einde van de film niet worden opgehelderd) eenling Robin, die net als John Wick of een van de vele andere rotzooi-niet mij-of-mijn-spullen-films, op zoek gaat naar zijn gestolen varken. Echter in de wereld van, chef-koks, sous-chefs, chique restaurants en hun eigenaren en de leveranciers gaat alles er beschaaft aan toe! Breken doen ze niet door fysiek te martelen maar door ze eraan te herinneren dat ze van een Engelse pub droomde of ze serveren een diner? Alleen het subplot van een ondergrondse vechtclub voor restaurant-personeel viel hierbij dan iets uit de toon? De spontane freak (met een reeks vaardigheden) die een sterke Cage speelt mag in elke scène misschien nog zo sympathiek zijn uiteindelijk is het niet genoeg om veel om te geven.

avatar van numb nuts

numb nuts

na deze film word er surregeert dat hij geen blockbusters meer gaat maken.

hierin speelt hij goed,maar of deze film best wel een hoge score verdiend?

ik vond hem best wel saai

mijn bol zegt aangezien naar zijn levenstijl

komt hij 100% met een blockbuster,waarin hij dan hopelijk ook goed acteert .

voor mij word hij een 2de jcvd en een derde dolp lungrun of andersom,ze verdienen iig meer dan het gemiddelde,

kijk acteren kan hij,nu alleen nog met geld omgaan,en trouwen onder voorwaarden.

avatar van kleintje 2

kleintje 2

"De buitengewoon mooie verhalende en filmische eenvoud, die "Pig" schijnbaar bezit, dragen enorm bij aan de onverwacht uitstekende overdracht van een zowel werkelijk overweldigende als meeslepende golf van visuele esthetische schoonheid en rust. De film concentreert zich hierdoor ook meer op de sfeer als de oprechte emoties van zijn hoofdpersonen, maar is gelukkig niet overdreven overvloedig met geweld. Hierdoor kan de film worden beschouwd als een verrassend mooie en onberispelijk uitgevoerde Independent dramafilm."

Een nette 8,4/10.

avatar van Master Blaster

Master Blaster

Saai verhaal maar wel goed geacteerd.

avatar van james_cameron

james_cameron

Cage is subliem in dit ingetogen, rustig vertelde verhaal over een kluizenaar die zijn geliefde varken terug wil hebben nadat deze is gestolen.De plot klinkt als een absurde variant op de John Wick-aktiefilms, maar al snel blijkt dat we hier met iets totaal anders te maken hebben. Er valt wellicht niet heel veel te beleven, maar de zorgvuldig opgebouwde sfeer is raak, de personages mooi uitgewerkt en de dialogen subliem. De meest indrukwekkende scene bevindt zich halverwege de film, wanneer Cage en Alex Wolff gaan lunchen in een exclusief restaurant. Wat zich daar afspeelt... kippevel.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Ik werd best wel vroeg wakker en had geen zin om te blijven liggen en heb toen om 04:30 uur deze film gekeken, en inderdaad weer een hele mooie film van Nicolas Cage. Ik denk ook wel nu hij wat ouder begint te worden dit soort rollen heel goed bij hem past. Wat ik ook mooi aan hem vind, is dat hij een echte goeie karakterkop heeft. Zijn tegenspeler Alex Wolff deed het ook helemaal niet onverdienstelijk. Verwacht van Pig geen film die bol staat van de actie, maar het is gewoon een heel mooie zoektocht naar zijn truffelvarken.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

avatar van macrobody

macrobody

Verrassend goede film. De rauwe realiteit waar het allemaal geen koek en ei is, maar elke dag een worsteling. Karakters die zich verstoppen of schuil gaan achter een masker en iedereen maar wat doet om te overleven. Nicholas is de man van weinig woorden wat het acteren beter naar voor laat komen. Hij doet dat wat mij betreft geweldig. Een gevoelige film met alleen mannen. Petje af.

avatar van Dominic88

Dominic88

Dit ging helemaal nergens over!

avatar van umbra

umbra

Saai, saai, ja en saai, traag, nietszeggende, euhm "film"...Pure waste of time...Cage, ga op pensioen man...

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Zo, dat is verfrissend! Bijzondere verrassing!

macrobody we zitten wel vaker op 1 lijn, ook qua voorpagina ellende.

appeltje1970, beschaafd aan toe? Hele scène gemist, blijkbaar!

umbra, Dominic88, tja...

Master Blaster en dan is er nog altijd jouw top 10. (en dat met zo'n laag lidnummer!)

avatar van Master Blaster

Master Blaster

aSMoDeuS schreef:

Zo, dat is verfrissend! Bijzondere verrassing!

macrobody we zitten wel vaker op 1 lijn, ook qua voorpagina ellende.

appeltje1970, beschaafd aan toe? Hele scène gemist, blijkbaar!

umbra, Dominic88, tja...

Sorry dat ik The godfather of Scarface niet in mijn top 10 heb staan (a).

avatar van aSMoDeuS

aSMoDeuS

Hahahaha, pats! Goeie, Master Blaster!

avatar van AniSter

AniSter

Mooie, rustige en sfeervolle film. Veel meer drama dan thriller. 'Nicolas Cage as the pigwhisperer': eindelijk weer eens rol die bij hem past. Hij zal langzaam beseffen dat zijn 'Con Air' tijd voorbij is. Het plot is in ieder geval boeiend. Het volgens de omschrijving 'afrekenen met zijn verleden' vind ik iets te ver gezocht. Ik vond het meer een ophalen van herinneringen uit zijn vorige leven als 'Gordon Ramsey'. Interessante film met een paar goed gekozen klassieke muziekstukken. Jammer dat op het stukje over de moeder van Amir niet wat dieper in is gegaan.

Tja film over een kluizenaar die terug moet naar het drukke leven dat hij achterliet op zijn varkentje op te halen. Je zit inderdaad naar een kluizenaar te kijken dus qua acteren is dit prima. Maar dat wil niet zeggen dat he leuk is naar een trage kluizenaar te kijken. Hoe hij aan de puzzelstukjes komt om de volgende stap in het zoekproces te doen was me eigenlijk ook niet altijd duidelijk dus qua verhaal kraakt het ook.... En was je gezicht eens......

avatar van Debo

Debo

Het verhaal raakt gewoon kant noch wal. De hele film ziet de kluizenaar er smerig en bebloed uit maar komt gewoon in een chique sterrenrestaurant. De vechtpartij die nergens op slaat enz. Acteerwerk is in orde maar de film kon me totaal niet boeien en het koste moeite om deze uit te kijken. 2 sterren omdat Cage goed acteerde.

avatar van Erikb99

Erikb99

En wat vond ik er nou van:

Als je het verhaal leest denk je vast “weer een wraak film?”. Nou als je daarvan uitgaat kom je wel bedrogen uit. Natuurlijk komt het verhaal opgang (zei het langzaam) als zijn truffel varken wordt gejat. Maar is eigenlijk meer een rode draad. Enige persoon waar Rob (Nicolas Cage) nog contact mee heeft is Amir (Alex Wolff) die hem in ruil voor de truffels voorziet van de dagelijkse boodschappen. Amir is ook diegene die Rob na 15 jaar mee terug neemt naar Portland. En dan leren we Rob past echt kennen. Er zit een scene in die zich afspeelt in een restaurant en een chef die briljant is. Verder werd het mij wel gauw duidelijk dat dit geen wraak film was maar een film over verlies en vergeving. Nou vind ik dat Nicolas Cage de laatste tijd erg goed werk neer zet in de vele Indie film die hij de afgelopen tijd gemaakt heeft. Zoals “Color Out of Space” of “Mandy” bijvoorbeeld. Maar is “Pig” een aanrader? Absoluut…

avatar van klara

klara

Ondanks het goede acteerwerk van Cage, die overigens toch al met een verwilderd uiterlijk

de hele film met een (o.a. met bloed) besmeurd gezicht rondloopt, een matige film. Cage

vind ik over het algemeen trouwens in de mindere (actie)films ook best wel redelijk acteren

waarin hij zich kennelijk als een vis in het water voelt. Evenals in de betere films van de

laatste tijd zoals Joe en Mandy, in Pig minder met de automatische piloot. Maar de film is

erg traag en sloom en het verhaal nogal pover en simpel. Het goede spel van Cage en

enkele er uit springende acteerscenes weten de film derhalve niet overeind te houden. De

insteek is natuurlijk niet onaardig en veelbelovend: Man wil zijn geliefde truffelvarken terug.

Het resultaat is uiteindelijk een vrij saaie film met hier en daar wat betere momenten.

avatar van coumi

coumi

Omdat hij anders durft te zijn dan de eenheidsworst van tegenwoordig ga je dit merkwaardig gevalletje wellicht wat overwaarderen, maar voor nu toch 3 en een 1/2 ster(bovengemiddeld). Lijkt me meer een komedie(met een script wat een Jim Carrey zou hebben kunnen afgewezen, als zijnde een parodie op John Wick), gebaseerd op een simpele grap(de liefde van een man voor zijn varken), wat echter zo serieus word gebracht dat je als kijker gaat denken dat dit inderdaad een drama/thriller is. Enorm intense rol van Cage die zijn rol uit Leaving Las Vegas evenaart en ook de tegenwoordig vaak opduikende Wolff laat eindelijk iets van zijn talent zien. Jammer wel dat regisseur Sarnoski het tempo van zijn vertelling zo laag houd. Zal best iets hebben bijgedragen aan het bizarre sfeertje, maar iets meer snelheid en creativiteit had best gemogen.

avatar van schumacher

schumacher

Aardige film waarin in feite weinig tot niks gebeurde maar toch redelijk bekijkbaar bleef.

Het was te traag deze film, gelukkig was er Cage nog die de film nog wat kon redden, die speelde het heel goed en het is vooral door hem dat ik een 3.5 geef.

Jammer dat het een shit einde heeft waarbij het magisch varkentje overleden is door drugskrapuul