Point Blank (2019)

Actie / Thriller

geregisseerd door Joe Lynch
met Frank Grillo, Anthony Mackie en Marcia Gay Harden

Pauls leven wordt op zijn kop gezet wanneer zijn zwangere vrouw ontvoerd wordt. Hij slaat de handen in elkaar met een zwaargewonde crimineel, tevens een moordverdachte, om zijn vrouw en ongeboren baby terug te krijgen. Ze moeten de strijd aangaan met rivaliserende bendes en corrupte agenten en hier levend zien uit te komen.

avatar van Justinvdk
Vermakelijk.

Het verhaal ontvouwt zich zoals je dat verwacht bij dit soort films, inclusief corrupte agenten en de hele mikmak. Toch weet de film genoeg te boeien, mede door de korte speelduur (zouden meer actiefilms moeten doen) en het prima spel van Mackie en Grillo. Vooral laatstgenoemde is perfect als ruwe en onbehouden crimineel. Het is allemaal niet memorabel, maar het vermaakt genoeg voor een kleine 3,5*.

Aardige film waarin een man een crimineel moet helpen om zo zijn ontvoerde, zwangere vrouw te redden. Een remake van de Franse film uit 2010. Een stuk minder rauw en ook de relatie die ontstaat tussen het koppel en hun ontvoerders is niet echt geloofwaardig uitgewerkt. Wat overblijft is een simpele, doch onderhoudende actiefilm die prima gecast is en zeker niet te lang duurt.

avatar van Master Blaster

Leuke snelle film, verder niet heel bijzonder

avatar van Kliko_Green
Eigenlijk net niks... maar kijkt wel lekker weg.

avatar van jaxteller
Wat is Frank Grillo toch fit (hoogstwaarschijnlijk op de roids, maar toch) en jong voor zn leeftijd.

avatar van hannes64
scorsese schreef:

Je was me even voor scorsese.....klein beetje anders dan de remake, maar `t is en blijft de remake van A Bout Portant.

avatar van Left4Dead
Laatste twee werken van de regisseur zijn aardig te noemen. Mayhem en deze zijn aardig geschoten maar echt klappers kan ik ze ook weer niet noemen.

Het verhaal is niet erg origineel te noemen, maar het loopt allemaal aardig en vlot. Ook door het script dat het een vlotte prent is geworden. Het acteerwerk is goed te noemen, een cast met geen echte grote namen die er schijnbaar pret in hadden tijdens de shoot.

Al met al een leuk prentje voor een keer, 6,5/10 hier 3**.

avatar van horizons
Vlot tempo en niet te lange speelduur maken dit gewoon een leuke wegkijker.

avatar van Chelsea94
Het franse origineel vond ik veel spannender.

avatar van grid8400
Gaan kijken om Frank Grillo, maar wat een puinzooi. En welke gek heeft de playlist (soundtrack) samen gesteld voor deze film?

avatar van Hans Gruber
Aardige actiefilm. Grillo en Mackie zijn goed te pruimen maar vooral Gay Harden speelt geweldig en blijft nog altijd een mooie verschijning. Acties scenes zien er goed uit en de muziek maakt de film wel af. Verhaal is wel flinterdun maar dat wordt door het spel van de cast wel aardig gecompenseerd. Ruime voldoende voor mij dus 3*** waard.

avatar van Joy4ever
Gay Harden een mooie verschijning? Hoe smaken kunnen verschillen...

Geinig filmpje voor tussendoor. Verrassende soundtrack trouwens.

avatar van schumacher
Ik noem deze film oldskool: jaren 80 gevoel mede door de muziek enz...

Echt wel genoten van deze film en ja het is film, niet te serieus nemen, niet teveel bij nadenken .

De film keek lekker weg en het acteren was ook naar behoren (meestal bij zo'n films laat het acteren vaak te wensen over, dat vond ik hier niet het geval)en de hoofdrolspelers doen het ook goed, denk dat die wel wat afgelachen hebben op de set.

Wat mij betreft een aanrader , zak chips en colake bijnemen en kijken maar.

avatar van cor1946
Redelijke film, niks bijzonder. Raar verhaal maar de acties waren aardig. Kijk lekker weg en gelukkig niet zo lang.