Point Blank (2019)

Actie / Thriller

geregisseerd door Joe Lynch
met Frank Grillo, Anthony Mackie en Marcia Gay Harden

Pauls leven wordt op zijn kop gezet wanneer zijn zwangere vrouw ontvoerd wordt. Hij slaat de handen in elkaar met een zwaargewonde crimineel, tevens een moordverdachte, om zijn vrouw en ongeboren baby terug te krijgen. Ze moeten de strijd aangaan met rivaliserende bendes en corrupte agenten en hier levend zien uit te komen.

avatar van Justinvdk
Vermakelijk.

Het verhaal ontvouwt zich zoals je dat verwacht bij dit soort films, inclusief corrupte agenten en de hele mikmak. Toch weet de film genoeg te boeien, mede door de korte speelduur (zouden meer actiefilms moeten doen) en het prima spel van Mackie en Grillo. Vooral laatstgenoemde is perfect als ruwe en onbehouden crimineel. Het is allemaal niet memorabel, maar het vermaakt genoeg voor een kleine 3,5*.

Aardige film waarin een man een crimineel moet helpen om zo zijn ontvoerde, zwangere vrouw te redden. Een remake van de Franse film uit 2010. Een stuk minder rauw en ook de relatie die ontstaat tussen het koppel en hun ontvoerders is niet echt geloofwaardig uitgewerkt. Wat overblijft is een simpele, doch onderhoudende actiefilm die prima gecast is en zeker niet te lang duurt.

avatar van Master Blaster

Leuke snelle film, verder niet heel bijzonder

avatar van Kliko_Green
Eigenlijk net niks... maar kijkt wel lekker weg.

avatar van jaxteller
Wat is Frank Grillo toch fit (hoogstwaarschijnlijk op de roids, maar toch) en jong voor zn leeftijd.

avatar van hannes64
scorsese schreef:

Je was me even voor scorsese.....klein beetje anders dan de remake, maar `t is en blijft de remake van A Bout Portant.

avatar van Left4Dead
Laatste twee werken van de regisseur zijn aardig te noemen. Mayhem en deze zijn aardig geschoten maar echt klappers kan ik ze ook weer niet noemen.

Het verhaal is niet erg origineel te noemen, maar het loopt allemaal aardig en vlot. Ook door het script dat het een vlotte prent is geworden. Het acteerwerk is goed te noemen, een cast met geen echte grote namen die er schijnbaar pret in hadden tijdens de shoot.

Al met al een leuk prentje voor een keer, 6,5/10 hier 3**.

avatar van horizons
Vlot tempo en niet te lange speelduur maken dit gewoon een leuke wegkijker.

avatar van Chelsea94
Het franse origineel vond ik veel spannender.

avatar van grid8400
Gaan kijken om Frank Grillo, maar wat een puinzooi. En welke gek heeft de playlist (soundtrack) samen gesteld voor deze film?

avatar van Hans Gruber
Aardige actiefilm. Grillo en Mackie zijn goed te pruimen maar vooral Gay Harden speelt geweldig en blijft nog altijd een mooie verschijning. Acties scenes zien er goed uit en de muziek maakt de film wel af. Verhaal is wel flinterdun maar dat wordt door het spel van de cast wel aardig gecompenseerd. Ruime voldoende voor mij dus 3*** waard.

avatar van Joy4ever
Gay Harden een mooie verschijning? Hoe smaken kunnen verschillen...

Geinig filmpje voor tussendoor. Verrassende soundtrack trouwens.

avatar van schumacher
Ik noem deze film oldskool: jaren 80 gevoel mede door de muziek enz...

Echt wel genoten van deze film en ja het is film, niet te serieus nemen, niet teveel bij nadenken .

De film keek lekker weg en het acteren was ook naar behoren (meestal bij zo'n films laat het acteren vaak te wensen over, dat vond ik hier niet het geval)en de hoofdrolspelers doen het ook goed, denk dat die wel wat afgelachen hebben op de set.

Wat mij betreft een aanrader , zak chips en colake bijnemen en kijken maar.

avatar van cor1946
Redelijke film, niks bijzonder. Raar verhaal maar de acties waren aardig. Kijk lekker weg en gelukkig niet zo lang.

Niet heel bijzonder maar wel geinig wegkijkertje met als hoogtepunt de filmbuff-gangster haha

En veel leuke muziek varierend van Eazy-E tot Sigue Sigue Sputnik en ABC.

avatar van bjerik76
Ik ben zeer benieuwd of het deze 2 knapen lukt eind van de film ......

Goede actiefilm, met enkele grappige momenten en vooral veel actiescènes.
De cast doet het prima, het scenario is wat minder, maar dat mag de pret niet bederven, goede middenklasser.

avatar van mjk87
Geen heel bijzonder filmpje wat betreft verhaal met allerlei corrupte agenten, maar qua sfeer in de zwarte achterwijken nog wel oké. En een enkele scène schiet eruit, onder meer met die brandende auto die men laat rollenof de inpakscène met old school hiphop aan het begin. Scènes die gewoon prima in elkaar zijn gezet. Maar verder is dit een wat gezapig geheel dat nergens echt overtuigt. Ook die ontvoerde vrouw en haar ontvoerder hadden prima scènes kunnen hebben samen maar ook daar doet men te weinig mee. 2,5*.

avatar van Elchapo
Absoluut een remake van de Franse point blank.dat neemt niet weg dat deze Netflix versie minder is.er zit vaart in de film,wordt nergens saai en neem je de geweldige eighties soundtrack in ogenschouw heb je gewoon 90 minuten plezier aan deze prent.3.5 stars

Net niet...Kijkt lekker weg""""....Maar A Bout Portant' is vele malen beter O...rotmuziek , die totaal niet bij de film past.

avatar van macrobody
Een B-film met B-acteurs en een B-verhaal van een B-film leverancier. Volgens mij heeft Netflix een zooitje acteurs aangetrokken die gewoon lopende band werk afleveren. Zou zo maar kunnen dat ze van de ene set naar de andere lopen om nog wat opnames tussendoor te doen. Als ze 's avonds thuis komen hebben ze gewoon een werkdag er op zitten en als je vraagt wat ze gedaan hebben dan hebben ze geen flauw idee. Ik denk dat Netflix een goede kandidaat is om een paar langlopende put opties op te nemen als ze zo doorgaan.

broncode
Vermakelijke film, met een laag budget. Maar dat mag de pret niet drukken, want deze film geeft genoeg pret. Gewoon een lekkere wegkijker zonder pretenties. The comic relief komt van 'big D' en zijn maten, en de emotionele touch door de Anthony Mackie en zijn vrouw. Grillo speelt zoals hij altijd is, zonder nuance en diepte, maar wie zit daar nu op te wachten bij Grillo? Gewoon fun. Goed bezig Netflix...

Een middelmatige en hapklare no-brainer. En daar is wat mij betreft niks mis mee op zijn tijd. Zolang je er maar niet te veel van verwacht en het niet te kritisch bekijkt. Ik had zin in makkelijk kijkvoer, dus heb me prima vermaakt.

avatar van Brabants
Point Blank is een remake van de Franse film uit 2010 À bout portant. Hollywood heeft wel vaker het idee om Franse films te vertalen naar het witte doek d.m.v. dit soort remakes. Op zich was deze interpretatie aardig te behappen, maar ik vond "het origineel" toch net iets beter.

avatar van martijn011
Ik ken het origineel niet, ik las zojuist pas dat het een remake betrof. Kan me niet voorstellen dat het origineel net zo'n flutfilm is als deze Netflix-remake. Kan weinig tot geen pluspunten opnoemen, behalve dan dat het binnen het anderhalf uur gepiept is.

Zowel het acteerwerk als het verhaal is een ramp. Geen enkele acteur komt hier uit de verf wat hoogstwaarschijnlijk vooral komt door het beroerde script. Want dat is gigantisch slecht, complete nonsens en totaal ongeloofwaardig.
De beide koppels in de film hebben net zoveel chemie met elkaar als een Feyenoorder en een Ajacied, kwam ook totaal niet over.
Zwaar onvoldoende.

avatar van Chelsea94
deze film neemt zichzelf veel minder serieus dan het origineel. verhaal is best wel anders maar veel minder spannend.

avatar van john mcclane 2
Aardige actie tussendoortje .
Nergens erg spectaculair of bijzonder .
Maar actie film liefhebbers zullen zich prima vermaken .

Wanstaltige bedoening.

Al vanaf de eerste scene is het duidelijk dat dit een lange zit gaat worden. Nochthans is Joe Lynch geen beginnend regisseurtje ofzo, maar damn wat ziet deze film er spotgoedkoop uit. De regie is echt een niveautje brakke TV-serie.

Fijn dat Netflix zich niet zo met z'n regisseurs bemoeit, maar dan hoop je toch dat die creatieve vrijheid op een goeie manier ingevuld wordt, niet dat er één of ander onnozel bandwerkproductje uitgekakt wordt. Maar blijkbaar is die beperkte inmenging dus geen garantie op enige kwaliteit.

Vooral de actiescenes zien er bedroevend uit. Duidelijk geen budget voor échte actie, dus probeert men via de editing er toch nog wat drive in te brengen. Maar ook geen geld voor een bekwame editor blijkbaar, want het resultaat is één grote pot amateurisme. Hetzelfde kan gezegd worden van de soundtrack (wie heeft die er in hemelsnaam onder gezet) en van een aantal acteurs. Met Mackie had ik dan nog enig medelijden, maar Grillo en Harden zijn gewoon het scherm onwaardig.

Voeg er een brak verhaaltje met povere twist aan toe en je hebt een compleet ondermaats actiefilmpje. Nochthans voorbeelden genoeg van dit soort makkelijke tussendoortjes om tot enige basiskwaliteit te komen, maar zelfs dat was blijkbaar teveel gevraagd. Dikke vette goedkope yuck dit.

avatar van Daan258
Frank Grillo en Anthony Mackie zijn beide prima acteurs maar weten hier de film niet te redden.
Het is een zeer standaard werkje die nergens weet te boeien. Zowel het verhaal als actie was ontzettend saai.

Niet best dus.

avatar van Egulio
Zeker niet slecht! Soms wat onlogisch, maar zeker de moeite waard om te kijken.